"הקמתי צוות 'קומנדו' לרתום את פאולה עבדול; היא הפתיעה בצילום מושקע"
הוא נולד ונשם יחסי ציבור' ולכן לא מפליא למצוא את אורי לפידות אחראי על מחלקת הדיגיטל בלפידות תקשורת שמנהלת אמא שלו - אורה.
השבוע במדור UNDER40 של אייס, מסביר לפידות, רווק בן 26 (שעוד כמה חודשים מתחתן) ומנהל מחלקת הדיגיטל ב'לפידות תקשורת', למה לא צריך להתלהב יותר מידי מלייקים, למה הוא חובב אנדרדוגים ואיך קשורה לכל זה גם פאולה עבדול.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
התחום עצמו. ההבנה לגבי משמעותן וחשיבותן של הרשתות החברתיות והפוטנציאל העצום שלהן בתחום השיווק והתדמית - בקרב מנכ"לים ומנהלי שיווק - עדיין בחיתוליה. אמנם המצב משתפר מדי יום, אבל עדיין מדובר בתהליך של הפנמה והסתגלות שלוקח זמן ובהתאם לכך גם הקצאת המשאבים לנושא.
ובתוך זה יש גם את סעיף האינסטגרם, כלי שמתחזק מאד בקרב נוער וצעירים, שמעדיפים לשתף תכנים מחוץ לטווח הראייה של ההורים. המבוגרים נמצאים בפייסבוק בזמן שהנוער עוקב אחרי חן טל בלבוש מינימליסטי באינסטגרם. פייסבוק שמזהה את המגמה, הודיעה שבקרוב תאפשר פרסום תמונות ממומנות באינסטגרם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
לייקים. הדבר שהכי מרגיז ומפתיע אותי כל פעם מחדש היא השאלה "כמה לייקים אתה יכול להשיג לי ובכמה זמן?". לקוחות מעתיקים את עולם המושגים שלהם מהפייסבוק הפרטי, אל העסקי. הלייק הוא לא היעד. היעדים הם שיח כן ועמוק עם הקהל, הנעתו לפעולה מעשית, טראפיק לאתר, מתן שירות ויצירת הזדהות רגשית עם המותג. לייקים פחות ופחות רלוונטיים, גם לאור העובדה שפייסבוק הורידה משמעותית את החשיפה האורגנית בעמודים העסקיים.
אורי לפידות ואימו אורה (צילום: אביב חופי)
3. מה האתגר הכי גדול עבורך בעבודה?
להגיע למשתמש המתאים ביותר, להיכנס לו לראש וללב ולהפוך אותו לחלק מקהילה אקטיבית המזהה עצמה עם המותג וערכיו באופן אותנטי.
4. מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?
את נקודת הזמן בה אני מבין שהצלחתי להיכנס לראש של קהל היעד אליו כיוונתי, והוא מגיב בשיח ערני ברשת.
5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
כבר ציינתי שאני "חובב אנדרדוגים?". לקוח בסדר גודל קטן - יבואן מותגי אופנה לגברים, שהצליח בעקבות קמפיין שניהלתי לו ברשת החברתית, לשלש את הכנסותיו ולהרחיב את קהל הלקוחות אל מעבר לאזור הגיאוגרפי בו פועל העסק שלו. זה היה הרגע בו החלטתי להקים במשרד גם תת-מחלקה המתמחה בקידום עסקים קטנים.
6. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין רגע ספציפי כזה, אולי בגלל שאני עדיין צעיר. בגדול מנסה ללמוד גם מרגעים קשים.
7. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הקמתי צוות "קומנדו" עם אופירה ממחלקת יחסי הציבור במשרד, במטרה לרתום את פאולה עבדול להצטלם לקמפיין "שואפים לאפס", קמפיין פרו-בונו שיזמתי עבור הוועד הישראלי למלחמה באיידס. אל עבדול הגעתי כשהייתה בעיצומם של צילומי אמריקן איידול באוסטרליה, והיא התייחסה לבקשה ברצינות והפתיעה בצילום מושקע ומקצועי.
8. מי פתח לך דלת?
אמא שלי, שאפשרה לי להגשים חלום ולהקים ב'לפידות תקשורת' מחלקת דיגיטל על פי החזון והעקרונות שלי, מבלי להתערב ועם זאת כשצריך - תמיד עם עצה מקצועית טובה. השני הוא הלקוח הראשון של מחלקת ניו מדיה במשרד - יאיר ורדי, מנכ"ל מרכז סוזן דלל שנתן לי להוביל את המרכז בנפתולי ממלכת הדיגיטל והרשתות החברתיות.
9. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
תוכן, תוכן תוכן. לעולם לא אתעייף מלהשקיע בתוכן איכותי, מעשיר ובעל ערך מוסף. ואם מותר עוד כלל: מעקב יומיומי חסר פשרות אחרי כל חידוש של צוקי וחבריו שאיתו אפשר למנף ולמקסם את התוצאות בעבודה.
10. כשהיית קטן מה רצית להיות?
כדורגלן.
11. פרגן למתחרים
אני מפרגן לאבי קסוטו רוזנברג ('מפה לאוזן') על הקמפיין לפרויקט המוזיקלי "לא כוחות". קמפיין ויראלי מגניב שהביא יותר מ-260 אלף צפיות ביו טיוב, ללא מימון. השראה לכל בעל מקצוע.
12. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
"יאללה זריז, אין זמן".
13. מה מוסיפה המחלקה שלך למשרד הוותיק של אימא שלך?
מחלקת הדיגיטל היא השלמה טבעית וערך מוסף חשוב לפעילות הענפה שנעשית לקידום הלקוחות במשרדה של אמי. 2 המחלקות - יחסי הציבור והדיגיטל, מדברות את הלקוח בשפה אחידה, במיתוג זהה ובמסרים תואמים. לקוח שמגיע למשרד, מקבל מענה מושלם לכל מה שקשור בתדמיתו וביעדיו השיווקיים.
14. איך הכי טוב לנצל את הכוח של הרשתות החברתיות ביחסי ציבור?
המושג יחסי ציבור דורש הגדרה מחודשת הכוללת בתוכה גם את הרשתות החברתיות בהיותן כלי יעיל לפרסום, העברת מסרים תדמיתיים ויצירת קשר עם קהלי יעד. בין השתיים - הרשתות החברתיות והתקשורת, מתרחשת סימביוזה יומיומית. התקשורת מסקרת בקביעות את המתרחש ברשתות החברתיות, ניזונה מהן ומחפשת שם סיפורים גדולים וקטנים כאחד. באמצעות פעילות יצירתית ומקורית ברשתות, ניתן להגיע לתקשורת ולהיפך - קמפיין יחסי ציבור בתקשורת יכול לקבל מינוף עצום ברשתות.
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להיכנס לתחום הגיימינג וליצור משחק שישגע את העולם...
- 11.כל הכבוד! (ל"ת)רחל 27/01/2014 11:00הגב לתגובה זו
- 10.תותח אמיתי. (ל"ת)ציקיליי 27/01/2014 04:34הגב לתגובה זו
- 9.תומר ה 26/01/2014 22:13הגב לתגובה זואורי היקר ! זה הזמן הכי טוב לפרגן לך, אתה בנאדם נפלא ועונג הוא לי לעבוד איתך, עזרת לי מאוד בפרסום העסק !
- 8.תותח אמיתי, מגיע לו (ל"ת)לירן 26/01/2014 18:01הגב לתגובה זו
- 7.עם אמא כל כך מוצלחת מה הפלא שהוא כזה? (ל"ת)הדוברת 26/01/2014 17:21הגב לתגובה זו
- 6.תומר ק 26/01/2014 16:34הגב לתגובה זומשרד מעולה ומחלקה חדשה ורעננה
- 20 איש? 26/01/2014 17:56הגב לתגובה זו.
- 5.רועי 26/01/2014 16:01הגב לתגובה זוכבר לא מייצרים אנשים כאלה מוכשר שנותן את כל כולו בהצלחה ההמשך
- 4.משרד לא גדול, אבל חזק וטוב (ל"ת)ג'רי 26/01/2014 15:54הגב לתגובה זו
- 3.הרקולס 26/01/2014 15:47הגב לתגובה זוהמדור התחיל לקדם נפוטיזם?
- דניאל 04/05/2014 12:34הגב לתגובה זותביט על עמוד הפייסבוק סוזן דלל והחשיפה שלו, ואז תשוב לפה לומר אם מדובר בנפוטיזם או כשרון.
- 2.כל הכבוד תותח ! (ל"ת)אור 26/01/2014 15:44הגב לתגובה זו
- 1.בחור טוב, בההצלחה (ל"ת)איתן 26/01/2014 15:37הגב לתגובה זו
- הילה 26/01/2014 21:41הגב לתגובה זוהבנאדם הכי חרוץ, מסור ושאפתן שיש!

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

עמית סגל עובר ל-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"
הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הודיע לאחרונה על עזיבתו את עיתון "ידיעות אחרונות" לטובת כתיבת טור קבוע ב"ישראל היום"; האם זה יהפוך אותו לאיש התקשורת העשיר בישראל?
"
", כך עדכן הבוקר עמית סגל את עוקביו. המעבר של סגל מסקרן, ומגיע לאחר ספקולציות רבות שהועלו לגבי עזיבה שלו את חדשות 12 והצטרפות לעכשיו 14.ננסה להבין קצת האם המהלך ישנה את שכר החודשי של סגל. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות לאחרונה דיברו על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה. אין נתונים רשמיים על שכרו המדויק בחדשות 12, אך לפי הערכות שונות, שכרו החודשי הוא כ-150,000 שקל, וכ-2 מיליון שקל בשנה. בנוסף, כתב סגל ספר מצליח, "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית", שיצא לאור באוגוסט 2021 בהוצאה עצמית. הספר זכה להצלחה מסחרית מרשימה, עם מכירת כ-10,000 עותקים בתוך 48 השעות הראשונות להשקתו, כך שגם ספרו מהווה עבורו ערוץ הכנסה.
וכמובן, בנוסף לטלוויזיה ולספר, סגל מציע לציבור סדרת הרצאות, ובמידה ותזמינו אותו להרצאה, התשלום יהיה בגובה של עשרות אלפי שקלים. כל זה, אינו כולל את הכנסותיו מכתיבת הטור, שכאמור, שינה את משכנו ועזב את "ידיעות אחרונות" לטובת "ישראל היום", וניתן להעריך ששכרו רק השתפר בעקבות המעבר.
סגל הוא דמות שמעוררת מחלוקת וסערה בקרב גורמים שונים וכך היה מעורב במספר תביעות דיבה, בין היתר זכה בפיצוי של 120 אלף שקל מעומר נחמני על פרסומים פוגעניים ברשת. הוא עצמו נתבע על ידי הדס קליין בעקבות טור ב"ידיעות אחרונות", ובשנת 2015 זכה בתביעה שהגיש נגדו אורן חזן בעקבות תחקיר על מעשיו בבולגריה. לאחרונה גם הגיש תביעה נגד פאולה רוזנברג בגין טענות שפרסמה נגדו.
- עמית סגל זכה ב-120 אלף שקל; בית המשפט קבע כי דוברו של יאיר גולן פגע בשמו הטוב של סגל
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סגל (בן 43) החל את דרכו העיתונאית בשנת 1998 במקומון הירושלמי "כל העיר", ובהמשך עבר לשמש ככתב בתחנת גלי צה"ל. בשנת 2006 הצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2 (כיום חדשות 12). הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובתואר
שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטי קולג' לונדון.