
לונדוניסטן ופריז הבוערת: ההשלכות הכלכליות של משבר ההגירה באירופה - והאם עדיין כדאי לארוז מזוודות?
הנטל הפיסקלי שוחק את תקציבי הרווחה, שוק הנדל"ן משנה את פניו והאנטישמיות הגואה מאלצת את ההייטק הישראלי לחשב מסלול מחדש - ככה נראית יבשת בצומת דרכים
מי שהסתובב בסוף השבוע האחרון ברחובות פריז, התקשה להאמין שהוא נמצא בבירת תרבות ופיננסים מערבית. מה שהתחיל כחגיגות ספורטיביות של אוהדי פריז סן-ז'רמן, הפך במהירות לעימותים אלימים קשים, הצתות רכבים, ביזה ומעל 400 עצורים.
המראות הללו, לצד חשיפת דוח המודיעין הצרפתי על תופעת ה"אנטריזם" - חדירת ארגון האחים המוסלמים למוסדות השלטון והחינוך, מעוררים מחדש את התחושה שאירופה נמצאת בעיצומו של תהליך כיבוש שקט, ששורשיו ניטעו כבר לפני שניו וכעת מגיע לשיאו. מעבר לשיח הדמוגרפי והביטחוני, למשבר הזה יש תג מחיר כלכלי כבד ומיידי, שמתחיל להדאיג את השווקים הפיננסיים ומטלטל את תקציבי המדינות.
פריז בוערת, לונדון משנה פניה
התחושה הציבורית בצרפת השתנתה כבר מזמן מפחד מפני פשיעה מקומית לחשש אמיתי מאובדן הריבונות והזהות החילונית של הרפובליקה. בעוד בצרפת המתח הדמוגרפי מתפרץ שוב ושוב בלהבות ברחובות, מעבר לתעלת למאנש, בלונדון, התהליך מתרחש בצורה שקטה וממוסדת יותר.
ישראלים רבים המבקרים בלונדון בתקופה האחרונה משתפים בתחושה דומה: באזורים שלמים בעיר, המרחב הציבורי שינה את פניו לחלוטין. עם שכונות שלמות בעלות אופי ערבי מובהק, שלטי חוצות בשפות זרות והפגנות ענק פוליטיות קבועות בסופי השבוע, .
התחושה לעיתים קרובות מזכירה יותר הליכה בדובאי או באחת ממדינות המזרח התיכון מאשר בבירה הבריטית ההיסטורית. לא לחינם המונח הביקורתי "לונדוניסטן" חוזר אל מרכז השיח הציבורי והתקשורתי, כשהוא מייצג שינוי עומק בעל השלכות מסחריות ונדל"ניות רחבות.
"דובאי של אירופה": ההיבט הכלכלי
אך בעוד שבדובאי המקורית מדובר במדינת חוק קשוחה עם אפס סובלנות להפרות סדר, שבה הזרים הם כוח עבודה זמני, יצרני וממוקד ללא זכויות פוליטיות - באירופה המציאות הפוכה, וזהו גם שורש המשבר הכלכלי.
בשעה שדובאי מושכת הון זר ויוצרת צמיחה מואצת באמצעות כוח אדם מיומן או פועלים נטולי זכויות סוציאליות, מודל ההגירה האירופי הנוכחי מכביד על קופות המדינה באופן חסר תקדים. נתוני התעסוקה הרשמיים ביבשת מראים כי שיעור ההשתתפות בשוק העבודה בקרב גלי ההגירה של העשור האחרון נמוך משמעותית מהממוצע המקומי. המשמעות היא נטל פיסקלי עצום: מיליארדים מתקציבי המדינות מופנים מדי שנה לתשלומי רווחה, סבסוד דיור, שירותי בריאות ציבוריים ותוכניות שילוב שלא תמיד נושאות פרי.
העול הזה שוחק את התוצר המקומי הגולמי (תוצר לנפש), מנפח את הגירעונות המבניים של מדינות כמו צרפת ואיטליה, ומאלץ את הממשלות לעמוד בפני ברירה קשה: העלאת מס הכנסה ומס חברות, או קיצוץ רוחבי בשירותים הציבוריים לאזרח הקטן.
השבר בנדל"ן המניב: משקיעים מחשבים מסלול מחדש
עבור משקיעי הנדל"ן הישראלים, אירופה - ובמיוחד בריטניה וגרמניה - היו במשך עשרות שנים אי של יציבות ותשואה בטוחה. אולם השינויים הדמוגרפיים המהירים מתחילים להקרין ישירות על שוק הדיור המקומי ועל מחירי הנכסים.
- שוק הדירות בירידה מתמשכת: ההגירה יוצרת סדק בביקוש; הבחירות יכולות להאיץ את המגמה
- כ-70 אלף ישראל עזבו אשתקד את המדינה - איך זה משפיע על הכלכלה?
שכונות שלמות בפרברי הערים הגדולות, שהיו בעבר יעד קלאסי לרכישת דירות להשקעה או פרויקטים של התחדשות עירונית, עוברות תהליך מואץ של "גטואיזציה". ככל שאופי השכונה משתנה והביטחון האישי בה מתערער, אוכלוסייה מקומית מבוססת מהמעמד הבינוני והגבוה נוטשת את האזורים הללו. התוצאה היא פגיעה קשה באטרקטיביות המסחרית, ירידה בביקוש לשכירות מצד שוכרים איכותיים, וחשש ממשי בקרב קרנות השקעה ויזמים מפני ירידת ערך ארוכת טווח של הנכסים ומפגיעה בנזילות שלהם, שתתבטא בקושי למכור את הנכס בעתיד.
האם הדלת הפתוחה של גרמניה תיסגר?
הדוגמה המובהקת ביותר לטלטלה שעוברת היבשת היא גרמניה - הקטר הכלכלי של אירופה. מי שהובילה בשנת 2015 מדיניות ליברלית אגרסיבית של "דלת פתוחה" תחת חזונה של אנגלה מרקל, מתוך מחשבה שגלי ההגירה יפתרו את בעיית הזדקנות האוכלוסייה והמחסור בידיים עובדות, מבינה כעת שהעלויות הכלכליות והחברתיות עלו על התועלת.
ממש השבוע, עם כניסתן לתוקף של תקנות ההגירה האירופיות החדשות (רפורמת ה-CEAS), ברלין מבצעת פניית פרסה היסטורית שמבהירה שהברזים עומדים להיסגר סופית. הממשלה הגרמנית מהדקת את הבדיקות בכל גבולותיה היבשתיים, מקצצת בהטבות הסוציאליות למבקשי מקלט, ומקדמת חוקים מזורזים לגירוש מהגרים לא חוקיים אל מחוץ לגבולות היבשת - כולל תמיכה בהקמת מרכזי גירוש במדינות שלישיות. הלחץ הציבורי הגובר, לצד התחזקות דרמטית של מפלגות הימין השמרני והקיצוני שמאיימות על היציבות הפוליטית, אילצו את ההנהגה להבין: הגנה על דירוג האשראי של המדינה והיציבות הפיסקלית מחייבת שליטה מלאה בגבולות.
המציאות הישראלית: משבר ההייטק והדילמה של המוח הישראלי
למרות תמונת המצב המורכבת באירופה, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי היקף הישראלים שבוחרים להעתיק את חייהם לחו"ל נותר משמעותי. לפי אומדני הלמ"ס, מאזן ההגירה של הישראלים נותר שלילי ועומד על עשרות אלפי ישראלים בשנה המעבירים את מרכז חייהם לחו"ל, כאשר אירופה, בזכות הקרבה הגיאוגרפית, הוויזות הנוחות ונוודות דיגיטלית - נחשבת ליעד מועדף.
עם זאת, המשבר הנוכחי משנה לחלוטין את מפת השיקולים של אנשי הטכנולוגיה, היזמים והמהנדסים הישראלים. דוחות רשמיים של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות מצביעים על זינוק חסר תקדים בתקריות אלימות והתנכלויות נגד יהודים וישראלים ברחובות, בקמפוסים ובמקומות העבודה במערב אירופה.
- מארוול ופלקס מצטרפות ל-S&P 500 ב-22 ביוני
- הביקוש למניות בהנפקת ספייס X עולה על ההיצע - האם השווי יעלה?
מחקרי עומק של מכוני מדיניות, כמו המכון למדיניות העם היהודי, מגלים כי הזינוק באנטישמיות יוצר פער מובהק בין הרצון התיאורטי לעזוב את הארץ בשל המצב הפוליטי, הביטחוני והכלכלי בישראל, לבין היכולת להרגיש בטוחים בפועל מעבר לים.
משפחות הייטק רבות, שתכננו מעבר לאירופה והשתקעות בלונדון, פריז או אמסטרדם, מוותרות על ההזדמנות או מחשבות מסלול מחדש ליעדים שנחשבים בטוחים ושקטים יותר, כמו מדינות מזרח אירופה (קפריסין, יוון, פולין) או ארצות הברית, שם המרקם הדמוגרפי והביטחוני שונה.
מתלבטים או חוששים? שקלו יתרונות מול חסרונות
עבור משקיעים, יזמים ואנשי מקצוע השוקלים הגירה לאירופה, זהו מאזן הכוחות הנוכחי ביבשת:
השיקולים בעד להגיע / לעשות רילוקיישן | הסיכונים והחסרונות הכלכליים והאישיים |
| עומק שוק ותעסוקה - מרכזי פיתוח בינלאומיים של חברות ענק, נזילות פיננסית גבוהה ושוק הייטק מפותח ומקושר. | נטל פיסקלי ומיסוי גובר - עלויות הרווחה העצומות של גלי ההגירה מתגלגלות לחובות לאומיים, אינפלציה פנימית ולחצים קבועים להעלאת מיסים על המעמד היצרני. |
| איכות חיים ומערכות ציבוריות - תנאים סוציאליים מפותחים, שירותי רפואה מתקדמים ומערכות חינוך מסובסדות ברמה גבוהה. | זינוק באנטישמיות וחוסר ביטחון - פגיעה ישירה ויומיומית בתחושת הביטחון האישי של משפחות ישראליות, המלווה בהפגנות אלימות קבועות ברחובות. |
| מגמת התפכחות פוליטית - ממשלות המערב (גרמניה, בריטניה, הולנד) מהדקות את הפיקוח והחקיקה כדי להגן על הכלכלה והריבונות שלהן. | תנודתיות וסיכון בשוק הנדל"ן - שינויים דמוגרפיים מהירים משפיעים על אופי השכונות, מורידים את ביקוש השכירות האיכותי ומסכנים את שווי הנכסים. |
אירופה של 2026 נמצאת בצומת דרכים היסטורי ומתוח. היא כבר לא היבשת הקלאסית, הנינוחה והצפויה של העשורים הקודמים. מי שבוחר להשקיע בה את הונו, להגר אליה או אפילו לבקר בה לתקופה ממושכת, חייב לקחת בחשבון שלא רק מזג האוויר הולך ונעשה קיצוני - גם המציאות הכלכלית, הדמוגרפית והביטחונית ברחובות עצמם.
- 62.אברהם 06/06/2026 04:27הגב לתגובה זוהטיהיר האתני שניסתה קואליצית ביבי בעזה הידהד בכל אירופה ועורר את האנטישמיות ואת התמיכה בפלשתינאים.
- 61.. (ל"ת). 06/06/2026 00:11הגב לתגובה זו
- 60.ליאת 05/06/2026 19:15הגב לתגובה זודמגוגיה בגרוש כדי למנוע מבעלי ממון והשכלה לעזוב את הארץ וכל זה כדי ליפול על חרב לעבוד כמו חמורים ושלם מיסים כדי להמשיך לטפח את ציבור הבוחרים שרק מנצל את המדינה ולא תורם לה כלום.
- 59.מוסלמים עלייך אירופה. תוכלו מה שבישלתם. (ל"ת)דני 05/06/2026 15:04הגב לתגובה זו
- 58.אנונימי 05/06/2026 09:59הגב לתגובה זולא רצו יהודים אנטישמיות חוגגת בפריז.אז קבלו את המוסלמים זה עונש מאת ה עוד תתגעגעו ליהודים!
- 57.אפס סימפטיה לאנטישמים באירובה. המוסלמים יעשו ממכם קבב (ל"ת)משה 05/06/2026 07:07הגב לתגובה זו
- 56.פטריוט 04/06/2026 23:11הגב לתגובה זומגיע לכם. חחחחחחעכשיו תאכלו את החרא שבישלתם.אמרנו לכם לא
- 55.נחמד אירופה סוגרת את השער אחרי שהסוסים ברחו (ל"ת)יהודהה 04/06/2026 22:10הגב לתגובה זו
- 54.אנונימי 04/06/2026 17:24הגב לתגובה זוכמו טרמיטיםמתרביםהורסים הכלועוברים לשטח הבא
- 53.משה 04/06/2026 16:38הגב לתגובה זויותר ויותר ערבים מקבלים עדיפות במקומות העבודה והקלות בבאוניברסיטה על בסיס הפליה מתקנת ולישראלים קשה להתקבל לאוניברסיטה או למצוא עבודה אחרי שהשתחררו מהצבא
- 52.יאללה 04/06/2026 16:29הגב לתגובה זוממדינה בעלת רוב חילוני עם אופק שוויוני ליברלי ומתקדם אנחנו כבר היום מדינה דתית משיחית מושחתת אלימה ועם ביטחון אישי אפס. בחלק ממדינות אירופה המערבית המצב טוב בהרבה.
- 51.אנונימי 04/06/2026 14:11הגב לתגובה זוזה קורה גם בארץ בכרמיאל על כל משפחה ערבית שמגיעה 10 משפחות יהודיות עוזבות מה שקרה בנצרת עלית.
- אנונימי 04/06/2026 21:54הגב לתגובה זוהלוואי ןמדינת ישראל תמנע ממהגרים להכנס ותגרש מי שנכנס . תמנע זכויות סוציאליות מפליטים לא חוקיים. למה לחכותהבעיה היא הבגץ המנותק מהמציאות שמשחק יפה נפש כי חושבים שהצרה לא תגיע לרחביה ולרמת אביב!עכשיו רפורמה משפטית!עכשיו שינוי יחס לבלתי חוקיים!
- 50.אנונימי 04/06/2026 13:15הגב לתגובה זובקרוב ישונה השם של מערב אירופה להרפובליקה האיסלמית אירופה.
- 49.אנונימי 04/06/2026 12:15הגב לתגובה זושיישרפו שתי הערים האלה על יושביהן
- 48.מנשה 04/06/2026 08:46הגב לתגובה זומדינות אירופה היה להם תמיד קל לתמוך בהם מבחוץ כי לא ידעו כמה הם ברברים וחונכו על רצח ביזה וקנאה דתית עכשיו ישראל צופה מהצד איך הם מכרסמים במידינות שפעם היה כיף לבקר בהם היום אין מה לעשות במדינות אירופה זה כמו לבקר בעזה או סוריה
- קצת נסחפת (ל"ת)אסף 04/06/2026 13:48הגב לתגובה זו
- 47.אף אחד 04/06/2026 06:45הגב לתגובה זואת הסיבה הקנצלרית אנגלה מרקל וכיום ממשיך דרכה הצרפתי!
- 46.אנונימי 03/06/2026 23:47הגב לתגובה זומתי אנחנו נתעורר
- אנונימי 04/06/2026 11:57הגב לתגובה זואצלינו.
- 45.דומיניק 03/06/2026 23:40הגב לתגובה זולמחלה היא סמול שאוהב אי סל אם.
- 44.אנונימי 03/06/2026 22:04הגב לתגובה זומצד אחד השתלטות בגטאות חרדיים שחלקם בדלניים ועניים מבחירה מצד שני השתלטות חרדלית על מוקדי הכוח במדינה
- אנונימי 05/06/2026 23:15הגב לתגובה זועבור הגויים זה לא משנה
- אנונימי 05/06/2026 19:08הגב לתגובה זוהחילונים מתחילים להיות בגטאות. החרדים חולשים על הכל. הם מגיעים לרמת גן ושורפים עסקים פעילים בשבת ומרססים כתובות נאצה.
- אנונימי 03/06/2026 22:45הגב לתגובה זו2 מיליון ביוש 2.2 מיליון ישראלים עוד 2.5 מיליון ברצועה והחרדים מפריעים לך
- 43.אנונימי 03/06/2026 22:03הגב לתגובה זולכו לאלף עזאזל מוצצי זבל סמולנים.
- אסף 04/06/2026 13:52הגב לתגובה זוצועקים אהבת חינם אבל מלאי שנאה
- 42.אנונימי 03/06/2026 21:40הגב לתגובה זוערבי ערבי או יהודי ערבי
- הכי מסוכנים הם גזענים כמוך שהורסים את המדינה מבפנים (ל"ת)אנונימי 04/06/2026 12:47הגב לתגובה זו
- אנונימי 04/06/2026 11:58הגב לתגובה זוהגרבוזונים הגזענים הארורים תיתעופפו לאירופה חלאות.
- 41.רן 03/06/2026 20:43הגב לתגובה זוהם אבדו את הדרך הם מפוחדים והם לא יודעים איך לטפל בבעיה הזאת. אבל בסופו של יום אלו אירופאים נוצרים שיקומו ויבעטו בכל המוסכמות ויעשו כל מה שנראה להם כדי להציל את עצמם מהאיסלם הפונדמנטליסטי שאוכל אותם מבפנים.
- 40.אהוד הגנב 03/06/2026 20:32הגב לתגובה זוסרטן מתפשט כאשר לא מטפלים בו בצורה אגרסיבית. לא יודעים את זה באירופה
- 39.אנונימי 03/06/2026 20:01הגב לתגובה זוכל ערבוש מוסלמי שנעצר על הפרת סדר בצרפת צריך להיבעט בחזרה לשיט הול האפריקאי או מזרח תיכוני שהגיע ממנו
- 38.אירופה נכבשה בשקט בשקט בלי כדור אחת (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 19:51הגב לתגובה זו
- 37.המרתי לכם (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 19:42הגב לתגובה זו
- 36.אירופה אינה מקשה אחת (ל"ת)גלעד 03/06/2026 19:10הגב לתגובה זו
- חיש גז 04/06/2026 09:58הגב לתגובה זואכן יש מדינות באירופה פגועות פחות בזכות עמידתן העיקשת מול שלטון הפקידים הבריסלי הרקוב תוך כדי תשלום מחירים לא פשוטים במסגרת האיחוד האירופי אך כמובן הם צודקים כי הרווח עולה בכל מקרה בהרבה על כל הפסד..מה שמצחיק הוא שהממלכה המאוחדת עזבה את האיחוד האירופי בהרבה כדי להמנע מכפיית קליטת ההגירה אך לא שמו לב שהמארה כבר בפנים...
- 35.אנונימיאיילה 03/06/2026 18:46הגב לתגובה זוזה לא חדש איפה יש איסלמיסטים יש רצח לחלוף הרס .מגיעה להם אמרו להם לא לקבל אותם.הם לא בני אדם הם נחשים ארסים ויתר גרוע מי זה
- 34.מערב אירופה נכבש ואין דרך חזרה (ל"ת)א 03/06/2026 18:40הגב לתגובה זו
- 33.אנונימי 03/06/2026 17:50הגב לתגובה זובשוב השם שיבתעם ישראל לארץ ניקרא אקסודוס
- 32.אנונימי 03/06/2026 17:46הגב לתגובה זוכתבה מגמתית אין ספק יש שינוי בדמוגרפיה באירופה רב אלה שעשו רילוקשין מרוצים מאוד.לא צריך להסתובב בשכונות מפוקפקות כמו שכאן מתי הסתובבתם באום אל פחם או בני ברקבישראל.נהרגים כל שנה הרבב יותר אנשים בפעולות טרור איבה ומלחמות מאשר האנטישימיות הגןאה בעולם!!!די עם הכתבות עם תחושות הפרנויה בצד הטוב ונגזעניות בצד הלא טוב
- אז תלך! (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 19:14הגב לתגובה זו
- 31.גיל 03/06/2026 17:33הגב לתגובה זושיבינו הארופאים התמימים שישררל דיברה אמת כל השנים.האיסלם הוא סרטן בלב כל שלטון דמוקקטי
- 30.ישראלי 03/06/2026 17:27הגב לתגובה זומי דיורד מהארץ לא רואה את מהות החיים היהודיים בארץ האבות הבית הלאומי .לא ציוני .המילה גטואיזצייה היא לא מתאימה .זו מילה מהשואה בגטו היתה הרעבה מכוונת וניתוק מהעולם .אלו היום כובשים שכונה ועוד שכונה.אירופה המערב נופליםםםםםאבודים
- 29.אנונימי 03/06/2026 17:17הגב לתגובה זועדיף על יהודיסטן. מהגרים מאפריקה מפריעים לשקט ברחוב יהודים מפריעים לכל המערכת. אירופה ידעה דבר אחד או שניים בזמנו לגבי מה האיום הגדול יותר. שיסלקו את המהגרים וישארו לבד. עדיף לונדוניסטן על יהודיסטן!
- גמדיסטאן מדינת תל אביב (ל"ת)אז לך 03/06/2026 19:15הגב לתגובה זו
- נילי ! 03/06/2026 18:34הגב לתגובה זועם ישראל ארץ ישראל אלוהי ישראל מדינת ישראל !
- 28.פאקו 03/06/2026 15:19הגב לתגובה זוהגיע הזמן שכל יהודי אירופה ייחשבו מסלול מחדש ויעשו עלייה לארץ. שהאירופים יתמודדו עם המהגרים לבד. עם כל הקושי בארץ עדיין זה הרבה יותר טוב מאשר באירופה...
- אנונימי 03/06/2026 17:47הגב לתגובה זו6 מליון היהודים שנרצחו בשואה בשיתוף כמעט כל עמי אירופה זועק מן האדמה. תובע נקמה. וזה כנראה יהיה חיסול האירופיים על ידי המהגרים המוסלמים חיסלתם את היהודים אוהבי החיים קיבלתם את המוסלמים אוהבי המות והשהידים. הידד!!! הידד!!! כה לחי. כה למותת
- 27.אנונימי 03/06/2026 14:19הגב לתגובה זוזה מה שקורה כשלא מטפלים במחלה קשה שבסוף הורגת את הגוף
- 26.אנונימי 03/06/2026 13:52הגב לתגובה זואף פעם לא ירוק יותראירופה כבר מזמן אבודהWelcome to Eurobostan...עם כל הקושי..אין כמו בבית..
- 25.אנונימי 03/06/2026 13:16הגב לתגובה זוישראל הגיע לסיום דרכה העתיד רק בחול וכל הכתבות האלו פוליטיות
- אנונימי 03/06/2026 17:01הגב לתגובה זוארץ הקודש תשמח שישארו בתוכה שומרי שבת ואוכלי כשר !!!
- 24.אחיעד 03/06/2026 12:24הגב לתגובה זובאירופה לא רוצים אותנובישראל הטירוף חוגג. כל בן אדם ישר יתקשה לחיות במקום כל כך מושחתיש חלקים בעם שנהרגים בקרב ויש כאלה שלא הולכים לקרב.אי צדק זועק לשמים והמצב רק מחמירלאן נלך
- אתה אולי אני לא נודד לשם מקום (ל"ת)טוב למות בעד ארצנו 03/06/2026 13:21הגב לתגובה זו
- 23.אנונימי 03/06/2026 12:00הגב לתגובה זוהאירופאים הנעורים אכלו אותה ..מגיע להם שירגישו מה אנחנו מרגישים . כדאי להם להתעורר מהר ולזכחק את כל הערבים מאירופה .
- 22.אנונימי 03/06/2026 11:42הגב לתגובה זוהיום זה 40אלף מהגרים..בעוד 10שנים מספר המהגרים יעבור את ה200אלף..בארץ הקטנה אין מקום ל15מיליון תושבים..
- 21.מוניקה 03/06/2026 11:41הגב לתגובה זוהדמוקרטי הפלורליסטי ולא לתת לקיצוניים להחריבה. אין לי ארץ אחרת...
- אכן צריך להילחם בקיצוניים המעלילים עלילות דם על חיילינו (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 17:15הגב לתגובה זו
- 20.אנונימי 03/06/2026 11:37הגב לתגובה זובתור ישראלי גאה נהנתי מאוד לקרוא את הכתבה
- 19.Shafik 03/06/2026 11:12הגב לתגובה זוהמילקי באירובה זול יותר אבל בקרוב החוקים האנטישמיים יחזרו ויקחו לכולם את הכסף כמו שעשו הנאצים ימח שמם
- נמושה 03/06/2026 12:55הגב לתגובה זוכל כולך התנשאות ובוז. מזל שיש לי משפחה נפלאה בארץ שמזכירה לי שאפשר אחרת
- 18.אנונימי 03/06/2026 11:11הגב לתגובה זולכל המתכננים חופשה במערב אירופהמנורבגיה בצפון ועד ספרד תחשבו שוב אם ברצונכם לחזור הביתה שלמים ובריאים
- אני ביבי בזיבי 03/06/2026 16:33הגב לתגובה זוהאדון לא טועה...הוא רק לא שם לב
- אתה מדבר על האדון שמפיץ בעולם שחיילינו רוצחי תינוקות כתחביב (ל"ת)אני 03/06/2026 17:17
- 17.רון 03/06/2026 10:45הגב לתגובה זושיבושם להםהרוויחו זאת ביושר
- 16.דניאל 03/06/2026 10:15הגב לתגובה זומאז ה7 לאוקטובר ראינו כיצד בריתות עם אירופה מתגלות בין לילה למשענת קנה רצוץ אנחנו חייבים להתרחב לאסיה אפריקה ודרום אמריקה.
- 15.אנונימי 03/06/2026 10:03הגב לתגובה זוזה שם אמיתי או שם של סוכן AIחבר שואל
- אנו.נימי 03/06/2026 10:20הגב לתגובה זושואל בשביל חבר
- 14.התקשורת האנטי ציונית מנפחת את נתוני ההגירה לצרכי תעמולה ושקרים (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 09:56הגב לתגובה זו
- אנטיציונים תומכי הקואליציה המקדמת השתמטות (ל"ת)מילואימניק 03/06/2026 11:12הגב לתגובה זו
- 13.מה באמת 03/06/2026 09:56הגב לתגובה זוהמציאות מכה באלו שטמנו את ראשם בחולבקצרה שמאלנים. מביאי אוסלו ושאר חולמיםכעת דור הניצחון אנשי דור הכישלון עדיין מפריעים אבל הם לא ינצחו את המציאותיהודי שם שלא עולה מיד לארץ מסתכן בשואה. לא פחות מזה
- 12.bhxyuמי 03/06/2026 09:52הגב לתגובה זולמה האנשים האלה קיימים שיחזור לאפריקה לסוואנה כמה גועל נפש הביאו המאמינים בדת השלום שמקדשת מוות רצח ופדופיליה
- אפשטיין (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 17:44הגב לתגובה זו
- 11.אלי כ. 03/06/2026 09:52הגב לתגובה זומדינות באירופה שגירשו יהודים וחלקן אף שיתפו פעולה עם הנאצים בהשמדתם נהנים היום מפרץ גדול של אנשי תרבות שמגיעים ממדינות עם עבר מפואר ומלמדים את האירופאים איך נכון לחיות... שיבושם להם !
- 10.יהודי ציוני 03/06/2026 09:46הגב לתגובה זושכחתם את הערכים הציוניים שלנו השיקול לרדת מהארץ תלוי רק בכסף ואנישמיותבואו נשלב ידיים ונקים פה חברת מופת שתהיה אור לגויים.
- אמא ל3 03/06/2026 10:54הגב לתגובה זוממש אור לגויים.
- עדיף על יאיר גולן שמפיץ בעולם שחיילינו רוצחי תינוקות (ל"ת)משה 03/06/2026 17:22
- צבר 03/06/2026 17:05אנשים החיים על שנאה לזולת ולא מקדמים אחדות בינינו אומללים !!!
- 9.להם יש את האחים המוסלמים ולנו את החרדים מה ההבדל (ל"ת)טוני המרוקאי 03/06/2026 09:44הגב לתגובה זו
- ההבדל שהחרדים לא רוצחים יהודים והאופוזיציה תקים ממשלה עם האחים המוסלמים (ל"ת)ציוני 03/06/2026 17:24הגב לתגובה זו
- טיפש מהכת של נוכל .התפללת לפסל הבוקא (ל"ת)אנונימי 06/06/2026 07:53
- האחים המוסלמים לא מקבלים כסף מהממשלה המצרית (ל"ת)שלמה 03/06/2026 14:06הגב לתגובה זו
- אין הבדל תכלס (ל"ת)גאולה מעבולה 03/06/2026 10:42הגב לתגובה זו
- 8.מצחיק כל הקפלניסטים ממחאת ההייטק שהעבירו את הנכסים שלהם לשם (ל"ת)איימו להרוס את ישראל 03/06/2026 09:06הגב לתגובה זו
- 7.משה א.. 03/06/2026 08:56הגב לתגובה זואירופה לא בצומת..היא כבר חצתה את הצומת..היא רק מסרבת להבין..מי שיש לו השקעות שם צריך לברוח..לונדון נינטשת..מלחמת אזרחים סמוייה קיימת בפועל
- 6.ציוני דמוקרטי 03/06/2026 08:53הגב לתגובה זומילה אחת של האפיפיור די ! תגרום למוסלמים להצטער שנולדו.
- האפיפיור תומך בהם. בותיקן שמו לישו התינוק כאפיה בחג המולד (ל"ת)אני 03/06/2026 17:25הגב לתגובה זו
- לא יתעורר 03/06/2026 14:04הגב לתגובה זולא יתעורריהיה טבח
- ארמגדון 03/06/2026 15:19כל פעם שרצה להתעורר הביאו לו שתי מוסלמיות ערומות. עשה סקס ונרדם שוב.
- בבקשה תסביר (ל"ת)שלמה 03/06/2026 14:02הגב לתגובה זו
- 5.האופטימי 03/06/2026 08:45הגב לתגובה זואירופה איננה בצומת דרכים. אירופה היא כבר ביישורת הכביש אחרי הצומת האחרונה בנסיעה מהירה לתהום בדיוק כמו בסרט תלמה ולואיז רק שבאירופה הסוף יהיה גרוע יותר.
- 4.ירמיהו 03/06/2026 08:29הגב לתגובה זומי שעוזב את הארץ בשביל תאוות בצע לא ראוי לחיות בארץ הזאת
- במחאת המילקי והקוטג זה היה תאוות בצע היום זה לא תאוות בצע (ל"ת)בנצי מהכוילל 03/06/2026 10:43הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 03/06/2026 08:21הגב לתגובה זומקרון רצה הגירה פלסטינים קיבל מתנה שתשנה לו ולצרפת את הבחירה איסלאם קיצוני בזויים שרוצים לשלוט מאחלת לכם בהצלחה לעוד
- 2.אנונימי 03/06/2026 07:39הגב לתגובה זוהאירופאים צריכים לאפשר לפלסטינים מעזה להיכנס ליבשת ההון האנושי הפלסטיני יעשה את ההבדל !
- 1.לכן אנגליה וצרפת מעודדת ישראלים להגר לארצם מאה אלף ישראלים ללונדון ומאה אלף ישראלים לפריז ישנו את המ (ל"ת)אא 03/06/2026 06:37הגב לתגובה זו
- מה שתגיד... (ל"ת)אנונימי 03/06/2026 09:00הגב לתגובה זו