פרופיל אישי

אתר נשי? "האתגר שלי הוא לשים את 'סלונה' בפריים טיים, תודעתית ומסחרית"

אחרי 'עכבר העיר', 'הארץ' ורדיו ת"א, הגיע לירון אברהם לאתר הנשים 'סלונה' - בתפקיד המשנה למנכ"ל. ל-UNDER40 הוא מספר איך עושים כסף מנישה
נעמה תורן | (11)

גבר באתר של נשים, מאלף כלבים בפנטזיה שעשה קריירה בניהול ושיווק. לירון אברהם, לשעבר מנכ"ל עכבר העיר, סמנכ"ל פרויקטים שיווקיים בקבוצת הארץ ומנהל מחלקת התוכן השיווקי של רדיו תל אביב, מונה לאחרונה למשנה למנכ"ל סלונה.

אז החלטנו באייס שזו הזדמנות מספיק טובה כדי להזמין את אברהם (35) למדור UNDER40, כדי לשמוע איך הופכים אתר נישה לכזה שהוא גם רווחי, ומה הוא לומד מ-mako.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

בתחום הדיגיטל שהתבסס לאורך השנים בעיקר על באנרים ועובר היום שינוי משמעותי לכיוון השקעה בתוכן, אני עדיין מרגיש שלא מייחסים את החשיבות הראויה לאיכות התוכן - הפוקוס הוא עדיין "מתוך הרגל" על עלות היוניק ולא על חוויית הגולש ומה שנשאר אצלו בתודעה.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

כל עולם הדיספליי שמפרסמים עדיין משקיעים בו הרבה מאד תקציבים ביחס לאימפקט השולי.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

הנטוורק שצברתי בנוי מהרבה עובדים, בוסים, קולגות ולקוחות שרצים איתי שנים.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

לא מתחרט על כלום, למדתי גם מטעויות.

5. יש אתגר מיוחד עבורך בעובדה ש'סלונה' הוא אתר פמיניסטי לנשים?

האתגר הוא לעבור לשלב הדור הבא של המדיה שמסמן את מות הפורטלים הגדולים והתחזקות הסגמנטים, הפניה לקהל ממוקד וה"לונג טייל" המתמחה. סלונה הוא "אתר נישה" ל-51% מהאוכלוסייה עם סדר יום באוריינטציה נשית, שאינו נופל משום סדר יום אחר. האתגר שלי הוא לשים אותו בפריים טיים, מיצובית, תודעתית ומסחרית.

6. איך הופכים אתר נישה לרווחי?

מחזקים את החוזקות הכי גדולות ובלעדיות שיש ל'סלונה', ומפתחים כלים חדשניים: מותג נשים חזק שמייצג תו איכות של תוכן, התמחות בבניית נכסי תוכן עבור מותגים, קהילת הבלוגרים - 7,000 נכון להיום - שמשמשת מנוף מסחרי חשוב ביותר למפרסמים, וכלים חדשים שאכניס השנה כגון ריטרגטינג, אי קומרס וסלולר.

7. מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

מאלף כלבים.

8. אם לא היית עוסק בשיווק, בטוח היית:

מאלף כלבים.

9. כשהיית קטן מה רצית להיות?

מאלף כלבים.

10. מי פתח לך דלת?

דרור גנות לוסטגרטן - הבעלים של ADIO שהכניס אותי לרדיו תל אביב ואחר כך ל-TheMarker. גם אורי אלמן, בעלי רותם TRIמחקרים שחיבר אותי להרבה אנשי מפתח.

11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

הוגנות ואינטגריטי.

12. פרגן למתחרים

אני לומד הרבה מפעילות mako בתחום האוכל, איך לקחת בעלות על קטגוריה.

13. ממה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

בנות, הפגישה התחילה.

14. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

אני שואף להתפתח בתחום הניהול של חברות מובילות.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    תותח! (ל"ת)
    מיקי 12/12/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רפורטז'ה לגמרי אובר רייטד, עם פוקוס פלצני (ל"ת)
    דיסקליימר יוניק 07/12/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בחירה מצוינת של סלונה - כל הכבוד ובהצלחה!!! (ל"ת)
    ירון 03/12/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מפרגן ומאמין 03/12/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    בטוח ש״סלונה״ ירקיע איתך לשיאים חדשים
  • 5.
    בד"כ מפרגן לקולגות 03/12/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    מקוה שהמפרסמים אצלך באתר ז"א בעולם הדיספליי יראו מה שכתבת על הבאנרים שהם שמים אצלך באתר. הבאנרים זה הלחם והמרגרינה שלך התוכן עדיין לא שם .
  • 4.
    איה 03/12/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    אתה אחד האנשים הכי מוכשרים שאני מכירה!!! מעבר לכל אתה גם בן אדם מה שקשה להגיד על הרבה בתעשייה הזאת עיין ערך תגובות 1 ו-2 בהצלחה (למרות שאני יודעת שאיפה שלא תהיה תצליח).
  • 3.
    אורית 03/12/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    "בנות, הפגישה התחילה"? האם בארגון עובדות ילדות בנות 12??? מפתיע שבארגון נשי שמצהיר כי מאמין בפמינזם יש עדיין גברים במשרות בכירות ועוד אחד כזה שמכנה נשים מקצועיות ובכירות בכינוי "בנות". בנוסף, שוב פעם ניתן לראות את הגאווה שנותנים אנשים ב"נטוורקינג" ומגדיל ועושה לירון אברהם שאף מציין את זה כהישג בו הוא גאה. תופעה גברית שמשמרת את תקרת הזכוכית: גברים שפותחים זה לזה לדלתות, מכירים אחד לשני את האנשים הנכונים, אווירת המילואים והפרוטקציה... ועוד לחשוב שמי שכתבה את הכתבה ולא שאלה שום שאלה קשה/ פמיניסטית היא אשה.
  • מרמור??? (ל"ת)
    03/12/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • אישה קטנה 03/12/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    כנראה שאת אדם קנאי בהחלט על הצלחות של אנשים! אם את חושבת שנטוורקינג זה דבר רע אז את ממש לא נמצאת במקצוע הנכון או במקום הנכון. ולגבי הכתבת כנראה שזאת פעם ראשונה שאת רואה את האתר הזה כי זה אותו שאלון כבר כמה שנים וכולם עונים עליו נשים וגברים כאחד!
  • 2.
    לא ראינו הצלחות בעכבר העיר (ל"ת)
    yan 03/12/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    וותר על החלום - סלונה זו נישה נידחת (ל"ת)
    מציאות 03/12/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.