סימילרווב: התחזית - מעל הצפי; זינוק בהפסד התפעולי
חברת סימילרווב (SMWB), שהונפקה לאחרונה ועוסקת בניתוח תנועה באינטרנט מדווחת על הכנסות של 40.15 מיליון דולר, עלייה של 51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - ומעל קונצנזוס האנליסטים של 37.8 מיליון דולר. ההפסד התפעולי למניה על בסיס Non-GAAP עמד על 25 סנט לעומת הצפי להפסד של 26 סנט למניה.
מניית החברה לא מגיבה לדוחות ככל הנראה לאור העובדה שהחברה לא מסרה את נתוני ההפסד התפעולי למניה, שזה אינדיקטור חשוב מבחינת המשקיעים. יצוין כי למרות פניית ביזפורטל החברה סירבה למסור את הנתונים.
בתחזית לרבעון הבא החברה צופה הכנסות של 41.1-41.5 מיליון דולר, מעל צפי השוק ל-39.7 מיליון. צפי ההכנסות לשנת 2022 עומד בטווח שבין 193 מיליון דולר ל- 194 מיליון דולר - עלייה של 40%.
ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP עמד על 18.4 מיליון דולר (או 25 סנט למניה), זינוק עצום לעומת 4.7 מיליון דולר (31 סנט למניה) ברבעון המקביל.
התרחש גידול של 28% במספר הלקוחות של החברה – לכ-3,500, והן מעלייה של 18% בהכנסה הממוצעת מכל לקוח - לכ-48 אלף דולר.
בראייה שנתית, הכנסות החברה בשנת 2021 עלו ב-47% ל-137.7 מיליון דולר, לעומת 94 מיליון ב-2020, קצב הגידול של החברה עלה לעומת 32% בתקופה המקבילה. ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) הגיע ל-165 מיליון דולר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרת המוזמנים של החברה עומדת על 128.9 מיליון דולר, ללא חובות. בחברה מאמינים כי יתרת המזומנים ומסגרת האשראי שלה בגובה 75 מיליון דולר יאפשרו לה להגיע לתזרים מזומנים חיובי ב-2024.
אור עופר, מייסד ומנכ"ל סימילרווב: "אנו חווים גידול בביקוש למוצרים, נמשיך להשקיע בצמיחת החברה ובבסיס הלקוחות. מדד ה-NRR שלנו הגיע לשיא של 113% ואילו ה-NRR עבור פלח הלקוחות המשלמים מעל 100 אלף דולר הגיע ל-125%, שניהם גידול של 12% בהשוואה לשנה שעברה.
"היום, הזדמנויות הצמיחה הגדולות ביותר מגיעות מהעולם הדיגיטלי - מקום ללא גבולות, שבו אפשר להגיע ולמכור כמעט באופן מיידי לקהלים בקנה מידה עולמי. בעולם החדש הזה, שבו פוטנציאל הצמיחה הוא כמעט בלתי מוגבל, הדאטה הוא המלך".
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
סימילרווב מעסיקה כ-1,000 עובדים ופתחה משרדים במינכן (גרמניה) וצפון וירג'יניה (ארה"ב).
כמו כן, החברה הודיעה היום כי נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם חברת המחקר, App Annie, חברה בתחום תובנות על אפליקציות. לדברי החברה, ההסכם יאפשר לה לספק מבט מדויק ומקיף עוד יותר על העולם הדיגיטלי ולהעצים את התובנות והיתרון התחרותי ללקוחות. בשנה האחרונה רכשה החברה גם את Similartech ו-Embee Mobile.
- 1.נדב 16/02/2022 15:09הגב לתגובה זומפסידות צופות להרוויח רק ב2078 מייצרות.. כלום
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
