"יש לנו תכניות ורצון - אבל אי אפשר לעבור ל-7 ימים כשהכללים לא ברורים"

כך אמר מנכ"ל 'רשת' אבי צבי לעובדיו בטקס לשנה החדשה. לגבי ההפסדים הכבדים ב'צוק איתן', אמר: "הרבה אנשים בחוסר ודאות לגבי עתידם הכלכלי"
אלכסנדר כץ | (1)

רשת רוצה לעבור לשידר 7 ימים בשבוע, אבל רק כשכללי המשחק יהיו ברורים - כך עולה מדבריו של מנכ"ל הזכיינית אבי צבי, בטקס הרמת כוסית עם עובדיו במשרדי החברה ברמת החיל.

צבי אמר כי "'רשת' רוצה לעבור ל-7ימים - שלא יהיה בזה ספק או הרהור, מהר ככל האפשר. זה ברור שיש לנו תכניות ל-7 ימים, זה ברור שיש לנו מה להגיד ב-7 ימים, ברור שיש לנו את הטאלנטים לזה, את המפיקים לזה, את היצירתיות לזה, אבל אי אפשר לעבור ל-7 ימים כשהכללים לא ברורים. עד שהכללים לא יוסדרו, עד שהדיאלוג עם מתווה הכללים לא יסתיים, אנחנו לא נוכל לנקוט בשום פעולה שתיקח אותנו לשם. לא נרקוד בין הטיפות ונקבל החלטות שהם לא שחור או לבן".

לדבריו, הזכיינית "הצליחה ב-5 השנים האחרונות לעמוד כמעט בכל יעד שהצבנו לעצמנו וגם ביעד הזה, מעבר ל-7 ימים, אנחנו נעמוד. אולי בעוד חצי שנה, אולי בעוד שנה, אולי בעוד שנתיים אבל זו המטרה ולשם אנחנו הולכים ולשם אנחנו נגיע בסופו של דבר".

צבי הוסיף כי "אי הוודאות היא רגולטורית בעיקרה. כללי המשחק קדימה לא נקבעו, לא ברור מה יקרה בעוד חצי שנה בעוד שנה בעוד שנתיים. שלא לדבר על חברה עסקית שצריכה לתכנן את עצמה קדימה, לעוד 5 או 10 שנים. יש הרבה דינמיקות שגורמות לאי וודאות להיווצר".

כפי שפורסם לראשונה באייס, רשמה הזכיינית הפסד של כ-56 מיליון שקלים במהלך מבצע צוק איתן ובתקופה שקדמה לה, מאז נחטפו 3 הנערים. צבי התייחס לכך ואמר כי "המלחמה יצרה בור כלכלי כמעט אנוש, אנוש זו מילה קשה אבל זה כמעט אנוש. כשנזק לחברה בסדר גודל שלנו נאמד בעשרות מיליוני שקלים, זו מכה שמסחררת והיא מיד נוגעת, היא נוגעת בכם העובדים, נוגעת במפיקים, נוגעת בתעשייה שלמה. הרבה מאד אנשים בחוסר ודאות לגבי עתידם הכלכלי, הרבה מאד אנשים במתח מצטבר מה יקרה בעוד רבעון, בעוד 2 רבעונים, ממה אני אתפרנס ומאד קשה לחיות בסביבה כזו".

ועוד לפני המלחמה, הייתה את עסקת אנדמול שנכנסה כשותפה לזכיינית ב-33%. "הייתה לנו גם שנה מאד דרמטית במבנה הבעלות שלנו", אמר צבי. "אנדמול הבינה עד כמה אנחנו טובים ומקצוענים ובעיקר כאלה שיודעים מה הם עושים. את הדרך, גם אם מעורפלת, אנחנו יודעים לצלוח. השותפות של 'אנדמול' ב'רשת' היא תוספת כח דרמטית כגוף בינ"ל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 23/09/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    היה מקבל העם את ההודעה בשמחה. מה זה רשת? טלויזיה שמאלנית קיצונית + תוכניות זבל שפונים למכנה המשותף השפל ביותר של האנשים. אצלי ובני ביתי הנכם מוקצים מחמת מיאוס על האברמוביצ'ים והיונית ועוד כל אנשי המדמנה ברשת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.