עד 2012 היקף ההכנסות בשוק העולמי של מערכות ההפעלה יעבור את ה-37 מיליארד דולר

כך עולה מנתוני חברת המחקר גרטנר; בשנת 2008 ההכנסות יגדלו ב-7.2% בהשוואה ל-2007 ויסתכמו ב-28.9 מיליארד דולר; לינוקס הצומחת ביותר
משה בנימין |

בשנת 2008 היקף ההכנסות בשוק העולמי של מערכות ההפעלה עתיד להסתכם ב-28.9 מיליארד דולר, עלייה של 7.2% בהשוואה להכנסות בשנת 2007, אשר הסתכמו ב-26.9 מיליארד דולר. כך, על פי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המתמחה בטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).

בשנת 2012, היקף ההכנסות בשוק העולמי של מערכות ההפעלה עתיד לעלות על 37.5 מיליארד דולר. אולם, למרות שצפויה צמיחה נאה, עתידה התעשייה לחוות התפלגות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

"ההחלפה של יוניקס בלינוקס, התנהגות המשתמשים, טכנולוגיות פורצות דרך ופעילויות כנגד פיראטיות יוסיפו לעצב את השוק ולשנות את הדינאמיקה שלו", אמר מתיו צ'ונג, אנליסט מחקר בכיר בחברת גרטנר.

צ'ונג הוסיף כי קצב הצמיחה של פלח לינוקס הוא המהיר ביותר בשוק של מערכות ההפעלה לשרתים, וכי לינוקס מוסיף להחליף את יוניקס בשוק של מערכות ההפעלה לשרתים משום שהיחס הטוב בין המחיר לביצועים, הזמינות הגבוהה של משאבי התמיכה ועלות הבעלות הנמוכה יחסית קוסמים למשתמשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 



זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

מקס סטוק

רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן

רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח בתשעת החודשים האחרונים עמד על 104 מיליון שקל.

היתרון של מקס סטוק נבע משילוב ברור: מוצרים טובים במחיר טוב, בלי תלות במבצעים, לצד פריסה רחבה ומבחר גדול של מוצרים לצריכה יומיומית. הרשת כמעט ולא פרסמה בפרסום מסורתי, ובנתה קהל נאמן מפה לאוזן. בהמשך הצטרפו קמפיינים עונתיים בפורים ובחזרה לבית הספר ונוכחות חזקה ברשתות החברתיות, עם כמיליון עוקבים.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.