שנה טובה לארמוזה: נחתם הסכם פיתוח והפצת תכנים עם הערוץ ה-2 בגודלו בסין

קבוצת המדיה JSBC ו'ארמוזה פורמטס' משקיעות בפורמט 'גם אני יכול' שיוצג במיפ, ובנוסף ארמוזה ישמש כמפיץ של הפורמט הסיני 'קרב הסלברטאים'
אלכסנדר כץ |

אבי ארמוזה הצליח לפרוץ את החומה הסינית, ולתקוע דגל במדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם. ארמוזה פורמטס חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי בינ"ל עם גוף השידור הסיני השני בגודלו במדינה - JSBC - JiangSu Broadcasting Corporation. מדובר על ההסכם הראשון שנחתם עם שוק התקשורת בסין.

ההסכם נחתם בזכות מהלך דו-שלבי: השקעה משותפת של JSBC ו'ארמוזה פורמטס' בפורמט הפריים טיים 'גם אני יכול' (I CAN DO THAT) פרי פיתוח של ארמוזה פורמטס, אותו יציגו יחד בפסטיבל מיפ הקרוב שיתקיים בחודש באוקטובר.

במקביל JSBC בחרה ב'ארמוזה פורמטס' כחברת ההפצה הבינ"ל שלה למכירת פורמט הפריים טיים החדש שפיתחה JSBC 'קרב הסלברטאים' שצפוי לעלות לאוויר בסין בחדשים הקרובים. זו הפעם הראשונה שגוף שידור סיני מייצא פורמט מקורי וחותם הסכם עם חברה בינ"ל.

JSBC היא קבוצת מדיה השולטת בשידורים הטלוויזיוניים במחוז ג'יאנגסו שבמזרח סין. הקבוצה פועלת מאז שנת 2001 ומשדרת ב-14 ערוצי טלוויזיה הכוללים 2 ערוצי טלוויזיה בלווין, 7 ערוצי טלוויזיה ארציים, 4 ערוצים דיגיטליים בטלוויזיה בתשלום וכן בערוץ טלוויזיה מיוחד המשדר בסמארט-פון. משנת 2004 הפכה החברה לאחת מ-500 המותגים הרווחיים ביותר בסין.

אבי ארמוזה (ראשון מימין) והשגריר מתן וילנאי (שני משמאל), עם הסינים (צילום: יח"צ)

החתימה התקיימה בסוף השבוע האחרון בביג'ינג בהשתתפות כוכבי התכנית ושגריר ישראל בסין מתן וילנאי. "אנו שמחים על איחוד כוחות עם JSBC השולט בשוק הסיני המאתגר והעצום ומקווים לצמוח יחד עמם בשיתופי פעולה רבים", מסר אבי ארמוזה. "אני צופה כי השילוב בין היצירתיות שלנו לבין כר ההפצה הענק שלהם, יוליד פורמטים ישראלים חדשים עבור שוק בתול לחלוטין. אנו גאים להוביל שיתוף פעולה עם הטריטוריה בעלת פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בעולם".

מ-JSBC נמסר כי "המדיניות שלנו היא לחבור בשותפות לחברות מדיה בינ"ל המצטיינות בפיתוח פורמטים, ולאמץ אותם בהצלחה עבור השוק הסיני. זאת לצד היכולת העצמאית שלנו ביצירת פורמטים מקוריים שמשיגים רייטינג גבוה, אך גם בעלי יכולת להיות משווקים בהצלחה מחוץ לסין. ההסכם עם 'ארמוזה פורמטס' מסמל עבורנו תחילתו של עידן חדש ב-JSBC ושותפות זו עתידה להניב ייצוא פיתוח תוכן מקורי שלנו לשוק הבינ"ל. אנו גאים בעובדה שהפרוייקט הראשון שנייצא יחד הוא שעשועון מקורי ונטול גבולות המיועד לפריים טיים שהוא למעשה הפורמט הסיני שמוצג לראשונה לשוק הבינ"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.