המחירים יורדים - הישראלים עדיין מחכים; שוק הרכב בהמתנה
קיפאון בשוק הרכב מאז דצמבר - למרות עשרות מותגים סיניים, הציבור לא קונה; אולי זה יוקר המחייה ואולי החשש משחיקה ברכבים חשמליים - רכבים שנקו לפני שנה וחצי כבר נחשבים מיושנים ונמכרים בדיסקאונט גדול על המחיר הראשוני
דצמבר היה חודש מצוין בשוק הרכב, אבל מאז המכירות בירידה. נראה שעליית מס הקנייה בינואר לצד העלייה במע"מ הביאו את הציבור להסתער על רכבים חדשים בדצמבר, רגע לפני העלאות המחיר, אך בשלושת החודשים מאז שוק הרכב דומם. הרכבים החשמליים במכירות מאכזבות ונתח השוק ירד דרמטית - רכבים חשמליים OUT - למה הציבור קונה פחות רכבים כאלה?. למעשה, למרות כמות מרשימה של מותגים חדשים, מתוכם רוב סיני ולמרות שורה ארוכה של מבצעים והנחות - הציבור מחכה.
תמיד יש הנחות
נראה שמשהו קרה בדצמבר. הניסיונות הרבים של יבואני הרכב לשכנע את הציבור לרוץ ולקנות רכבים אומנם עבדו, אבל הציבור הבין ש"עובדים עליו". למרות שבדצמבר המע"מ היה נמוך ומס הקנייה עדיין לא עלה, המחירים בהמשך לא עלו. הציבור מסתכל ומבין שהכל היה תרגיל של יבואניות הרכב. זה גרם לתופעה של "עייפות מהנחות". הנחות יהיו תמיד וקונים רכב כשצריך לא כשיש הנחה לכאורה גדולה.
וכנראה שכעת לא צריך. למרות עשרות המותגים החדשים והמחירים הנוחים אחרי הנחות ומבצעים, כמות העסקאות בירידה. צריך גם לזכור שיוקר המחייה וגזרות המסים מתחילות להשפיע. רכב היא הוצאה גדולה ואנשים מפנימים שצפויה שנה קשה מבחינה כלכלית ועוצרים את ההוצאות הגדולות.
זה משאיר את יבואני הרכב עם מלאי עדיין גדול ועם תחרות כבדה, אבל כמובן שלא צריך לדאוג להם, הם עדיין ברווחים גבוהים ורווחיות מרשימה. יש להם עוד בשר והם בהחלט יכולים להמשך להתמודד עם התחרות ועם הורדת מחירים אפילו נוספת.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת המחירים נובעת בעיקר מהמותגים הסיניים שרוצים לתפוס נתח שוק. זה לא ייחודי לישראל, זה קורה כבר בארץ המקור - סין ובמקומות נוספים שהסינים דומיננטיים. במקביל, הסינים דוחקים בהדגה מותגים שנחשבו פעם מותגי על. זה גם בגלל המחיר, אבל גם בשל הנוחות ושאר התכונות. המגוון והאפשרויות עלו מדרגה והלקוח הישראלי שמחוזר עכשיו יודע לעשות סקר שוק מלא - גם בחינת ביצועים, גם מחיר ובסוף בוחר, אבל כאמור בסה"כ בוחר פחות. "ההולד" בשוק לא צפוי להשתנות במרץ וגם לא באפריל.
טכנולוגיה: מהפכה רודפת מהפכה
הרוכשים גם מבינים שמה שהם קונים כעת יהיה מיושן בעוד שנה-שנתיים. ההתקדמות הטכנולוגית מואצת ורכישה היא לא בהכרח עסקה טובה אם ההשקות הבאות כבר הופכות את העסקה למיושנת טכנולוגית. הציבור ער לזה ומבין שגם השחיקה במחיר יכולה להיות דרמטית. סיפור הגדול הוא הטעינה החשמלית. מי שרכש רכבים לפני שנה פלוס נשאר מאחור. הוא מטעין שעות רבות את הרכב אבל בקרוב יהיה ניתן להטעין בדקות או כמה עשרות דקות. זה גורם לשחיקה במחירים. לאבד 25%-305 מהמחיר בשנה וחצי שנתיים בגלל טכנולוגיה מיושנת זה איבוד של הרבה כסף. זה גם יכול להיות גרוע יותר. הציבור חושש.
רכב שיתופי בישראל? לא בקרוב
בעולם כבר יש במקומות מסוימים רכבים שיתופיים ויש התעניינות במודל של "רכב כשירות" (Mobility as a Service - MaaS), בישראל התחום הזה עוד רחוק מאוד מיישום. יכול להיות שמפספסים אצלנו הזדמנות גדולה, זאת לא תהיה הפעם הראשונה. ישראל מסיבות לא ענייניות ויתרה על אובר ובכך גרמה לציבור נזק אדיר. אובר היתה מוזילה את הנסיעה במוניות בעשרות אחוזים ואפילו במקרים מסוימים בחצי.
- 9.אנונימי 26/03/2025 14:10הגב לתגובה זוהישראל קיימות חברות ענקיות רכב שיתופי מוזר למה הכתב לא ציין את זה לדוגמה סיטי קאר
- 8.אלון 25/03/2025 21:32הגב לתגובה זוזה תוצאה של חרם כלכלי כולל עד שמחירי הרכב לא ירדו דרסטי לא נקנה רכבים רוצים להתפרנס בבקשה רוצים להתעשר לא על חשבוננו
- 7.רכבים חשמליים נשלטים מרחוק וזו בעיה (ל"ת)אחש שמודע 25/03/2025 08:58הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 25/03/2025 07:19הגב לתגובה זושלא יעבדו עליכם...רכב אמור לעלות חצי ממה שמוכרים פה בארץ! עבר את ה100 אלף שקל לפני שנתיים והיום מתחילים להגיע ולעבור את ה200 אלף
- 5.אנונימי 24/03/2025 14:38הגב לתגובה זופשוט יבואני הרכב חשבו שאפשר להמשיך לעלות מחירים בלי הגבלה ומתחילים להיתקע בקיר....חוץ מזה טיפולים וחלפים בשמיים
- 4.אנונימי 24/03/2025 11:37הגב לתגובה זואם מבצעים מפתים את הציבור המצב עגום.
- 3.מוטי 24/03/2025 10:41הגב לתגובה זואני משתמש ברכבים שיתופיים בעיקר של חברת סיטי קאר שהם הכי זולים ואמינים מהחברות שמצאתי. לפעמים גם משתמש בשלמה שייר כשאין זמינות אצל סיטי קאר ואני חוסך אלפי שקלים בחודש. אז למה לכתוב שאין רכב שיתופי!
- 2.לא מתביישים איזה יורדים הם מוכרים ליסינג 0 קמ 2023 רק לא להוריד מחיר (ל"ת)Shafik 23/03/2025 22:54הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 23/03/2025 21:34הגב לתגובה זואם בעוד שלוש שנים נטעין רכב חשמלי בכמה דקות מי יקנה ממני רכב בנזין משומש
- אם זה באמת יהיה ככה מחיר הבנזין ירד וזה ישתלם (ל"ת)אנונימי 24/03/2025 17:01הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 7 . צילום יואב פולססיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.
השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים.
ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש.
חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים ( 19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.
הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.
במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.
במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.
