סימסה והתנגשה: צופי אשלי בקשי נבהלו - למטרה טובה
לאחר הניסיון הראשון שמינף את ההצלחה של היוטיוברית אשלי וקסמן בקשי, בערוץ היוטיוב שלה בשת"פ עם פרטנר, באומן בר ריבנאי עושים סיבוב נוסף על התופעה הויראלית והפעם בשיתוף פעולה עם עמותת אור ירוק. במהלך פרסום שעלה אתמול לאוויר, שהיה למעשה שידור בלייב של וקסמן בקשי, צופיה ומעריציה נבהלו למראה תאונת דרכים שבה הייתה מעורבת לאחר שהשתמשה במכשיר הטלפון הנייד שלה.
תאונת הדרכים שלא הייתה, בוימה על ידי אור ירוק ובאומן בר ריבנאי, במהלך שנועד להתריע מפני תופעת השימוש בסלולרי בזמן נהיגה, לצילומי סלפי ולשידורי לייב. לאחר כחמש דקות של נסיעה ושידור בלייב, נחרדו המעריצים שצפו בסרטון לראות את הבלוגרית מעורבת בשידור ישיר בתאונת דרכים. בכדי להרגיע את הצופים, לאחר שידור התאונה, המשיך הווידאו עם צילום נוסף של וקסמן בקשי שהרגיעה את מעריציה שהיא בסדר והיא לא באמת הייתה מעורבת בתאונה. הצופים גילו, כי השידור ״החי״ היה למעשה הקלטה של תאונת דרכים מבוימת. הסרטון השיג כ-18,300 צפיות עם למעלה מ-450 תגובות.
מטרת הסרטון, אותו יזמו עמותת אור ירוק בשיתוף עם משרד הפרסום הייתה להתריע בפני הסכנה של שימוש במכשיר הסלולר בזמן נהיגה. לאחרונה עם השקתם של אמצעים המאפשרים שידור חי בפייסבוק וביוטיוב גבר השימוש בטלפון לשידורים כאלה במהלך נהיגה, דבר המצטרף לצילומי סלפי ולהעלאת קטעי וידאו לסנאפצ׳ט ולרשתות חברתיות אחרות. התופעה כבר גרמה למספר תאונות דרכים ובעולם אף תועדו בשידור חי מקרים של תאונות קטלניות.
- "ילד מלווה" - קמפיין בטיחות של 'אור ירוק' ו'פריסבי'
- פרויקט הגמר של תלמידי 'הבצפר': קמפיין להעלאת מודעות להסחות דעת בזמן נהיגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל אור ירוק שמואל אבואב: "שימוש בטלפון הנייד במהלך נהיגה מסוכן ועלול לעלות בחיי אדם. למרות הידיעה שזה מסוכן, נהגים רבים עדיין מתעסקים בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, מסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך האחרים. המשרד לביטחון פנים חייב להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים כדי להרתיע נהגים מלסמס או לגלוש בפייסבוק במהלך נהיגה. מדינות רבות בעולם הבינו כי הן חייבות לקחת אחריות ולהילחם בתופעה המסוכנת הזו, הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים בכבישים".
מאחורי המהלך עומדים אנשי הקריאייטיב יבגני אוטקין וניב הרצברג מבאומן בר ריבנאי.
- 3.צופה 17/12/2016 21:56הגב לתגובה זוראיתי את ה"לייב" ואת התאונה שהיא כביכול עשתה. לדעתי זו לא הדרך בגלל שאשלי היא דמות נערצת על ילדות קטנות והיא לא לקחה בחשבון שהן צופות בה , לפעמים לבד בבית, ואם חס וחלילה מישהי היתה מתעלפת מההלם ומרוב דאגה? ככה לא יוצרים מודעות לנושא כזה חשוב!!! מעבר לזה - היא שיקרה לצופים כשהבטיחה לייב וולוג כרגיל וזה מה שקיבלו סרטון פרסומת ולא משנה עד כמה הוא חשוב ומשמעותי. זה שקר. עם כל הכבוד, היא נהגה תוך כדי שימוש בטלפון כדי להזהיר מהתהנהגות כזו אך בפועל עשתה את זה בעצמה. מה הקטע?
- בקשית 21/12/2016 17:44הגב לתגובה זוהיא לא שיקרה לצופים שלה. באותו יום היא באמת לא יכלה לצלם ולוג עקב צילומים שהיו לה מהבוקר עד הלילה. והסרטון הזה? זה לא פרסומת לאור ירוק! זה שיתוף פעולה! וגם כשהתאונה כביכול התקיימה זה היה ממש לכמה שניות. אף אחת לא התעלפה אבל עצם זה שנלחצנו (הבקשיות) זה אומר שהיא הצליחה והיא עשתה את זה כמו שצריך. וזה שהיא הייתה בטלפון תוך כדי? איך את רוצה שהיא תעביר מסר בלי שזה יקרה באמת?
- צופה 24/12/2016 16:09את יכולה לקרוא לזה איך שאת רוצה - שיתוף פעולה או פרסומת - הנקודה היא שאשלי כן! אמרה שיהיה שידור חי בוולוג וזה לא היה שידור חי ובטח שלא וולוג. ואם מישהי כן היתה מתעלפת או נפגעת או פוגעת בעצמה מרוב לחץ?? מה זה משנה אם אף אחת לא נפגעה? אסור לקחת סיכון. אשלי טעתה בדרך שבה היא ניסתה להעביר מסר חשוב. אפשר להעביר מסר על ידי דיבור בבית ולא לבצע את הפעולה האסור על מנת להרתיע. יגיע יום שתתבגרי ותביני שאין מה להעריץ מאפרת. (ולא, לא משנה שיש לה שתי בנות ולא משנה שהיא עלתה לארץ כדי להתגייס ולא משנה כלום. יש מיליון חיילים שעלו לארץ להתגייס ועשו פי אלף יותר ממנה. היא כולה מאפרת וגם לא הכי טובה...).
- 2.נו 16/12/2016 18:30הגב לתגובה זופולקסווגן עשו סרט פרסומת לכל דבר, פה היה שידור לייב של תאונה.
- אבי 18/12/2016 09:38הגב לתגובה זותעשיה של ילדים
- 1.כמו 15/12/2016 16:27הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=eX6gZkaHmmY
- העתקה 15/12/2016 22:41הגב לתגובה זוהעקה מוחלט של מהלך שהוצג בקאן
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
