ספידן: בומברדיה מחוייבת לפרויקט הרכבת הקלה

בקבוצה בה שותפות קרדן ותה"ל אומרים, למרות שעובדי בומברדיה נפגעו מנפילת קטיושה במוסך הרכבת בחיפה, הגיעו בכיריה לישראל בתקופת המלחמה והבטיחו שישארו בפרויקט
שי פאוזנר |

לאור השמועות על כך שוועדת המכרזים בפרויקט הרכבת הקלה שוקלת לפסול את הצעת ספידן מטעמים משפטיים, אומרים אחר הצהריים בקבוצת ספידן, כי הקבוצה עומדת בכל תנאי המכרז והגישה את ההצעה הטובה ביותר.

בספידן אמרו היום, כי חברת בומברדיה, שהינה יצרנית הרכבות הגדולה בעולם והמהווה חלק מקבוצת ספידן, הביעה את מחויבותה המלאה לפרוייקט הרכבת הקלה וסיפקה לוועדת המכרזים את כל ההבהרות והתשובות שנדרשו ממנה. ספידן אף גיבתה את הבהרותיה במכתב רשמי לוועדה, לפיו היא ממלאת ועומדת בכל דרישות המכרז והדרישות הנוספות שהוצגו לה.

"בימים אלה, בהם המשק הציבורי נזקק לכל שקל, יהיה זה בלתי סביר בעליל לפסול הצעה שתחסוך למשק כמיליארד וחצי שקל, כאשר ברור שהצעתה של ספידן מובילה גם מבחינה טכנית ומקצרת את משך העבודה בשנה שלמה. עובדה זו תביא לחסכון נוסף למשק המדינה. אם וועדת המכרזים סבורה שיש בעיות משפטיות, ניתן לפתור אותן".

על פי הצעת ספידן, בשלב ההקמה שימשך כחמש שנים, חברת אלפינה האוסטרית (שהינה החברה הפרטית הגדולה באירופה שאמורה לכרות את המנהרות), תעמיד שיפוי לחברת בומברדיה. לאור זאת, ביקשה ועדת המכרזים הבהרות על מחויבותה של בומברדיה ואלו סופקו לה בכתב ובעל פה. לטענת ספידן ההסדר נועד לאפשר לבומברדיה לבצע חלוקת סיכונים ואין בו כדי לגרוע ממחויבותה החד- משמעית של בומברדיה. הדברים הובהרו באופן מפורש לועדת המכרזים.

על אף שלפני חודש נפגעו עובדי בומברדיה מנפילת קטיושה במוסך הרכבת בחיפה, הגיעו בכירי בומברדיה לישראל במהלך תקופת המלחמה, והדגישו בפני וועדת המכרזים את מחויבותם באופן שאינו משתמע לשני פנים. בספידן שותפות PB - חברת התכנון האמריקאית (30%); יצרנית הקרונות והקטרים הגדולה בעולם, בומברדייה הקנדית (20%); חברת קרדן והחברה הבת שלה תה"ל (20%); וחברות התשתיות שפיר ואביב (30%). בנוסף, חתם הקונסורטיום על הסכם עם שני קבלני משנה: מפעילת התחבורה הציבורית הגרמנית BVG וחברת כריית המנהרות האוסטרית אלפינה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה