עומר אדם נכנס ל-NFT: השקיע מאות אלפי דולרים ב"קוף"
נכנס לתחום חדש. עומר אדם (צילום: משה נחמוביץ)
.
אחרי ג'סטין ביבר, סנופ דוג, מדונה וניימאר, הזמר הפופולרי עומר אדם "מאמץ" את אחד הקופים באוסף ה-NFT המצליח ביותר עולם Bored Ape Yacht Club, ולמעשה נכנס לראשונה לתחום השנוי במחלוקת, שלא מעטים מעריכים כי מדובר בבועה. הזמר, שמעורב בתחומי הנדל"ן, השלים את רכישתו קוף נדיר בקולקציית BAYC. נכון להיום המחיר המינימלי של כל יצירה עומד על מאות אלפי דולרים, וג'סטין ביבר רכש לאחרונה למשל יצירה כזו ב-1.3 מיליון דולר.
NFT הוא ראשי תיבות של Non-Fungible Token, ובעברית – מטבע חד פעמי. למעשה ה-NFT נותן לנו תעודה דיגיטלית על בסיס המטבע הקריפטוגרפי אתריום, עבור יצירות כאלה ואחרות, שהן חד פעמיות. כלומר, תמונה שרכשת ב-NFT תזכה לחתימה דיגיטלית ומספר יצירה בלעדי. כך גם במקרה הנוכחי.
הקוף של אדם הוא חלק מאוסף של 10,000 תמונות מצוירות של קופי-אדם שנוצרו על ידי אלגוריתם באופן אוטומטי על גבי טכנולוגיית בלוקצ'יין. כל קוף הוא יצירה ייחודית לגמרי ומחירו מאופיין באמצעות מידת הנדירות של מאפייניו העיצוביים-פיזיים. כך למשל, רק ל-12% מהקופים יש פרווה אפורה, ל-8% יש הבעת פנים עייפה ול-2% כובע פרופלור. הקוף של אדם נחשב לנדיר במיוחד בשל הביגוד המיוחד שהוא לובש וכן לאור בלון המסטיק שהוא מנפח - מתברר כי רק אצל 1% מתוך 10,000 הקופים שהוצעו, מתקיימים המאפיינים האלה. הקוף של אדם יימצא בחברה טובה לאור העובדה שגם לקוף שרכש הכדורגלן ניימאר יש מסטיק, וכי לקוף של אמינם ביגוד דומה לזה של אדם.
- רשות המיסים נגד רווחי הבלוקצ'יין: נעצר הייטקיסט שלא דיווח על הכנסות
- מה גרם לצניחה של 10% במחיר הביטקוין תוך 10 דקות? האם מגיע התיקון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
"הקוף" של עומר אדם
.
הפרויקט, שמאחוריו עומדת חברה בשם Yuga Labs, הושק רשמית באפריל 2021 וצבר עד כה מכירות בשווי של יותר ממיליארד דולר. ב-30 באפריל הוצעו כאמור 10,000 קופים למכירה בעלות ראשונית של כ-200 דולר לכל יצירה. מאז, הבעלים של הקופים החלו לסחור בהם, הביקוש גאה והסכומים זינקו לאלפי דולרים, וכיום למאות אלפים.
הקופים שבסדרה מיועדים לשמש כתמונות פרופיל, כל אחד מהם ייחודי ואת כל אחד מהם ניתן לרכוש כ-NFT בלבד. מעבר לזכויות קניין רוחני ביצירה, הבעלות על היצירה מקנה לבעלים כרטיס כניסה ל"מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" - מועדון מקוון שצפוי לקיים אירועים בלעדיים לחברי המועדון.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
במקביל להתחדשות בקוף, עומר אדם חתם בסוף השבוע על מזכר הבנות עם חברת טקטונה -4.52% הציבורית ליצירה של מגוון מוצרים דיגיטליים ו-NFT. טקטונה הנסחרת בבורסת ת"א, נחשבת לחברה מובילה בתחום הנכסים הדיגטליים והבלוקצ'ין.
- 4.עדי 17/05/2022 19:01הגב לתגובה זוהוא המציא?
- 3.לילי 17/05/2022 12:31הגב לתגובה זוN.T.F לא נתן להפקת מימון . אם יש לך רעיון ציורי די בשינוי קטן של הציור , כדי להכריז על ציור מקור שלך .
- 2.זו ממש בדיחה שכותבת את עצמה (ל"ת)אלי 16/05/2022 16:33הגב לתגובה זו
- 1.מצא מין את מינו?? (ל"ת)רפי 16/05/2022 16:05הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
