
השבוע בבורסה: הדואלית שתזנק 6% והאם מניות התוכנה בקאמבק?
הדולר ב-3 שקלים, הפסקת האש מתערערת - האם זה טוב לנו? ועל הפסקת האש בלבנון
הפסקת האש בלבנון וההסכם עם לבנון עשוי להיות מאוד חיובי - כולנו רוצים שחיזבאללה ייצא מלבנון, אבל המבחן יהיה ביישום. צבא לבנון קיבל הזדמנויות בעבר להרחיק את חיזבאללה ונכשל. האם הפעם הוא יצליח? כל עוד זה לא קורה, אנחנו נשארים ברצועת הביטחון. זה נשמע כאילו זה הישג. ממש לא בטוח שזה נכון.
בזירה במצר הורמוז יש חילופי אש. האיראנים ומסתבר שגם העומאנים לא רוצים לפספס את ההזדמנות הגדולה שיצרה להם המלחמה - להראות מי בעל הבית על המצר. הם רוצים כסף. כל ספינה שתעבור - תשלם. הם מוכנים לקרוא לזה בשמות אחרים - אגרת ניקוי, אגרת ביטחון ועוד. בסוף זה דמי מעבר. טראמפ הבטיח שלא יהיו דמי מעבר והזירה עוברת ממשרדים ואולמות ממוזגים לתקיפות נקודתיות כדי להראות מי הבוס.
מה שמפתיע בכל הסיפור זו התעוזה של האיראנים להמשיך ולתקוף, ובעצם - הזלזול המתמשך בארה"ב ואי הפחד מהתקפה אמריקאית. כשעומאן לצידם, זה הולך להיות עניין מרכזי בשוק הנפט - המס החדש על הנפט? עומאן מאותתת שספינות בהורמוז ישלמו
דואליות בירידה קלה; נייס תזנק
מה צפוי ביום שני? המניות הדואליות חוזרות בירידה קלה. מניות ה'טנק ירדו, נובה תאבד 4%, אבל מנגד מניות התוכנה יעלו. זה בדיוק מה שקרה בוול סטריט וזה נובע מאותה הסיבה - החשש מההאטה ב-AI.
זה התחיל בעליית מחירים במוצרי אפל. המשיך בהבנה שהמחירים עולים בגלל המחסור האדיר בשבבי זיכרונות (מיקרון עלתה פי 11 בשנה בזכות המחסור הזה), התקדם לעבר הערכה שזה יקטין ביקושים - הרי שמחירים עולים הביקוש יורד, והסתיים במסקנה שצפויה ירידת מדרגה כללית בביקושים - כאשר קונים-צורכים פחות זה מתגלגל לאורך כל שרשרת האספקה.
ההערכה העסקית-כלכלית הזו מתורגמת לבורסה - אם הצמיחה ב-AI תיחלש, אז התמחורים של מניות השבבים אגרסיבים מדי (צמיחה, נזכיר אחראית על רוב השווי של הביזנס, וכל שינוי של פיפס בשיעורי הצמיחה משפיע דרמטית על השווי). מנגד, זה אומר שהדעיכה הצפויה בצמיחה של מניות התוכנה לא תהיה כל כך חזקה. התוכנה מתנהגת הפוך לשבבים - ה-AI מזניק שבבים ופוגע במניות התוכנה כי הוא איום לתוכנה וככל שמתקדם זה פוגע יותר בצמיחה ובתוצאות שלהן.
ומכאן מבינים את ההתנהלות של וול סטריט ביום שישי - שבבים OUT, תוכנה IN. זה יכול להתחלף בתוך יום. וול סטריט תנודתית ומחליפה דעות והערכות באופן תדיר. אבל ביום שיש זה מה שהיה. אגב, מי שהבין את הלוגיקה יכול היה להרוויח כי בהתחלה השבבים נפלו והתוכנה (למעט מיקרוסופט והגדולות) לא עלו משמעותית, ככל שהיום התקדם מניות התוכנה האיצו את העליות.
- הירידות התמתנו בסיום - הביטחוניות איבדו כ-1.9%, הבנקים עלו
- הדולר בדרך ל-3.14 שקל? בנק אוף אמריקה מזהיר שהשקל חזק מדי
ומבחינת השוק בת"א - מיקס של מניות דואליות - השבבים ירדו, התוכנה יעלו. פאלו אלטו תעלה 4%, נייס תזנק במעל 6%, ופורמולה צפויה לזנק קרוב ל-8%.
הנה המניות הדואליות הכבדות והארביטראז' הצפוי:
- נאוי חילקה דיבידנד בטעות - ועכשיו מחזיקי האג"ח מקבלים עילת פירעון מיידי
- פלסאנמור פוגעת במשקיעים - מנפיקה במחיר נמוך