
נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
החברות מחדשות את הקשר לאחר שנייקי החליטה למכור באופן ישיר; המיקוד יהיה בתחום הריצה והכדורסל; המהלך מגיע לקראת מיזוג אפשרי בין פוט לוקר לדיקס ספורטינג גודס בעסקת ענק של 2.4 מיליארד דולר
נעלי הריצה של נייקי Nike Inc 0.24% חזרו לתצוגה המרכזית ברשת פוט לוקר האמריקאית Foot Locker Inc. , לראשונה זה שנתיים, כחלק מהתקרבות מחודשת בין שתי ענקיות קמעונאות הספורט. לפי אנליסטים מג'יי פי מורגן, נעלי נייקי תופסות שוב את עמדות ההובלה במחלקות הגברים, לפני מותגים מתחרים כמו הוקה, און, ניו באלאנס ואדידס.
החזרה למרכז נראית כסימן מובהק לשיפור היחסים בין השתיים, אחרי תקופה מתוחה שבמהלכה נייקי צמצמה את המוצרים שסיפקה לרשת, כחלק מאסטרטגיה שהתמקדה במכירה ישירה ללקוחות דרך חנויותיה ואתר האינטרנט שלה. כתוצאה מהמהלך, נתח המוצרים של נייקי ברכישות הכוללות של פוט לוקר ירד מכ-75% לפחות מ-60% בשנת 2022.
הנהלה חדשה, אסטרטגיה חדשה
מנכ"ל נייקי הנוכחי, אליוט היל, פועל בשנה האחרונה לשיפור שיתופי הפעולה עם קמעונאיות הספורט המסורתיות, כחלק מהחזרת הפוקוס למוצרים ספורטיביים. במסגרת זו, פוט לוקר מרחיבה את מתחמי "הום קורט" – אזורי תצוגה ייעודיים למותג נייקי בתחום הכדורסל, במטרה להגיע ל-100 סניפים ברחבי העולם עד 2026.
במקביל, נייקי מנסה לחזור למובילות גם בקטגוריית הריצה, תחום שבו איבדה בשנים האחרונות נתח שוק לטובת מתחרות צעירות. החברה מתמקדת בדגמים ותיקים כמו פגסוס, וומארו וסטראקצ'ר, בתקווה לבלום את התחזקות המותגים הקטנים יותר שמתחברים לקהלים חדשים בזירת הספורט האורבני.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת ענק מאיימת לשנות את המפה
הפיוס בין נייקי לפוט לוקר מתרחש על רקע עסקה מתקרבת שעשויה לשנות את כללי המשחק בענף: דיקס ספורטינג גודס הודיעה במאי האחרון על כוונתה לרכוש את פוט לוקר תמורת 2.4 מיליארד דולר. מדובר בשתי מהשחקניות הגדולות ביותר בשוק הספורט האמריקאי, והמיזוג עשוי להוביל לריכוז גבוה יותר של כוח מול מותגים כמו נייקי ואדידס.
אם המהלך יאושר רגולטורית, יהיה מדובר באיחוד משמעותי של רשתות מכירה שמשרתות מיליוני לקוחות ברחבי ארצות הברית, עם פריסה רחבה ואינטגרציה אפשרית בין החנויות, המלאים ומערכות השיווק.
לכאורה, חזרתה של נייקי לשיתוף פעולה הדוק עם פוט לוקר יכולה להצביע על הכרה מחודשת של החברה בכך שהערוץ הקמעונאי המסורתי עדיין ממלא תפקיד מרכזי במיצוב המותג ובהגעה ללקוחות. עם זאת, התחרות מול מותגי נישה שצמחו במהירות בתקופת הקורונה לא צפויה להיחלש, והקרב על נתח השוק בריצה ובכדורסל נמשך.
- שוק העבודה האמריקאי מאותת על האטה מתונה: נוספו יותר משרות מהצפוי - אך שיעור האבטלה טיפס ל-4.4%
- וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 4.13% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
וול מארט עוברת מבורסת ניו לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית
וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.
למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.
זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות.
וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.
- המנכ"ל שמרוויח פי 1,000 מהעובדים פורש; ו-10 דברים שלא ידעתם על וול מארט
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.
