פרסומת תמיר ופרסומת תאגיד המחזור הנורבגי
צילום: צילום מסך
TV

דומה באופן חשוד: תאגיד מחזור נורבגי העתיק את הסרט של תאגיד 'תמיר'?

הפרסומת של תאגיד המחזור הישראלי שעלתה לפני כ-9 חודשים הציגה ילדים ממחזרים כגיבורי על. הגרסה הנורבגית עלתה לפני 3 חודשים ודומה להפליא
משה בנימין | (5)

בכל רחבי העולם המערבי מציינים היום (יום ה) ה-5 ביוני את יום איכות הסביבה העולמי. ואם כבר באיכות הסביבה עסקינן, חדי העין בקרב עכברי הפרסום מצאו לאחרונה פרסומת נורבגית שדומה באופן חשוד לפרסומת של תאגיד המחזור הישראלי 'תמיר' שעלתה לאוויר לפני כ-9 חודשים.

הפרסומת הנורבגית עלתה לאוויר לפני כ-3 חודשים ונדרש אך מבט קל כדי להבחין בנקודות הדמיון. בפרסומת הישראלית של גליקמן נטלר סמסונוב כיכבו 3 ילדים שהוצגו כגיבורי על בתלבושות תואמות על רקע פס קול שמזכיר את מלחמת הכוכבים. הילדים הוצגו בסיטואציות ביתיות שונות: חוטפים קופסת דגנים מידי האם, בקבוק מיץ ריק, ארגז מלא מיכלים ריקים ועוד. לעומתה, הפרסומת הנורבגית כוללת לא רק ילדים אלא מבוגרים ואפילו סבתא אחת לוחמנית. המציגים לבושים אף הם בתלבושות של כוכבי על ואף מוצגים כ"סופר-הירוס" בליווי מוסיקה שמזכירה את זו של הסרט הישראלי. 2 הפרסומות מסתיימות בסצינה שבה כל השחקנים מתייצבים לצילום משותף.

סרטון הפרסומת הישראלי של תמיר

סרטון הפרסומת של תאגיד המחזור הנורבגי

תאגיד המחזור 'תמיר' פועל ליישום "חוק האריזות" שנקבע ב-2011 על ידי המשרד להגנת הסביבה. התאגיד הוקם על ידי היצרנים והיבואנים ופועל מול הרשויות המקומיות ברחבי הארץ הן לצורך איסוף האריזות, הבאתן למחזור ומניעת הטמנת פסולת מזיקה לסביבה, והן בהסברה ובחינוך למחזור ולשמירה על איכות הסביבה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ירון 05/06/2014 23:31
    הגב לתגובה זו
    http://youtu.be/uwRLp4N4EcA וגם מ... http://youtu.be/Na_EaZfWCPM וגם מ... http://youtu.be/vErQCmd_8AY וגם מ... http://youtu.be/dwK95iQlH8A או במילים אחרות: אף רעיון כאן לא מקורי, גליקמן תרגיעו...
  • 4.
    כתב צבוע 05/06/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    נראה אותך עושה כתבה כל פעם שקמפיין ישראלי מעתיק מחול... בערך כל קמפיין שלישי
  • 3.
    ג׳וני חסון 05/06/2014 20:38
    הגב לתגובה זו
    ולסיום ״2 הפרסומות מסתיימות בסצינה שבה כל השחקנים מתייצבים לצילום משותף״ - אכן תמונות קשות
  • 2.
    05/06/2014 20:30
    הגב לתגובה זו
    מי היה מאמין שמישהו אחר יחשוב על זה גם
  • 1.
    דומה מידי.... (ל"ת)
    יעל 05/06/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.