ליאת שלזינגר מעריב
צילום: צילום פרטי

הזוכים בפראט: ליאת שלזינגר מ'מעריב', ארז ארליכמן מ-ynet ואתר 'בידיים'

היום דיווחו מרכז השל וקרן פראט על הזוכים. שליזנגר תקבל את הפרס על התחקיר על מיכל האמוניה בחיפה, ארליכמן על סיקור שוטף של איכות הסביבה
אלכסנדר כץ | (6)

מרכז השל וקרן פראט הודיעו היום (יום ד') על הזוכים בפרס פארט לתקשורת סביבתית לשנת 2012. הזוכים הם ליאת שלזינגר מ'מעריב' בפרס הכתבה; ארז ארליכמן מ-ynet בפרס על פעילות רבת היקף; ואתר 'בידיים' בפרס תקשורת עצמאית.

שלזינגר קיבלה את הפרס על תחקיר שערכה שפורסם ב'סופשבוע' של מעריב בקיץ שעבר, בו התברר כי מיכל האמוניה בחיפה שבו 12 אלף טון גז רעיל, לא נבדק באופן יסודי מעולם, מה שעשוי לגרום לאלפי נפגעים במקרה של פגיעת טיל. ארליכמן קיבל את הפרסם על פרסום שוטף של של כתבות בתחום איכות הסביבה, ואילו אתר 'בידיים' יקבל על הפרס על עיסוקו בצורה קבועה בבנושאי קיימות. אירוע חלוקת פרס פארט יתקיים ב-9 במאי.

את הזוכים בחרה ועדת השיפוט בראשותו של דוד גלבוע, מנהל בית ספר כותרת. חברים נוספים בוועדה הם האמנית והכותבת שרון קנטור; מנכ"ל אג'נדה ענת סרגוסטי; אבי גרצמן - לשעבר עורך ערוץ ירוק ב-nrg מעריב; מנכ"ל ארגון 'חיים וסביבה' נאור ירושלמי; יו"ר ועד מנהל מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית יוסי ריבק; ומנהל קרן פראט בישראל פיטר אדלר.

בשנה שעברה זכו בפרס קובי בן שמחון ממוסף 'הארץ', מרב דוד - לשעבר בחדשות ערוץ 10, רחלי מזרחי מערוץ 1, איתי משה מ'מגזין המושבות', רותם כבסה מהמקומון 'צפון 1' (עומר מדיה), וצוות 'חדשות הירקון 70'. אירוע חלוקת פרס פארט יתקיים ב-9 במאי.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ירון לוי 28/03/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    הפרס הזה הוא בדיחה ובושה לנושא, כל שנה המארגנים מחפשים בנרות מועמדים ומכיוון שכבר "עברו" על כל הכתבים אז הם ממציאים קטגוריות טיפשיות וחדשות כדי למצוא מועמדים רלבנטיים. נראה שעניין הפרס מוצא
  • 5.
    זרזיף במרחב 28/03/2013 00:47
    הגב לתגובה זו
    כתב משקיען, פרפקציוניסט חסר תקנה ואיש מקסים מקסים שהעלה על נס את הדאגה לבעלי החיים והיופי של הטבע. סחטיין עליך סימבה!
  • 4.
    ליאת שלזינגר המלכה (ל"ת)
    דניאל 27/03/2013 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    די 27/03/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    די די דיינו
  • 2.
    תיקון: ארז ארליכמן כותב על בעלי חיים (ל"ת)
    המגיהה 27/03/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אמוניה 27/03/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    ה,תחקיר, על האמוניה היה מיחזור של כתבות מידיעות ומעיתונים אחרים. לא היה שום דבר חדש בכתבת המיחזור, אבל מיחזור מתאים לאיכות הסביבה ועל זה מגיע פרס. דרך אגב, אלי במקום שענת סרגוסטי תשב בוועדות של פרסים מישהו יעשה תחקיר על מה שקורה באג'נדה?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.