דוחות

פריון בתוצאות פושרות; התחזית השנתית ללא שינוי

ההכנסות הסתכמו ב-108.7 מיליון דולר, הרווח למניה - 26 סנט. במהלך הרבעון רכשה פריון מניות של עצמה בהיקף של 20 מיליון דולר
רוי שיינמן |

פריון  פריון נטוורק -0.65% שהפכה בשנה האחרונה לאחת המאכזבות הסדרתיות בוול סטריט, מדווחת על תוצאות בהתאם להנמכת תחזיות. החברה המספקת פתרונות טכנולוגיים לחיבור בין מפרסמים לצרכנים בכל ערוצי הפרסום הדיגיטלי המרכזיים, הרוויחה 26 סנט למניה ברבעון השני על הכנסות של 108.7 מיליון דולר. 

טל יעקובסון, מנכ"ל פריון שחתום על התוצאות המאכזבות בעבר, אומר היום: "אנו נמצאים בעמדה אסטרטגית מושלמת לתת מענה לאתגר מהותי  בשוק הפרסום הדיגיטלי העולמי, המגלגל קרוב ל 700 מיליארד דולר. מפרסמים כיום פועלים בסביבה עמוסת פלטפורמות וערוצים ללא כל חיבור מהותי ביניהם. מפרסמים עומדים בפני אתגר משמעותי לזהות, לחבר, להגיש ולמדוד מסרים שיווקיים בכל הערוצים האפשריים בצורה יעילה ומסונכרנת, על מנת למקסם את תוצאות הפרסום. אנחנו בונים את הטכנולוגיות שלנו בכדי לתת מענה לאתגר זה״.

"ברבעון האחרון הרחבנו את הטכנולוגיה שלנו גם ליוטיוב CTV, שהיא כיום פלטפורמת ה-CTV השנייה בגודלה בארה״ב. הטכנולוגיה שלנו, המסייעת למותגים להגיע לקהלי היעד שלהם, אפשרה לנו להוסיף לרשימת לקוחותינו מותגים מהשורה הראשונה בעולם, בהם  Walgreens, Ford, Burger King, and Direct Energy״.

יעקובסון הוסיף: ״רכישת Hivestack בדצמבר 2023 כבר מוכיחה את עצמה בצורה משמעותית, ומשרתת היטב את האסטרטגיה קצרת וארוכת הטווח שלנו. ברבעון השני צמחה פעילות הטכנולוגיה לפרסום הדיגיטלי החוץ ביתי שלנו ב-41%״.

ה-EBITDA ברבעון עמד על 7.7 מיליון דולר, התחזית אומנם היתה עד 7.5 מיליון דולר אלא שזה לאחר הפחתת התחזית בחודש שעבר מ-10-12 מיליון לעד 7.5 מיליון דולר.  

החברה מדווחת כי ההכנסות ממדיה קמעונאית זינקו ב-75% לעומת הרבעון המקביל ל-17.6 מיליון דולר, והיוו 24% מההכנסות מפתרונות הפרסום לעומת 10% בשנה שעברה. ההכנסות מפרסום בטלוויזיות חכמות (CTV) צמחו ב-42% לעומת הרבעון המקביל ל-10.2 מיליון דולר, והיוו 14% מההכנסות מפתרונות הפרסום, לעומת 7% בשנה שעברה.

ההכנסות מפרסום מבוסס חיפוש ירדו ב-57% לעומת הרבעון המקביל ל-34.3 מיליון דולר. מספר החיפושים היומי הממוצע ירד ב-43% לעומת הרבעון המקביל ל-16.3 מיליון, ומספר הפבלישרים העובדים עם פריון בתחום החיפוש ירד ב-40% לעומת הרבעון המקביל ועמד בסוף יוני על ממוצע של 95.

קיראו עוד ב"גלובל"

    פריון - נתוני רבעון שני

פריון מאשררת את תחזיותיה ל-2024, וצופה הכנסות של 490-510 מיליון דולר השנה. ה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם ב-48-52 מיליון דולר, ושיעור ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות המדיה  צפוי להסתכם ב-23% מההכנסות בטווח האמצע.

רכישה חוזרת של מניות - כפי שהודיעה החברה ב-8 באפריל השנה, דירקטוריון פריון אישר הרחבת התוכנית לרכישה חוזרת של מניות מ-50 מיליון דולר לעד 75 מיליון דולר. במהלך הרבעון השני ביצעה פריון רכישה חוזרת של 2 מיליון מניות בסכום כולל של כ-20 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".