נייק בשיתוף פעולה עם קים קרדשיאן Skims. קרדיט: רשתות חברתיות
נייק בשיתוף פעולה עם קים קרדשיאן Skims. קרדיט: רשתות חברתיות

נייקי משיקה שיתוף פעולה עם Skims של קים קרדשיאן

נייקי משיקה את שיתוף הפעולה המיוחל שלה עם מותג סקימס (Skims) של קים קרדשיאן, במהלך שנועד לחזק את אחיזתה בשוק הנשים ולהחזיר את המותג למרכז הבמה התרבותית

רן קידר |

לאחר דחיות וציפייה רבה, נייקי Nike Inc -2.82%   וסקימס (SKIMS) של קים קרדשיאן השיקו ביום שישי את הקולקציה המשותפת הראשונה שלהן, NikeSKIMS. ההשקה כוללת שבע קולקציות ו-58 דגמים שונים של בגדי ספורט והלבשה תחתונה. המוצרים זמינים לרכישה באתרי נייקי וסקימס ובחנויות נבחרות בניו יורק ובלוס אנג’לס. המחירים נעים מ־48 דולר לחזיית ספורט ועד 128 דולר לטייץ.

קמפיין נוצץ עם ספורטאיות־על ההשקה מלווה בקמפיין רחב בשם “Bodies at Work”, הכולל סרט פרסומת ויותר מ־50 ספורטאיות מהשורה הראשונה, ביניהן סרינה וויליאמס, שאקארי ריצ’רדסון, נלי קורדה ו־ג’ורדן צ’יילס. מדובר באחד הקמפיינים השיווקיים הגדולים של נייקי בשנים האחרונות, שנועד לא רק לייצר מכירות אלא גם להחזיר את המותג ללב השיח התרבותי. 

קים קרדשיאן, מייסדת־שותפה ומנהלת הקריאייטיב של סקימס, אמרה: “המשימה שלנו פשוטה, להגדיר מחדש את חוקי בגדי הספורט לנשים. לא עוד פשרות: אנחנו משלבות חדשנות טכנולוגית עם עיצוב סקסי ומוביל אופנה.” 

לא צפויה קפיצה משמעותית בהכנסות 

למרות החדשות, מניית נייקי יורדת בכ-0.7% במסחר, בהמשך למגמה ארוכת טווח, שכוללת ירידה של כ-9% מתחילת השנה ו-23% ב-12 החודשים האחרונים. 

האנליסטים מדגישים כי בטווח הקצר ההשקה לא צפויה לייצר קפיצה משמעותית בהכנסות, שכן זמינות המוצרים מוגבלת, עם זאת, על פי Telsey Advisory Group בהמשך ניתן יהיה להתרחב דרך שותפים סיטונאיים גלובליים, ולאור כך העלתה את מחיר היעד מ-70 ל-75 דולר. במקביל, רנדל קוניק מג'פריז רואה במהלך חלק מאסטרטגיית “Win Now” של המנכ״ל אליוט היל, שמטרתה להרחיב את הנוכחות הגלובלית של נייקי באמצעות שיתופי פעולה וקמעונאות ממוקדת. ג'פריז מעניקה למניה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 115 דולר. 

בשנים האחרונות איבדה נייקי נתח שוק משמעותי בתחום בגדי הספורט לנשים, בעיקר מול לולולמון Lululemon Athletica 0.6%   וגם מול מותגים צעירים יותר כמו Vuori, Alo ו-Fabletics. שיתוף הפעולה עם סקימס נתפס כהזדמנות לחדש את הקשר עם קהל הצרכניות הצעירות ולהחזיר למותג את הרלוונטיות התרבותית שאבדה לו. 

סקימס עצמה, שהוקמה ב-2019 על ידי קרדשיאן ואמה גריד, הפכה לכוח משמעותי בעולם האופנה, ונחשבת ל"חברת יוניקורן" עם הערכת שווי של 4 מיליארד דולר בסבב גיוס מ-2023. בשנת 2024 רשמה סקימס הכנסות של יותר ממיליארד דולר ורווח נקי של 670 מיליון דולר, כמעט כפול מהשנה הקודמת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

מבט קדימה 

לפני כחודש, חזרו נעלי הריצה של נייקי לתצוגה המרכזית ברשת פוט לוקרFoot Locker Inc. , לראשונה זה שנתיים, כחלק מהתקרבות מחודשת בין שתי ענקיות קמעונאות הספורט. לפי אנליסטים מג'יי פי מורגן, נעלי נייקי תופסות שוב את עמדות ההובלה במחלקות הגברים, לפני מותגים מתחרים כמו הוקה, און, ניו באלאנס ואדידס. החזרה למרכז נראית כסימן מובהק לשיפור היחסים בין השתיים, אחרי תקופה מתוחה שבמהלכה נייקי צמצמה את המוצרים שסיפקה לרשת, כחלק מאסטרטגיה שהתמקדה במכירה ישירה ללקוחות דרך חנויותיה ואתר האינטרנט שלה. כתוצאה מהמהלך, נתח המוצרים של נייקי ברכישות הכוללות של פוט לוקר ירד מכ-75% לפחות מ-60% בשנת 2022.

נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים

לפי התחזיות נייקי צפויה להציג הכנסות של 11 מיליארד דולר ברבעון הקרוב, ירידה של 5.5% לעומת השנה שעברה, וירידה נוספת ברבעון הבא, לפני חזרה אפשרית לצמיחה בהמשך השנה. האנליסטים מסכימים כי שיתוף הפעולה עם סקימס הוא יותר מהלך תדמיתי מאשר פיננסי בטווח הקרוב והוא מבחן ליכולתה של נייקי לשקם את המותג, למשוך מחדש את קהל הנשים, ולהוכיח שהאסטרטגיה החדשה שלה יכולה לייצר שינוי אמיתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.

1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.

1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).