12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

חוק מיסוי דירה שלישית אושר בוועדת הכספים - הנה השינויים שהוכנסו

האופזיציה נטשה, היועצת המשפטית הביע חוסר נוחות, והיו"ר גפני עזב בזעם ב-4:00. אבל החוק עבר
 |  200
שוק הדיור
Share
בתום דיון שנמשך לאורך כל הלילה, אישרה בסופו של דבר הבוקר (ו') ועדת הכספים את חוק מיסוי 3 דירות, לא לפני שיו"ר הוועדה משה גפני הצליח להכניס לא מעט שינויים מהותיים בניסיוןן לרכך את החוק. הדיון בחוק החל הלילה בסערה שבסופה עזבו כל חברי האופוזיציה את הדיון ולאחר שהיועצת המשפטית לוועדה הביעה את אי הנחת שהיא חשה בבואה לייעץ לוועדה בחוק שהנוסח שלו הגיע לוועדה רק שעתיים לפני תחילת הדיון שבו היא אמורה גם לאשר אותו. הבלגן הסתיים גם בעזיבתו במחאה של היו"ר גפני, שציין, כי "זהו אחד החוקים הגרועים ביותר. פוגעים באזרחים ודווקא בחלשים ומעמד הביניים שחסכו שקל לשקל ורכשו את הדירות, בין השאר על-מנת להוריש לילדיהם". ההצבעות האחרונות נוהלו ע"י רכז הקואליציה בוועדה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד).




והנה ההסכמות בשורה התחתונה:

- ניסיון האוצר להעלות את המס המקסימאלי ל-24,000 שקלים לא צלח והמס המקסימאלי נותר על 18,000 שקלים. נזכיר כי מדובר במס של 1% על הדירה השלישית, עד תקרה של 18,000 שקלים.

- אדם שברשותו דירת מגורים ועוד שתי דירות ששווין יחד הוא עד 1.15 מיליון שקלים יהיה פטור ממס ריבוי דירות. אם שווי הדירות יחד בין 1.15 מיליון שקל ל-1.4 מיליון שקל יהיה מס הדרגתי, ומעבר ל-1.4 יהיה מיסוי של 1% לשנה על הדירה השלישית.

- המס יוטל על מי שיש לו יותר מ-2.5 דירות. כלומר במקום לקבוע כי המס יחול על מי שמחזיק 3 דירות, ייקבע כי המס יחול על מי שמחזיק בבעלות על 249% על דירות או יותר. בכך פתרו את עניין ההחזקה בחצי דירה או שליש דירה (בעיקר כתוצאה מירושה וכו'). הרף הקודם עמד על 220%. ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר: "מי שיש לו 2 דירות וירש חמישית דירה ו-80% האחרים לא מעוניינים למכור, לא יתכן שנקנוס אותו על-כך".- הנוסחה לחישוב שטח הדירה לצורך הוצאת שומה תהיה לפי השטח לארנונה או לפי השטח ב'אישור הזכות', לפי בחירת הנישום, בניגוד לקביעה לפי הארנונה בלבד. ח"כ מיקי זוהר הסביר: "שטח הארנונה הוא בד"כ לא מדוייק, תמיד מוסיפים 10%. השטח הריאלי מופיע באישור הזכות".- על מנת לעודד בעלי 3 דירות ומעלה למכור את דירותיהם להשקעה, הוחלט שמשקיעים שימכרו את הדירה שלהם, יוכלו להפקיד את ההכנסה ממכירתה, עד לתקרה של 2 מיליון שקל, בקופת גמל פטורה ממס על רווחי הון בעת משיכת הכספים. הפטור רק במשיכה מעל גיל 60 ולא לפני 6 שנים מיום ההשקעה בקופת הגמל. מועד ההפקדה בקופת הגמל לא יאוחר מתאריך ה-1 באוקטובר 2017, כלומר עד תאריך זה על בעלי 3 דירות למכור את אחת הדירות.

- בנוגע למס השבח בעקבות מכירת דירה, על מנת שמס זה לא יחול על בעל 3 דירות שימכור דירה, שר האוצר רשאי לתת מענק עד גובה של 75 אלף שקל כפיצוי על מס השבח. הדבר נכון למי שיימכור את דירתו עד ה-1 באוקטובר 2017.

- שינוי נוסף נוגע לסנקציות כנגד מי שדיווח דיווח כוזב בעניין הבעלות שלו על דירות או שלא הגיש הצהרה, ועדת הכספים הוציאה מהחוק את האפשרות לגזור מאסר ומה שנותר בחוק זה רישום פלילי וקנס בלבד. גובה הקנס ינוע בין מחצית סכום המס שהיה על הנישום לשלם לעד פי-3 מסכום זה.

החוק יובא לאישור סופי במליאת הכנסת בשבוע הבא ויאושר יחד עם תקציב המדינה וחוק ההסדרים.

תגובות בשוק הדיור

עדינה חכם, מנכ"לית רשת אנגלו סכסון: "כחלון חושב שאם ירסן את המשקיעים, הוא יפתור את בעיית הדיור, אבל כולם יודעים שזה לא הפתרון. כעת מה שמעניין הוא התפעול של החוק. ישנם הרבה מאוד בעלי נכסים שמשכרים דירות ולאו דווקא מצהירים על זה לרשויות המס, אז השאלה ברמה הראשונה היא איך יאכפו את החוק. מבחינת התוצאה, ללא ספק גובה שכר הדירה יעלה ואני צופה שגם אדם שיש לו שתי דירות, והוא לא בעלים של שלוש דירות ומעלה, ינצל את זה ויצטרף לחגיגה ויעלה את גובה שכר הדירה שהוא דורש כשמי שישלם את המחיר הוא ציבור שוכרי הדירות, שהם כ- 25% מהציבור במדינת ישראל. לא ברור לי למה לא דואגים להם?  חלקם סטודנטים שמי שמממן אותם הם ההורים שלהם".

 "אותם משקיעים שרוצים להשקיע בנדל"ן, פונים כבר היום להשקעות מעבר לים ואם הממשלה תמשיך להכביד עליהם, אנחנו נראה כסף שבורח החוצה, במקום שיושקע פה בארץ. יחד עם זאת, אני לא מאמינה שמשקיעים ייבהלו ויפטרו מנכסיהם כל כך מהר. הם יראו קודם איך הם יכולים לגלגל את זה על השוכר. יכול להיות שבהמשך יוציאו למכירה את הדירות שלהם אבל גם אם כן, בכמה דירות כבר מדובר? לא נראה לי שזה מה שישפיע על השוק ויוריד את מחירי הדירות בישראל", אומרת חכם.

עו"ד מאיה זיסר, שותפה במחלקת הנדל"ן במשרד ברנע ושות': "אמנם יש בהצעת החוק כפי שאושרה על ידי ועדת הכספים שיפור לעומת הנוסח המקורי ונראה כי נעשתה חשיבה על מקרים ספציפיים שאותם לא הייתה כוונה למסות ואף הוספו הקלות שמטרתן לעודד מכירה, אך במבחן התוצאה היעד של הורדת מחירי הדירות לא יושג. אמנם, ייתכן ותהיה האטה ברכישת דירות להשקעה והמשקיעים יבחרו באפיקים חלופיים, אך לא נראה גל של מכירת דירות על ידי מחזיקי דירה שלישית, אלא במקום, גלגול של המס על השוכרים על ידי העלאת דמי השכירות".

עו"ד עפרה כהן, שותפה במחלקת הנדל"ן במשרד עמית פולק מטלון: "התיקון הנוכחי נועד לא רק למנוע רכישת דירה שלישית אלא לעודד ולתמרץ שחרור ומכירת דירות שלישיות לשוק. לבעלי דירה שלישית תהיה, עקב התיקון והמס החדש, תשואה נמוכה על הנכסים המושכרים על ידם, עד כדי אי כדאיות להמשיך ולהחזיק בנכסים אלו למטרת השכרה, ועובדה זו תיצור, כך מקווה המחוקק, תמריץ למכירת הדירה השלישית, והגדלת פלח דירות יד שניה בשוק המגורים. מגמה הפוכה שעלולה להיווצר, אם כי עד גבול מסויים, הינה ייקור שכר הדירה, בעיקר באזור תל אביב והמרכז, כך שהשוכרים יספגו חלק ואפילו מלוא מנטל המס החדש".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

200 תגובות ב-97 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
97 אריה 20/12/2016 15:55 חוק ריבוי דירות
אמכור את הדירה למרבה במחיר ולא כחלון אז מה המדינה תרוויח אם לבעלים החדשים קוראים כהן במקום לוי והם לא זוג צעיר ולא משפחה במצוקה, חוץ מהתעללות בציבור זו רק טיפשות וחלמאות,ניפגש בקלפיות...
96 הרגולטור 18/12/2016 12:09 עד 10.2017 לא לקנות דירות !
משקיע שימכור דירה למחוסר דירה עד 1.10.2017 יקבל מענק של 75 אלף שקל->משקיע יעדיף למכור למחוסר דיור ולא למשפר דיור על מנת להרוויח עוד 75 אלף שקל ( עקב עליית הריבית מספר משפרי הדיור עלול לרדת משמעותית ) ->מחוסר דיור ידרוש הורדה של סכום זה ממחיר הדירה, כי המדינה תשלם למשקיע את הסכום הזה->אם אף מחוסר דיור לא יקנה דירה ממשקיע עד 1.10.2017 המחירים עלולים להילחץ כלפי מטה ע״י משקיעים שיעדיפו למכור, ולכן ליותר מ 60 אלף אנשים ( רק קבוצה א במחיר למשתכן ) יש כוח כנגד כ 54 אלף משקיעים בעלי 3 דירות ומעלה...
כלכלן 24/12/2016 10:12 לאף אחד לא כדאי למכור, והפטור ממס שבח במילא מתקזז עם
הפטור ממס רכישה שהיה. האוצר לא מחלר ככה סתם מתנות.......
אריק 22/12/2016 23:20 לא לקנות בכלל עד שהמחירים ירדו
בעלי דירות שיוציאו את דירתם לשוק יגרמו במו ידיהם לעודף היצע מה שיגרום לירידת מחירים, אם לא קונים בכלל משקל ההיצע יהיה גדול ממשק הביקוש, צריך להיות סבלניים ולחכות בגדר.
95 אזרח 18/12/2016 09:25 כל מי שיבטל את החוק הזה יקבל את הקול שלנו .
ולהיפך כל מי שתמך בו לא יקבל .
אחד 18/12/2016 16:43 ויפסיד את שלי (ל"ת)
אריק 22/12/2016 23:21 ואת שלי גם יפסיד - כחלון, ראש הממשלה הבא!!! (ל"ת)
94 אין לי 3 דירות 18/12/2016 08:49 ורק בכלל כחלון השודד אני אצביע רק למי שיבטל את זה
אפילו אחמד טיבי . רק לא כחלון וביבי
93 ישראל 18/12/2016 04:10 ביטול מיסוי דירה שלישית
https://www.atzuma.co.il/unionlandlords
92 אאא 17/12/2016 22:08 מדינה שגוזלת את תושביה בלי בושה. (ל"ת)
91 gg 17/12/2016 20:41 כחלון קנס גולגולת כואב שגלגלת עלינו יחזור אליך כבומרנג (ל"ת)
90 משה ראשל"צ 17/12/2016 19:02 פתרון פשוט לנוגע לדירה שלישית
את הדירה אפשר לרשום על שם הילד ולהוסיף הערת אזהרה לטובת ההורים וכך הילד לא יכול למכור את הדירה בלי הסרת הערת האזהרה - אז כחלון נהפך לכלומון פפפפחחחחח
טיפשון 18/12/2016 01:57 גם ההורים לא יוכלו למכור (ל"ת)
89 ייי 17/12/2016 18:55 ביבי וכחלון הקריירה הפוליטית שלכם גמורה פגיעתם בכיס.
המס הזה זה סוף הסיפור לא משנה מפלגה כזו או אחרת מי שפוגע באופן מכוון בפרנסה לטובת העשרת קופת הממשלה במילים אחרות.גונב אטומטית גמור.
88 ייי 17/12/2016 18:43 צרות עין מוצצי דם חנקתם את האזרחים במיסים כחלון אתה אפס (ל"ת)
87 amiryrah@gmail.com 17/12/2016 17:05 סה"כ החוק בא לגבות עוד מס מהאזרחים.
במקום להגביר את האכיפה על הכסף השחור ,רכבי היוקרה שמסתובבים על הכביש והג'יפים המרובים שעלו על הכביש בשנים האחרונות מתלבשים על האזרח התמים שמשלם את מסיו.זה לא מצב שבו אנשים שלא מדווחים יתחילו לדווח על הכנסות.שר האחצר צריך לזכור שהוא כבר לא שר התקשורת ותפקידיו השתנו!!!!!!!!
86 אחד העם 17/12/2016 11:55 ככל שימכרו יותר דירות, יהיו פחות דירות להשכרה
ושכר הדירה כמובן יעלה. 2.5 מיליון עניים במדינת ישראל בכל מקרה לא יכולים לחסוך לדירה ויצטרכו להמשיך לגור בשכירות שעלולה לעלות. זו החמלה של שר האוצר, דואג לעשירים שיכולים לקנות דירות שעולות שני מיליון במיליון וחצי אחרי הנחה של חצי מליון. כל הכבוד לרגישות החברתית. עצוב שיש עוד תמימים שמאמינים ששר האוצר פועל לטובתם. לטובת החלשים.
אחד 18/12/2016 07:53 שתי הערות
1. שכ"ד לא יעלה כל דירה מושכרת פחות גורמת לגריעת שוכר לשעבר (אלא אם כן הבעלים שלה יחליטו להשמידה) 2.אם הציבור לא יכול לקנות דירה "יקרה" מדיי אז המחיר שלה זול יותר ממה שאתה חושב.
ליאור 17/12/2016 16:00 וגם יהיו פחות שוכרים... (ל"ת)
אחד עם 17/12/2016 18:39 מי שיש דירה אחת יכול לקנות שנייה ללא קנס. (ל"ת)
אחד 18/12/2016 07:55 שוב 2 הערות
1. משקיע שזו דירתו השנייה גם הוא משכיר אותה לשוכר...(זו הגדרת דירה להשקעה) כלומר ההיצע נשאר זהה וגם הביקוש נשאר זהה - שכ"ד לא עולה 2. יש קנס של 8-10% על קניית דירת השקעה באשר היא. והמשקיעים כבר מזמן לא קונים דירות.
כלכלן 24/12/2016 10:14 לאחד מהאוצר, זה בסדר, אנחנו יודעים שאתם לא נותנים
לעובדות לבלבל אתכם. משקיעים קונים בדיוק כמו קודם, אבל עם תכנוני מס...........
85 ומי שירש 33 אחוז 17/12/2016 00:01 דירה ולאחרים ה- 66 יש 266 וה- 33 לא רוצה למכור אז
צריך לקנוס את ה 66 האחרים?. איזה שטויות מדבר ח"כ על הקנס על מי שירש 20 אחוז, בשביל להצדיק את המספר 249.
84 בן אהרון 16/12/2016 22:28 המס הזה הוא תרגיל להעלות את הכנסות המדינה
מתברר שבאוצר יודעים שהישועה לא תגיע מהמס הזה, רק תוספת הכנסות לקופת המדינה.
83 בן אהרון 16/12/2016 22:26 אם יש הנחה על דירה חדשה, למה שיקנו דירה יד 2 ???
לכן כל המס זה בלוף אחד גדול שמטרתו להגדיל הכנסות המדינה ממיסים.
אריק 22/12/2016 23:27 אל תשכח שלדירה חדשה אתה צריך לחכות עד לטופס 4
בינתיים אתה משלם שכירות + משכנתא, בנוסף בדירה חדשה בדר"כ אין תשתיות, בדירת יד 2 אתה יודע בדיוק מה התשתיות ואיזה בתי ספר וגנים יש בסביבה, אתה יודע גם איזה אוכלוסיה יש שם, ואם לא די בכך אתה לא גר שנים באתר בניה.
82 בן אהרון 16/12/2016 22:19 כחלון בחוסר הבנה מוחלט מנסה לרסק את שוק השכירות !!!
את המחיר הטעויות וחוסר ההבנה והתבונה ישלם כל מי שלא יכול לקנות דירה גם בהנחה גדולה. רק מצמצום כמות הדירות להשכרה בשוק, מחיר השכירות יעלה.
81 נמאס מפחלון 16/12/2016 21:08 רק מחאה אלימה תפתור את הבעיות של הדיור!! (ל"ת)
80 מושיק 16/12/2016 20:25 מעלים שכר דירה
הדרך לפגוע בפחלון היא לגלגל את המס על השוכרים, זה יוריד אותו מהעץ מהר מאוד
אחד 18/12/2016 08:23 תמיג אפשר לנסות
מחיר שכירות לא יעלה. על מנת שהמחיר יעלה צריך להיות שינוי ביחס הביקוש-היצע תחת המחיר הקיים. מכיוון שהמס החדש יכול וגם יגרע דירות מההיצע ע"י מכירת דירות שהיו מיועדות להשכרה לכאורה היה ניתן לחשוב כי ההיצע יקטן והמחיר יעלה. אבל יש לשים לב כי כל דירה שתמכר ותיגרע מההיצע (כלומר לא תימכר למשקיע אחר) תימכר בהכרח לשוכר לשעבר!. כלומר הביקוש יקטן גם הוא ובאותו היחס!! ואפשר להמחיש זאת בדרך השלילה. נניח שעלו המחירים באחוז מסויים אבל כיום גרים X שוכרים בX דירות שכורות ונניח שהמחיר עלה אז Y התפרנים הסטודנטים החיילים המשוחררים וכו' מעדיפים לוותר ולחזור לאמא... ואז Y דירות מתפנות במצב הקיים אף שוכר אחר לא מחליף אותם כי גם במחיר הזול יותר הם העדיפו לא לשכור, וכל שכן כעת. אז Y דירות ריקות ומה יעשו בעלי הדירות ישאירו אותם כך?! ברור שלא הם יורידו מחיר בשביל לאכלסם! ובכמה יציעו אותם?! עד שכולן יאוכלסו! כלומר מינוס Y מהמחיר שעלה ב Y...– כלומר נחזור לאותו מחיר!! מסקנה – אין לשכ"ד לאן לעלות!!!
אחד 18/12/2016 08:02 אתה יכול לנסות...
מחיר שכירות לא יעלה. על מנת שהמחיר יעלה צריך להיות שינוי ביחס הביקוש-היצע תחת המחיר הקיים. מכיוון שהמס החדש יכול וגם יגרע דירות מההיצע ע"י מכירת דירות שהיו מיועדות להשכרה לכאורה היה ניתן לחשוב כי ההיצע יקטן והמחיר יעלה. אבל יש לשים לב כי כל דירה שתמכר ותיגרע מההיצע (כלומר לא תימכר למשקיע אחר) תימכר בהכרח לשוכר לשעבר!. כלומר הביקוש יקטן גם הוא ובאותו היחס!! ואפשר להמחיש זאת בדרך השלילה. נניח שעלו המחירים באחוז מסויים אבל כיום גרים X שוכרים בX דירות שכורות ונניח שהמחיר עלה אז Y התפרנים הסטודנטים החיילים המשוחררים וכו' מעדיפים לוותר ולחזור לאמא... ואז Y דירות מתפנות במצב הקיים אף שוכר אחר לא מחליף אותם כי גם במחיר הזול יותר הם העדיפו לא לשכור, וכל שכן כעת. אז Y דירות ריקות ומה יעשו בעלי הדירות ישאירו אותם כך?! ברור שלא הם יורידו מחיר בשביל לאכלסם! ובכמה יציעו אותם?! עד שכולן יאוכלסו! כלומר מינוס Y מהמחיר שעלה ב Y...– כלומר נחזור לאותו מחיר!! מסקנה – אין לשכ"ד לאן לעלות!!!
גרבילה 17/12/2016 04:09 ואותך ישאיר עם דירה ריקה (ל"ת)
משה ראשל"צ 17/12/2016 19:04 היום בשוק השכירות הדירות נחטפות לידיעתך (ל"ת)
79 עק 16/12/2016 19:39 קופת הגמל
קופת הגמל המיוחדת תיהנה מפטור של מס רווחי הון גם במקרה של משיכה הונית וגם במקרה של משיכה קצבתית. מועד ההפקדה בקופת הגמל לא יאוחר מתאריך ה- 1 באוקטובר 2017.
78 רקפת 16/12/2016 19:03 מס משולל הגיון. רוצים-תעלו מס בגין השכירות.לא הגיוני שת
שתטילו מס על נכסים שרכשתי ואבותי רכשו כי האמינו בנדלן. תטילו מס על הפירות שהצמיחו אותם נכסים. אולי תכירו גם בהוצאות שבזכותם נוצרו ההכנסות גם במסלול מס זה? מעניין כיצד הגיע רעיון כה מטופש לראשו הנבון של השר כחלון ! החוק לא יעמוד במבחן בג"ץ.
אחד העם 16/12/2016 22:29 זה מס פופוליסטי שנובע משיקולים זרים ולא המטרה המוצהרת (ל"ת)
77 חנינא 16/12/2016 18:51 אם לפלוני 5 דירות מהם גר באחת, שווי כל דירה מעל 1.5 מיל
מיליון ש"ח, האם המס שישלם על 3 דירות (שלישית ,רביעית וחמישית) יסתכם לסך 18,000 ש"ח על כל הדירות?
ליאור 17/12/2016 16:01 18x3=54 (ל"ת)
כלכלן 17/12/2016 15:47 ממש לא, לכול דירה, ולפי נוסחת האוצר בכלל ישלמו יותר מ1% (ל"ת)
76 דני 16/12/2016 17:43 כולם להפגנה
יום שישי הבא ב 10 מול בית ראש הממשלה
יוסף 17/12/2016 20:19 מי זה כולם? החוק מצוין ויעזור להורדת המחירים !!! (ל"ת)
משה ראשל"צ 17/12/2016 19:05 למה ראש הממשלה גם הוא נגד המס הזה - מול כחלון = כלומון (ל"ת)
75 ירון 16/12/2016 17:42 מס? זה לא!
מס נובע מרווח ולא משווי!!!זוהי גניבה !!!
בן אהרון 16/12/2016 18:51 זה מס, זה קנס !!! קנס על חסכון, עבודה קשה וברבה מיסים
זה כל מה שיש לשר האוצר להציע.
חח 17/12/2016 20:52 מגיע לכם
'חסכתם' על חשבון העבדים. יאללה המחירים צונחים בתלילות
יוסף 17/12/2016 20:20 מעניין, לפי רב התגובות כאן כולם ספסרי דירות.. תמכרו מהר (ל"ת)
אאא 17/12/2016 22:13 כדי שיצטרפו ספסרים חדשים (ל"ת)
74 איקו 16/12/2016 17:41 הפגנה
יום שישי הבא ב 10 מול בית ראש הממשלה
73 צריך לעודד למכור רק 16/12/2016 17:03 מי שיש לו דירות נוספות בנות 3 ו- 4 חדרים
לכן צריך לפטור ממס שבח רק מי שמוכר במהלך 2017 דירות 3 חדרים או 4 ולא משנה מי מוכר אותן. זה צריך להיות אחיד אם יש למוכר 10 דירות או 2 ולא קשור למס החדש על הדירות.וצריך לתת הטבה ככל שהמוכר עושה זאת מהר יותר אם במחצית הראשונה של 2017 או בשניה ההטבה תהיה שונה.
יוסף 17/12/2016 20:21 מסכים איתך לגמרי. שכל הבכיינים כאן יפנימו שהמסיבה
נגמרה
בן אהרון 16/12/2016 18:52 לא רלוונטי כי המטרה האמיתית זה מיסים חדשים. (ל"ת)
72 ה- 249% אינו סביר 16/12/2016 16:53 צריך להוריד לחלוטין את נושא האחוזים
אין הבדל בין מי שמחזיק חלק מדירה 3 לבין מי שמחזיק דירה 3 כי אם עורכים הבדל כזה אז צריך גם להבדיל בין מי שמחזיק דירות שמחירן שונה. כי יכול משהו להחזיק 10 אחוז מ4 דירות נוספות שכל אחת מהן שווה מליונים והוא יהיה פטור ומי שיחזיק 2 דירות נוספות שכל אחת שווה פחות ממליון ישלם.זה לא תירוץ שאם 80 אחוז מבעלי דירה לא רוצים למכור אז ה 20 אחוז נענשים.כי ניתן תמיד לעשות פירוק שיתוף.
כלכלן 17/12/2016 15:49 מישהו בכלל שם לב שבנוסחת האוצר בעלי 4 דירות ומעלה
משלמים יותר מ1% על ערך הדירה?
אלכס 20/12/2016 12:25 שורה תחתונה : מעל 1.400.000שח' 1% מערך הדירה (ל"ת)
יוסף 17/12/2016 20:22 גם זו לטובה. כחלון כל הכבוד! אשרייך (ל"ת)
בן אהרון 16/12/2016 18:54 בקנסות ומיסים לא מחפשים הגיון. המטרה להגדיל הכנסות (ל"ת)
71 רע 16/12/2016 16:40 רק אנשים רעים עיניים צרות זבלים יכולים לפגוע באחים שלהם (ל"ת)
שתוק לטאה 16/12/2016 18:13 אתה כותב תחת שמות רבים.האחים
שלך הם דולר שקל ויורו
רע 17/12/2016 15:49 למה? קוראים לי פישמן?????????????? (ל"ת)
שתוק לטאה 16/12/2016 18:04 להשכיר דירות ולשבת על צוואר האדם
העובד.לזה התכוונת לטאה.
1 16/12/2016 18:35 זה ארץ דמוקרטית לא טוב לך אל תשכיר .....
אף אחד לא עומד לך עם אקדח על הראש לך תגור בהול או בקרוון בצפון או בדרום תאמין לי יש שם שלווה נפש וואף אחד לא ישב לך על הצאוור
70 דודו 16/12/2016 16:28 אולי לבעל כמה דירות כדאי לשקול מעבר למסלול הכנסה כולל
להשכרה במקום 10% פטור? עד עכשיו הרבה לקחו אצ המסלול פשוט מתוך עצלות וחוסר רצון ןלהתעסק עם דוחות שנתיים, אבל זה לא כזה מסובך ועשוי להיות יותר משתלם, יכלול הוצאות וקנסות.
69 דוד 16/12/2016 16:23 וואו, כמה התנגדויות לחוק - חשוב לקרוא
כנראה שהחוק ממש ממש מיטיב עם מחוסרי הדירה. אפילו למעמ 0 לא היו כל כך הרבה התנגדויות. סוף סוף מישהו מנסה לעזור למחוסרי הדירה, קצת חמלה חברתית. #מושחתים_נמאסתם
אחד העם 16/12/2016 18:55 דווקא מי שפוגע ולא מגלה חמלה חברתית זה שר האוצר. (ל"ת)
משה 16/12/2016 18:38 רק עיוור חושב כך שכר הדירה שלך עומד לעלות בקרוב ...
הדירות לא מתכוונת לרדת בזמן הקרוב מכוון שהשטות של הכחלוניה לא מזיזה את הביקוש והעצה יש לך כמה אחוזים של העלי 3 דירות ומעלה אפילו עם תצא בהנחה יסוד קיצונית ודמיונית שכולם ימכרואת הדירות זה לא יזיז את מכירם בהרבה וכנראה אתה זה המושחט יאוכל חינם
אחד 18/12/2016 08:22 לא יעלה
מחיר שכירות לא יעלה. על מנת שהמחיר יעלה צריך להיות שינוי ביחס הביקוש-היצע תחת המחיר הקיים. מכיוון שהמס החדש יכול וגם יגרע דירות מההיצע ע"י מכירת דירות שהיו מיועדות להשכרה לכאורה היה ניתן לחשוב כי ההיצע יקטן והמחיר יעלה. אבל יש לשים לב כי כל דירה שתמכר ותיגרע מההיצע (כלומר לא תימכר למשקיע אחר) תימכר בהכרח לשוכר לשעבר!. כלומר הביקוש יקטן גם הוא ובאותו היחס!! ואפשר להמחיש זאת בדרך השלילה. נניח שעלו המחירים באחוז מסויים אבל כיום גרים X שוכרים בX דירות שכורות ונניח שהמחיר עלה אז Y התפרנים הסטודנטים החיילים המשוחררים וכו' מעדיפים לוותר ולחזור לאמא... ואז Y דירות מתפנות במצב הקיים אף שוכר אחר לא מחליף אותם כי גם במחיר הזול יותר הם העדיפו לא לשכור, וכל שכן כעת. אז Y דירות ריקות ומה יעשו בעלי הדירות ישאירו אותם כך?! ברור שלא הם יורידו מחיר בשביל לאכלסם! ובכמה יציעו אותם?! עד שכולן יאוכלסו! כלומר מינוס Y מהמחיר שעלה ב Y...– כלומר נחזור לאותו מחיר!! מסקנה – אין לשכ"ד לאן לעלות!!!
68 סוף סוף 16/12/2016 16:15 הליכוד הולך לאופוזיציה נפטרים מביבי וכחלון לנצח (ל"ת)
67 מוטי442 16/12/2016 16:03 החלטנו שאנו נספוג שליש ושני השוכרים יספגו שליש כל אחד. (ל"ת)
אריק 22/12/2016 23:41 יש מקום נחמד שקוראים לו פייס-בוק שיימינג לבעלי דירות
חמדנים, מי שמעלה שכ"ד בחמדנות ימצא את עצמו עם דירה ריקה.
כלכלן 24/12/2016 10:18 כנראה מיועד לשוכרים ת"א מפונקים שמסבלטים דירות...... (ל"ת)
שתוק לטאה 16/12/2016 18:05 נו (ל"ת)
66 לא מבין 16/12/2016 15:59 מה הקטע של גפני? על מי הוא מגן? כזה אנטי המס
אני בכלל הייתי משווה את המס על השכרת דירה בניכוי כל ההוצאות למס על הבורסה החל מהדירה השניה בהנחה שיש כאלה ששוכרים ומשכירים , נראה לי שלגפני הזה יש איזה אינטרס סמוי או כמו שאומרים , פולו דה מאני.
יענקלה 18/12/2016 14:13 כחלון נא לחשוב לפני שמדברים
גפני דאג לחברים שלו המשקיעים בםפריפריה בדירות זולות שהם פטורים מהמס קנס הזה
בא 16/12/2016 18:33 יש לו איזה 10 דירות.אולי זה הקשר פרופסור (ל"ת)
65 זוג צעיר 16/12/2016 15:58 להחליף דיסקט - זוג צעיר בתחילת דרכו לא חייב לקנות דירה! (ל"ת)
אריק 22/12/2016 23:44 זה נכון בעיקרון כשיש לך אלטרנטיבה אחרת
של שכירות הוגנת למשך הרבה שנים, זה שני דברים שאין בארץ, לא שכירות הוגנת ואף אחד לא מבטיח לך שתוכל להישאר במשך שנים, בגדול החמדנות של בעלי הדירות ירו לעצמם ברגל, תוכלו את הדייסה שבישלתם
64 לא מבין 16/12/2016 15:57 מה הקטע של גפני? על מי הוא מגן? כזה אנטי המס
אני בכלל הייתי משווה את המס על השכרת דירה בניכוי כל ההוצאות למס על הבורסה החל מהדירה השניה בהנחה שיש כאלה ששוכרים ומשכירים , נראה לי שלגפני הזה יש איזה אינטרס סמוי או כמו שאומרים , פולו דה מאני.
63 אני 16/12/2016 15:37 זה לא מס זה קנס
אם זה היה מס היו צריכים למסות את ההכנסה. אבל כאן קונסים אדם ש"העיז" לקנות דירות ולשלם עליהם מס רכישה כחוק. כי גם אם הדירה לא מניבה הכנסה הוא יאלץ לשלם את הקנס. ולא- אין לי דירה שלישית
62 בעל נכס 16/12/2016 15:16 5 שנים לא העלתי שכד תם עידן הנאיביות והסולידריות
עורך הדין הונחה לשגר 4 מכתבים ביום ראשון בבוקר לדיירים עד היום בעלי הנכסים היו מוטרדים מהחוק מהיום שהדיירים יהיו מודאגים מהחוק הלא מוסרי הזה
אחד 18/12/2016 08:17 מדריך לשוכר
המדריך לשוכר שנלחץ : אין באמת סיבה כלכלית להעלאת שכ"ד : כתוצאה מהחוק דירות ישוחררו לשוק וכל דירה שתצא מצד ההיצע (כלומר תימכר לשוכר לשעבר) וכך השיווי משקל נשמר והמחיר לא זז. לכן אם המשכיר מבקש ממך ברוב חוצפתו להדביק עליך את המס שהושת עליו מה שעליך לעשות: 1. מצא דירה במחיר השוק ותחתום שם. 2. תאמר לו שאתה שוקל בחיוב אך מתלבט ... בנתיים משוך זמן עד הרגע האחרון.. 3. ניסה להדביק לך מס שלו?! דווח למלשינון מס הכנסה (תגגל ותמצא) על דירתו\ דירותיו יכול מאד להיות שמס הכנסה ישמחו על האינפורמציה
אחד 16/12/2016 16:50 שכד לא יעלה
שכ"ד לא יעלה! הוא אפילו יירד מעט כתוצאה מהחוק! הסבר לטווח קצר: מכיוון שהמס החדש יכול וגם יגרע דירות מההיצע ע"י מכירת דירות שהיו מיועדות להשכרה לכאורה היה ניתן לחשוב כי ההיצע יקטן והמחיר יעלה. אבל יש לשים לב כי כל דירה שתמכר ותיגרע מההיצע (כלומר לא תימכר למשקיע אחר) תימכר בהכרח לשוכר לשעבר!. כלומר הביקוש יקטן גם הוא ובאותו היחס!! כלומר אין סיבה לעלייה. וכל ניסיון מלאכותי להעלותו יגרור שאוכלוסית השוכרים הגמישים יותר והמבוססים פחות (סטודנטים, חיילים משחוררים ועוד) לנטוש ולחזור לבית הוריהם. סיטואציה כזו תשאיר בעלי דירות ללא דייר ולכן המחיר ישוב חזרה לשיווי המשקל. לגביי הטווח הארך: הטענה שהשכ"ד יעלה כתוצאה מכך שבעתיד לא יכנסו משקיעים נוספים וגידול האוכלוסיה יצור חוסר (הקטנת היצע) אל מול גידול אוכלוסין (הגדלת ביקוש) – גם היא מופרכת. בעשור האחרון מירב ההון נדד לנדל"ן – ענף הבנייה פרח ובתים נבנו בשביל לענות לביקוש ספקולטיבי שחרג בהרבה מהצורך הטבעי ולראייה לגאות העובדה כי תשואת השכירות בישראל היא הנמוכה בעולם אחרי טיוואן (2.28% בלבד ב2016). למרות ירידת התשואה שכ"ד בכל זאת עלה בצורה מתונה!
חנינא 16/12/2016 18:54 תיאוריה שאפילו עניין אין בה! הדירה יכולה להימכר למשקיע
ולאו דווקא לשוכר לשעבר ! סביר מאד שמשקיע יקנה אותה ! ממתי לשוכרים יש כסף לקנות דירה?
אחד 18/12/2016 08:06 נו ו...
לא כתבתי את זה כי זה מקרה טריביאלי. אם דירה עובר ממשקיע למשקיע איך זה אמור לשנות במשהו את הביקוש וההיצע ואת השכ"ד??!!
יוסף 17/12/2016 20:30 תמשיך לחיות בסרט .... שוק השכירות תלוי מחיר. והכסף נגמר (ל"ת)
ליאור 17/12/2016 16:03 לא תמכר למשקיע. התנאי לפתור ממס שבח הוא מכירה
לחסר דירה או למשפר דיור. הבנת את זה?
כלכלן 24/12/2016 10:19 אין פטור בכול מקרה,מקזזים עם פטור ממס רכישה או מה שימא (ל"ת)
61 רוצים שר שיכון אמיתי 16/12/2016 15:04 מוסס זמן יקר וימוסס עוד זמן יקר עד שכחלון יעוף (ל"ת)
60 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 16/12/2016 14:32 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
59 דני 16/12/2016 14:29 מה הכוונה ב שטח ב'אישור הזכות'?השטח בטאבו? (ל"ת)
גמלאי 16/12/2016 15:27 גם לי לא ברור מה הפירוש-לפי טאבו,היתר בניה,משהו אחר? (ל"ת)
גידי 16/12/2016 15:02 כן (ל"ת)
58 זוג צעיר 16/12/2016 13:42 להחליף דיסקט - זוג צעיר בתחילת דרכו לא חייב לקנות דירה!
במקום לבנות "דיור למשתכן", להכריח זוגות צעירים באמצעות הגרלות לרכוש דירות לא היכן שהם צריכים אלא היכן שזכו בהגרלה. להיכנס להתחייבויות משכנתא, להמתין שנתיים ובסופו של דבר הזול יעלה להם ביוקר. לבנות את אותן הדירות להשכרה מוסדרת בחקיקה המגדירה את זכויות המשכיר והשוכר. במקום להתרכז בהיצע מנסים לדכא את הביקוש עם מיסים. בסוף זה יגרום למיתון ואפילו אם המחירים ירדו הזוגות הצעירים המובטלים לא יוכלו לקנות דירה.
אחד 18/12/2016 08:14 מחיר להיות שפוי
מחיר של כל מוצר ולא רק דירה צריך להיות כמושג ע"י שוק חופשי ולא מיזם ספסרות. מחירי הדיור גבוהים ריאלית פי 2 מהממוצע ההיסטורי שלהם כאן ופי 3 ממדינות העולם המערבי . אחרי שהמחירים יהיו שפויים יותר שזוג צעיר יחליט אם הוא רוצה לקנות או לשכור
אחד העם 16/12/2016 18:57 רק הבעיה שיש שר אוצר שלא מבין הגיון בסיסי פשוט כל כך!!! (ל"ת)
שתוק לטאה 16/12/2016 13:58 לך יש דירה לטאה. (ל"ת)
אחד העם 16/12/2016 22:33 פעם היה צריך לחסוך לדירה. היום רוצים לקחת למשקיעים
ולתת למי שאין דירה. זה הצדק החברתי החדש. רק שצריך לעשות גם על החיסכון והמשכורות ועל הכל באותה השיטה. כמו בקיבוץ של פעם.
אריק 22/12/2016 23:50 פעם היה ניתן לחסוך לדירה
היום גם עם משכורת גבוהה של 20000 ברוטו (כמוני) לא יכולים לקנות דירה, בגלל שהכל מאוד יקר לא רק הדירות.
57 אמיר 16/12/2016 13:42 לא יעמוד במבחן בג"ץ
לא יכול להיות מס גולגולת בשנת 2016 במדינת ישראל. אם רוצים להטיל מס, הוא חייב להיות מס מההכנסה על הנכס ולא על עצם החזקתו. מס לא צודק! (אני לא מחזיק אפילו בדירה אחת)
56 זוג צעיר 16/12/2016 13:41 מחירים לא ירדו כיוון שהביקוש גובר על ההיצע.
זה לא ישתנה בקרוב!!! בשביל לקנות לחם לא קונים מאפייה. בשביל קורת גג לא חייבים לקנות דירה. תפקיד הממשלה לדאוג לקורת גג לכל הצעירים וגם לכל האזרחים. לא כולם רוצים או יכולים לקנות דירה. הממשלה צריכה לאפשר לכולם לשכור דירה!!! בכל העולם צעירים לא קונים דירה בתחילת דרכם.... בארץ, זה סתם לחץ קבוצתי על זוגות צעירים... הממשלה צריכה להתרכז בהסדרת שוק השכירות במקום לעודד צעירים לקנות דירה מעל היכולת שלהם. צריך דווקא לעודד משקיעים לקנות דירות להשכרה ולבנות הרבה דירות להשכרה...
55 בית ההשקעות גובה 1%! 16/12/2016 13:33 צריך להחליט למי לשלם 1% או לאוצר או לבית ההשקעות !!!!
בית ההשקעות גובה דמי ניהול 1% !!!!! האוצר גובה 1% !!!! פשוט צריך להחליט למי לשלם את האחוז או לבית ההשקעות או לאוצר !!!!!! יש פה מקום למחשבה ?
gesha 16/12/2016 18:18 קופת גמל להשקעה פטרון לא רע
0.3% - 07% דמי ניול .פטור ממס אחרי גיל 60
gesha 16/12/2016 14:47 פטור ממס (ל"ת)
מאיר 16/12/2016 15:07 לא כולל הפסדים ואין עליית ערך ולא נכס להוריש לילדים (ל"ת)
gesha 16/12/2016 14:25 בית השקעות
יש בתי השקעות 0.3%
רע 17/12/2016 15:56 בתי השקעות כשמם הם=משקיעים אותך לתהום ולוקחים דמי ניהול (ל"ת)
54 גיגסי 16/12/2016 13:32 להבין לפני שמגיבים
בעיקר כוונתי לאנשי הנדל"ן כמו הגברת שבכתבה מאנגלו סקסון. אני לא מתיימר לדעת כיצד המהלך ישפיע על שוק הנדלן אבל כבר עכשיו ברור שמטרתו היא לאו דווקא להשפיע על מי שמחזיק כבר עתה 3 דירות ומעלה במטרה לראות אותו מוכר את דירתו השלישית, כי אם לא לעודד משקיעים אחרים בעלי 2 דירות , מלהמשיך ולרכוש דירה שלישית כדי להימנע מהמס. את הבנת את זה גולם מאנגלו סקסון.
רע 16/12/2016 16:44 מי שהורס את משקיעי הנדלן הורס את הכלכלה והמדינה.יא.טיפש (ל"ת)
מאיר 16/12/2016 15:08 למקלל, אם זה היה כך היו מחילים זאת רק מעכשיו ולא על מי
שרכש או ירש דירות לפני 30 שנים.......
53 חכמי חלם 16/12/2016 13:29 העלאת מס על דירה קיימת מיצרת דירה נוספת כך חושב כחלון (ל"ת)
אחד העם 16/12/2016 22:35 הוא מזמן היפסיק לחשוב. אם היה קצת חושב לא היה המס הזה (ל"ת)
52 וו 16/12/2016 13:28 אתה איש רע ואכזר אנשים שעבדו קשה כל החיים מי אתהשתגזול
נבלה
51 וו 16/12/2016 13:27 הסוף לממשלה עוד מיסים ועוד מיסים יא גנבים עיניים צרות. (ל"ת)
50 יעקב 16/12/2016 13:24 דרעי אסף 7 דירות לילדים...מעניין איך הוא הסתדר כעת...
אני בטוח שדרעי סידר את זה כך שלא ישלם פרוטה מס. מעניין גם איך גפני רשם את הדירות שלו. כל החרדים בירושלים מושקעים בנדל"ן עד האוזניים וזה מסביר את ההתנגד
49 וו 16/12/2016 13:23 אני בהלם מאוזלת היד של הכרישים והקבלנים שאפשרו את החוק. (ל"ת)
48 מוטי 16/12/2016 13:19 דירה שלישית
המס לא יביא שום בשורה למחוסרי הדיור אלה אם כן יחליטו באוצר שכל הכסף מופנה אך ורק לדיור ציבורי הוגן ואו סיוע לשכר דירה אמה מה היות ואף אחד לא סופר את האזרחים ממטר ומה שהיה הוא שיהיה נמשיך כולם לקשקש ואם אני בא בטענוות זה רק לעצמי איך נפלתי בקלפי
47 tt 16/12/2016 13:15 בנוסף אתה גורם למלחמת אחים אחד יגלגל את חובו לאחר. (ל"ת)
46 tt 16/12/2016 13:11 רק איש רע וצר עיניים יכול להכניס חוק כזה ולגרום להרס (ל"ת)
45 משה 16/12/2016 12:36 תפסיקו לבכות
בואו לחריש , יש פתרונות דיור
44 בעל דירה שלישית 16/12/2016 12:32 הפגנה בכיכר רבין. רוצה לשלם כל חודש ולא בסוף שנה!!! (ל"ת)
43 בעל דירה שלישית 16/12/2016 12:27 אפשר את כל ה-18אלף בתשלום אחד? בסוף שנה? או יש תשלומים? (ל"ת)
בא 16/12/2016 14:04 התשלום בסוף החיים ,מי שמושחת יורד מהר לגיהנום .כמה
נישאר ?! זה לא שווה להיות מושחת .לא תוכל לרמות את עצמך ,
מאיר 16/12/2016 15:09 אם כך, פחלון יגיע כבר השנה לגהינום (ל"ת)
42 בעל דירה שלישית 16/12/2016 12:26 1500ש"ח שיק כל חודש חחח איזה השחלה (ל"ת)
בא 16/12/2016 14:06 מי אמר שדירה זאת השקעה טובה ,או השקעה בכלל .זקנים
מושחתים . גם אם כולם אומרים על משהו שהוא נכון זה לא עושה אותו כזה.
מאיר 16/12/2016 15:11 אז אל תקנה, אני מעלה את שכ"ד בכול מקרה ומעביר 2 דירות
על שם הילדים הבוגרים. בכול מקרה חשבתי אם לקנות עוד דירה, ועכשיו אני לא סומך על ממשלת הגזלנים ואקנה לכול ילד עוד דירה ליתר בטחון.
41 בעל דירה שלישית 16/12/2016 12:25 למתי רושמים את השיק למס הכנסה? אפשר לעשירי לכל חודש? חח (ל"ת)
רע 17/12/2016 15:54 השוכר משלם כול ראשון בחודש (ל"ת)
40 ליאל 16/12/2016 12:19 טוקבקיסטים תתקרבו היטב ותקשיבו
טוקבקיסטים מפגרים תתקרבו היטב ותקשיבו התנגדותכם למיסוי שכירות מעידה שאחד מהשיקולים שהובילו אותכם להפוך לאספני דירות ולהינות ממחסורם של שוכרי הדירות שלכם בדיור היה אכן העדר מיסוי של שכירות בדירות להשקעה. ריבוי תגובותיכם משקף שהעדר מיסוי שכירות אכן היה אחד מהשיקולים שהובילו לביקוש (לעליית מחירי הדיור) ולמעשה העדר מיסוי שכירות הוא מוקש למחוסרי הדיור ולדורות שלמים צעירים ממכם שבו בזמן שאתם פנסיונרים שנהנים לכם גם מדמי שכירות וגם מפנסיה מהגופים המוסדיים (שחיים ממשכורותיהם גם של מחוסרי הדיור) זוהי עזות מצח כי אתם יורקים לבאר ממנה אתם שותים מחוסרי הדיור מאכילים אותכם באמצעות הפנסיה שאתם נהנים ממנה במסעדות ובהנאות אחרות שלכם, ואתם יושבים דואגים להמשיך להשתלט כך שלעולם לא תהיה להם דירות ?! אתם לא מתביישים ? בשביל זה משלמים לכם פנסיה מהמשכורת של שוכרי הדירות שלכם ? שוכרי הדירות שלכם אהבלים שהם משלמים לגופים המוסדיים פנסיה כדי שתהנו היום מהכסף הזה, בו בזמן שאתם דואגים שמחסורם בדיור יונצח ! הם אהבלים לגמרי שהם נותנים לכם את הפנסיות מהמשכורת שלהם. זקנים אוכלי חינם שיורקים לבאר ממנה אתם שותים
בא 16/12/2016 14:00 אתה צודק 100 אחוז,רוץ תצביע לביבי ,הוא ניהל את הכישלון
הזה .
ללללל 16/12/2016 13:28 זקנים אוכלי חינם
אתה ממש לא מתבייש ,אותם זקנים בנו ופיתחו את המדינה כדי שאתה תגיע לעולם ותקנטר עלינו,ממש בושה.קום לעבודה כל בוקר ואל תקנה גינסים ונעלים ומסעדות ובילויים ומותרות למינהם,אז גם לך תהה דירה.ולא תהה עינך צרה על זקנים שחסכו כל לירה כדי לא לפתןח ידיים ולקבץ נדבות מאנשים כמוך
יוסף 17/12/2016 20:44 זקנים
אני מכיר כמה מהזקנים האלה אישית. הם אנשים טובים. אבל הם קנו את הדירות במחירים הרבה יותר נמוכים ושפויים. אם המחירים היו כאלה גם היום, לא היית רואה תגובות כאלה של צעירים כי הם יכלו ללכת ולרכוש דירה במחיר שפוי. המצב גרם לכחלון להעביר את המס הזה והוא מאד צודק. לא יכול להיות שדור שלם של צעירים לא יכול לקנות כאן דירות. דירה הוא מוצר לחיים. לא להשקעה
דודו 16/12/2016 14:47 לא ידעתי שנעליים זה מותרות. מנותק אחד. (ל"ת)
tt 16/12/2016 13:17 בריחת משקיעי נדלן תגרום להרס המדינה והכלכלה והממשלה (ל"ת)
ליאור 17/12/2016 16:06 משקיעי נדל"ן לא מייצרים כלום ולא תורמים למדינה.
קניית דירה לא מייצרת מקומות עבודה ולא מכנסיה מסים (עד היום:) לכן המדינה אינה רוצה משקיעי נדל"ן. עדיף משקיעים בחברות וזה לא המצב כמובן. תקרא קצת ותבין לפני שאתה כותב סתם.
מישהו 17/12/2016 20:46 טעות בידך - 60% ממחיר כל דירה חדשה הם מסים
מכירות הנדל"ן הם אחד ממנועי הצמיחה העיקריים במדינה.
אחד העם 16/12/2016 22:36 זה כבר קורה, יש סימנים חזקים להתקררות המשק:מיתון בקרוב (ל"ת)
שוקי 16/12/2016 13:05 גם המאפיות
המוכרות לכם לחם מנצלות את הרעב שלכם ללחם כנ"ל הרבה גופים יצרניים אחרים לשיטתך חייבים כל אלה לפרנס אותך מכיסם
יוסף 16/12/2016 12:49 כנראה אתה עוד סוס עיוור ......
שהמהלך הטיפשי של הכחולוניה האטומה יוריד את מחיר הדירות חוץ מלהכניס עוד כסף לתיקונים ולישיבות שיחלבו אותך אין במהלך שלו שום בסיס רק פחדנות לשמה במקום לעשות צעדים באמת דרסטיים להורדה של מחיר הדירות שכמובן שם הוא צריך להתמודד עם חבריו התיקונים סוסכחלון יכול חשוף את שיניו הסוסיות רק נגד הכבשים וכמובן ואריות הוא בורח עם זניו בין הרגליים אתה כנראה מדבר רק מתוך קינאה עיוורת "אכזריות חמה ושתף אף ומי יעמוד מפני הקנאה " אין לי דירה אבל אני לא סוס עיוור כמוך שמאמין לזבולים של הכחלוניה שרק רומה עוד כסף להעביר לפנסיה המנופחת שלו ולישיבות .עוד טיפש שמשתמש במלים הדביליות של הכחלוניה אספני דירות אספני מכונים אספני מניות וקונה אותך עם המשפטים האווילים שלו
39 דודו 16/12/2016 12:13 כחלון הורג 2 ציפורים- מעלה אינפלציה ומוריד ביקוש לדירות (ל"ת)
אחד העם 16/12/2016 22:37 טעות, 3 ציפורים: מחסל את הכלכלה של המדינה. (ל"ת)
38 משה 16/12/2016 12:08 תבואו לחריש
תבואו חריש , דירות בשכירות נמוכה לשאטל לרכבת . רכבת ישירה לתל אביב . יש פתרונות דיור
37 שוקי 16/12/2016 11:18 מנטאליות אזורית
גם הפלסטינים רוצים לקבל את חיפה , תלאביב יפו וכ"ו הם לא רוצים לבנות מדינה הם רוצים לקבל מדינה שבנו אחרים אז מה מתפלאים על קו המחשבה של כחלון שכך חונך מילדות
36 זוג צעיר 16/12/2016 11:12 להחליף דיסקט - זוג צעיר בתחילת דרכו לא חייב לקנות דירה!
מספיק לעשות שטיפת מוח לצעירים על כך שהם חייבים לקנות דירה ולהשתעבד כל החיים למשכנתא. במקום להטיל מסים ולהלחם בכוחות השוק, תעשה ההפך. תעודד משקיעים לקנות דירות שייכנסו למעגל השכירות. תפקידך לדאוג שצעירים יוכלו לשכור דירה במחיר סביר. תעודד בנייה להשכרה (גם ממשלתית) ותעביר חוק לשכירות הוגנת כך שצעירים יוכלו לשכור דירה לטווח ארוך במחיר סביר. אין לך מה להתערב במחיר הדירות. זה גם לא יעזור. החוק יפעל נגד הזוגות הצעירים שלא יוכלו לקנות דירה וגם לא לשכור....
זוג צעיר 16/12/2016 21:11 גם לא להתמקח על מחיר השכירות
מה שתבקש ביז'ו, נשלם
35 בא 16/12/2016 11:09 גפני לא יראה את גן עדן ,פסיכופתים יורדים לגיהנום ,עד
שמנקים את נישמתם לוקח די הרבה זמן ,יש להם כמה נקודות אור בנשמה ,וככה מנקים אותה עי יסורים נוראיים. הרווחת את שלך גפני ,ועכשיו כול הפסיכופתים יורדים למטה ,כולם אני מתכוון לכולם .
34 שוקי 16/12/2016 11:08 מה זה משנה מי ישלם
כחלון יזם חוק ווין ווין גם אם לא יוריד מחירי דירות וגם אם יעלה מחירי שכירות בטוח שיעשיר את קופת המיסים
33 gesha 16/12/2016 11:07 קופת גמל
קופת גמל פטורה ממס זה עד 2 מיליון שח סחתיין
32 ננ 16/12/2016 11:04 כל הכבוד לכחלון
המס עבר ,יפה מאוד .מכאן תתחיל הירידה בשוק הנדלן. זהו מס צודק ביותר,האוכלוסייה החזקה במדינה צריכה לשלם יותר מס כדי לממן את השכבה החלשה במדינה (קשישים נכים חד הוריות ועוד)
אשר 16/12/2016 12:45 באמת? אז למה שלל הפטורים לבעלי הון בעלי נכסים של עשרות
ומאות מיליוני ש"ח? הם מעבר לחגיגה הפשיסטית של כחלון.
31 חוכמת ההמונים 16/12/2016 10:59 כחלון לא פועל בהגינות. עשה הפרד ומשול הין השוכרים
כחלון ממסה קבוצה מסויימת של השוכרים כי לא יצליח למסות את בעלי 1-2 דירות. בסוף ימכרו רק החלשים מבין בעלי 2 דירות. החזקים ימצאו קומבינה. להערתי ישתחררו דירות באיזורים שאין בהם ביקוש. כחלון ישאר קרח. לדעתי צרים למסות את כל בעלי הדירות בסכום/אחוז נמוך.
30 יאיר 16/12/2016 10:57 מס מטומטם משר אוצר מטומטם (ל"ת)
אחד העם 16/12/2016 22:38 אטום, שר אוצר אטום. (ל"ת)
יוסי 16/12/2016 15:19 אני מוכן במקום המס לממן תיכון, תואר ראשון ושני לכחלון
אדם בור שמקבל החלטות גורליות לאוכלוסיה שעמלה קשה כל חיה, להשיג את הפנסיה בדמות בית.
29 מפגין 16/12/2016 10:42 כולם פה מגיבים תעשו משהו כנסו דחוף
כולם פה מגיבים ומעבירים ביקורת אבל זה הישראלי יודע רק להעביר ביקורת ולא עושה כלום בואו נצא להפגין כי אם נצא לרחובות אולי כישלון לא יעביר את החוק בואו נתאגד ונפגין נגד החוק אולי בדיקטטורת כחלון יקרה משהו....
28 יוני 16/12/2016 10:39 הפגנה ביום שישי הבא מול ביתו של נתניהו שעה 10 (ל"ת)
ליאור 17/12/2016 16:08 אני מציע שתתחיל לעבוד בלנסות למכור את הדירות אחרת תספוג
עוד המון הפסדים בקרוב. המחירים עומדים לצנוח בגלל מספר סיבות: 1. העלאת הריבית בארה"ב שבקרוב מאוד תגיע לכאן. 2. עליית מחירי המשכנתאות. 3. חוק כחלון. בקיצור, לא כדאי להילחם בממשלה, היא תמיד תנצח.
27 זאב 16/12/2016 10:37 קרא מר גפני ביטן ונתניהו
ממתין לאישור 10% מס על דמי השכירות משלם כול חודש על שכירות של 3 דירות מכולם ביחד 10000 שקל . נשאר 9000 שקל הוצאות נוספות תיקונים גוזלים לפחות 500 לחודש נשאר ביד 8500 שקל פנסיה . מס רכישה עלה ל 8 % . ביטול מס שבח למכירת הדירות ! במידה ואייקר את שכר הדירה אם בכלל זה אפשרי בפרפריה גם פה ה 10 % יגדל . זהו מליכוד כחלון מליכוד העכביש וכולם שותקים כמו שה מובל לטבח . אתם יודעים כמה מבוגרים כמוני אין להם כוח בכלל למכור את הדירות האלה כול מבוקשם לקבל כמה אלפי שקלים לחיות בכבוד. אני עצמאי שעבדתי כול חיי זו הפנסיה שלי... 8500 שקל ועוד ביטוח לאומי לי ולאשתי שלא עבדה מעולם עוד 3800 שקל . למחייה טיפה לקנות משהוא לנכדים .. זאת זה לקחת מאתנו מר גפני בר ביטן והשתקן הערמומי ביותר מר נתניהו
26 גנבים בלילה 16/12/2016 10:28 שודדים בזמן שכולם יישנים
שמשון ויובב בועדת הכספים
25 אחד העם 16/12/2016 10:21 כחלון סוס פוליטי גמור. עשה כל טעות אפשרית. (ל"ת)
24 אוהד 16/12/2016 10:18 מיסוי דירה שלישית =אסון כלכלי ומדיני פגיעה
פגיעה אמיתית בשוכר , בושה וחרפה . פגיעה בענף שוכרי הדירות , ופגיעה במשק מדינת ישראל , ממש לא יאומן איך אנשי השלטון שלנו עובדים בלי ראש , ביבי בבקשה אל תתן לזה לקרות
23 אחד העם 16/12/2016 10:13 החוק תוצאה של בורות: רק יגדיל את הכנסות המדינה ממיסים.
אם זו היתה המטרה, לפחות שיצהירו ולא יספרו סיפורים על הורדת מחירי הדיור בשעה שכל מה שהם עושים דווקא גורם לעליית מחירים !!! הציבור שרובו איננו מבין בכלכלה, עדיין מאמין שפעולות השר יביאו להורדת המחירים. חבל.
מישהו 17/12/2016 20:55 בכלל לא בטוח שהחוק יגדיל את הכנסות המדינה ממסים
1. חלק ניכר יעבירו את הדירות לילדיהם ואז לא ישולם מס להוציא שליש המס הנדרש בהעברה כמתנה. 2. קניות הנדל"ן הם אחד מקטרי הצמיחה העיקריים במשק. ומי יקנה עכשיו דירות? הבכיינים שאין להם גרוש על התחת?
22 בא 16/12/2016 10:03 מייצרים עוד מיסים במקוב להביא קבלנים מחול . (ל"ת)
21 דניאל 16/12/2016 10:00 חוק מעודד גירושים
נתגרש ונקבל נקודת זיכוי, גם נעלה את השכירות, והכי יפה שלא נשלם מס לכחלון, עשה לי את השבת!!!
ליאור 17/12/2016 16:09 בהצלחה בחלוקת הממון וביצירת הפרדה פיננסית!! :) (ל"ת)
רע 17/12/2016 15:52 בדיוק, ומריבות והרס משפחות. (ל"ת)
20 יעקב 16/12/2016 09:59 הפגנה ביום שישי הבא ב 10 מול ביתו של ראש הממשלה
נא להעביר
מפגין 16/12/2016 10:43 יש איזה קבוצת פייסבוק נגד החוק? (ל"ת)
19 בא 16/12/2016 09:57 גפני הוא פסיכופת ,אחד מעשר הוא כזה ,תיספרו כמה היו לכם
בכיתה .
18 שוכר דירה 16/12/2016 09:51 שכר הדירה יעלה. השוכרים לא יודעים כמה דירות יש למשכיר
המשכיר יכול לספר שהוא חייב במס למרות שיש לו רק דירה אחת מושכרת. המשכיר ישווה את דמי השכירות למחיר שגובים בדירות אחרות בסביבה . בקיצור הרבה משכירי דירות יהנו מהחוק למרות שהם לא חייבי מס
17 כלכלן 16/12/2016 09:43 כחלון העם איתך . פעם הבאה 20 מנדטים (ל"ת)
רמי 16/12/2016 12:57 מנדטים
בפעם הבאה כחלון בלשכת עבודה
יוסף 16/12/2016 12:27 כנראה גם אתה סוס עיוור שחושב ....
שהמהלך הטיפשי של הכחולוניה האטומה יוריד את מחיר הדירות חוץ מלהכניס עוד כסף לתיקונים ולישיבות שיחלבו אותך אין במהלך שלו שום בסיס רק פחדנות לשמה במקום לעשות צעדים באמת דרסטיים להורדה של מחיר הדירות שכמובן שם הוא צריך להתמודד עם חבריו התיקונים סוסכחלון יכול חשוף את שיניו הסוסיות רק נגד הכבשים וכמובן ואריות הוא בורח עם זניו בין הרגליים אתה כנראה מדבר רק מתוך קינאה עיוורת "אכזריות חמה ושתף אף ומי יעמוד מפני הקנאה " אין לי דירה אבל אני לא סוס עיוור כמוך שמאמין לזבולים של הכחלוניה שרק רוצה עוד כסף להעביר לפנסיה המנופחת שלו ולישיבות .
16 עובדות בלבד 16/12/2016 09:39 הלמ"ס פרסמה אתמול שמאז ההכרזה על המס שכר דירה דווקא ירד
מדד "שירותי דיור" המתבסס על חוזי שכר דירה חדשים שנחתמים מדי חודש בישראל, ירד ב 0.1% בתקופה שעברה מיולי האחרון ועד נובמבר (המס הוצג לציבור ב 5 ליולי ולאחר שבוע כבר עלו כתבות שבהן דיירים מספרים שהקפיצו להם את שכר הדירה, בגלל המס, באלף שקל). כדי לקבל פרספקטיבה תזכרו שבאותה תקופה לפני שנה המדד הזה עלה דווקא, ב 0.4% ולפני שנתיים הוא עלה 0.9% כלומר גם מס רכישה שהועלה באמצע 2015 וגם המס החדש, לא רק שלא הקפיצו שכר דירה, אלא שקורה דבר הפוך - הקצב שבו שכר הדירה מתייקר רק הולך ונרגע ואפילו יש ירידות! גם נתונים אחרים בשם "מחירים ממוצעים של שכר דירה חופשי" וגם סדרה שנקראת "שכר דירה" וגם סדרה שנקראת "דיור" - כולן מראות על המגמה החדשה הזאת בישראל. אז בעלי הדירות נאלצים לרכוש את הנכסים שלהם במחיר יותר ויותר גבוה, לשלם ריבית משכנתא שנהייתה יותר ויותר יקרה, לשלם יותר מסים גם בקניה וגם חודש בחודשו - ולמרות כל זה שכר הדירה לא עולה בכלל. וזה עובדה. יש עוד הרבה עובדות באתר "מידע קריטי לרוכשי הדירות". בהצלחה למשקיעים ולשוכרים.
המציאות נושכת 16/12/2016 12:24 מצחיק שנדלניסטים עושים דיסלייק על עובדות רשמיות.תתמודדו (ל"ת)
רע 17/12/2016 15:51 מצחיק שהאוצר מסנן נתונים מגופים מקצועיים (ל"ת)
15 מוטי442 16/12/2016 09:39 השוכרים ישאו ברוב הנטל. (ל"ת)
14 יוסי 16/12/2016 09:25 כל הכבוד כחלון
הצעירים איתך. שר שעושה מעשים ולא רק מדבר.
יוסף 16/12/2016 12:27 כנראה גם אתה סוס עיוור שחושב ....
שהמהלך הטיפשי של הכחולוניה האטומה יוריד את מחיר הדירות חוץ מלהכניס עוד כסף לתיקונים ולישיבות שיחלבו אותך אין במהלך שלו שום בסיס רק פחדנות לשמה במקום לעשות צעדים באמת דרסטיים להורדה של מחיר הדירות שכמובן שם הוא צריך להתמודד עם חבריו התיקונים סוסכחלון יכול חשוף את שיניו הסוסיות רק נגד הכבשים וכמובן ואריות הוא בורח עם זניו בין הרגליים אתה כנראה מדבר רק מתוך קינאה עיוורת "אכזריות חמה ושתף אף ומי יעמוד מפני הקנאה " אין לי דירה אבל אני לא סוס עיוור כמוך שמאמין לזבולים של הכחלוניה שרק רומה עוד כסף להעביר לפנסיה המנופחת שלו ולישיבות .
כחלון לא שווה מילה 16/12/2016 10:31 לא עשה כלום מלבד לחלק כסף בקיצבאות
בינתיים הטייקונים,חבריו קובי מימון תשובה ושאר אנשי גז חוגגים.הבנקים חוגגים, נפתח בנק חברתי עלק בזכות כחלון שקוראים לו pepper רק שהוא בבעלות מלאה של בנק לאומי...הכל כשהיה וטין חדש תחת הגשם! בתור אחד שאהב את כחלון עד שנהיה שר אוצר, כחלון אכזב את כולם..לא עושה ולא יעשה כלום
יוסף 16/12/2016 18:44 החגיגה שלהם כנראה הולכת להיות גדולה יותר ....
כאשר הכחלוניה האטומה תעניק להם לנהל קרנות ריט ולגזול עמלות מופקעות מהאזרחים האוולים שחושבים שבאמת החוק הזה יטיב איתם הם היו הנפגעים העקריים .
13 ממממ 16/12/2016 09:21 מיסים כפולים
למה אתם מתעללים באנשים ששילמו במיטב כספם או כספי פרישה מעבודה ששולם עליהם מיסים כדת ודין.ועכשיו קנו דירות על מנת לקבל פנסיה כי במקום עבודתם לא היתה פנסיה.כך לא מורידים מחירי דירות.בשביל להוריד צריך להוריד את המיסים שאתם והעיריות גובים.לדוגמה מס שבח מס השבחה היטל פיתוח מס מעסיקים מעמ מס הכנסה מהקבלן מס תיעול וכבישים מס על פיתוח מבנה ציבור.אם תחשבו את כל המיסים תגיעו ש70 אחוז מכל מחיר של דירה זה מיסים.אם אתם כל כך דואגים לציבור תורידו את כל המיסים קצרו ביוקרטיות תורידו את כל השומנים שישנם במשרדים השונים במשרדי הממשלה פחות עוזרים למיניהם לכל חברי הכנסת שלא עושים כלום.
אליאן בבאי 29/01/2017 10:03 שכחתה ה30% שנותרו הם מהנטו אחרי תשלום מסהכנסהעלעבודה (ל"ת)
12 עוד רן 16/12/2016 09:13 אלוהים ישמור איזה נזק
כחלון כמה אתה טיפש אלוהים ישמור איזה נזק עשית
11 בעל שלוש דירות 16/12/2016 09:10 יאללה עוד בירוקרטיה, עבודה לרואי חשבון ושמאים ועוד (ל"ת)
אשר 16/12/2016 12:48 הכי הרבה יעבדו עו"ד........... (ל"ת)
1 17/12/2016 10:57 וגם השמאים (ל"ת)
10 אב 16/12/2016 09:06 אני הודעתי על העלאה של כל השיכרויות
הכל נופל על השוכרים
בא 16/12/2016 10:01 אתה כול כך טועה ,כבר מחכים לך בגיהנום ,כמה עוד נשאר
לך 20 שנה , 30 שנה .ואחכ אתה בידיים שלהם , ראה ממשלה ראשונה ,אם זה נשמע ילדותי אז המציאות ילדותית , בגלל שאנחנו חיים בסרט מדע בדיוני ילדותי ,ואתה שחקן ,ובקרוב תהיה ...אסיר .
9 Yossi 16/12/2016 08:56 איזה סמטוחה. חוק מיותר שלא יוסיף ולא יגרע דבר....
מלבד עוד כמה ג'ובות לקופת האוצר המתפקעת. אף "צעיר" לא יהנה מהחוק... ואולי זה הדבר היחידי שטוב בו
יוסף 16/12/2016 11:25 ועוד גו'בות לישיבות כמובן (ל"ת)
8 נדלניסט 16/12/2016 08:53 יאללה סרדינים כנסו לדירה מפוצלת. (ל"ת)
7 חיים 16/12/2016 08:50 חלמאות
עושה הרושם שבאוצר יושבים חבורת רשעים.ואדון כחלון לא מוצא את עצמו
6 ד"ר ויקס 16/12/2016 08:50 צרות של עשירים
אל תשקיעו את כספכם בבלוקים
5 יאיר 16/12/2016 08:49 עכשיו אנשים יקנו דירות בחול הכסף יצא מיפה (ל"ת)
4 מאיר 16/12/2016 08:46 שטריפולטאי כמוני מחוקק חוק פופוליסטי, ככה זה נראה (ל"ת)
3 יוסף 16/12/2016 08:40 למה שלא יעבור עם אפשר לסחוט עוד מס מהאזרחים...
בינתיים השכירות רק עולה והדירות לא מתכוונות לרדת בתקופה הקרובה וחוץ מלסחוט מס כחלון הכישלון לא עושה דבר כדאי באמת להוריד את המחיר
2 עבד כי ימלוך 16/12/2016 08:39 תודה לכחלון. מ-1/1/17 כל חוזי השכירות קופצים ב500 שח. (ל"ת)
ערן 16/12/2016 15:51 מספיק לבלבל את המוח
אם היה אפשר להעלות ב500, אנשים היו מעלים כבר אתמול ולא מחכים לחוק. אנשים מעוניינים למקסם את הרווחים שלהם. אחרי שבדירה שלך תעמוד 3 חודשים איקה, אתה תבין שכדאי לך לוותר על 500 שקל כפול 12,ושהדירה לא תעמוד חודשים ריקה
1 שלום 16/12/2016 08:37 כך זה נראה ומתקבל בלילה רפוליקת בננות
גפני מה קיבלת .בבחירות הבאות רק לפיד. אני חושב שזה צו פטירה של הממשלה.תחשבון יסגרו עם השילטון כולם כולל בעלי 2 דירות שהם לפי השיטה הבאים בתור
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש