Dell ו-HP הם המותגים המבוקשים למחשבים באירופה
חברות Dell ו-HP הן יצרניות המחשבים האישיים המבוקשים והמצליחים ביותר בקרב ארגונים אירופאים, כך עולה ממחקר שביצעה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'. המחקר אשר הקיף 227 מקבלי החלטות בארגוני ענק באירופה העלה כי HP ו-Dell מובילות בצוותא את השוק בכל הקשור לאספקת מחשבים שולחניים, כאשר HP מחזיקה בנתח שוק של 34%, ואילו Dell מחזיקה בנתח שוק של 33% משוק המחשבים השולחניים באירופה. לעומת זאת, Dell היא מובילה ברורה ובלתי-מעורערת בכל הקשור לאספקת מחשבים ניידים לארגונים באירופה, עם נתח שוק של 36%, כאשר במקום השני נמצאת HP עם נתח שוק של 21%.
המחקר של פורסטר מראה כי מכירת חטיבת המחשבים האישיים של יבמ, לענק המחשבים הסיני לנובו, פגעה קשות בנתח השוק של מחשבים אלו. נתח השוק של יבמ/לנובו בתחום המחשבים השולחניים צנח מ-18% בשנת 2005 ל-12% בשנת 2006, ואילו נתח השוק שלה בתחום המחשבים הניידים צנח מ-23% בשנה שעברה ל-16% בלבד השנה. בפורסטר מציינים כי ירידה מהותית זו מהווה הפתעה, שכן לנובו השקיעה משאבים רבים לביסוס נוכחותה בשוק האירופאי, כולל הפחתת מחירים והשקעות גדולות בשיווק. עם זאת, למרות הצניחה הגדולה בנתח השוק שלה, עדיין מחזיקה יבמ/לנובו במקום השלישי בשוקי השולחניים והניידים.
במקום הרביעי בקטגוריית המחשבים השולחניים נמצאת פוג'יטסו-סימנס, עם נתח שוק של 7% בשנת 2006, המהווה עלייה מרשימה לעומת נתח שוק של 4% בלבד בשנת 2005. פוג'יטסו-סימנס חזקה בעיקר בשוק הגרמני, אך מצליחה גם במדינות נוספות. במקום הרביעי בקטגוריית הניידים נמצאת טושיבה, עם נתח שוק של 10%.
בפורסטר שאלו את מקבלי ההחלטות אודות שביעות רצונם מספק המחשבים הניידים העיקרי שלהם, במספר קטגוריות שונות. כך לדוגמה קיבלו לנובו וטושיבה את הציונים הטובים ביותר בתחום התמחור, והצליחו להדיח מן המקום הראשון את Dell, אשר באופן מסורתי הובילה בתחום התמחור. בתחום שביעות הרצון הכוללת מאיכות המוצר מובילה לנובו, ואחריה HP וטושיבה. בתחום החדשנות קיבלו כל החברות ציונים נמוכים למדי – רק 26% מהארגונים ציינו שהם "מרוצים מאוד" מהחדשנות של ספק הניידים שלהם, המובילה בתחום זה היא טושיבה, ואחריה לנובו ו-Dell. בתחום התמיכה קיבלו כל החברות ציונים די דומים, כאשר טושיבה מובילה במקצת.