עד שנת 2010 - 2.3 טריליון הודעות SMS ישלחו בעולם

היקפי השימוש העולמי בהעברת הודעות מולטימדיה צפויים לצמוח מ-8.3 מיליארד דולר ב-2005 ל-47.4 מיליארד דולר ב-2010
דנה פרידלנדר |

העברת הודעות אלחוטית הוא שירות הנתונים הנייד המוצלח ביותר שצמח במהלך 30 שנות קיומה של תעשיית תקשורת הסלולר. מחקר חדש של גרטנר, חברת המחקר והיעוץ ל-ICT, מראה כי כ-936 מיליארד הודעות נשלחו ברחבי העולם ב-2005 באמצעות שירות SMS (Short Message Service). גרטנר צופה כי מספר זה יגיע ל-2.3 טריליון עד שנת 2010.

במידה רבה, רוב ההודעות ימשיכו להישלח באזור אסיה פסיפיק, שבו גרטנר צופה כי רמת הודעות ה-SMS תגיע ל-1.8 טריליון ב-2010. בצפון אמריקה יהיה שעור הצמיחה השנתי הגדול ביותר בין 2006 ל-2010, עם 318 מיליארד הודעות SMS שיישלחו ב-2010. במערב אירופה, יגדל שעור הודעות ה-SMS בקצב נמוך יותר תוך שדפוסי השימוש והחדירה יעלו, וצפוי לעלות ל-213 מיליארד ב-2010.

לדברי ניק אינגלברכט, אנליסט מחקר בגרטנר "אף אחד לא יכול היה לחזות את ההצלחה הפנומנאלית של ה-SMS והמרוץ מתמקד כעת במציאת היורש. ללא כל ספק, יש צורך בשירותים חדשים, אולם הובלה ברורה אמורה לצמוח משירותי העברת ההודעות שכעת מוטמעים, כמו העברת הודעות מהירות בטלפונים ניידים (mobile IM), העברת הודעות וידיאו מהירות, דואר אלקטרוני בטלפון והודעות מאוחדות ומשולבות".

Mobile IM משלב את הזמינות של ה-SMS עם נוכחות (היכולת לדעת האם האדם שאליו פונים נמצא או לא) ומזה זמן רב נחשב לאפשרות אטרקטיבית ביותר בשוק האלחוט הצרכני. עבור המשתמשים, הצמיחה התעכבה בשל המורכבות של הגדרת תצורת השירות, תצורת המכשיר, השימושיות ולא פחות השילוב עם מספרי זהות של משתמשי IM אונליין קיימים. מפעילים מסוימים החליטו לארח לקוחות IM קיימים על הרשתות שלהם, אחרים העדיפו לפתח שירותי mobile IM קנייניים ולנסות לבנות קהילות משתמשים אשר יניעו שימוש ותעבורה.

למרות היעדר העניין העקבי של הצרכנים בטלפונית וידיאו, המפעילים מקווים כי יצליחו יותר עם העברת הודעות וידיאו מהירות. הרעיון מאחורי השירות הוא כי המשתמש בטלפון הנייד יכול בעת השיחה הקולית לשלוח וידיאו 'חי' של מה שהוא רואה לאדם הנמצא בצדו השני של הקו. בגרטנר סבורים כי שירות זה אינו צפוי להפיק רווחים גדולים. בעבודתם מול היצרנים, יצטרכו המפעילים קודם כל להציע שירות פשוט וקל לתפעול ושימוש.

לדברי סטפני פיטה, אנליסטית בכירה בגרטנר, אין לצפות לצמיחה של שחקן יחיד אלא לעירוב של מספר יישומים. מעל לכל, מדגישה גרטנר, המפעילים חייבים להתרכז בלהפוך את השירותים לאינטואיטיביים ונגישים ככל הניתן לצרכן. "מפעילי תקשורת ניידת ויצרנים צריכים להשקיע בחינוך הצרכנים לדרך השימוש בשירותי העברת הודעות חדשים. זה קריטי לאימוץ השירות ויכול להוות יתרון תחרותי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה