שנה למגזין הגייז F/O/D: מנכ"ל חדש מונה, יעלה עם אתר אינטרנט ואפליקציה
שנה מאז החלה הפצתו, ומגזין הלייף סטייל לגייז F/O/D רושם 2 מינויים משמעותיים: לאייס נודע כי אבי בוסקילה מונה למנכ"ל המגזין הרבעוני ומשרד הפרסום הנישתי 'דוד ויהונתן', ואילו ליאור אריאב מונה למנהל המגזין. עד כה פעל F/O/D ללא 2 הפונקציות הללו.
עד מינויו עבד בוסקילה כפרסומאי עצמאי, ואילו אריאב היה סמנכ"ל בחברת 'נכס' של אגודות הסטודנטים. בוסקילה ימנכ"ל כאמור גם את הזרוע השנייה של המיזם שפונה לצרכן הגאה - משרד הפרסום 'דוד ויהונתן', שהוקם במקביל למגזין, ומאז גם החל לעבוד עם לקוחות חיצוניים שמעוניינים לפנות לקהילה הגאה.
מגזין F/O/D הושק במארס 2012, על ידי אלי גייגר, סיגל רמתי ושי דויטש, המשמש כמנהל המסחרי שלו. את המגזין עורך דביר בר, לשעבר דובר קבוצת ענני תקשורת. F/O/D כולל הפקות אופנה, מדורי אפליקציות, גאדג'טים, צרכנות, תרבות, קולינריה, תיירות פנים וחוץ ועוד. המגזין הגיע לשוק נטול מגזינים הפונים לקהילה הנחשבת לבעלת כוח קנייה, מאז נסגר 'הזמן הוורוד' של רשת שוקן.
על פי הערכות, מופץ המגזין ב-15 אלף עותקים בכל רבעון, כאשר המטרה לעבור להפקה חודשית ולא כל 3 חודשים. לאייס נודע כי בימים אלו מקימים במגזין זרוע אינטראקטיבי, שיושק בשבועות הקרובים: אתר אינטרנט שיפעל תחת המטריה של אתר המגזינים allmag של קבוצת 'מוטו תקשורת'; ואפליקציות ייעודיות לסמארט-פון ולאייפד.
אבי בוסקילה אמר לאייס כי "לאחר שנה שהמערכת מונכלה ישירות על ידי הבעלים, ובעקבות צמיחה של המגזין והכניסה למדיה החדשה, הוחלט למנות פונקציה מקצועית לניהול המגזין ומנכ"ל לניהול הקבוצה כולה". בוסקילה התייחס למשרד הפרסום הנישתי שהוא מתחיל לנהל: "בעולם שבו פנייה מהודקת לקהל היעד היא מהות כל הפרסום, פנייה מסחרית לקהל הגאה בשפה שלו ובערכים שלו היא פנייה ייחודית בדומה לקהל נישתי אחר כמו בני נוער, חרדים או רוסים. המטרה של 'דוד ויהונתן' היא לחבר בין מותגים מסחריים לקהל הגאה".
- 4.למנכל זה לא באמת פועל (ל"ת)משה 03/04/2013 07:09הגב לתגובה זו
- 3.הדבורה מאיה 03/04/2013 04:40הגב לתגובה זואין להם 500 קוראים פעם ברבעון, אז הם חושבים שיקנו את המגזין העלוב הזה פעם בחודש?
- 2.המגזין המעפן ייסגר בעוד 10 חודשים גג. 10, 9, (ל"ת)אמוץ 02/04/2013 19:38הגב לתגובה זו
- כמה נשמות טהורות יש בעולם (ל"ת)ערן 02/04/2013 23:20הגב לתגובה זו
- 1.המגזין על סף פשיטת רגל. הם רוצים למכור (ל"ת)avi 02/04/2013 17:58הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7