15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המחלוקת סביב כמות הגז בלווייתן - השותפויות מפרסמות תגובה להערכת משרד האנרגיה

אישור תוכנית הפיתוח למאגר לווייתן חשף את הערכת משרד האנרגיה לפיה כמות הגז נמוכה מכפי שחשבו. כעת שותפויות הגז משגרות תגובה
 |  34
בשלהן
Share
שותפויות הגז במאגר לווייתן - נובל אנרג'י, אבנר, דלק קידוחים ורציו - פרסמו הבוקר (א') הבהרה בנוגע לכמות הגז שבמאגר, וזאת לאחר שמשרד האנרגיה חשף, כחלק מההודעה על אישור התוכנית לפיתוח לווייתן, את הערכה שהחזיק זה זמן מה, לפיה כמות הגז במאגר נמוכה למעשה בכ-20% מכפי שפרסמו השותפויות. יש לציין כי מניות הגז אדישות לסאגה ונסחרות הבוקר בעליות קלות.


בעוד משרד האנרגיה מעריך כי כמות הגז במאגר הינה 17.6 TCF( או 500 מיליארד מ"ק), הבוקר השותפויות עומדות על שלהן ומעדכנות בהודעה לבורסה כי לא חל שינוי בהערכת המשאבים, ובאומדן הטוב ביותר, כפי שמצא הדו"ח של NSAI, מדובר בכמות של 21.9 TCF 0 (או 620 מיליארד מ"ק). 

נזכיר כי בעת גילוי המאגר בשנת 2010 השותפויות דיווחו על 450 מיליארד מ"ק - ולאחר מכן הכמות עודכנה מעלה ל-500 מיליארד מ"ק. ביום חמישי האחרון משרד התשתיות אישר את תוכנית הפיתוח למאגר לווייתן ובה נחשפה הערכה המעודכנת, כאמור, ולצידה הוצמדה ההערה כי כמות הגז עשויה להשתנות לאחר ביצוע קידוח "לווייתן 5". (לכתבה המלאה - לחץ כאן)האחזקה במאגר לווייתן מחולקת כאמור בין מפעילת הקידוח האמריקאית נובל אנרג'י (39.66%), {אבנר יהש} (22.6%), דלק קידוחים יהש (-1.67%) דלק קידוחים יהש 999 -1.67% 15:34 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קידוחים יהש בסיס:1,016 פתיחה:1,012 גבוה:1,021 נמוך:998.9 תמורה:11,157,093 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות (22.67%) ו רציו יהש (-0.85%) רציו יהש 222 -0.85% 15:34 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:223.9 פתיחה:222.3 גבוה:223.4 נמוך:220.5 תמורה:2,246,129 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות (15%). נזכיר כי לאחר שבג"צ דחה את מתווה הגז באמתלה סעיף היציבות, המדינה והשותפויות הגיע מאז להסכמה על סעיף מרוכך יותר וכעת אם לא יוגש בג"צ נוסף, סלולה הדרך לחתימה על חוזים. עוד לפני הסאגה סביב כמות הגז, גיל בשן, אנליסט ראשי ומנהל קשרי לקוחות של דלק קידוחים ואבנר, פירט בפני Bizportal את תוכניות השותפויות לפיתוח המאגר. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)חברת הכנסת שלי יחימוביץ כתבה בתגובה להערכת משרד האנרגיה: "נוכח הנתונים שנחשפו על נפחו הנמוך של מאגר לווייתן, על המדינה לעשות בדחיפות חישוב מסלול מחדש לגבי היצוא. זאת, כיוון ששיעורי הייצוא חושבו על בסיס נתונים שגויים ומופרזים אשר פעלו, כמה לא מפתיע, לטובת חברות הגז ולרעת שמירתן על עתודות גז לצורכי מדינית ישראל. שוב מתגלה החשיבות העצומה של ביטול פסקת היציבות בבג"צ. לו היתה הפסקא מאושרת, כל הטעיה, הסתרה, גילוי חדש או שינוי מצב משק הגז העולמי - חמורים ככל שיהיו - לא היו מאפשרים לבצע שינויים הכרחיים במתווה. חוות הדעת שהוסתרה היא רק טיפה בים של התנהלות הגובלת בשחיתות בכל מה שקשור במתווה הגז".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

34 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 לא משרד 06/06/2016 08:48 האנרגיה
מעריך אלא חברה חיצונית נתנה הערכה החברה אנונימית וחסרת ידע לעומת החברה של השותפים מקצועיות אמינות ראה תוצאות הקידוחים עד עתה.
26 צחוש 06/06/2016 08:23 החוזים בדרך (ל"ת)
25 רציו 05/06/2016 22:04 רציו תחצה את שער 100 השנה. וליוויתן יפותח
יחימוביץ באבל שלא עלה בידה להרוס את כלכלת המדינה .
עוזי 06/06/2016 08:02 רק את הכלכלה היא הרסה.!!!!!
גם את מפלגתה היא הרסה.............
24 גז גז 05/06/2016 16:51 יאללה רציו מחר עליות !!!!!
קניתי שוב היום
23 דניאלי 05/06/2016 16:45 אין מחלוקת סביב כמות הגז ...יש מספיק גז ל-50 שנה לפחות.
אלא מה ? יש שר מתפטר אחד ממשרד לאיכות הסביבה שעל רקע אי מינויו לעמוד בראש משרד האנרגיה ,או לפחות משרד הכלכלה,הוא החליט לשבור את הכלים, יצא לתקשורת להפיץ ידיעה שנועדה לזרוע אי וודאות בקרב משקיעים בבורסה ,ועל כך הרשות לנ"ע חייבת להגיב כנגד המחבל במסחר בבורסה.
22 אלימלך 05/06/2016 16:34 גם ב-500 מליארד מ"ק גז דיינו!! ועדיין זה ענק.!!!
מסתבר שיש אחד שעונה לכינוי גבאי, השר המתפטר לאיכות הסביבה, שנתקף בחרדה ותסכול על שמשרד האנרגיה הצליח בכל זאת להודיע על אישור תכנית הפיתוח ללוויתן ,ולאחר שנרמז לו שעליו לצאת מהממשלה, על רקע התנגדותו למתווה הגז, החליט הפרסונה נון גרטה לצאת לתקשורת ולהפיץ ידיעה מצוצה מן האצבע של כף רגל שמאל שלו...למה שמאל ? כי הוא תומך במחנה השמאל !
21 משה ראשל"צ 05/06/2016 15:14 רבותי סבלנות זה מכרה זהב אני חזק בפנים - צוחק מי שצוחק
אחרון הבנת את זה שלי חמורוביץ - בולשביקית ששומרת על הועדים השמנים שאני משלם פי שתיים חשמל ופי עשר על מים
20 גז גז 05/06/2016 14:57 קניתי רציו שוב ... הכל יעלה ...ומי שמוכר יקצץ ציפורניי (ל"ת)
19 גז מן 05/06/2016 14:47 כולם ירוק חוץ מרציו האיסוף נמשך גם היום
טיפש מי שמוכר גז
18 איתן 05/06/2016 14:37 רטוריקה שחוזרת על עצמה
משרד האנרגיה אומר,נובל בתגובה מבטלת וכך נמשך הסיפור וכנראה עוד יימשך הרבה זמן. להתראות בעוד חודש.
17 YL 05/06/2016 13:37 ש יש מחלוקת***אן מחלוקת
שאפו לסוחר מ נתניה דחף ל כולם תעודות גזולין וברור ש תוצאות המדגם נכונות כמות הגז פחותה נקודה. לכן לדעתי פלשו קבוצת דלק לשדה גז חדש צמוד ל ****סרדין*** למרות ש הממונה הודיע להם על סילוק מ השטח ולמרות זאת הם קדחו......מהסיבה ש........חסר גז בסרדין ומכרו אשליות
16 מבין מה קורה 05/06/2016 13:00 מחר רציו מעל שער 30 שתפרוץ 31
נטוס ל 44 ומשם הדרך לשיא ב 67 יגיע עד סוף השנה מישהו ממש רוצה לקנות בזול כל הכתבות האלה מוזמנות בתשלום כדי לגרום לתמימים למכור לכרישים בזול.בהצלחה
15 יגאל 05/06/2016 12:07 אוטוטו רציו בשער 45 נכנסת למדד תא 25
מניחים צנרת בקרוב וחתימת חוזה עם טורקיה ליברמן מקדם את הנושא עם ביבי ושטייניץ, תכנסו לקבוצה בפייסבוק מניות מתחת לרדאר
14 huro 05/06/2016 12:07 שלי אסון למפלגתה אסון לכלכלה אסון לעם ישראל
אנרכיסטית קומוניסטית
שלי אסון 05/06/2016 15:08 זה נכון אבל מי שמרשה לו להשתולל זה ביבי . יעשה כל
דבר כדי להשרד בשלטון כולל ויתורים לשלי שהשיגה כל מה שהיא יכלה לחלום. והשניה במפלגה סתיו שמטרטרת כבר שנתיים על חוק שכ"ד . כאילו חסר דירות להשכרה . מי שמחפש דירה גם בתל אביב יכול למצוא תוך שבוע. כלום לא נחטף
13 גבי 05/06/2016 12:02 לא יעזור לכם
לא יעזור לכל הקנאים וצרי עין כל פעם כתבה מחדש הלוויתן יפותח וכל הפרויקטים יחתמו והמניות יעלו במאות אחוזים בשנתיים הקרובות ויהיה חלוקת רווחים שימותו הקנאים
קרן האושר 05/06/2016 15:09 שכחת את קרן האושר והעושר שביבי הבטיח להקים מרווחי הגז
חחחחחחחחחחחחחחחחחח
12 שלי המבולבלת 05/06/2016 11:28 שלי תחליטי : אם הגז זול אז למה לשמור. (ל"ת)
11 יעקב 05/06/2016 11:21 שלי משקרת...בדיונים על היצוא התייחסו לכמות הנמוכה (ל"ת)
10 סוחר 05/06/2016 11:21 נצלתי את הקישקוש הזה לקנות מניות גז
רציו ואבנר ברוכות הבאות לתיק שלי.מקווה שאתן לא ממהרות לשום מקום כי אנחנו הולכים להיות bff להמון זמן.פשוט כסף על הרצפה לטווח ארוך הכפלה שווי מניות הללו היא בלתי נמנעת.כמה שישחקו וינסו להוריד בסוף הם יטוסו לשמיים רמז אני פה בשביל הנפט ולא ה tcf
9 כולי רציו 05/06/2016 11:07 משער 159 אחוז יותר גבוה ולא משחרר
אני מאמין שאת כל הגז והנפט שזה מליארדי קובים יזרימו לכיוון סיני ועוטף עזה ויציפו את גל השטח של אלפי ק"מר והכל יחלחל פנימה ויפיל ויקריס את כל הנינהרות ובא לציון גואל.המניות של רציו יגיבו בטיסה למעלה לשער 5 לאחר שכמעט ינגעו בשער 1. לא שווא וכדאי ומציל המצב? ת'אמת.
8 ניצן 05/06/2016 11:01 קניתי עוד רציו אבנר דלק קבוצה
בהצלחה לכולם. תסתכלו קדימה. העתיד וורוד.
7 מקי 05/06/2016 10:40 גז
מחזיק רציו וישראמקו כבר שנה ולא משחרר. רק סבלנות.
6 סם 05/06/2016 10:12 גועל עד להקיא
מנסים בכל דרך להמית את הגאז ולצמצמו מעורר בחילה!
5 מישום מה 05/06/2016 10:07 אני בוחר להאמין לשותפיות הגז. חוץ מזה מאמין שבקידוחים
הבאים ימצאו עוד גז
משקיע כחול לבן 05/06/2016 11:22 אכן ידידי גז יש המון ונפט בנוסף
שלא תעיזו למכור להם בזול זה תרגיל לקנות ממכם אל תמכרו להם יהש אחד אפילו
משקיע כחול לבן 05/06/2016 11:22 אכן ידידי גז יש המון ונפט בנוסף
שלא תעיזו למכור להם בזול זה תרגיל לקנות ממכם אל תמכרו להם יהש אחד אפילו
גידי 05/06/2016 10:44 מי אמר שהקידוח הבא יהיה שלהם? (ל"ת)
4 יובל 05/06/2016 10:01 אני מאמין ש....
זה הזמן לקנות!!!
3 דה מרקר מושחתים 05/06/2016 09:59 חחח השמאל לא מפסיק לאכול את הלב (ל"ת)
את הלב 05/06/2016 11:01 של הימין. איכסא גועל נפש (ל"ת)
2 שמוליק 05/06/2016 09:56 בכל מקרה יש מספיק ונפט ????יש מספיק לכולם עליות גדולות (ל"ת)
1 רוצי רציו רוצי 05/06/2016 09:54 בדרך ל40 (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש