אבי צבי
צילום: ינאי יחיאל

"יש לנו תכניות ורצון - אבל אי אפשר לעבור ל-7 ימים כשהכללים לא ברורים"

כך אמר מנכ"ל 'רשת' אבי צבי לעובדיו בטקס לשנה החדשה. לגבי ההפסדים הכבדים ב'צוק איתן', אמר: "הרבה אנשים בחוסר ודאות לגבי עתידם הכלכלי"
אלכסנדר כץ | (1)

רשת רוצה לעבור לשידר 7 ימים בשבוע, אבל רק כשכללי המשחק יהיו ברורים - כך עולה מדבריו של מנכ"ל הזכיינית אבי צבי, בטקס הרמת כוסית עם עובדיו במשרדי החברה ברמת החיל.

צבי אמר כי "'רשת' רוצה לעבור ל-7ימים - שלא יהיה בזה ספק או הרהור, מהר ככל האפשר. זה ברור שיש לנו תכניות ל-7 ימים, זה ברור שיש לנו מה להגיד ב-7 ימים, ברור שיש לנו את הטאלנטים לזה, את המפיקים לזה, את היצירתיות לזה, אבל אי אפשר לעבור ל-7 ימים כשהכללים לא ברורים. עד שהכללים לא יוסדרו, עד שהדיאלוג עם מתווה הכללים לא יסתיים, אנחנו לא נוכל לנקוט בשום פעולה שתיקח אותנו לשם. לא נרקוד בין הטיפות ונקבל החלטות שהם לא שחור או לבן".

לדבריו, הזכיינית "הצליחה ב-5 השנים האחרונות לעמוד כמעט בכל יעד שהצבנו לעצמנו וגם ביעד הזה, מעבר ל-7 ימים, אנחנו נעמוד. אולי בעוד חצי שנה, אולי בעוד שנה, אולי בעוד שנתיים אבל זו המטרה ולשם אנחנו הולכים ולשם אנחנו נגיע בסופו של דבר".

צבי הוסיף כי "אי הוודאות היא רגולטורית בעיקרה. כללי המשחק קדימה לא נקבעו, לא ברור מה יקרה בעוד חצי שנה בעוד שנה בעוד שנתיים. שלא לדבר על חברה עסקית שצריכה לתכנן את עצמה קדימה, לעוד 5 או 10 שנים. יש הרבה דינמיקות שגורמות לאי וודאות להיווצר".

כפי שפורסם לראשונה באייס, רשמה הזכיינית הפסד של כ-56 מיליון שקלים במהלך מבצע צוק איתן ובתקופה שקדמה לה, מאז נחטפו 3 הנערים. צבי התייחס לכך ואמר כי "המלחמה יצרה בור כלכלי כמעט אנוש, אנוש זו מילה קשה אבל זה כמעט אנוש. כשנזק לחברה בסדר גודל שלנו נאמד בעשרות מיליוני שקלים, זו מכה שמסחררת והיא מיד נוגעת, היא נוגעת בכם העובדים, נוגעת במפיקים, נוגעת בתעשייה שלמה. הרבה מאד אנשים בחוסר ודאות לגבי עתידם הכלכלי, הרבה מאד אנשים במתח מצטבר מה יקרה בעוד רבעון, בעוד 2 רבעונים, ממה אני אתפרנס ומאד קשה לחיות בסביבה כזו".

ועוד לפני המלחמה, הייתה את עסקת אנדמול שנכנסה כשותפה לזכיינית ב-33%. "הייתה לנו גם שנה מאד דרמטית במבנה הבעלות שלנו", אמר צבי. "אנדמול הבינה עד כמה אנחנו טובים ומקצוענים ובעיקר כאלה שיודעים מה הם עושים. את הדרך, גם אם מעורפלת, אנחנו יודעים לצלוח. השותפות של 'אנדמול' ב'רשת' היא תוספת כח דרמטית כגוף בינ"ל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 23/09/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    היה מקבל העם את ההודעה בשמחה. מה זה רשת? טלויזיה שמאלנית קיצונית + תוכניות זבל שפונים למכנה המשותף השפל ביותר של האנשים. אצלי ובני ביתי הנכם מוקצים מחמת מיאוס על האברמוביצ'ים והיונית ועוד כל אנשי המדמנה ברשת.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.