בוקאווי גייסה 35 מיליון דולר בסבב C
בוקאווי, סטארטאפ הטרוולטק הישראלי, בעל פלטפורמה טכנולוגית להזמנת כרטיסי נסיעה בתחבורה יבשתית וימית בדיגיטל ב-90 מדינות בעולם, מדווח היום על גיוס של 35 מיליון דולר במסגרת סבב C. את הגיוס הובילה Red Dot Capital והשתתפו בו מנורה מבטחים ו-Tenere capital והמשקיעים הקיימים Entree capital ו-Corner Ventures. הסבב מביא את סך גיוס ההון של החברה מיום הקמתה ל-81 מיליון דולר.
החברה הוקמה ב-2017 החברה ונוסדה על ידי נועם טויסטר, מנכ"ל קבוצת בוקאווי, דיויד יצחקי, מנכ"ל שותף, ועומר טשכמר, COO קבוצת בוקאווי וג'ונתן בן סעיד (שאינו פעיל בחברה). בשנתיים האחרונות היא פועלת כדי לאחד מפעילי נסיעות רבים בעולם, לנוכח המשבר אליו נקלע ענף התיירות העולמי בתקופה האחרונה ועל מנת לשפר את חוויות הנסיעה של תיירים.
גיוס ההון נועד לסייע לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, לגייס מפתחים ומהנדסים, ולסייע למשתמשים נוספים מכל העולם, להזמין כרטיסי נסיעות מראש ולתכנן את הטיול שלהם בצורה נוחה וטובה יותר. הצעת הערך של בוקאווי, מציעה אפשרות עבור מפעילי תחבורה רבים בעולם שיכולים למכור כרטיסים רק בצורה פיזית. כך, ללא פלטפורמה כמו של בוקאווי, הגישה לאתרי תיירות רבים ואטרקטיביים עדיין מוגבלת להזמנה מראש ובתכנון.
על פי החברה, ההכנסות ממכירת כרטיסי נסיעה בחודש אפריל 2022 היו גבוהות ב-50% מאלה של שנת 2019, עם התנופה שרושמת תעשיית התיירות עם סוף הקורונה. הזמנת כרטיסי נסיעה במדינות אסיה צמחו בעקביות, בכ-10% מאז תחילת 2022. החברה מצפה בזכות רכישות אסטרטגיות ומהלכי התרחבות במהלך תקופת הקורונה להציג הכנסות הגבוהות פי 15 לעומת אלה של 2019.
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- סטארטאפ הסייבר Prime Security גייס 20 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי החברה, בוקאווי פועלת בכ-90 מדינות, ב-13 אלף ערים ערים ומציעים 1.5 מיליון שירותי תחבורה (נשמע מאוד מפוצץ נכון? מה זה אומר בפועל? לא הרבה). לאור הפריסה הגלובלית מעניקה החברה תמיכה ללקוחות בכל שעות היממה. במהלך השנה האחרונה השלימה החברה את רכישתן של 4 חברות תיירות בינלאומיות והרחיבה מאוד את הפריסה שלה ברחבי העולם.
מפעילי הנסיעות הראשונים להצטרף לחברה היו חברת Getbybus, המציעה עשרות אלפי נסיעות ברחבי הבלקן ומערב אירופה, ו-12Go, המספקת את רשת התחבורה המקומית הגדולה ביותר ברחבי דרום מזרח אסיה. לאחרונה הודיעה קבוצת הנסיעות על רכישת Plataforma 10, סוכנות נסיעות מקוונת שבסיסה בארגנטינה.
נועם טויסטר, מנכ"ל ומייסד משותף בבוקאווי אמר: "גיוס ההון יאפשר לנו להתרחב, והוא יסייע לנו להגדיל את היצע המדינות ואתרי התיירות, יאפשר למשתמשים רבים מכל העולם להזמין דרך הפלטפורמה שפיתחנו כרטיסי נסיעות לתחבורה יבשתית וימית בצורה פשוטה ונוחה. ענף התיירות בתקופה האחרונה מציג התאוששות מרשימה ממגיפת הקורונה, ואני מאמין שבשנים הבאות הוא יחווה פריחה מחודשת, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. המטרה שלנו היא להתרחב לשווקים רבים נוספים ככל האפשר, ולשדרג תעשייה מיושנת, שעמדה במקום במשך עשרות שנים".
- OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI
- עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
עומר שיפר, מנהל תחום קרנות השקעה והשקעות ישירות, במנורה מבטחים מסר: "אנו גאים לתמוך בחברת בוקאווי, בה זיהינו פוטנציאל רב. לחברה טכנולוגיה ייחודית, והיא פועלת בשוק שטרם עבר טרנספורמציה דיגיטלית, השקעה זו בוצעה בהתאם לאסטרטגיית ההשקעות של מנורה מבטחים, אשר מטרתה הגדלת הפעילות בתחומים אלטרנטיביים בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי".
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
