סגירה בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה 0.9% ועבר לתשואה חיובית מתחילת 2016

"מארס הירוק" משכיח מהמשקיעים בוול סטריט את פתיחת השנה הגרועה ושלושת חודשי הירידות שקדמו לו
אלמוג עזר | (8)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום שני של עליות בוול סטריט לאחר הודעת הבנק המרכזי אתמול כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי וצופה שתי העלאות ריבית בלבד השנה. הדאו ג'ונס השלים ראלי גדול ועבר להציג תשואה חיובית לשנת 2016.

בנוסף, הזינוק במחירו של הנפט תומך בעליות השערים כאשר מניות האנרגיה המשיכו את מסען צפונה. מדד חברות האנרגיה של ה-S&P עולה מעל ל-1.6%.

מדדי וול סטריט

S&P 500

דאו ג'ונס

נאסד"ק

S&P ENERGY SELECT SECTOR PR

יומן מאקרו

לפני פתיחת המסחר התפרסמה כמות התביעות הראשוניות לאבטלה בארה"ב. הנתון מהווה אינדיקציה למומנטום של שוק העבודה בארה"ב ולקצב יצירת העבודות בכלכלה. הכמות תאמה את הצפי ועמדה על 256 אלף תביעות

לצד התביעות פורסם היום סקר מחזור משרות פתוחות ותעסוקה לחודש ינואר. הסקר הציג כמות של 5.5 מיליון משרות פתוחות. כמות נמוכה מכמות המשרות הפנויות בדצמבר (5.6 מיליון) אבל גובהה משמועתית מהכמות באותו הזמן אשתקד (4.8 מיליון).

מדד נוסף שפורסם הוא מדד הייצור של נציגות הפד' בפילדלפיה שהציג עלייה לכדי 12.4 נקודות. מדובר על העלייה הראשונה של המדד מזה שלושה חודשים. סימן לכך שהייצור האמריקני מתאושש מפתיחת שנה פושרת.

מניות בכותרות

קאטרפילר (סימול: CAT) - חברת המיכון הכבד האמריקנית חוזה גובה הכנסות ורווחים הנמוך מצפי השוק בעקבות הירידה המתמשכת במחירי הסחורות. החברה משמרת את התחזית השנתית.

פדאקס (סימול: FDX) - חברת השליחויות הציגה רווחים בסך של 2.5 דולר למניה ברבעון האחרון. מדובר ב-17 סנט מעל לצפי השוק וגם ההכנסות היו גבוהות יותר מהצפי.

אלפאבית - גוגל (סימול: GOOG) - קשה להאמין מיהו הלקוח החדש של שירותי הענן של גוגל. אפל החלה להשתמש בשירותי החברה כך על פי אתר Re/code. אפל משתמשת גם בשירותי אמזון ומיקרוסופט, אך היא בדרך להקמה מרכז מידע משל עצמה.

סחורות: לאחר ההודעה על הריבית וההנחה כי הודעה זו מחלישה באופן משמעותי את הדולר מסביב לעולם, הזהב כהשקעה אלטרנטיבית לדולר זינק 2.2%. מחיר אונקייה מגיע לכדי מחיר של 1,256.6 דולר לאונקייה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אמיר 18/03/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    אני צופה שבוע נוסף של עליות , 1500 נק יבחנו השבוע במעוף
  • 4.
    מפולת היסטורית משבוע הבא (ל"ת)
    רועי 17/03/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
  • חפש מי שי , ע . ע אותך חזק ותחזיק חזק את השורטים (ל"ת)
    יודע דבר מבאר שבע 17/03/2016 22:29
    הגב לתגובה זו
  • מה קרה?. יש לך פוטים ואתה מבוהל ? (ל"ת)
    צבי 17/03/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בועה לי חביבה (ל"ת)
    בועה 17/03/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כולם מסטולים מהעליות , תמשיכו ככה למעלה , זה כיף (ל"ת)
    נרקומן כסף 17/03/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
  • יודע דבר מבאר שבע 17/03/2016 22:32
    הגב לתגובה זו
    חייבת לעלות ל164.0 כמו לחמניה עיניים של שבועיים גג
  • 1.
    הבורסה על אופיום שנתנו להם הנגידים, תנו עוד מנה!!! (ל"ת)
    נרקומן בורסה 17/03/2016 19:02
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: