קבוצת הדיה תשקיע מעל מיליון ד' בסטארט אפ SCREENS
דרור וגר, גדי דומב ועופר גל (צילומים: Hanan Diamit ואופיר הראל)
.
טכנולוגיה כחול לבן בענף הפרסום בישראל: קבוצת הדיה תשקיע כמיליון דולר בחברת SCREENS, על מנת שתפתח מוצרים מתקדמים לענף הקמעונאות בישראל ובעולם. בהדיה מסרבים לחשוף כמה אחוזים מ-SCREENS היא תחזיק לאחר ההשקעה.
הדיה הוקמה ב-1988 ומעסיקה יותר מ-150 עובדים בתחום הפיתוח, העיצוב, השיווק והלוגיסטיקה. היא מייצגת בישראל את החברה השוודית Pricer שמפתחת את תגי המחיר האלקטרוניים. בקבוצת הדיה נמצאת גם הדיה שילוט חוצות המחזיקה בזיכיון הפרסום ברכבת ישראל ומגוון שילוטי פורמט רחב בתל אביב, חיפה ובערים נוספות, גלאור העוסקת בתאורה סולארית ייחודית כולל מערכות ניקוי עצמי וחברת אוטופארק העוסקת בחניונים אוטומטיים חכמים, הידראוליים ומכניים.
SCREENS מתמחה במתן פתרונות שילוט דיגיטלי חכם ומדיד לקמעונאים ומותגים בינלאומיים בישראל ובעולם. החל מיעוץ, פיתוח תוכנה וחומרה, תוכן מבוסס נתונים, מערכות מדידת צפיות וניתוח פעילות צרכנים והכל בתוך פלטפורמה טכנולוגית ייחודית למדידה ובקרה. החברה שהוקמה ב-2017 ובמעסיקה כ-30 עובדים, מפעילה מעל 5,000 נקודות שידור בישראל ובאירופה. בין לקוחותיה אפשר למנות את קוקה קולה, איקאה, לוריאל, פלאפון, סלקום ועוד.
כעת אומרים בהדיה כי מטרה ההשקעה ושיתוף הפעולה בין החברות היא קידום ופיתוח טכנולוגיות IoT מתקדמות, כלי מדידה ומערכות טכנולוגיות שיאספו וינתחו עבור הקמעונאים את אפקטיביות הפעולות ברצפת המכירה והצגת פעולות לשיפור ומקסום התוכן המוצג. בין היתר, בחברת התוכנה נוביסיין בה מייסדי SCREENS שותפים, המובילה בעולם את תחום השילוט הדיגיטלי החכם ומאפשרת ניהול תוכן דינמי ואוטומטי מבוסס נתונים בענן לחברות בינלאומיות. קידום ופיתוח הטכנולוגיות המתקדמות יסייעו בתחום הקמעונאות לפעילות המקומית והבינלאומית של החברה.
עוד מציינים כי מוקד מרכזי נוסף יהיה השקת "המדף החכם" המיועד לעולמות קמעונאות המזון, הפארם והאופנה, ויאפשר חוויית לקוח מותאמת אישית לצד הצגת תמונת מצב עבור הקמעונאים לפעילות המתרחשת על ידי הצרכנים.
החברות יפתחו ממשקי ניהול תוכן אוטומטיים לניהול מאות אלפי מסכים וחיישנים ייחודיים להתאמת התוכן לצרכן בזמן אמת בסניף כדי להפוך את המדפים לדיגיטליים ומגיבים בזמן אמת לצרכן שלפניהם.
מייסד והבעלים של קבוצת הדיה עופר גל, מסביר כי "השילוט החדשני שבו אנו משקיעים עתה מאפשר לקמעונאי, באופן מדויק, לנהל פלנוגרמות, מחירים, מבצעים ולתת לקונים מידע בזמן אמיתי תוך שקיפות מלאה של המדף והמוצרים המוצגים בו. כל חנות יכולה להשתנות בלחיצת כפתור, ההחלטה להשקיע ב- SCREENSהגיעה לאחר בדיקת המוצר ואפשרות ההתפתחות שלו לצרכים העכשוויים והעתידיים של ענף הקמעונאות. זהו מהלך שבעבר היה בגדר חלום".
- 1.פח (ל"ת)אינשם 17/05/2022 09:11הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.