ליאת שלזינגר מעריב
צילום: צילום פרטי

הזוכים בפראט: ליאת שלזינגר מ'מעריב', ארז ארליכמן מ-ynet ואתר 'בידיים'

היום דיווחו מרכז השל וקרן פראט על הזוכים. שליזנגר תקבל את הפרס על התחקיר על מיכל האמוניה בחיפה, ארליכמן על סיקור שוטף של איכות הסביבה
אלכסנדר כץ | (6)

מרכז השל וקרן פראט הודיעו היום (יום ד') על הזוכים בפרס פארט לתקשורת סביבתית לשנת 2012. הזוכים הם ליאת שלזינגר מ'מעריב' בפרס הכתבה; ארז ארליכמן מ-ynet בפרס על פעילות רבת היקף; ואתר 'בידיים' בפרס תקשורת עצמאית.

שלזינגר קיבלה את הפרס על תחקיר שערכה שפורסם ב'סופשבוע' של מעריב בקיץ שעבר, בו התברר כי מיכל האמוניה בחיפה שבו 12 אלף טון גז רעיל, לא נבדק באופן יסודי מעולם, מה שעשוי לגרום לאלפי נפגעים במקרה של פגיעת טיל. ארליכמן קיבל את הפרסם על פרסום שוטף של של כתבות בתחום איכות הסביבה, ואילו אתר 'בידיים' יקבל על הפרס על עיסוקו בצורה קבועה בבנושאי קיימות. אירוע חלוקת פרס פארט יתקיים ב-9 במאי.

את הזוכים בחרה ועדת השיפוט בראשותו של דוד גלבוע, מנהל בית ספר כותרת. חברים נוספים בוועדה הם האמנית והכותבת שרון קנטור; מנכ"ל אג'נדה ענת סרגוסטי; אבי גרצמן - לשעבר עורך ערוץ ירוק ב-nrg מעריב; מנכ"ל ארגון 'חיים וסביבה' נאור ירושלמי; יו"ר ועד מנהל מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית יוסי ריבק; ומנהל קרן פראט בישראל פיטר אדלר.

בשנה שעברה זכו בפרס קובי בן שמחון ממוסף 'הארץ', מרב דוד - לשעבר בחדשות ערוץ 10, רחלי מזרחי מערוץ 1, איתי משה מ'מגזין המושבות', רותם כבסה מהמקומון 'צפון 1' (עומר מדיה), וצוות 'חדשות הירקון 70'. אירוע חלוקת פרס פארט יתקיים ב-9 במאי.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ירון לוי 28/03/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    הפרס הזה הוא בדיחה ובושה לנושא, כל שנה המארגנים מחפשים בנרות מועמדים ומכיוון שכבר "עברו" על כל הכתבים אז הם ממציאים קטגוריות טיפשיות וחדשות כדי למצוא מועמדים רלבנטיים. נראה שעניין הפרס מוצא
  • 5.
    זרזיף במרחב 28/03/2013 00:47
    הגב לתגובה זו
    כתב משקיען, פרפקציוניסט חסר תקנה ואיש מקסים מקסים שהעלה על נס את הדאגה לבעלי החיים והיופי של הטבע. סחטיין עליך סימבה!
  • 4.
    ליאת שלזינגר המלכה (ל"ת)
    דניאל 27/03/2013 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    די 27/03/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    די די דיינו
  • 2.
    תיקון: ארז ארליכמן כותב על בעלי חיים (ל"ת)
    המגיהה 27/03/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אמוניה 27/03/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    ה,תחקיר, על האמוניה היה מיחזור של כתבות מידיעות ומעיתונים אחרים. לא היה שום דבר חדש בכתבת המיחזור, אבל מיחזור מתאים לאיכות הסביבה ועל זה מגיע פרס. דרך אגב, אלי במקום שענת סרגוסטי תשב בוועדות של פרסים מישהו יעשה תחקיר על מה שקורה באג'נדה?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.