המחלוקת סביב כמות הגז בלווייתן - השותפויות מפרסמות תגובה להערכת משרד האנרגיה

אישור תוכנית הפיתוח למאגר לווייתן חשף את הערכת משרד האנרגיה לפיה כמות הגז נמוכה מכפי שחשבו. כעת שותפויות הגז משגרות תגובה
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
שותפויות הגז במאגר לווייתן - נובל אנרג'י, אבנר, דלק קידוחים ורציו - פרסמו הבוקר (א') הבהרה בנוגע לכמות הגז שבמאגר, וזאת לאחר שמשרד האנרגיה חשף, כחלק מההודעה על אישור התוכנית לפיתוח לווייתן, את הערכה שהחזיק זה זמן מה, לפיה כמות הגז במאגר נמוכה למעשה בכ-20% מכפי שפרסמו השותפויות. יש לציין כי מניות הגז אדישות לסאגה ונסחרות הבוקר בעליות קלות.
בעוד משרד האנרגיה מעריך כי כמות הגז במאגר הינה 17.6 TCF( או 500 מיליארד מ"ק), הבוקר השותפויות עומדות על שלהן ומעדכנות בהודעה לבורסה כי לא חל שינוי בהערכת המשאבים, ובאומדן הטוב ביותר, כפי שמצא הדו"ח של NSAI, מדובר בכמות של 21.9 TCF 0 (או 620 מיליארד מ"ק). 
נזכיר כי בעת גילוי המאגר בשנת 2010 השותפויות דיווחו על 450 מיליארד מ"ק - ולאחר מכן הכמות עודכנה מעלה ל-500 מיליארד מ"ק. ביום חמישי האחרון משרד התשתיות אישר את תוכנית הפיתוח למאגר לווייתן ובה נחשפה הערכה המעודכנת, כאמור, ולצידה הוצמדה ההערה כי כמות הגז עשויה להשתנות לאחר ביצוע קידוח "לווייתן 5". (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
האחזקה במאגר לווייתן מחולקת כאמור בין מפעילת הקידוח האמריקאית נובל אנרג'י (39.66%), {אבנר יהש} (22.6%), דלק קידוחים יהש +0.05% דלק קידוחים 981 +0.05% דלק קידוחים יהש בסיס:980.5 פתיחה:980.5 גבוה:987 נמוך:978 תמורה:5,569,933 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (22.67%) ו רציו יהש +0.44% רציו יהש 229.1 +0.44% רציו יהש בסיס:228.1 פתיחה:228.1 גבוה:230.9 נמוך:228 תמורה:3,631,163 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (15%). נזכיר כי לאחר שבג"צ דחה את מתווה הגז באמתלה סעיף היציבות, המדינה והשותפויות הגיע מאז להסכמה על סעיף מרוכך יותר וכעת אם לא יוגש בג"צ נוסף, סלולה הדרך לחתימה על חוזים. עוד לפני הסאגה סביב כמות הגז, גיל בשן, אנליסט ראשי ומנהל קשרי לקוחות של דלק קידוחים ואבנר, פירט בפני Bizportal את תוכניות השותפויות לפיתוח המאגר. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
חברת הכנסת שלי יחימוביץ כתבה בתגובה להערכת משרד האנרגיה: "נוכח הנתונים שנחשפו על נפחו הנמוך של מאגר לווייתן, על המדינה לעשות בדחיפות חישוב מסלול מחדש לגבי היצוא. זאת, כיוון ששיעורי הייצוא חושבו על בסיס נתונים שגויים ומופרזים אשר פעלו, כמה לא מפתיע, לטובת חברות הגז ולרעת שמירתן על עתודות גז לצורכי מדינית ישראל. שוב מתגלה החשיבות העצומה של ביטול פסקת היציבות בבג"צ. לו היתה הפסקא מאושרת, כל הטעיה, הסתרה, גילוי חדש או שינוי מצב משק הגז העולמי - חמורים ככל שיהיו - לא היו מאפשרים לבצע שינויים הכרחיים במתווה. חוות הדעת שהוסתרה היא רק טיפה בים של התנהלות הגובלת בשחיתות בכל מה שקשור במתווה הגז".
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    האנרגיה
    לא משרד 06/06/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעריך אלא חברה חיצונית נתנה הערכה החברה אנונימית וחסרת ידע לעומת החברה של השותפים מקצועיות אמינות ראה תוצאות הקידוחים עד עתה.
    סגור
  • 26.
    החוזים בדרך (ל"ת)
    צחוש 06/06/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    רציו תחצה את שער 100 השנה. וליוויתן יפותח
    רציו 05/06/2016 22:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יחימוביץ באבל שלא עלה בידה להרוס את כלכלת המדינה .
    סגור
  • רק את הכלכלה היא הרסה.!!!!!
    עוזי 06/06/2016 08:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם את מפלגתה היא הרסה.............
    סגור
  • 24.
    יאללה רציו מחר עליות !!!!!
    גז גז 05/06/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    7 2
    קניתי שוב היום
    סגור
  • 23.
    אין מחלוקת סביב כמות הגז ...יש מספיק גז ל-50 שנה לפחות.
    דניאלי 05/06/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אלא מה ? יש שר מתפטר אחד ממשרד לאיכות הסביבה שעל רקע אי מינויו לעמוד בראש משרד האנרגיה ,או לפחות משרד הכלכלה,הוא החליט לשבור את הכלים, יצא לתקשורת להפיץ ידיעה שנועדה לזרוע אי וודאות בקרב משקיעים בבורסה ,ועל כך הרשות לנ"ע חייבת להגיב כנגד המחבל במסחר בבורסה.
    סגור
  • 22.
    גם ב-500 מליארד מ"ק גז דיינו!! ועדיין זה ענק.!!!
    אלימלך 05/06/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מסתבר שיש אחד שעונה לכינוי גבאי, השר המתפטר לאיכות הסביבה, שנתקף בחרדה ותסכול על שמשרד האנרגיה הצליח בכל זאת להודיע על אישור תכנית הפיתוח ללוויתן ,ולאחר שנרמז לו שעליו לצאת מהממשלה, על רקע התנגדותו למתווה הגז, החליט הפרסונה נון גרטה לצאת לתקשורת ולהפיץ ידיעה מצוצה מן האצבע של כף רגל שמאל שלו...למה שמאל ? כי הוא תומך במחנה השמאל !
    סגור
  • 21.
    רבותי סבלנות זה מכרה זהב אני חזק בפנים - צוחק מי שצוחק
    משה ראשל"צ 05/06/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אחרון הבנת את זה שלי חמורוביץ - בולשביקית ששומרת על הועדים השמנים שאני משלם פי שתיים חשמל ופי עשר על מים
    סגור
  • 20.
    קניתי רציו שוב ... הכל יעלה ...ומי שמוכר יקצץ ציפורניי (ל"ת)
    גז גז 05/06/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 19.
    כולם ירוק חוץ מרציו האיסוף נמשך גם היום
    גז מן 05/06/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    10 0
    טיפש מי שמוכר גז
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    רטוריקה שחוזרת על עצמה
    איתן 05/06/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משרד האנרגיה אומר,נובל בתגובה מבטלת וכך נמשך הסיפור וכנראה עוד יימשך הרבה זמן. להתראות בעוד חודש.
    סגור
  • 17.
    ש יש מחלוקת***אן מחלוקת
    YL 05/06/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שאפו לסוחר מ נתניה דחף ל כולם תעודות גזולין וברור ש תוצאות המדגם נכונות כמות הגז פחותה נקודה. לכן לדעתי פלשו קבוצת דלק לשדה גז חדש צמוד ל ****סרדין*** למרות ש הממונה הודיע להם על סילוק מ השטח ולמרות זאת הם קדחו......מהסיבה ש........חסר גז בסרדין ומכרו אשליות
    סגור
  • 16.
    מחר רציו מעל שער 30 שתפרוץ 31
    מבין מה קורה 05/06/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נטוס ל 44 ומשם הדרך לשיא ב 67 יגיע עד סוף השנה מישהו ממש רוצה לקנות בזול כל הכתבות האלה מוזמנות בתשלום כדי לגרום לתמימים למכור לכרישים בזול.בהצלחה
    סגור
  • 15.
    אוטוטו רציו בשער 45 נכנסת למדד תא 25
    יגאל 05/06/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    13 2
    מניחים צנרת בקרוב וחתימת חוזה עם טורקיה ליברמן מקדם את הנושא עם ביבי ושטייניץ, תכנסו לקבוצה בפייסבוק מניות מתחת לרדאר
    סגור
  • 14.
    שלי אסון למפלגתה אסון לכלכלה אסון לעם ישראל
    huro 05/06/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אנרכיסטית קומוניסטית
    סגור
  • זה נכון אבל מי שמרשה לו להשתולל זה ביבי . יעשה כל
    שלי אסון 05/06/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דבר כדי להשרד בשלטון כולל ויתורים לשלי שהשיגה כל מה שהיא יכלה לחלום. והשניה במפלגה סתיו שמטרטרת כבר שנתיים על חוק שכ"ד . כאילו חסר דירות להשכרה . מי שמחפש דירה גם בתל אביב יכול למצוא תוך שבוע. כלום לא נחטף
    סגור
  • 13.
    לא יעזור לכם
    גבי 05/06/2016 12:02
    הגב לתגובה זו
    28 0
    לא יעזור לכל הקנאים וצרי עין כל פעם כתבה מחדש הלוויתן יפותח וכל הפרויקטים יחתמו והמניות יעלו במאות אחוזים בשנתיים הקרובות ויהיה חלוקת רווחים שימותו הקנאים
    סגור
  • שכחת את קרן האושר והעושר שביבי הבטיח להקים מרווחי הגז
    קרן האושר 05/06/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 12.
    שלי תחליטי : אם הגז זול אז למה לשמור. (ל"ת)
    שלי המבולבלת 05/06/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 11.
    שלי משקרת...בדיונים על היצוא התייחסו לכמות הנמוכה (ל"ת)
    יעקב 05/06/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 10.
    נצלתי את הקישקוש הזה לקנות מניות גז
    סוחר 05/06/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    16 0
    רציו ואבנר ברוכות הבאות לתיק שלי.מקווה שאתן לא ממהרות לשום מקום כי אנחנו הולכים להיות bff להמון זמן.פשוט כסף על הרצפה לטווח ארוך הכפלה שווי מניות הללו היא בלתי נמנעת.כמה שישחקו וינסו להוריד בסוף הם יטוסו לשמיים רמז אני פה בשביל הנפט ולא ה tcf
    סגור
  • 9.
    משער 159 אחוז יותר גבוה ולא משחרר
    כולי רציו 05/06/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני מאמין שאת כל הגז והנפט שזה מליארדי קובים יזרימו לכיוון סיני ועוטף עזה ויציפו את גל השטח של אלפי ק"מר והכל יחלחל פנימה ויפיל ויקריס את כל הנינהרות ובא לציון גואל.המניות של רציו יגיבו בטיסה למעלה לשער 5 לאחר שכמעט ינגעו בשער 1. לא שווא וכדאי ומציל המצב? ת'אמת.
    סגור
  • 8.
    קניתי עוד רציו אבנר דלק קבוצה
    ניצן 05/06/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    21 0
    בהצלחה לכולם. תסתכלו קדימה. העתיד וורוד.
    סגור
  • 7.
    גז
    מקי 05/06/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מחזיק רציו וישראמקו כבר שנה ולא משחרר. רק סבלנות.
    סגור
  • 6.
    גועל עד להקיא
    סם 05/06/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    15 1
    מנסים בכל דרך להמית את הגאז ולצמצמו מעורר בחילה!
    סגור
  • 5.
    אני בוחר להאמין לשותפיות הגז. חוץ מזה מאמין שבקידוחים
    מישום מה 05/06/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    24 1
    הבאים ימצאו עוד גז
    סגור
  • אכן ידידי גז יש המון ונפט בנוסף
    משקיע כחול לבן 05/06/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שלא תעיזו למכור להם בזול זה תרגיל לקנות ממכם אל תמכרו להם יהש אחד אפילו
    סגור
  • אכן ידידי גז יש המון ונפט בנוסף
    משקיע כחול לבן 05/06/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלא תעיזו למכור להם בזול זה תרגיל לקנות ממכם אל תמכרו להם יהש אחד אפילו
    סגור
  • מי אמר שהקידוח הבא יהיה שלהם? (ל"ת)
    גידי 05/06/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אני מאמין ש....
    יובל 05/06/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    11 1
    זה הזמן לקנות!!!
    סגור
  • 3.
    חחח השמאל לא מפסיק לאכול את הלב (ל"ת)
    דה מרקר מושחתים 05/06/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • של הימין. איכסא גועל נפש (ל"ת)
    את הלב 05/06/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    בכל מקרה יש מספיק ונפט ????יש מספיק לכולם עליות גדולות (ל"ת)
    שמוליק 05/06/2016 09:56
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 1.
    בדרך ל40 (ל"ת)