שוק ההיטק: גרטנר "שמה רגל" לתעשיית טלפוניית ה-IP

מעריכה, כי ב-5 השנים הבאות ירכשו עסקים בעולם יותר מ-150 מיליון מכשירי טלפון IP, וכי באירופה, המזה"ת ואפריקה יבוזבזו בשל כך 20 מיליארד דולר מיותרים
שי פאוזנר |

תהליך ההגירה של ארגונים עסקיים אל שימוש בטלפונים המבוססים על פרוטוקול IP (על רשת האינטרנט - ש.פ.) כולל גם עסקות רכישה לא מוצדקות. כך עולה מלהערכת ענקית המחקר והייעוץ הבינלאומית בשוק התקשורת והטכנולוגיה, גרטנר, שפורסמה אמש בעולם. בגרטנר צופים, כי בסיכום השנים 2005-2010 יבצעו ארגונים עסקיים ברחבי העולם השקעות מיותרות בהיקף של 20.3 מיליארד דולר במכשירי טלפון IP יקרים, הפועלים באמצעות צג. היקף ההשקעה המיותרת הצפויה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה יסתכם ביותר מ-5 מיליארד אירו. הפרסום של גרטנר עלול להביא לפגיעה קשה באחד השווקים המתפתחים במהירות בשוק ההיטק העולמי. אחת הבולטות בשוק זה היא סיסקו, שלא נציגות לא קטנה בישראל. בהמשך עלולות להיפגע מהפרסום גם המשווקות בשוק זה. "חברות רבות מחליפות את מכשירי הטלפון הישנים במכשירי IP מפוארים ומבוססי צגים ובמרכזיות ארגוניות הנתמכות על-ידי חומרה חדשה, אולם רוב המשתמשים ממשיכים להשתמש בטלפונים החדשים באותו אופן בו הם השתמשו בטלפונים הישנים, ומנצלים רק יכולות מעטות של מכשירי ה-IP, כמו בדיקת שיחות שלא נענו או שימוש בספר הטלפונים האלקטרוני", אמר אמש נשיא לניהול בגרטנר, בוב הפנר. "למרבית האירוניה, ברוב המשרדים ממוקם טלפון ה-IP עם הצג על שולחן העבודה מאחורי צג המחשב, שהוא גדול יותר ובעל רזולוציה גבוהה יותר". גרטנר מעריכה, כי בחמש השנים הבאות ירכשו ארגונים עסקיים בעולם יותר מ-150 מיליון מכשירי טלפון IP. באזור EMEA ירכשו העסקים מעל 50 מיליון מכשירים. ב-75% מהמקרים, החברות משקיעות בהצטיידות לפחות 150 דולר (117 אירו) יותר מאשר הן צריכות, מכיוון שהן מתמקדות ברכישת מכשירים מבוססי צג, במקום ברכישת מכשירים זולים יותר ללא צג, שאותם ניתן לקשר אל המחשב האישי ולקבל יישומיי תקשורת מאוחדת (Unified Communication). הפנר ממליץ כי הכסף שייחסך על-ידי רכישת מכשירים זולים יותר, ישמש לרכישת יישומי תקשורת מאוחדת. הדבר יסייע לשלב את יישומי התקשורת עם שירותים אחרים דוגמת מסרים מיידיים, מסרים מאוחדים, סוכן אישי, נוכחות, שיחות ועידה ושירותים ניידים, ובכך ליצור שולחן עבודה מאוחד שבמסגרתו משמש מכשיר הטלפון לתפעול התקשורת הקולית. יישומים אלה יעילים ומועילים בהרבה מהצגים על מכשירי הטלפון IP, ומחירם דומה. האנליסטים של גרטנר אומרים, כי הטלפונים עם הצגים יכולים לספק יישומים מועילים לארגון, אולם במחיר גבוה בהרבה מאשר ניתן לקבלם באמצעות המחשב האישי. חברות שבהן אין לעובדים מחשב על שולחן העבודה, כמו בתחום הקמעונות, הבריאות והייצור, הן הלקוחות המתאימות לרכישת מכשירי ה-IP היקרים. במידה ויש מחשב על שולחן העבודה, עדיף לשקול הצטיידות במכשירי טלפון IP זולים יותר. "אנחנו לא טוענים שאין צורך במכשירי IP על שולחן העבודה", אמר הפנר, "אלא שכאשר מדובר בתקציבים מוגבלים, החברות צריכות לרכוש א המכשירים הזולים במקום את המכשירים היקרים, ולהתקין יישומי תקשורת מאוחדת (UC). עליהן לרכוש מכשירים הכוללים צגים רק במידה שכבר יש להן פתרונות UC – ועודפי תקציב רכש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה