עוף וקרפיון בשקל עובדים: רמי לוי נבחר לאיש השיווק לחודש ספטמבר

לוי נקט בשורה של מבצעים אשר השפיעו עמוקות על שוק רשתות המזון ואילצו את המתחרים להגיב בהוזלות מחירים; רשת 'רמי לוי' סיימה את המחצית הראשונה של 2009 ברווח נקי של 32.7 מיליון שקל, עלייה של 39% לעומת המחצית הקודמת
מאיה זיסר |

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה ברמי לוי, בעלי רשת המזון "רמי לוי שיווק השקמה", כאיש השיווק של ספטמבר 2009.

לוי זכה בתואר על ידי חברי הוועדה לאחר שורה של מהלכים שיווקיים השנה, אשר השפיעו עמוקות על שוק רשתות המזון ואילצו את המתחרים ובהם הרשתות הגדולות והמבוססות - להגיב בהוזלות מחירים נקודתיות ובמבצעים ארוכי טווח. לראיון ל-Bizportal עם רמי לוי: "היה עניין עם משרד הבריאות אז הבאנו מקרר מיוחד בשביל הקרפיונים"

רמי לוי החל את דרכו העסקית בשלהי שנות ה-70' עם פתיחת חנות אחת בשוק מחנה יהודה בירושלים, ברחוב השקמה, שבה מכר סחורה במחירים סיטונאיים לצרכנים פרטיים. כיום הוא חולש על רשת של 16 חנויות "רמי לוי שיווק השקמה" בכל רחבי הארץ, מפעיל זרוע פיתוח נדל"ן ובעל רשת נוספת של ארבע חנויות לביגוד והנעלה. בכל עסקיו מעסיק לוי למעלה מ-2,000 עובדים. במאי 2007 הנפיק לוי את "שיווק השקמה" בבורסה בת"א, וכיום החברה נמצאת ברשימת החברות של מדד ת"א 100.

אחד המבצעים השיווקים המדוברים של השנה החולפת היה מכירת קילוגרם עוף בשקל אחד בלבד, מבצע שהצית מלחמת מחירים בין רשתות השיווק, לשמחת הקונים. עם התבררות מימדיו של המשבר הכלכלי שמר לוי על אסטרטגיית המחירים המוזלים, והמשיך להנהיג מבצעים נוספים: מצות בשקל בחג הפסח, חומוס וקבב בשקל ביום העצמאות, ועוד. בכל הראיונות לתקשורת, הקפיד לוי להמשיך ולהצהיר כי ימשיך במדיניות זו לטובת הצרכן. לראיה, בכל מקום שבו נפתח סניף של "שיווק השקמה", הוזילו הרשתות המתחרות את מחיריהן ב- 10% לפחות.

הדו"חות הכספיים האחרונים שהציגה הרשת מוכיחים כי הרשת נהנית מפופולאריות רבה. במחצית השנה עלה היקף המכירות ב-34.5% ל-610.9 מיליון שקל. מכירות המותג הפרטי של הרשת עלו בכ-40% לסך של 13 מיליון שקל; הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-26.5% לסך של 18 מיליון שקל, ואילו הרווח במחצית כולה הסתכם ב-32.7 מיליון שקל ? עלייה של 39% לעומת המחצית המקבילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה