ניתקל כנראה בטרנד שיתפשט כאש בשדה קוצים - וייעלם באותה המהירות
הדיגיטל בשנת תשע"ג : בואו ניזכר לרגע בימים שכל עולם השיווק והפרסום חי תחת פרדיגמה אחת ברורה: חייבים אתר. למה? כמה? מה התועלת? לא חשוב. תשיג לי מישהו שיבנה לי אתר, ואל תבלבל אותי עם העובדות. ואז נרגענו, התרגלנו לרשת, הסדרנו נשימה וגילינו שהחלק הכי חשוב בבניית אתר הוא פיצוח של סיבת קיומו. הוא צריך לייצר ערך למישהו, הוא צריך לעשות משהו מועיל.
אותו תהליך שהצליח בעבר למלא את קופתם של חברות בניית האתרים, קורה במספר תחומים בתחום הדיגיטל ומעניין לראות איפה על הציר נמצא כל אחד מהם.
פייסבוק למשל, נמצא בדיוק בשלב ההתפכחות וההבנה שצבירת פאנס או לייקים לא תיקח אותך רחוק. אם עד לאחרונה היינו עונדים את מספר הלייקים שלנו והפאנס כסוג של אות כבוד והצלחה, היום כבר מתחילים להבין שפייסבוק הוא בסך הכול פלטפורמה, עם יתרונות מסוימים על אחרים, עם כלים חזקים, להעביר בהם תכנים, למסור מסרים, לתקשר.
במלים אחרות, התחלנו להבין שהעובדה שהצלחנו לכנס מלא אנשים במקום אחד היא הצלחה מסוימת בלבד, ואם היינו יודעים מה אנחנו רוצים לבקש מהם לעשות, או איזה מסר אנחנו רוצים להעביר להם, היינו יכולים גם להרוויח מזה משהו בטעות. לכן בשנה הקרובה נראה הרבה יותר פעילויות מבוססות פייסבוק שפשוט נעזרות בו או "מתארחות" אצלו אבל ממש לא מסתפקות בעצם הנוכחות בפייסבוק. במלים אחרות, נצטרך להשקיע מאמץ בפיצוח הפעילות שאותה נבקש מחברינו החדשים. "כיתבו לנו מה זה בשבילכם טחינה, ואולי נפרסם את תמונתכם על צלחת" כבר ממש לא מספיק.
תחום אחר שנמצא בשלב אבולוציוני יותר מוקדם הוא המובייל. היום כולם יודעים שחייבים להיות במובייל, כי זה העתיד. ושוב: מי? מה? כמה? למה? פחות חשוב. כמה עולה לי אפליקציה אתה יכול להגיד לי? אני מניח שהתהליך שבו נבין שיש מקום להפעיל את המובייל בצורה מושכלת, ליהנות מן היתרונות שלו ולא להסתפק בהפגנת נוכחות, יהיה מהיר יותר וייתכן שהתובנה תנחת על כולנו עוד לפני שיגיע ראש השנה הבא, אבל אין ספק שעד אז יהיו כמה חברות זריזות שיבנו אפליקציות שלא מובילות לשום מקום לכמה לקוחות להוטים יתר על המידה.
בתחום הדיספליי התחלנו להרגיש מגמה חזקה של קונסולידציה וריכוז מאמצים שמובילים האתרים הגדולים בארץ. במקום באנר פה, באנר שם, הם יציעו יותר ויותר חבילות ענק של מיתוג מלא של האתר, פעילות רבת עוצמה ויקרה שתיתן אימפקט גדול וחזק ולא מבוזר. אם נתקלתם לאחרונה בוואיינט בקמפיין או שניים שבהם מותג משתלט על כל העמוד בעוצמה, דעו שמדובר בפיילוטים ושתוצאות המהלכים האלה יוצגו לכם בקרוב בצורה של קייס סטאדי מפתה מטעם האתרים עצמם. נכון שכבר נתקלנו בקמפיינים שכאלה בעבר, לאורנג' למשל, אבל המגמה היא להפוך את זה למוצר מדף זמין ולא רק למקרה בודד וחגיגי פה ושם.
אבל התופעות המעניינות והחזקות של השנה הבאה הן עדיין בגדר נעלם. היות שכולנו כאן יזמים זריזים, פועלים בשיא המהירות ואוהבים לחקות אחד את השני סביר להניח שבקרוב ניתקל בטרנד שיתפשט כאש בשדה קוצים, וייעלם באותה מהירות. זוכרים את שיגעון הקופונים? מלבד שנים או שלושה אתרים חזקים, את רובם לא מוצאים. באותה המהירות שבה הוא פרץ כך גם דעך, ואיתו אלפי ישראלים להוטים לשעבר עם קופונים לא ממומשים. במלים אחרות גרסת הדיגיטל של יחידות הנופש שנמכרו כאן פעם כמו לחמניות טריות. מה בדיוק יקרה ומי יעשה מזה כסף? נחכה לשנה הבאה עלינו לטובה ונראה.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
