עומר אדם נכנס ל-NFT: השקיע מאות אלפי דולרים ב"קוף"
נכנס לתחום חדש. עומר אדם (צילום: משה נחמוביץ)
.
אחרי ג'סטין ביבר, סנופ דוג, מדונה וניימאר, הזמר הפופולרי עומר אדם "מאמץ" את אחד הקופים באוסף ה-NFT המצליח ביותר עולם Bored Ape Yacht Club, ולמעשה נכנס לראשונה לתחום השנוי במחלוקת, שלא מעטים מעריכים כי מדובר בבועה. הזמר, שמעורב בתחומי הנדל"ן, השלים את רכישתו קוף נדיר בקולקציית BAYC. נכון להיום המחיר המינימלי של כל יצירה עומד על מאות אלפי דולרים, וג'סטין ביבר רכש לאחרונה למשל יצירה כזו ב-1.3 מיליון דולר.
NFT הוא ראשי תיבות של Non-Fungible Token, ובעברית – מטבע חד פעמי. למעשה ה-NFT נותן לנו תעודה דיגיטלית על בסיס המטבע הקריפטוגרפי אתריום, עבור יצירות כאלה ואחרות, שהן חד פעמיות. כלומר, תמונה שרכשת ב-NFT תזכה לחתימה דיגיטלית ומספר יצירה בלעדי. כך גם במקרה הנוכחי.
הקוף של אדם הוא חלק מאוסף של 10,000 תמונות מצוירות של קופי-אדם שנוצרו על ידי אלגוריתם באופן אוטומטי על גבי טכנולוגיית בלוקצ'יין. כל קוף הוא יצירה ייחודית לגמרי ומחירו מאופיין באמצעות מידת הנדירות של מאפייניו העיצוביים-פיזיים. כך למשל, רק ל-12% מהקופים יש פרווה אפורה, ל-8% יש הבעת פנים עייפה ול-2% כובע פרופלור. הקוף של אדם נחשב לנדיר במיוחד בשל הביגוד המיוחד שהוא לובש וכן לאור בלון המסטיק שהוא מנפח - מתברר כי רק אצל 1% מתוך 10,000 הקופים שהוצעו, מתקיימים המאפיינים האלה. הקוף של אדם יימצא בחברה טובה לאור העובדה שגם לקוף שרכש הכדורגלן ניימאר יש מסטיק, וכי לקוף של אמינם ביגוד דומה לזה של אדם.
- האם אנחנו שוב מריחים בועה?
- רשות המיסים נגד רווחי הבלוקצ'יין: נעצר הייטקיסט שלא דיווח על הכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
"הקוף" של עומר אדם
.
הפרויקט, שמאחוריו עומדת חברה בשם Yuga Labs, הושק רשמית באפריל 2021 וצבר עד כה מכירות בשווי של יותר ממיליארד דולר. ב-30 באפריל הוצעו כאמור 10,000 קופים למכירה בעלות ראשונית של כ-200 דולר לכל יצירה. מאז, הבעלים של הקופים החלו לסחור בהם, הביקוש גאה והסכומים זינקו לאלפי דולרים, וכיום למאות אלפים.
הקופים שבסדרה מיועדים לשמש כתמונות פרופיל, כל אחד מהם ייחודי ואת כל אחד מהם ניתן לרכוש כ-NFT בלבד. מעבר לזכויות קניין רוחני ביצירה, הבעלות על היצירה מקנה לבעלים כרטיס כניסה ל"מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" - מועדון מקוון שצפוי לקיים אירועים בלעדיים לחברי המועדון.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
במקביל להתחדשות בקוף, עומר אדם חתם בסוף השבוע על מזכר הבנות עם חברת טקטונה 2.95% הציבורית ליצירה של מגוון מוצרים דיגיטליים ו-NFT. טקטונה הנסחרת בבורסת ת"א, נחשבת לחברה מובילה בתחום הנכסים הדיגטליים והבלוקצ'ין.
- 4.עדי 17/05/2022 19:01הגב לתגובה זוהוא המציא?
- 3.לילי 17/05/2022 12:31הגב לתגובה זוN.T.F לא נתן להפקת מימון . אם יש לך רעיון ציורי די בשינוי קטן של הציור , כדי להכריז על ציור מקור שלך .
- 2.זו ממש בדיחה שכותבת את עצמה (ל"ת)אלי 16/05/2022 16:33הגב לתגובה זו
- 1.מצא מין את מינו?? (ל"ת)רפי 16/05/2022 16:05הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
