סימילרווב
צילום: רותם כנעני
דוחות

סימילרווב: ההפסד העמיק ועמד מתחת לצפי המוקדם; המנייה נופלת

החברה שהונפקה לפני כשלושה חודשיים, אמנם עמדה בצפי בשורה העליונה עם הכנסות של 32.5 מיליון דולר אך פספסה בשורה התחתונה עם הפסד של 33 סנט למנייה; מספר הלקוחות של החברה צמח ב-24% ועמד על 3,068
איתן גרסטנפלד | (4)

חברת סימילרווב הישראלית, העוסקת בניתוח תנועה באינטרנט מדווחת, על גידול של 49% בהכנסות לצד העמקת ההפסד הנקי ברבעון השני של 2021. לצד התוצאות מפרסמת החברה את תחזיותיה לרבעון השלישי ולשנה כולה.

הכנסות החברה, שהונפקה לפני כשלושה חודשים לפי שווי של כ-1.8 מיליארד דולר, עמדו על 32.5 מיליון דולר, עלייה של 49% בהשוואה לרבעון השני של 2020. בכך עקפה החברה את צפי האנליסטים להכנסות של 30.2 מיליון דולר 

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על הפסד של 33 סנט למניה (GAAP), לעומת הפסד של 25 סנט למנייה ברבעון השני של 2020, ופספסה את צפי האנליסטים להפסד של 24 סנט למנייה.

ההפסד התפעולי (GAAP) עמד על 14.9 מיליון דולר, לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2020. ההפסד התפעולי (non-GAAP) עמד על 10.8 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2020.

בתוך כך, מספר הלקוחות של החברה צמח ב-24% ועמד על 3,068 לקוחות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסה השנתית הממוצעת ללקוח עמדה על 43,800 דולר, עלייה של 22% בהשוואה לרבעון השני של 2020.

"אנו מרוצים מהתנופה החיובית שנכנסה למחצית השנייה של 2021", אמר ג'ייסון שוורץ, מנהל הכספים הראשי של החברה. "לאור התוצאות החזקות של המחצית הראשונה והביקוש הגובר לפתרונות שלנו, אנו מציגים את התחזיות הכספיות הבאות לרבעון השלישי ולשנה המלאה של 2021".

ברבעון השלישי צופה החברה כי הכנסותיה יעמדו בטווח שבין 32.8 מיליון דולר ל-33.2 מיליון דולר. לצד, הפסד תפעולי ( non-GAAP) שיעמוד בטווח שבין 14.5 מיליון דולר ל- 14.9 מיליון.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צחי 12/08/2021 17:38
    הגב לתגובה זו
    אחרי ככ הרבה שנים בשוק ככ תחרותי השורה התחתונה מאכזבת. שווי השוק משקף תחזית בלתי סבירה
  • 3.
    גיל 12/08/2021 11:24
    הגב לתגובה זו
    ... מצד שני , פחד אלוהים להשקיע במנייה הזו , או בכל חברות ההי טק האחרונות שהונפקו. אין לי מושג מה הם באמת עושים , מתי מרוויחים , מתי שורפים כסף בשביל "שליטה בשוק" . וכו... וכו...
  • 2.
    ערן 12/08/2021 10:10
    הגב לתגובה זו
    כדי להצליח צריך להפשיל שרוולים....
  • 1.
    50 מ' דולר הפסד שנתי (ל"ת)
    שי 11/08/2021 22:33
    הגב לתגובה זו
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay

מקדונלד'ס חוזרת למלחמת המחירים: ההמבורגר הזול שוב במרכז

לאחר תקופה של עליות מחירים, רשת המזון המהיר משקיעה עשרות מיליוני דולרים בהנחות ובקמפיינים כדי לשקם את תדמיתה. המנכ"ל קמפצ'ינסקי מזהיר: "הצרכן האמריקני זהיר יותר מתמיד"

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מקדונלדס

כאשר מנכ"ל מקדונלד'ס McDonald's Corp 2.06%  , כריס קמפצ'ינסקי, אומר "אנחנו נמשיך להיות זהירים לגבי מצב הצרכן", הוא מתאר במדויק את מצבה של הכלכלה האמריקנית כיום. רשת ההמבורגרים חוזרת לנוסחה המוכרת של מחירים נוחים, לאחר תקופה שבה העלתה מחירים באופן חד, במה שנראה כמו תגובה למציאות כלכלית חדשה שמעצבת מחדש את ענף המזון המהיר.


בתוצאותיה לרבעון השלישי מקדונלד'ס דיווחה על המכירות בחנויות הזהות עלו ב־2.4% בארצות הברית וב־3.6% בעולם, קצב גבוה מהתחזיות. מניית החברה מטפסת ב־2%, למרות שהרווח של 3.22 דולר למניה היה מעט מתחת לציפיות (3.33 דולר). ההכנסות הסתכמו ב־7.08 מיליארד דולר, בהתאם להערכות. השינוי המשמעותי התרחש בספטמבר, כשמקדונלד'ס חידשה את קמפיין הארוחות המוזלות שלה. במסגרת המהלך, החברה קבעה מחירים הנמוכים בכ־15% מהעלות המצטברת של רכישת הפריטים בנפרד. הצעד הזה הוכיח את עצמו במהירות, כיום כ־30% מהעסקאות בארצות הברית נעשות באמצעות אותן ארוחות כלכליות.


עם זאת, מדובר במהלך יקר. החברה הוציאה כ־40 מיליון דולר ברבעון על פרסום המבצעים, ומתכננת להקצות כ־90 מיליון דולר השנה לסיוע לזכיינים במימון ההנחות. בטווח הקצר זה מצמצם את הרווחיות, אך ההנהלה רואה בכך השקעה לטווח הארוך שנועדה לשקם את תדמית הרשת כמקום שמעניק תמורה טובה למחיר.


במקביל, מקדונלד'ס לא מסתפקת בהורדת מחירים אלא מנסה לגוון את התפריט. היא השיקה סדרת משקאות חדשים: קפה קר, משקאות פירות ו"סודה מלוכלכת" עם תוספות ייחודיות. הניסויים בכ־500 סניפים בארצות הברית מציגים עד כה תוצאות טובות מהמוערך.


הכלכלה מפוצלת

המציאות הכלכלית שאיתה מתמודדת מקדונלד'ס דומה למצבם של משקי הבית בארצות הברית. לדברי קמפצ'ינסקי, הכלכלה מפוצלת: בעלי הכנסות נמוכות מצמצמים ביקורים במסעדות, בעוד בעלי הכנסה גבוהה ממשיכים לצאת. לדבריו, הלחצים על הצרכנים צפויים להימשך גם בשנה הקרובה, כל עוד לא יורגש שיפור ממשי בהכנסות. בנוסף, הנתונים הכלליים בענף מצביעים על האטה: תנועת הלקוחות ברשתות מזון מהיר ירדה ב־2.3% השנה, לעומת ירידה של 1.6% בלבד בכלל המסעדות, לפי חברת המחקר Black Box Intelligence. המשמעות היא שהתחום נפגע במיוחד מהקיטון בהוצאות על אוכל מחוץ לבית.