דומה באופן חשוד: תאגיד מחזור נורבגי העתיק את הסרט של תאגיד 'תמיר'?
בכל רחבי העולם המערבי מציינים היום (יום ה) ה-5 ביוני את יום איכות הסביבה העולמי. ואם כבר באיכות הסביבה עסקינן, חדי העין בקרב עכברי הפרסום מצאו לאחרונה פרסומת נורבגית שדומה באופן חשוד לפרסומת של תאגיד המחזור הישראלי 'תמיר' שעלתה לאוויר לפני כ-9 חודשים.
הפרסומת הנורבגית עלתה לאוויר לפני כ-3 חודשים ונדרש אך מבט קל כדי להבחין בנקודות הדמיון. בפרסומת הישראלית של גליקמן נטלר סמסונוב כיכבו 3 ילדים שהוצגו כגיבורי על בתלבושות תואמות על רקע פס קול שמזכיר את מלחמת הכוכבים. הילדים הוצגו בסיטואציות ביתיות שונות: חוטפים קופסת דגנים מידי האם, בקבוק מיץ ריק, ארגז מלא מיכלים ריקים ועוד. לעומתה, הפרסומת הנורבגית כוללת לא רק ילדים אלא מבוגרים ואפילו סבתא אחת לוחמנית. המציגים לבושים אף הם בתלבושות של כוכבי על ואף מוצגים כ"סופר-הירוס" בליווי מוסיקה שמזכירה את זו של הסרט הישראלי. 2 הפרסומות מסתיימות בסצינה שבה כל השחקנים מתייצבים לצילום משותף.
סרטון הפרסומת הישראלי של תמיר
סרטון הפרסומת של תאגיד המחזור הנורבגי
תאגיד המחזור 'תמיר' פועל ליישום "חוק האריזות" שנקבע ב-2011 על ידי המשרד להגנת הסביבה. התאגיד הוקם על ידי היצרנים והיבואנים ופועל מול הרשויות המקומיות ברחבי הארץ הן לצורך איסוף האריזות, הבאתן למחזור ומניעת הטמנת פסולת מזיקה לסביבה, והן בהסברה ובחינוך למחזור ולשמירה על איכות הסביבה.
- 5.ירון 05/06/2014 23:31הגב לתגובה זוhttp://youtu.be/uwRLp4N4EcA וגם מ... http://youtu.be/Na_EaZfWCPM וגם מ... http://youtu.be/vErQCmd_8AY וגם מ... http://youtu.be/dwK95iQlH8A או במילים אחרות: אף רעיון כאן לא מקורי, גליקמן תרגיעו...
- 4.כתב צבוע 05/06/2014 22:45הגב לתגובה זונראה אותך עושה כתבה כל פעם שקמפיין ישראלי מעתיק מחול... בערך כל קמפיין שלישי
- 3.ג׳וני חסון 05/06/2014 20:38הגב לתגובה זוולסיום ״2 הפרסומות מסתיימות בסצינה שבה כל השחקנים מתייצבים לצילום משותף״ - אכן תמונות קשות
- 2.05/06/2014 20:30הגב לתגובה זומי היה מאמין שמישהו אחר יחשוב על זה גם
- 1.דומה מידי.... (ל"ת)יעל 05/06/2014 16:36הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
