שוק ה-B2B בישראל ברשתות שיווק - 8 מיליארד שקל
80% משוק ה-B2B במדינת ישראל שייך לרשתות הקמעונאיות המובילות בישראל, מנהלות את פעילות הסחר שלהן באמצעות מערכות מבוססות Web", כך אומר סתיו שחם, מנכ"ל חברת סגמנט טכנולוגיות מידע המספקת פתרונות טכנולוגיים לשוק הקמעונאות והמסחר. לדברי שחם, במהלך 2005 ניהלו הרשתות הקמעונאיות פעילות סחר באינטרנט בהיקף של יותר מ-8 מיליארד שקל, והשנה צפוי לחול גידול חד בשיעור של 50% בפעילות זו. בחברה אמר היום, כי הסחר בין עסקים באינטרנט הופך להיות מועדף על מקבלי ההחלטות בארגון. זאת, לא רק בשל היעילות והמהירות האופייניים לפעילות באינטרנט, אלא גם משום שיש נכונות רבה יותר מצד מקבלי ההחלטות בארגון לשתף ספקים וגורמים נוספים בנתונים ובידע. בסגמנט אומרים, כי יש כיום נכונות רבה יותר לאפשר לשותפי הסחר לגשת אל נתוני המסחר של הרשת הקמעונאית, במטרה לייעל את כל תהליך הסחר ואת ניהול שרשרת האספקה. בנוסף על כך, לעומת ימי הבועה, הטכנולוגיה הקיימת כיום עברה תהליך של התבגרות, המחירים ירדו משמעותית ופותחו פלטפורמות נוחות יותר לניהול הסחר באינטרנט. סגמנט מעריכה כי היא מובילה כיום את שוק ה-B2B בקרב הרשתות הקמעונאיות בישראל. החברה פיתחה את מערכת VendorLink המהווה פלטפורמה מבוססת Web המאפשרת לספקים לקבל מידע עדכני על הפעילות העסקית שלהם מול הרשת הקמעונאית ולבצע פעולות מסחריות באמצעים אלקטרונים מאובטחים. לקחותיה כוללים את ACE, H&O , OFFICE DEPOT, GOLF&CO, YELLOW, המשביר החדש לצרכן, שקם אלקטריק, צומת ספרים ולרשתות מובילות אחרות. שחם סבור, כי "בשנה שנתיים הקרובות מרבית הגופים המסחריים הפועלים במדינת ישראל יעדיפו את ערוץ האינטרנט לביצוע הפעילות המסחרית העיקרית שלהם".