דן אילת
צילום: יח"צ

מברירת מחדל להחלטה סופית: תקציב הפרסום של מלונות דן יטופל במקאן תל אביב

לאחר שתקציב הפרסום הגיע למקאן כברירת מחדל בעקבות פיצוץ היחסים עם באומן, החליטה הרשת סופית, לאחר מכרז, כי התקציב, כמו גם רכש המדיה יטופלו במקאן
משה בנימין | (1)

3 חודשים לאחר הפיצוץ הגדול בין באומן בר ריבנאי לרשת מלונות דן - תקציב הפרסום של הרשת נוחת, סופית, במקאן תל אביב, לא מאהובי באומן בתקופה האחרונה, לאחר המחטף של נדב פרסמן. אתמול (יום א') הסתיים המכרז שכלל גם את JWT ישראל וגליקמן שמיר סמסונוב ובסופו הוחלט כי מקאן המנהל גם את רכש המדיה של החברה יטפל בתקציב הפרסום.

כזכור, לאחר 10 שנים של התקשרות ארוכה בין באומן למלונות דן, הגיעו היחסים לפיצוץ לאחר שמלונות דן החליטו לרכוש מדיה באמצעות יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן תל אביב ולא באמצעות חברת רכש המדיה של קבוצת פובליסיס - זניט מדיה. בזמנו הסבירו גורמים בסביבת באומן כי המשרד הוא זה שהראה למלונות דן את הדרך החוצה לאחר שהחליט לוותר על הריטיינר הקריאייטיבי בישאיר אותו ללא הקופון השמן שאמור להיגזר מהמדיה.

עם הפרידה מבאומן הועבר התקציב באופן מיידי למקאן על רקע המעבר לרכישת מדיה באמצעות יוניברסל. עם זאת, ברשת המלונות לא הסתפקו בברירת המחדל והחליטו לצאת בכל זאת למכרז שגם בסופו שזכה מקאן תל אביב. תקציב הפרסום של 'דן' צפוי לעמוד על כ-7 מיליון שקלים בשנה הקרובה. 

 

רפי בארי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של רשת מלונות דן: "התרשמנו מהיכולת המקצועית והרעיונות של משרד מקאן ובחרנו בהם להוביל יחד אתנו את רשת מלונות דן להצלחות שיווקיות. אנו בטוחים שבמשותף נמשיך להוביל את ענף המלונאות בישראל שנים רבות".

 

על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של מלונות דן על 11 מיליון שקל במחירי מחירון. בפועל מדובר בכ-5 מיליון שקלים. מבחינת תמהיל המדיה, חלק העיתונות הוא הגדול בתקציב ומהווה כ-50% ממנו, אחריו ניצבת הטלוויזיה עם הוצאה של כשליש ובמקום ה-3 האינטרנט שמהווה כ-10%. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עויירך דין 24/08/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    אוציא צו מניעה. הם כפויי טובה והיו חשופים לסודות המסחריים שלי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.