yes
צילום: יח"צ/ צילום מסך

yes איבדה 5,000 מנויים: הפסידה 151 מיליון ש' ברבעון

בשנה החולפת איבדה yes כ-20 אלף מנויים. שיעור נטישת המנויים ברבעון השני של 2017 עמד על 3.8%
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה yes רון אילון

קבוצת בזק ידעה ימים יפים יותר בעבר ותוצאות הרבעון השני אינן משפרות את מצב הרוח. הקבוצה דיווחה הבוקר (יום ה') על תוצאותיה לרבעון השני של 2017 מהם עולה כי חברת yes ממשיכה לאבד לקוחות ורושמת בשורה התחתונה הפסד נקי של 151 מיליון שקלים. 

הכנסות yes ברבעון השני של שנת 2017 הסתכמו בכ-416 מיליון שקל לעומת כ-434 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה של כ-4.1%. עיקר הירידה vht כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות. בסיס המנויים של yes ברבעון השני של שנת 2017 ירד בכ--5,000 מנויים והגיע למצבת של כ-603 אלף מנויים.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2017 הסתכם בכ-49 מיליון שקל לעומת כ-77 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה משמעותית של כ-36.4%. בחברה מסבירים כי "עיקר הירידה נובע מקיטון בהכנסות ועליה בהוצאות תוכן ופרסום בקיזוז ירידה בהוצאות פחת וכן מהיוון עמלות המכירה לנכס הרכשת מנויים".

רון אילון, מנכ"ל yes: "שוק הטלוויזיה, הנמצא בתקופה של תחרות מתעצמת, מתחלק בימים אלה לשירותי טלוויזיה פרימיום ושירותי Low Cost. לצד שירות הפרימיום שמציעה yes, יחוברו בקרוב אלפי הנרשמים הראשונים לשירות STING TV שיהיה שירות הטלוויזיה המוביל בקטגוריית מיזמי הטלוויזיה האינטרנטיים בישראל. בשני השירותים הללו, נמשיך להביא לקהל לקוחותינו את עולם התוכן הישראלי והבינלאומי המוביל והאיכותי ביותר שקיים בשוק".

  

השורה התחתונה של yes רחוקה מלהשביע רצון במקרה הטוב ומדאיגה מאוד במקרה הרע. החברה רשמה הפסד נקי של 151 מיליון שקל ברבעון השני של 2017 לעומת הפסד של כ-114 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. בחברה מסבירים כי "עיקר הגידול בהפסד נובע מהקיטון ברווח התפעולי ומהפחתת נכס המס ברבעון, בקיזוז ירידה בהוצאות מימון בגין הלוואות מבעלי מניות עקב המרת הלוואות הבעלים להון ברבעון השלישי 2016". עוד מציינים ב-yes כי "ללא תיקון נכס המס היה נרשם ברבעון השני רווח של כ-12 מיליון שקל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה ממש קטסטרוף!!!!!!! (ל"ת)
    הבן של סימון 24/08/2017 16:49
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.