yesPrimeTime YES מקאן תל אביב
צילום: צילום מסך

הדוח השנתי של yes חושף: עלייה של 5,000 מנויים - אבל גם גידול בהפסד הנקי

לחברת הלוויין 635 אלף מנויים מול 824 אלף ל-HOT ו-70 אלף לסלקום TV שסוגרת שנה. הכנסות yes עלו ל-1.77 מיליארד, אבל בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה ירידה
אלכסנדר כץ | (3)

חברת בזק מפרסם הבוקר (יום ה') את דוחותיה הכספיים, בהם גם דוח חברת הלוויין yes. על פי נתוני החברה, חל גידול שנתי של 5,000 במספר הלקוחות, והוא עומד כעת על 635 אלף בתי אב.

 

בדוחות שפורסמו שלשום עולה כי ל-HOT יש 824 אלף בתי אב לקוחות (ירידה של 9,000 מנויים בשנה) ואילו סלקום TV צברה בשנת פעילותה הראשונה כ-70 אלף לקוחות פרטיים ו-100 אלף לקוחות מוסדיים.

 

הכנסות בשנת 2015 הסתכמו בכ-1.77 מיליארד שקלים לעומת כ-1.72 מיליארד בשנה שלפני כן, עלייה של 2.9%. הכנסות yes ברבעון הרביעי של 2015 הסתכמו בכ-449 מיליון שקל לעומת כ-440 מיליון ברבעון הרביעי אשתקד, עליה של 2%. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול במצבת המנויים.

 

הרווח התפעולי בשנת 2015 קטן בכ-8.4% בהשוואה ל-2014 ועמד על כ-250 מיליון שקל. ברבעון הרביעי הוא הרווח התפעולי הסתכם בכ-47 מיליון שקל מול 57 מיליון ברבעון הרביעי של 2014, ירידה של כ-17.5%. הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה בהוצאות התוכן ובהוצאות הפחת שקוזזה חלקית בעלייה בהכנסות.

 

ההפסד הנקי בשנת 2015 גדל בכמעט 10% ועמד על כ-354 מיליון שקל מול 322 מיליון שנה לפני כן. ברבעון הרביעי ההספד עמד על 110 מיליון מול 87 מיליון ברבעון הרביעי אשתקד. עיקר ההרעה בהפסד הנקי נבע מהקיטון ברווח התפעולי ומגידול בהוצאות המימון.

 

רון אילון, מנכ"ל yesף מסר כי "בתקופה מרובת מתחרים ופיראטיות גואה מצליחה החברה לשמור על יציבות ועלייה במספר בתי האב המנויים בסיכום השנתי. גם השנה, המשכנו להקפיד על שירות לקוחות מוביל וחווית צפייה מתקדמת ביותר והבאנו את בשורת שירות 'הפריים טיים' והקוואטרו. שנת 2015 התאפיינה גם בהפקות מקור מנצחות ויוצאות דופן, בהן פאודה ושטיסל עטורת הפרסים, לצד המשך הובלה של הרכש העולמי, עם הבאתה של תערוכת משחקי הכס הבינ"ל לראשונה לישראל". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הקורא בדוחות 18/03/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    הוט הפסידו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 25k במצבת הלקוחות, וברבעון האחרון עוצמת הקיטון נחלשה להפסד של 4k לקוחות נטו. אכן ירידה בעוצמת בריחת הלקוחות, מוקדם להגיד אם שינוי מגמה.
  • צודק !!! (ל"ת)
    האמת עד הסוף . 19/03/2016 01:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האמת עד הסוף 17/03/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    ש YES איבדה מעל 2,000 מנויים ברבעון האחרון של 2015 והוט הוסיפה מעל 2,000 מנויים חדשים וזה מגמה .
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.