עומר אדם נכנס ל-NFT: השקיע מאות אלפי דולרים ב"קוף"
נכנס לתחום חדש. עומר אדם (צילום: משה נחמוביץ)
.
אחרי ג'סטין ביבר, סנופ דוג, מדונה וניימאר, הזמר הפופולרי עומר אדם "מאמץ" את אחד הקופים באוסף ה-NFT המצליח ביותר עולם Bored Ape Yacht Club, ולמעשה נכנס לראשונה לתחום השנוי במחלוקת, שלא מעטים מעריכים כי מדובר בבועה. הזמר, שמעורב בתחומי הנדל"ן, השלים את רכישתו קוף נדיר בקולקציית BAYC. נכון להיום המחיר המינימלי של כל יצירה עומד על מאות אלפי דולרים, וג'סטין ביבר רכש לאחרונה למשל יצירה כזו ב-1.3 מיליון דולר.
NFT הוא ראשי תיבות של Non-Fungible Token, ובעברית – מטבע חד פעמי. למעשה ה-NFT נותן לנו תעודה דיגיטלית על בסיס המטבע הקריפטוגרפי אתריום, עבור יצירות כאלה ואחרות, שהן חד פעמיות. כלומר, תמונה שרכשת ב-NFT תזכה לחתימה דיגיטלית ומספר יצירה בלעדי. כך גם במקרה הנוכחי.
הקוף של אדם הוא חלק מאוסף של 10,000 תמונות מצוירות של קופי-אדם שנוצרו על ידי אלגוריתם באופן אוטומטי על גבי טכנולוגיית בלוקצ'יין. כל קוף הוא יצירה ייחודית לגמרי ומחירו מאופיין באמצעות מידת הנדירות של מאפייניו העיצוביים-פיזיים. כך למשל, רק ל-12% מהקופים יש פרווה אפורה, ל-8% יש הבעת פנים עייפה ול-2% כובע פרופלור. הקוף של אדם נחשב לנדיר במיוחד בשל הביגוד המיוחד שהוא לובש וכן לאור בלון המסטיק שהוא מנפח - מתברר כי רק אצל 1% מתוך 10,000 הקופים שהוצעו, מתקיימים המאפיינים האלה. הקוף של אדם יימצא בחברה טובה לאור העובדה שגם לקוף שרכש הכדורגלן ניימאר יש מסטיק, וכי לקוף של אמינם ביגוד דומה לזה של אדם.
- רשות המיסים נגד רווחי הבלוקצ'יין: נעצר הייטקיסט שלא דיווח על הכנסות
- מה גרם לצניחה של 10% במחיר הביטקוין תוך 10 דקות? האם מגיע התיקון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
"הקוף" של עומר אדם
.
הפרויקט, שמאחוריו עומדת חברה בשם Yuga Labs, הושק רשמית באפריל 2021 וצבר עד כה מכירות בשווי של יותר ממיליארד דולר. ב-30 באפריל הוצעו כאמור 10,000 קופים למכירה בעלות ראשונית של כ-200 דולר לכל יצירה. מאז, הבעלים של הקופים החלו לסחור בהם, הביקוש גאה והסכומים זינקו לאלפי דולרים, וכיום למאות אלפים.
הקופים שבסדרה מיועדים לשמש כתמונות פרופיל, כל אחד מהם ייחודי ואת כל אחד מהם ניתן לרכוש כ-NFT בלבד. מעבר לזכויות קניין רוחני ביצירה, הבעלות על היצירה מקנה לבעלים כרטיס כניסה ל"מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" - מועדון מקוון שצפוי לקיים אירועים בלעדיים לחברי המועדון.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
במקביל להתחדשות בקוף, עומר אדם חתם בסוף השבוע על מזכר הבנות עם חברת טקטונה 0% הציבורית ליצירה של מגוון מוצרים דיגיטליים ו-NFT. טקטונה הנסחרת בבורסת ת"א, נחשבת לחברה מובילה בתחום הנכסים הדיגטליים והבלוקצ'ין.
- 4.עדי 17/05/2022 19:01הגב לתגובה זוהוא המציא?
- 3.לילי 17/05/2022 12:31הגב לתגובה זוN.T.F לא נתן להפקת מימון . אם יש לך רעיון ציורי די בשינוי קטן של הציור , כדי להכריז על ציור מקור שלך .
- 2.זו ממש בדיחה שכותבת את עצמה (ל"ת)אלי 16/05/2022 16:33הגב לתגובה זו
- 1.מצא מין את מינו?? (ל"ת)רפי 16/05/2022 16:05הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.