פרופיל אישי

אתר נשי? "האתגר שלי הוא לשים את 'סלונה' בפריים טיים, תודעתית ומסחרית"

אחרי 'עכבר העיר', 'הארץ' ורדיו ת"א, הגיע לירון אברהם לאתר הנשים 'סלונה' - בתפקיד המשנה למנכ"ל. ל-UNDER40 הוא מספר איך עושים כסף מנישה
נעמה תורן | (11)

גבר באתר של נשים, מאלף כלבים בפנטזיה שעשה קריירה בניהול ושיווק. לירון אברהם, לשעבר מנכ"ל עכבר העיר, סמנכ"ל פרויקטים שיווקיים בקבוצת הארץ ומנהל מחלקת התוכן השיווקי של רדיו תל אביב, מונה לאחרונה למשנה למנכ"ל סלונה.

אז החלטנו באייס שזו הזדמנות מספיק טובה כדי להזמין את אברהם (35) למדור UNDER40, כדי לשמוע איך הופכים אתר נישה לכזה שהוא גם רווחי, ומה הוא לומד מ-mako.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

בתחום הדיגיטל שהתבסס לאורך השנים בעיקר על באנרים ועובר היום שינוי משמעותי לכיוון השקעה בתוכן, אני עדיין מרגיש שלא מייחסים את החשיבות הראויה לאיכות התוכן - הפוקוס הוא עדיין "מתוך הרגל" על עלות היוניק ולא על חוויית הגולש ומה שנשאר אצלו בתודעה.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

כל עולם הדיספליי שמפרסמים עדיין משקיעים בו הרבה מאד תקציבים ביחס לאימפקט השולי.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

הנטוורק שצברתי בנוי מהרבה עובדים, בוסים, קולגות ולקוחות שרצים איתי שנים.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

לא מתחרט על כלום, למדתי גם מטעויות.

5. יש אתגר מיוחד עבורך בעובדה ש'סלונה' הוא אתר פמיניסטי לנשים?

האתגר הוא לעבור לשלב הדור הבא של המדיה שמסמן את מות הפורטלים הגדולים והתחזקות הסגמנטים, הפניה לקהל ממוקד וה"לונג טייל" המתמחה. סלונה הוא "אתר נישה" ל-51% מהאוכלוסייה עם סדר יום באוריינטציה נשית, שאינו נופל משום סדר יום אחר. האתגר שלי הוא לשים אותו בפריים טיים, מיצובית, תודעתית ומסחרית.

6. איך הופכים אתר נישה לרווחי?

מחזקים את החוזקות הכי גדולות ובלעדיות שיש ל'סלונה', ומפתחים כלים חדשניים: מותג נשים חזק שמייצג תו איכות של תוכן, התמחות בבניית נכסי תוכן עבור מותגים, קהילת הבלוגרים - 7,000 נכון להיום - שמשמשת מנוף מסחרי חשוב ביותר למפרסמים, וכלים חדשים שאכניס השנה כגון ריטרגטינג, אי קומרס וסלולר.

7. מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

מאלף כלבים.

8. אם לא היית עוסק בשיווק, בטוח היית:

מאלף כלבים.

9. כשהיית קטן מה רצית להיות?

מאלף כלבים.

10. מי פתח לך דלת?

דרור גנות לוסטגרטן - הבעלים של ADIO שהכניס אותי לרדיו תל אביב ואחר כך ל-TheMarker. גם אורי אלמן, בעלי רותם TRIמחקרים שחיבר אותי להרבה אנשי מפתח.

11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

הוגנות ואינטגריטי.

12. פרגן למתחרים

אני לומד הרבה מפעילות mako בתחום האוכל, איך לקחת בעלות על קטגוריה.

13. ממה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

בנות, הפגישה התחילה.

14. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

אני שואף להתפתח בתחום הניהול של חברות מובילות.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    תותח! (ל"ת)
    מיקי 12/12/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רפורטז'ה לגמרי אובר רייטד, עם פוקוס פלצני (ל"ת)
    דיסקליימר יוניק 07/12/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בחירה מצוינת של סלונה - כל הכבוד ובהצלחה!!! (ל"ת)
    ירון 03/12/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מפרגן ומאמין 03/12/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    בטוח ש״סלונה״ ירקיע איתך לשיאים חדשים
  • 5.
    בד"כ מפרגן לקולגות 03/12/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    מקוה שהמפרסמים אצלך באתר ז"א בעולם הדיספליי יראו מה שכתבת על הבאנרים שהם שמים אצלך באתר. הבאנרים זה הלחם והמרגרינה שלך התוכן עדיין לא שם .
  • 4.
    איה 03/12/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    אתה אחד האנשים הכי מוכשרים שאני מכירה!!! מעבר לכל אתה גם בן אדם מה שקשה להגיד על הרבה בתעשייה הזאת עיין ערך תגובות 1 ו-2 בהצלחה (למרות שאני יודעת שאיפה שלא תהיה תצליח).
  • 3.
    אורית 03/12/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    "בנות, הפגישה התחילה"? האם בארגון עובדות ילדות בנות 12??? מפתיע שבארגון נשי שמצהיר כי מאמין בפמינזם יש עדיין גברים במשרות בכירות ועוד אחד כזה שמכנה נשים מקצועיות ובכירות בכינוי "בנות". בנוסף, שוב פעם ניתן לראות את הגאווה שנותנים אנשים ב"נטוורקינג" ומגדיל ועושה לירון אברהם שאף מציין את זה כהישג בו הוא גאה. תופעה גברית שמשמרת את תקרת הזכוכית: גברים שפותחים זה לזה לדלתות, מכירים אחד לשני את האנשים הנכונים, אווירת המילואים והפרוטקציה... ועוד לחשוב שמי שכתבה את הכתבה ולא שאלה שום שאלה קשה/ פמיניסטית היא אשה.
  • מרמור??? (ל"ת)
    03/12/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • אישה קטנה 03/12/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    כנראה שאת אדם קנאי בהחלט על הצלחות של אנשים! אם את חושבת שנטוורקינג זה דבר רע אז את ממש לא נמצאת במקצוע הנכון או במקום הנכון. ולגבי הכתבת כנראה שזאת פעם ראשונה שאת רואה את האתר הזה כי זה אותו שאלון כבר כמה שנים וכולם עונים עליו נשים וגברים כאחד!
  • 2.
    לא ראינו הצלחות בעכבר העיר (ל"ת)
    yan 03/12/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    וותר על החלום - סלונה זו נישה נידחת (ל"ת)
    מציאות 03/12/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.