עבר, הווה, עתיד: יגואר בסימן חשמל
כל מכוניות יגואר יהיו חשמליות החל משנת 2020 - עם או בלי מנועי בעירה פנימית. ובמילים אחרות, את כל דגמי יגואר החל מעוד כשנתיים, ניתן יהיה להזמין בגרסה חשמלית מלאה, או כלאיים מסוג כלשהו (כולל נטענות משקע). מדובר במהלך דומה עליו הכריזה וולוו לאחרונה, ושיצא לדרך ב-2019.
יגואר תשיק בשנה הבאה מכונית חשמלית ראשונה בייצור סדרתי, ה-"I-פייס" (I-Pace). מאוחר יותר תהפוך גם מכוניות קיימות להיברידיות או חשמליות, כאשר התוכנית היא להציע פתרון כזה לכל הדגמים החדשים שיושקו משנת 2020 ואילך, ולמחצית מהקיימים. כלומר ככל שהדגמים הוותיקים ירדו מפס הייצור, כך ילך ויעלם מנוע הבעירה הפנימית מיגואר בכלל.
לרגל ההכרזה, יצרנית מכוניות היוקרה חשפה שני דגמי תצוגה, שמחברים את ההווה לעבר ולעתיד. בצד הנוסטלגי מדובר בהסבה ליגואר E-טייפ, המכונית הקלאסית המפורסמת ואהובה ביותר של המותג. מכונית משנת 1968 הוסבה להנעה בחשמל, כולל מנוע חשמלי שמספק 295 כ"ס וטווח נסיעה של 240 ק"מ - לטענת יגואר בתנאי אמת.
ל-E-טייפ החשמלית מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 40 קילווואט-שעה, אותם ניתן להטעין משקע ביתי בתוך 7-6 שעות. המכונית החשמלית, ששוקלת עשרות ק"ג פחות מהדגם המקורי, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות (6.5 במקור). היא תוצג בהופעת בכורה בתערוכה מיוחדת שתיערך באוניברסיטת האומנות של לונדון.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
