בוקאווי גייסה 35 מיליון דולר בסבב C
בוקאווי, סטארטאפ הטרוולטק הישראלי, בעל פלטפורמה טכנולוגית להזמנת כרטיסי נסיעה בתחבורה יבשתית וימית בדיגיטל ב-90 מדינות בעולם, מדווח היום על גיוס של 35 מיליון דולר במסגרת סבב C. את הגיוס הובילה Red Dot Capital והשתתפו בו מנורה מבטחים ו-Tenere capital והמשקיעים הקיימים Entree capital ו-Corner Ventures. הסבב מביא את סך גיוס ההון של החברה מיום הקמתה ל-81 מיליון דולר.
החברה הוקמה ב-2017 החברה ונוסדה על ידי נועם טויסטר, מנכ"ל קבוצת בוקאווי, דיויד יצחקי, מנכ"ל שותף, ועומר טשכמר, COO קבוצת בוקאווי וג'ונתן בן סעיד (שאינו פעיל בחברה). בשנתיים האחרונות היא פועלת כדי לאחד מפעילי נסיעות רבים בעולם, לנוכח המשבר אליו נקלע ענף התיירות העולמי בתקופה האחרונה ועל מנת לשפר את חוויות הנסיעה של תיירים.
גיוס ההון נועד לסייע לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, לגייס מפתחים ומהנדסים, ולסייע למשתמשים נוספים מכל העולם, להזמין כרטיסי נסיעות מראש ולתכנן את הטיול שלהם בצורה נוחה וטובה יותר. הצעת הערך של בוקאווי, מציעה אפשרות עבור מפעילי תחבורה רבים בעולם שיכולים למכור כרטיסים רק בצורה פיזית. כך, ללא פלטפורמה כמו של בוקאווי, הגישה לאתרי תיירות רבים ואטרקטיביים עדיין מוגבלת להזמנה מראש ובתכנון.
על פי החברה, ההכנסות ממכירת כרטיסי נסיעה בחודש אפריל 2022 היו גבוהות ב-50% מאלה של שנת 2019, עם התנופה שרושמת תעשיית התיירות עם סוף הקורונה. הזמנת כרטיסי נסיעה במדינות אסיה צמחו בעקביות, בכ-10% מאז תחילת 2022. החברה מצפה בזכות רכישות אסטרטגיות ומהלכי התרחבות במהלך תקופת הקורונה להציג הכנסות הגבוהות פי 15 לעומת אלה של 2019.
- IVIX גייסה 60 מיליון דולר למאבק בפשע פיננסי עם AI
- AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי החברה, בוקאווי פועלת בכ-90 מדינות, ב-13 אלף ערים ערים ומציעים 1.5 מיליון שירותי תחבורה (נשמע מאוד מפוצץ נכון? מה זה אומר בפועל? לא הרבה). לאור הפריסה הגלובלית מעניקה החברה תמיכה ללקוחות בכל שעות היממה. במהלך השנה האחרונה השלימה החברה את רכישתן של 4 חברות תיירות בינלאומיות והרחיבה מאוד את הפריסה שלה ברחבי העולם.
מפעילי הנסיעות הראשונים להצטרף לחברה היו חברת Getbybus, המציעה עשרות אלפי נסיעות ברחבי הבלקן ומערב אירופה, ו-12Go, המספקת את רשת התחבורה המקומית הגדולה ביותר ברחבי דרום מזרח אסיה. לאחרונה הודיעה קבוצת הנסיעות על רכישת Plataforma 10, סוכנות נסיעות מקוונת שבסיסה בארגנטינה.
נועם טויסטר, מנכ"ל ומייסד משותף בבוקאווי אמר: "גיוס ההון יאפשר לנו להתרחב, והוא יסייע לנו להגדיל את היצע המדינות ואתרי התיירות, יאפשר למשתמשים רבים מכל העולם להזמין דרך הפלטפורמה שפיתחנו כרטיסי נסיעות לתחבורה יבשתית וימית בצורה פשוטה ונוחה. ענף התיירות בתקופה האחרונה מציג התאוששות מרשימה ממגיפת הקורונה, ואני מאמין שבשנים הבאות הוא יחווה פריחה מחודשת, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. המטרה שלנו היא להתרחב לשווקים רבים נוספים ככל האפשר, ולשדרג תעשייה מיושנת, שעמדה במקום במשך עשרות שנים".
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
עומר שיפר, מנהל תחום קרנות השקעה והשקעות ישירות, במנורה מבטחים מסר: "אנו גאים לתמוך בחברת בוקאווי, בה זיהינו פוטנציאל רב. לחברה טכנולוגיה ייחודית, והיא פועלת בשוק שטרם עבר טרנספורמציה דיגיטלית, השקעה זו בוצעה בהתאם לאסטרטגיית ההשקעות של מנורה מבטחים, אשר מטרתה הגדלת הפעילות בתחומים אלטרנטיביים בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי".

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.