שנה טובה לארמוזה: נחתם הסכם פיתוח והפצת תכנים עם הערוץ ה-2 בגודלו בסין
אבי ארמוזה הצליח לפרוץ את החומה הסינית, ולתקוע דגל במדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם. ארמוזה פורמטס חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי בינ"ל עם גוף השידור הסיני השני בגודלו במדינה - JSBC - JiangSu Broadcasting Corporation. מדובר על ההסכם הראשון שנחתם עם שוק התקשורת בסין.
ההסכם נחתם בזכות מהלך דו-שלבי: השקעה משותפת של JSBC ו'ארמוזה פורמטס' בפורמט הפריים טיים 'גם אני יכול' (I CAN DO THAT) פרי פיתוח של ארמוזה פורמטס, אותו יציגו יחד בפסטיבל מיפ הקרוב שיתקיים בחודש באוקטובר.
במקביל JSBC בחרה ב'ארמוזה פורמטס' כחברת ההפצה הבינ"ל שלה למכירת פורמט הפריים טיים החדש שפיתחה JSBC 'קרב הסלברטאים' שצפוי לעלות לאוויר בסין בחדשים הקרובים. זו הפעם הראשונה שגוף שידור סיני מייצא פורמט מקורי וחותם הסכם עם חברה בינ"ל.
JSBC היא קבוצת מדיה השולטת בשידורים הטלוויזיוניים במחוז ג'יאנגסו שבמזרח סין. הקבוצה פועלת מאז שנת 2001 ומשדרת ב-14 ערוצי טלוויזיה הכוללים 2 ערוצי טלוויזיה בלווין, 7 ערוצי טלוויזיה ארציים, 4 ערוצים דיגיטליים בטלוויזיה בתשלום וכן בערוץ טלוויזיה מיוחד המשדר בסמארט-פון. משנת 2004 הפכה החברה לאחת מ-500 המותגים הרווחיים ביותר בסין.
אבי ארמוזה (ראשון מימין) והשגריר מתן וילנאי (שני משמאל), עם הסינים (צילום: יח"צ)
החתימה התקיימה בסוף השבוע האחרון בביג'ינג בהשתתפות כוכבי התכנית ושגריר ישראל בסין מתן וילנאי. "אנו שמחים על איחוד כוחות עם JSBC השולט בשוק הסיני המאתגר והעצום ומקווים לצמוח יחד עמם בשיתופי פעולה רבים", מסר אבי ארמוזה. "אני צופה כי השילוב בין היצירתיות שלנו לבין כר ההפצה הענק שלהם, יוליד פורמטים ישראלים חדשים עבור שוק בתול לחלוטין. אנו גאים להוביל שיתוף פעולה עם הטריטוריה בעלת פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בעולם".
מ-JSBC נמסר כי "המדיניות שלנו היא לחבור בשותפות לחברות מדיה בינ"ל המצטיינות בפיתוח פורמטים, ולאמץ אותם בהצלחה עבור השוק הסיני. זאת לצד היכולת העצמאית שלנו ביצירת פורמטים מקוריים שמשיגים רייטינג גבוה, אך גם בעלי יכולת להיות משווקים בהצלחה מחוץ לסין. ההסכם עם 'ארמוזה פורמטס' מסמל עבורנו תחילתו של עידן חדש ב-JSBC ושותפות זו עתידה להניב ייצוא פיתוח תוכן מקורי שלנו לשוק הבינ"ל. אנו גאים בעובדה שהפרוייקט הראשון שנייצא יחד הוא שעשועון מקורי ונטול גבולות המיועד לפריים טיים שהוא למעשה הפורמט הסיני שמוצג לראשונה לשוק הבינ"ל".
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
