אפל מודיעה לשוק: "המכירות של האייפון החדש גבוהות יותר אפילו מההערכה שלנו"

אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה אפל

לאחר שבשבוע שעבר חשפה אפל APPLEאת האייפון החדש מדגם 6S שפיתחה בחודשים האחרונים, החברה מיהרה להודיע היום כי מכירות האייפון החדש שוברות שיאים. לדברי אפל " התגובות של הצרכנים לאייפונים החדשים, 6S ו-6S פלוס היו חיוביות באופן קיצוני וההזמנות המוקדמות היו גבוהות מאוד מסביב לעולם".

החברה ציינה כי ההזמנות לאייפון החדש עברו את תחזיות האנליסטים ואף את התחזיות של החברה עצמה. מניית חברת אפל זינקה  מעל ל-2.5%, לאחר הודעת החברה. למעשה אפל היא אחת הסיבות העיקריות מדוע החוזים על הנאסד"ק נסחרו לפני פתיחת המסחר בעליות שערים בעוד החוזים על שני המדדים העיקריים האחרים התקשו להצביע על מגמה.

על פי בלוג המלאי של אייפון שמודד את כמות ההזמנות של האייפונים על פי הדגמים שלהם, זמן ההמתנה לאייפון 6S פלוס בסין הינו בין שלושה לארבעה שבועות. זמן ההמתנה ל-6S הינו בין שבועיים.

ההצלחה של חברת אפל והאייפון בסין ממשיכה להיות בגדר חידה למשקיעים. במיוחד לאור הדעה הרווחת כי כלכלת סין נמצאת בפני רגיעה. בתשעת חודשי השנה הראשונים של שנת 2015, 46 מיליארד דולר מסך ההכנסות של חברת אפל הגיעו מסין. הנתון מהווה יותר מ-25% מסך ההכנסות הגלובאליות של החברה. 

לאור נתונים אלו, לא קשה להבין מדוע אפל, שמבלי משים הפכה להיות חברה של מוצר אחד, מבקשת להרחיב ולהעמיק את פרופיל המוצרים שלה. 

ביום רביעי האחרון, החברה פירסמה שלושה חידושים עיקריים פרי עטה. לצד האייפון החדש, החברה הציגה אייפד בעל מסך רחב יותר ובעל עוצמה גבוהה יותר שיכול לשמש כלפטופ לכל דבר. בנוסף החברה פרסמה את המוצר שהשוק המתין לו בצפייה לפחות שנה- ה.APPLE T.V.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי לסטיגזון 14/09/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    הכנסות אפל מאייפון הם 67%הכנסות גוגל מפירסום הם 90% מהמחזורהכנסות אפל מכל מה שאינו איפון הם 77 מיליארד $ יותר מכל המחזור של גוגל
  • 1.
    בסדר 14/09/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    דווקא פרסום הידיעה מוכיח על חוסר בטחון ונסיון להלהיב את הציבור.... אפל תמצא במגמת ירידה במכירות ולכן גם במניה. שאלה של זמן עד שיתבררו הנתונים האמיתיים.
  • תמישכו לילל ואנחנו נעשה כסף (ל"ת)
    חיים 14/09/2015 20:02
    הגב לתגובה זו
  • את הכסף סופרים במדרגות ...... (ל"ת)
    אתה צעיר מאמי 15/09/2015 00:31
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.