מערכת מניעת תאונות תיכנס בישראל לתחבורה הציבורית

המערכת תתריע על סטייה מנתיב הנסיעה, שמירת מרחק מהרכב שלפנים ועל התנגשות ברכב שנוסע לפנים. מבוססת על מצלמה קטנה המוצמדת לחלון הקדמי ומערך עיבוד תמונה
דנה פרידלנדר |

"מטרופולין תחבורה ציבורית" נרתמת למלחמה בתאונות הדרכים ומתקינה בימים אלו מערכות להתרעה מוקדמת מפני תאונות בצי האוטובוסים המופעלים על ידה. מר אילן קרני, מנכ"ל חברת "מטרופולין" אמר כי "מערכת התרעה של חברת "אייווקס" מותקנת בימים אלה ב 120 אוטובוסים המופעלים בקווי השרות הבינעירוניים בין תל אביב לבאר שבע והנגב.

קרני מציין כי מחוייבות "מטרופולין" הינה להעניק מעטפת בטיחות מיטבית למיליוני הנוסעים בקוויה. לפיכך ציידה החברה את האוטובוסים החדישים שרכשה בשנתיים האחרונות בחגורות בטיחות (למרות שאין חיוב בכך בתחבורה הציבורית), והעבירה לכלל נהגיה סדנאות הימנעות מסמים ואלכוהול.

כצעד בטיחותי נוסף, החליטה "מטרופולין" לצייד את צי האוטובוסים שברשותה במערכת "אייווקס", שהינה מערכת התרעה מוקדמת מפני תאונות, המיועדת למנוע תאונות דרכים הנובעות בעיקר מהיסח הדעת של הנהג.

המערכת מספקת שלושה סוגי התרעות: סטייה מנתיב הנסיעה, שמירת מרחק מהרכב שלפנים, והתרעה על התנגשות ברכב שנוסע לפנים. הטכנולוגיה פועלת באמצעות מצלמה קטנה המוצמדת לשמשת החלון הקדמי, ועל בסיס טכנולוגיית עיבוד תמונה היא מתריעה עם זיהויו של מצב מסוכן. התקנת המערכת פשוטה, ואפשרית, בכל כלי רכב, ישן כחדש, ללא פגיעה ברכב.

גב' ברי סביר, סמנכ"ל שיווק מכירות בחברת "אייווקס" מציינת כי המערכת פותחה על ידי חברת Mobileye בירושלים, העוסקת בפיתוח שימושים של עיבוד תמונה למניעת תאונות דרכים. מלבד האפקט המיידי של מניעת תאונות, המערכת גם משפיעה על הנהיגה ותורמת להרגלי נהיגה נכונה יותר ומדויקת יותר, כמו איתות לפני כל סטייה מנתיב, שמירת מרחק מהרכב שלפנים וכד'.

המערכת יכולה להציל חיים של כלל ציבור הנהגים והשפעתה בקרב אוכלוסיות מועדות תהיה גבוהה עוד יותר- כמו נהגים צעירים, נהגי משאיות שנוסעים זמן ממושך ובשעות קשות, או נהגים שמרבים בנהיגה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה