
גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
מתקפת הסייבר ששיתקה את מפעלי JLR (יגואר לנדרובר) בבריטניה גרמה לנזקים היקפיים וסכנת לאבדן פרנסה למאות אלפי עובדים בקרב ספקיות משנה ולפיטורים של אלפי עובדים. הנזק נאמד בכ - 50.0 מיליון פאונד ליום. הממשלה הבריטית מתכננת תכנית גיבוי ליצרנית בהיקף של 1.5 מיליארד פאונד.
בתוך כך, JLR מתחילה להחזיר לפעילות מערכות IT שנפגעו במתקפה.
מתקפת הסייבר על מפעלי יגואר ולנדרובר עליה דיווחנו ראשונים בתחילת החודש עדיין משביתה את שני מפעלי החברה, תוך שהיא מאיימת למוטט עסקים הנמצאים בשרשרת האספקה של היצרנית, וכ- 150,000 עובדים בספקיות משנה קטנות של היצרנית.
נזקים של 50.0 מיליון פאונד ביום
המתקפה שהחלה בתחילת ספטמבר עדיין משביתה את שני מפעלי החברה, וגורמת להפסדים הנאמדים ב – 50 מיליון פאונד ליום. כ – 30,000 עובדים ישירים ועוד כ – 150,000 עובדים המועסקים בספקי משנה של היצרנית נפגעו, ואלפי עובדים זמניים כבר פוטרו, במה שנראה כמו פגיעה קשה בלב התעשייה הבריטית. חלק גדול מהנזק נגרם כתוצאה מהשבתת המערכות הכספיות של החברה המבצעות את התשלומים לספקי משנה של היצרנית, מה שגרם לתגובת שרשרת פיננסית קשה בתעשייה.
מדיווחים בכלי התקשורת השונים נראה כי הממשלה הבריטית תגבה את היצרנית בהלוואה בהיקף של כ- 1.5 מיליארד פאונד (כ – 2.0 מיליארד דולר) על מנת למנוע קריסה של כל אותם ספקי משנה המעסיקים עשרות אלפי עובדים.
אור בקצה המנהרה
היצרנית טרם חזרה לפעילות מלאה, אולם לפי דיווחים בבריטניה החלה החברה בהפעלה מדורגת של מערכות ה IT, החל מהמערכות הכספיות המאפשרות תשלומים לאותם ספקי משנה. כמו כן החלו לחזור לפעילות המערכות המאפשרות רישום כלי רכב חדשים, וכך גם המערכות הלוגיסטיות המנהלות את מרכזי החלפים של החברה.
לאחר תום האירוע יצרניות שונות בעולם, וכלל התעשייה יצטרכו לבחון לעומק השפעות של השבתת מערכות קריטיות בארגונים, וגלי ההדף שיוצרות ההשבתות על הכלכלה כולה. לא מן הנמנע כי פתרון מערכתי כולל נמצא באחריות הממשלות שיצטרכו לגבש תכניות גיבוי למקרים מסוג זה על מנת למתן את ההשפעות מרחיקות הלכת על מאות אלפי עובדים ובתי אב.
- 1.צאנג מינג 04/10/2025 16:01הגב לתגובה זוחובבנים הבריטים האלו... הסינים עשו להם פיגוע כלכלי... בטח ברקע לנסיונות רכישה חשאיים שטרם פורסמו... תלמדו בריטים אנטישמיים... רק בגנת סייבר ישראלית.. המפעל היה עומד יום אחרי התקיפה...
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
אקספנג G6 מעודכן. צילום יצרןאקספנג G6 עדכני - בסימן יותר
פריסבי השיקה את האקספנג G6 העדכני עם סוללה גדולה בכל הדגמים ומחיר שנותר כמעט ללא שינוי.
פריסבי יבואנית דגמי אקספנג לישראל החלה בשיווק הדגם העדכני של האקספנג G6. האקספנג G6 היה הדגם ששם את היצרן במודעות של הלקוח הישראלי, הן בציי רכב והן הלקוח הפרטי, ונחל הצלחה גדולה כשהוא מביא עימו עיצוב וביצועים לצד מחיר תחרותי שהפך אותו לחביב הקהל.
עתה מקבל האקספנג G6 מתיחת פנים הכוללת גם עיצוב עדכני ובעיקר עדכונים טכניים מתבקשים.
ה G6 החדש עושה שימוש בפלטפורמה חדשה של 800V המאפשרת טעינה מהירה בהספקים גבוהים במיוחד, עד 451Kw נתון מהגבוהים בשוק. העיצוב עבר עדכונים וליטושים שהופכים את ה G6 לנאה יותר, תוך שימוש בתאורת לד קדמית ואחורית עדכנית. גם תא הנוסעים שודרג עם לוח מחוונים עדכני, מראה פנימית משולבת מצלמה, תמיכה מלאה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ריפודי עור במרבית הדגמים, חיישני מגע, טעינה אלחוטית לשני מכשירים סלולריים ועוד.
- מניית אקספנג מזנקת בעקבות הצגת IRON, הרובוט ההומנואידי החדש
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים של ה G6 החדש זהים ל G6 היוצא עם אורך כולל של 4.758 מטר, רוחב של מטר1.92, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר. הסוללה הבסיסית ב G6 היוצא אינה מוצעת עוד, וה G6 החדש מצויד בסוללה בקיבולת 80.8Kwh המספקת טווח של 535 / 525 ק"מ בדגמי ההנעה האחורית או 510 ק"מ בדגם הפרפורמנס. דגמי ההנעה האחורית CORE מצוידים במנוע חשמלי בהספק של 296 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. המהירות המירבית 202 קמ"ש והתאוצה מעמידה ל – 100 ק"מ אורכת 6.9 שניות. דגם הפרפורמנס מצויד בשני מנועים בהספק כולל של 487 כ"ס ומומנט של 67.3 קג"מ. 0 ל- 100 הוא כבר מזנק ב- 4.1 שניות.
