
נייקי משיקה שיתוף פעולה עם Skims של קים קרדשיאן
נייקי משיקה את שיתוף הפעולה המיוחל שלה עם מותג סקימס (Skims) של קים קרדשיאן, במהלך שנועד לחזק את אחיזתה בשוק הנשים ולהחזיר את המותג למרכז הבמה התרבותית
לאחר דחיות וציפייה רבה, נייקי Nike Inc -0.84% וסקימס (SKIMS) של קים קרדשיאן השיקו ביום שישי את הקולקציה המשותפת הראשונה שלהן, NikeSKIMS. ההשקה כוללת שבע קולקציות ו-58 דגמים שונים של בגדי ספורט והלבשה תחתונה. המוצרים זמינים לרכישה באתרי נייקי וסקימס ובחנויות נבחרות בניו יורק ובלוס אנג’לס. המחירים נעים מ־48 דולר לחזיית ספורט ועד 128 דולר לטייץ.
קמפיין נוצץ עם ספורטאיות־על ההשקה מלווה בקמפיין רחב בשם “Bodies at Work”, הכולל סרט פרסומת ויותר מ־50 ספורטאיות מהשורה הראשונה, ביניהן סרינה וויליאמס, שאקארי ריצ’רדסון, נלי קורדה ו־ג’ורדן צ’יילס. מדובר באחד הקמפיינים השיווקיים הגדולים של נייקי בשנים האחרונות, שנועד לא רק לייצר מכירות אלא גם להחזיר את המותג ללב השיח התרבותי.
קים קרדשיאן, מייסדת־שותפה ומנהלת הקריאייטיב של סקימס, אמרה: “המשימה שלנו פשוטה, להגדיר מחדש את חוקי בגדי הספורט לנשים. לא עוד פשרות: אנחנו משלבות חדשנות טכנולוגית עם עיצוב סקסי ומוביל אופנה.”
לא צפויה קפיצה משמעותית בהכנסות
למרות החדשות, מניית נייקי יורדת בכ-0.7% במסחר, בהמשך למגמה ארוכת טווח, שכוללת ירידה של כ-9% מתחילת השנה ו-23% ב-12 החודשים האחרונים.
- ריטיילורס עם הוצאות מימון ששחקו את השורה התחתונה
- נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים מדגישים כי בטווח הקצר ההשקה לא צפויה לייצר קפיצה משמעותית בהכנסות, שכן זמינות המוצרים מוגבלת, עם זאת, על פי Telsey Advisory Group בהמשך ניתן יהיה להתרחב דרך שותפים סיטונאיים גלובליים, ולאור כך העלתה את מחיר היעד מ-70 ל-75 דולר. במקביל, רנדל קוניק מג'פריז רואה במהלך חלק מאסטרטגיית “Win Now” של המנכ״ל אליוט היל, שמטרתה להרחיב את הנוכחות הגלובלית של נייקי באמצעות שיתופי פעולה וקמעונאות ממוקדת. ג'פריז מעניקה למניה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 115 דולר.
בשנים האחרונות איבדה נייקי נתח שוק משמעותי בתחום בגדי הספורט לנשים, בעיקר מול לולולמון Lululemon Athletica 1.66% וגם מול מותגים צעירים יותר כמו Vuori, Alo ו-Fabletics. שיתוף הפעולה עם סקימס נתפס כהזדמנות לחדש את הקשר עם קהל הצרכניות הצעירות ולהחזיר למותג את הרלוונטיות התרבותית שאבדה לו.
סקימס עצמה, שהוקמה ב-2019 על ידי קרדשיאן ואמה גריד, הפכה לכוח משמעותי בעולם האופנה, ונחשבת ל"חברת יוניקורן" עם הערכת שווי של 4 מיליארד דולר בסבב גיוס מ-2023. בשנת 2024 רשמה סקימס הכנסות של יותר ממיליארד דולר ורווח נקי של 670 מיליון דולר, כמעט כפול מהשנה הקודמת.
- לאחר פגישת ארדואן וטראמפ: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק
- ארדואן מנסה להתחבב על טראמפ - ביבי משקיף מהצד; מה יקבע את גורל היחסים בין ארה"ב לטורקיה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה מגלה המחקר הארוך בהיסטוריה על אושר?
מבט קדימה
לפני כחודש, חזרו נעלי הריצה של נייקי לתצוגה המרכזית ברשת פוט לוקרFoot Locker Inc. , לראשונה זה שנתיים, כחלק מהתקרבות מחודשת בין שתי ענקיות קמעונאות הספורט. לפי אנליסטים מג'יי פי מורגן, נעלי נייקי תופסות שוב את עמדות ההובלה במחלקות הגברים, לפני מותגים מתחרים כמו הוקה, און, ניו באלאנס ואדידס. החזרה למרכז נראית כסימן מובהק לשיפור היחסים בין השתיים, אחרי תקופה מתוחה שבמהלכה נייקי צמצמה את המוצרים שסיפקה לרשת, כחלק מאסטרטגיה שהתמקדה במכירה ישירה ללקוחות דרך חנויותיה ואתר האינטרנט שלה. כתוצאה מהמהלך, נתח המוצרים של נייקי ברכישות הכוללות של פוט לוקר ירד מכ-75% לפחות מ-60% בשנת 2022.
נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
לפי התחזיות נייקי צפויה להציג הכנסות
של 11 מיליארד דולר ברבעון הקרוב, ירידה של 5.5% לעומת השנה שעברה, וירידה נוספת ברבעון הבא, לפני חזרה אפשרית לצמיחה בהמשך השנה. האנליסטים מסכימים כי שיתוף הפעולה עם סקימס הוא יותר מהלך תדמיתי מאשר פיננסי בטווח הקרוב והוא מבחן ליכולתה של נייקי לשקם את המותג,
למשוך מחדש את קהל הנשים, ולהוכיח שהאסטרטגיה החדשה שלה יכולה לייצר שינוי אמיתי.

ההנפקות החדשות מכות את מדד ה-S&P 500
2025 מסתמנת כשנת קאמבק לשוק ההנפקות בארה״ב, כאשר המניות החדשות קופצות בממוצע 41% מתחילת השנה, פי שניים מהמדדים המובילים
המשקיעים האמריקאים מגלים מחדש את שוק ההנפקות הראשוניות. אחרי שנים של קיפאון, מניות של חברות שיצאו לדרך ציבורית השנה זינקו בממוצע בכ-41% מתחילת 2025, יותר מכפול מהתשואה שהניבו מדדי S&P 500 ונאסד״ק 100 באותה תקופה. הנתונים אינם כוללים רכבי השקעה ייעודיים כמו חברות צ׳ק פתוח (ספאק) וקרנות סגורות.
הביצועים המרשימים מזרימים חזרה עניין לשוק ההנפקות הראשוני ומעודדים מהלכים מצד שחקנים גדולים. גופים פיננסיים מובילים בארה״ב, בהם גולדמן זאקס, השיקו בתקופה האחרונה מוצרים שמאפשרים למשקיעים לעקוב אחרי מניות חדשות. לדוגמא, סל ייעודי שהשיקה גולדמן מאפשר חשיפה לחברות שהשלימו את שלב המסחר הראשוני ונמצאות מעל 30 יום בשוק, כאשר הרעיון הוא לרכב על מומנטום ההנפקות בלי להיחשף לחוסר הוודאות של ימי המסחר הראשונים.
המספרים
המספרים מפתים. בהנפקות שגייסו מעל מיליארד דולר נרשמה קפיצה ממוצעת של כ-77%, נתון שממחיש את התיאבון של משקיעים להנפקות גדולות ומעניינות. בין השמות שעשו כותרות נמצאת סיקרל Circle Internet 0.52% , שהכפילה את שוויה ביותר מפי ארבע מאז ההנפקה, קורוויב CoreWeave -4.37% שקפצה בלמעלה מ-230%, ובוליש Bullish -1.73% שעלתה ביותר מ-80% מאז יום המסחר הראשון.
לדברי אנליסטים בשוק ההון, ההצלחה של גל ההנפקות הנוכחי נובעת מכמה גורמים מצטברים. החברות שמגיעות היום לבורסה בשלות יותר עסקית ומציגות רווחיות וצמיחה ברורה, האינטרס של משקיעים מוסדיים ומשקיעי עוגן שנכנסים כבר בשלב השיווק המוקדם ומייצבים את התמחור, וכן עניין הולך וגובר מצד משקיעים פרטיים שמחפשים סקטורים חדשניים. בנוסף, התאוששות המדדים האמריקאיים יצרה אווירת סיכון חיובית שאיפשרה לחלון ההנפקות להיפתח מחדש.
- צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
- חברת הבלוקצ'יין שמזנקת 30% ביומה הראשון בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2025 היא שנת קאמבק גם מבחינת היקף גיוסי ההון. עד כה גויסו כ-32 מיליארד דולר בבורסות האמריקאיות, התאוששות חדה לעומת היקפים דלים שנרשמו לאחר אי הוודאות סביב מכסים באפריל. ספטמבר אף הפך לחודש הפעיל ביותר בשוק ההנפקות מאז 2021, כשהראלי בוול סטריט עודד חברות רבות לנצל את חלון ההזדמנות.
הסקטורים החמים

המדדים במגמה מעורבת; פורד מטפסת 5.8% ובואינג ממריאה 4.4%
מהי מידת ההשפעה של נתוני מדד ה-PCE ומה קורה עם מניות התרופות לאור המסים החדשים של טראמפ? בואינג עולה בעקבות עסקה גדולה, דומינוס פיצה עולה בעקבות רכישה וביטול מניות ואינטל עולה בעקבות עדכון מדיניות של הממשל האמריקאי; פורד מטפסת בעקבות העלאת תחזיות של חברת J.D. Power למכירות רכבים חדשים בארה"ב בספטמבר, כשהמנוע העיקרי הוא ביקוש זמני לחשמליות, בעקבות פקיעת הטבת המס הפדרלית בסוף החודש
לאחר שלושה ימי ירידות במדדים המרכזיים, המסחר במגמה מעורבת, לאחר שמדד ה-PCE לאוגוסט תאם את התחזיות. ה-S&P500 עולה 0.3% והדאו עולה 0.5% ואילו הנאסד״ק יורד 0.1%. תשואת אג״ח ל-10 שנים עלתה בנקודת בסיס אחת ל־4.18%. תשואת אג״ח לשנתיים נותרה ללא שינוי על 3.65%.
מדד הליבה של ה-PCE עלה ב-0.2%. מדד ה-PCE הכללי, מדד המחירים המועדף על הפדרל ריזרב, הציג עלייה שנתית של 2.7% (עלייה של 0.3% ביחס לחודש יולי) ו‑2.9% במדד הליבה (ללא מזון ואנרגיה), בהתאם לציפיות; במקביל, הוצאות הצרכנים עלו ב-0.6%, יותר מהתחזית ויותר מיולי, שעמדו שניהם על 0.5%.
מעבר למדד החשוב, השוק יגלם את המסים החדשים של טראמפ - טראמפ מכריז על מס חדש 100% על תרופות מוגנות פטנט שמיוצרות מחוץ לארה"ב. לא ברור עדיין מי הנפגעות ומי המרוויחות. טבע מייצרת גם בארה"ב (50% מהיקף הייצור) ובבדיקות עבר שעשינו לקראת מלחמת
המכסים, הראנו שהיא לא צפויה להיפגע. אך המס החדש עדיין לא גובש ולא ברור אם יוטל מס על חברות שלא מייצרות בארה"ב או חברות שלא מיצרות את התרופה הספיציפית בארה"ב. טבע לא מייצרת את כל הסל האינווטיבי בארה"ב.
כך או אחרת, אלי לילי Eli Lilly and Co 0.41% עולה 1.2%. החברה היא אחת מכמה חברות פארמה שכבר הכריזו על השקעות משמעותיות במפעלי ייצור בארה״ב. מניות של חברות ענק נוספות כמו AbbVie AbbVie -0.21% , מרק Merck & Co. Inc. , אמג'ן Amgen Inc -0.12% ובריסטול מיירס Bristol-Myers Squibb Co מושפעות לרעה, והבולטת היא נובו נורדיסק Novo Nordisk A/S -1.67% הדנית, שיורדת 1.7%.
- נעילה שלילית בוול-סטריט; אינטל זינקה ב-9%, סטרטג׳י נפלה ב-7%
- המשקיעים לא מקשיבים לפאואל; השוק ירד ב-0.3% בלבד, ולמה מארוול מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בואינג The Boeing Co 3.99% ממריאה 4.4% לאחר דיווח כי טורקיש איירליינס תרכוש 225 מטוסים מבואינג. ענקית התעופה הטורקית תזמין 75 מטוסי בואינג 787, והיא קרובה להשלמת המו"מ לרכישת 150 מטוסי 737 מקס. ברקע, פסגת טראמפ-ארדואן שבסיומה אמר הנשיא האמריקאי שהוא מאמין שטורקיה תיענה לבקשתו ותפסיק לקנות נפט מרוסיה. לאחר פגישת ארדואן וטראמפ: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק