המחירים יורדים - הישראלים עדיין מחכים; שוק הרכב בהמתנה
קיפאון בשוק הרכב מאז דצמבר - למרות עשרות מותגים סיניים, הציבור לא קונה; אולי זה יוקר המחייה ואולי החשש משחיקה ברכבים חשמליים - רכבים שנקו לפני שנה וחצי כבר נחשבים מיושנים ונמכרים בדיסקאונט גדול על המחיר הראשוני
דצמבר היה חודש מצוין בשוק הרכב, אבל מאז המכירות בירידה. נראה שעליית מס הקנייה בינואר לצד העלייה במע"מ הביאו את הציבור להסתער על רכבים חדשים בדצמבר, רגע לפני העלאות המחיר, אך בשלושת החודשים מאז שוק הרכב דומם. הרכבים החשמליים במכירות מאכזבות ונתח השוק ירד דרמטית - רכבים חשמליים OUT - למה הציבור קונה פחות רכבים כאלה?. למעשה, למרות כמות מרשימה של מותגים חדשים, מתוכם רוב סיני ולמרות שורה ארוכה של מבצעים והנחות - הציבור מחכה.
תמיד יש הנחות
נראה שמשהו קרה בדצמבר. הניסיונות הרבים של יבואני הרכב לשכנע את הציבור לרוץ ולקנות רכבים אומנם עבדו, אבל הציבור הבין ש"עובדים עליו". למרות שבדצמבר המע"מ היה נמוך ומס הקנייה עדיין לא עלה, המחירים בהמשך לא עלו. הציבור מסתכל ומבין שהכל היה תרגיל של יבואניות הרכב. זה גרם לתופעה של "עייפות מהנחות". הנחות יהיו תמיד וקונים רכב כשצריך לא כשיש הנחה לכאורה גדולה.
וכנראה שכעת לא צריך. למרות עשרות המותגים החדשים והמחירים הנוחים אחרי הנחות ומבצעים, כמות העסקאות בירידה. צריך גם לזכור שיוקר המחייה וגזרות המסים מתחילות להשפיע. רכב היא הוצאה גדולה ואנשים מפנימים שצפויה שנה קשה מבחינה כלכלית ועוצרים את ההוצאות הגדולות.
זה משאיר את יבואני הרכב עם מלאי עדיין גדול ועם תחרות כבדה, אבל כמובן שלא צריך לדאוג להם, הם עדיין ברווחים גבוהים ורווחיות מרשימה. יש להם עוד בשר והם בהחלט יכולים להמשך להתמודד עם התחרות ועם הורדת מחירים אפילו נוספת.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת המחירים נובעת בעיקר מהמותגים הסיניים שרוצים לתפוס נתח שוק. זה לא ייחודי לישראל, זה קורה כבר בארץ המקור - סין ובמקומות נוספים שהסינים דומיננטיים. במקביל, הסינים דוחקים בהדגה מותגים שנחשבו פעם מותגי על. זה גם בגלל המחיר, אבל גם בשל הנוחות ושאר התכונות. המגוון והאפשרויות עלו מדרגה והלקוח הישראלי שמחוזר עכשיו יודע לעשות סקר שוק מלא - גם בחינת ביצועים, גם מחיר ובסוף בוחר, אבל כאמור בסה"כ בוחר פחות. "ההולד" בשוק לא צפוי להשתנות במרץ וגם לא באפריל.
טכנולוגיה: מהפכה רודפת מהפכה
הרוכשים גם מבינים שמה שהם קונים כעת יהיה מיושן בעוד שנה-שנתיים. ההתקדמות הטכנולוגית מואצת ורכישה היא לא בהכרח עסקה טובה אם ההשקות הבאות כבר הופכות את העסקה למיושנת טכנולוגית. הציבור ער לזה ומבין שגם השחיקה במחיר יכולה להיות דרמטית. סיפור הגדול הוא הטעינה החשמלית. מי שרכש רכבים לפני שנה פלוס נשאר מאחור. הוא מטעין שעות רבות את הרכב אבל בקרוב יהיה ניתן להטעין בדקות או כמה עשרות דקות. זה גורם לשחיקה במחירים. לאבד 25%-305 מהמחיר בשנה וחצי שנתיים בגלל טכנולוגיה מיושנת זה איבוד של הרבה כסף. זה גם יכול להיות גרוע יותר. הציבור חושש.
רכב שיתופי בישראל? לא בקרוב
בעולם כבר יש במקומות מסוימים רכבים שיתופיים ויש התעניינות במודל של "רכב כשירות" (Mobility as a Service - MaaS), בישראל התחום הזה עוד רחוק מאוד מיישום. יכול להיות שמפספסים אצלנו הזדמנות גדולה, זאת לא תהיה הפעם הראשונה. ישראל מסיבות לא ענייניות ויתרה על אובר ובכך גרמה לציבור נזק אדיר. אובר היתה מוזילה את הנסיעה במוניות בעשרות אחוזים ואפילו במקרים מסוימים בחצי.
- 9.אנונימי 26/03/2025 14:10הגב לתגובה זוהישראל קיימות חברות ענקיות רכב שיתופי מוזר למה הכתב לא ציין את זה לדוגמה סיטי קאר
- 8.אלון 25/03/2025 21:32הגב לתגובה זוזה תוצאה של חרם כלכלי כולל עד שמחירי הרכב לא ירדו דרסטי לא נקנה רכבים רוצים להתפרנס בבקשה רוצים להתעשר לא על חשבוננו
- 7.רכבים חשמליים נשלטים מרחוק וזו בעיה (ל"ת)אחש שמודע 25/03/2025 08:58הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 25/03/2025 07:19הגב לתגובה זושלא יעבדו עליכם...רכב אמור לעלות חצי ממה שמוכרים פה בארץ! עבר את ה100 אלף שקל לפני שנתיים והיום מתחילים להגיע ולעבור את ה200 אלף
- 5.אנונימי 24/03/2025 14:38הגב לתגובה זופשוט יבואני הרכב חשבו שאפשר להמשיך לעלות מחירים בלי הגבלה ומתחילים להיתקע בקיר....חוץ מזה טיפולים וחלפים בשמיים
- 4.אנונימי 24/03/2025 11:37הגב לתגובה זואם מבצעים מפתים את הציבור המצב עגום.
- 3.מוטי 24/03/2025 10:41הגב לתגובה זואני משתמש ברכבים שיתופיים בעיקר של חברת סיטי קאר שהם הכי זולים ואמינים מהחברות שמצאתי. לפעמים גם משתמש בשלמה שייר כשאין זמינות אצל סיטי קאר ואני חוסך אלפי שקלים בחודש. אז למה לכתוב שאין רכב שיתופי!
- 2.לא מתביישים איזה יורדים הם מוכרים ליסינג 0 קמ 2023 רק לא להוריד מחיר (ל"ת)Shafik 23/03/2025 22:54הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 23/03/2025 21:34הגב לתגובה זואם בעוד שלוש שנים נטעין רכב חשמלי בכמה דקות מי יקנה ממני רכב בנזין משומש
- אם זה באמת יהיה ככה מחיר הבנזין ירד וזה ישתלם (ל"ת)אנונימי 24/03/2025 17:01הגב לתגובה זו

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.