הקפה שמשגע אותנו: "הישראלים רוצים לקנות ב-5 ש' ולהרגיש 'שהפסידו' עליהם"
יותר ממתקפת החיוכים של רוחאני ומתקפת הנגד של ביבי, דובר בשבוע שעבר על מהפכת הקפה של קופיקס, הרשת החדשה שמציעה קפה וכל דבר אחר לידו בעלות ב-5 שקלים לפריט.
אז אחרי שדיברנו
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום?
היכולת לקלוע לרצונו ולטעמו של הצרכן הישראלי הכי פחות מוערכת, וגם היכולת לזהות את הצורך הזה ולהתאים את המוצר לציפיותיו, תמיד להביא בשורה חדשה ואמיתית ולא לתת לצרכן את מה שהוא יכול לקבל אצל המתחרה ממול, כי הצרכן מצביע בסופו של דבר ברגליים ויודע לדרוש את מה שמגיע לו.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום?
הכח שיש לחברות הגדולות, לספקים וליבואנים שלכאורה מכתיבים את השוק, את גודל המוצרים ואיכותם. למוצרים רבים המסופקים על ידי חברות גדולות, נוספות עלויות עקיפות שמקורן במערכות תפעול ושיווק גדולות שבסופו של דבר מספקות מוצר יקר ביחס לציפיותיו של הצרכן.
3. מה ההישג המשמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני עוסקת ביבוא וקניינות כבר כמה שנים, אך אין ספק שההישג המשמעותי מבחינתי עד היום הוא 'קופיקס'. להיות שותפה במיזם שהוא גם כלכלי ומסקרן מצד אחד, ומצד שני מסייע למהפכה החברתית בישראל, מעניק סיפוק ומהווה מבחינתי שיא בקריירה.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
תמיד החזקתי בדעה שהחיים הם שיעור, ומכל שלב בחיים שעברתי לקחתי איתי משהו. לכן לא אמחק שום פרק בחיי שהשפיע על מי שהנני היום.
5. מה האתגר הכי גדול בשיווק לצרכן הישראלי?
הישראלים רוצים לקנות ב-5 שקלים ולהרגיש "שהפסידו" עליהם, יחד עם זאת הם לא מוכנים להתפשר על איכות או על כמות. האתגר שלנו היה להביא את המוצר במחיר הנכון ובגודל שיספק את הציפיות של הצרכן הישראלי, שהן "גם וגם וגם"...
6. איך נולד הרעיון של קופיקס?
אבא שלי, איש העסקים אבי כץ, הוא היזם שעומד מאחורי הרעיון המדהים הזה. בשנת 2002, כשהתחילו להיפתח בארץ חנויות הנוחות בצידי הדרכים, אבא שלי עצר באחת מהן על מנת לקנות קפה, כריך ומשהו נוסף לנוסע שהיה איתו. כשירד מהרכב הוא לקח איתו 50 שקלים, הוא רכש 4 מוצרים והיה צריך לחזור לרכב להביא עוד 18 שקלים. שם הכתה בו ההבנה שלא יכול להיות שאדם שנמצא בדרך ורוצה קפה, מאפה ועוד דבר קטן ליד, צריך לשלם כל כך הרבה כסף. מאז הוא החל לפתח את הרעיון וכשהתנאים הבשילו, 'קופיקס' נולדה.
מאות אנשים ממתינים לקפה (יח"צ)
7. של מי היה הרעיון לשווק אותו כאייטם כלכלי-חברתי?
הנושא הכלכלי-חברתי תמיד היה בראש מעיניו של אבי, גם הכל בדולר, כפר השעשועים וקרן הגשמה, שהקים, נבעו כולם מכך. השיח על 'קופיקס' כמייזם כלכלי-חברתי אינו נובע כתוצאה מפעולות שיווק, אלא צף ועולה מן השטח.
8. מה התגובות שאתם מקבלים?
משמח לראות אנשים מפרגנים, שבאים אלינו ופשוט אומרים תודה, מברכים אותנו ומאחלים שנצליח ושנפתח עוד סניפים. אנשים יוצאים עם חיוך מבית הקפה. הם לא מאמינים שזה אמיתי.
9. אם לא היית ב'קופיקס', בטוח היית...
עוסקת בתחום הקוסמטיקה בו עבדתי ב-4 שנים האחרונות.
10. מי פתח לך את הדלת?
אבא שלי, שהאמין בי ונתן לי את האפשרות להיות שותפה במיזם מדהים מסוג זה.
11. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
רציתי להיות מורה, אבל כשקצת גדלתי הבנתי שזה ממש לא בשבילי. אני מרוצה עם ההחלטות שלי כרגע.
רוצים להרגיש שהפסידו עליהם. ממתינים לקנות קפה ב-5 שקלים (יח"צ)
12. פרגני למתחרים
תחום הקפה בישראל נמצא בשיא ורשתות בתי הקפה האחרות מצויינות, הן נותנות שירות חוויתי, אך לא נותנות מענה אמיתי לצרכנים אשר מעוניינים במוצרי "to go". גם ברשתות שמציעות מחיר שונה ליושבים וללוקחים, הפער בין המחירים אינו משמעותי ולמרבה הצער המגמה בתקופה האחרונה הייתה לאחד בין המחירים לטובת הגבוה מביניהם/
13. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
תפקידי הביצועי כמנהלת רכש מחייב אותי פעמים רבות לעמוד על המקח... במיוחד במחירים שלנו, לכן המשפט שאני אומרת הכי הרבה הוא "לא יכולה... זה יקר לי מידי...".
14. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
יש ספקים שהולכים איתנו הרבה שנים וכאלה שהאמינו בקונספט שלנו מההתחלה, הרבה פעמים באים ספקים חדשים ומציעים לנו מחירים נמוכים יותר לאותם מוצרים. הקונפליקט שאני מתמודדת איתו רבות הוא האם להחליף ספק קיים בספק אחר בגלל מחיר יותר נמוך ולא "לשמור אמונים" לאלה שהאמינו בנו בתחילת הדרך.... בסופו של דבר, שירות, איכות ומחיר הם הגורמים המכריעים, אנו נמצאים בעולם של עסקים ואין מקום לנוסטלגיה.
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לאבי יש עוד לפחות 3 רעיונות לפרויקטים מסחריים חדשים שישנו את השוק הישראלי, וכשאמצה את 'קופיקס', ארצה להשתתף בהקמתם.
- 9.הישראלים התרגלו שיגנבו אותם בכל דבר (ל"ת)נעמי 15/10/2013 12:34הגב לתגובה זו
- 8.אבי כהן 08/10/2013 08:36הגב לתגובה זואני חושב שזיהוי מיזם מסוג כזה מצורך חברתי- כלכלי, שהיינו סוג של win-win, זה הדבר שהרבה זמן חיכו לו הצרכנים במדינת ישראל. אני מאוד מאמין בקונספט הזה ואני חושב שהוא יצליח עוד מעל המצופה. יישר כוח לאבי כץ!!
- 7.tr 07/10/2013 08:17הגב לתגובה זולהתבטא כנראה שהיה מסטול באותו רגע גברת נעמה תורן,נראה לפחות אם יהיה לך את האינטגרטי לפרסם תגובה זו
- תודה (ל"ת)tr 07/10/2013 09:38הגב לתגובה זו
- 6.יעקב 06/10/2013 18:42הגב לתגובה זואז אל תבלבלו את היוצרות.. למוכר זה טוב וגם לנו הקונים , אין שום סיבה שחצי בגט בארץ יעלה 3.3 ₪ ובחול מספר סנטים .. למה? למה? בסך הכול בגט וכך זה נכון להרבה מוצרים.. זו גנבה בלי בושה נשלטת על ידי קרטלים בחסות הממשלה....
- 5.אלי 06/10/2013 16:18הגב לתגובה זוהסניף מפסיד כסף כדי ליצור תור ולמכור חלומות לזכיינים - זהירות את הכסף הם לא עושים מקפה, את הכסף הם יעשו מהפראיירים שיהיו זכיינים
- 4.מחפשת שוגר דדי גם 06/10/2013 15:51הגב לתגובה זומי צריך יותר? נראה שהיה צריך להביא את האבא למדור כי הוא ההבטחה האמיתית. לא שזה מוריד מגודל העשייה, אבל זה בטוח מוריד מגודל ההישג בגיל הצעיר ולכן לא בטוחה שחגית מתאימה למדור
- 3.אליהו 06/10/2013 15:12הגב לתגובה זויצליחו למשוך את הקהל לקנות גם 3 עגבניות שרי ומלפפון ב5 שקלים? וכמה כבר יכול להיות רווח של עסק במחירים כאלה???
- כוכב 06/10/2013 15:53הגב לתגובה זווהיא מצויינת. אולי התורים הענקיים שבאו לבדוק אם זה באמת מוצלח ייעלמו, אבל אנשים מחפשים הצעה הוגנת. לכן קופיקס היא לא נייס טו הב אלא צורך ולכן הם פה כדי להישאר
- רות 06/10/2013 15:51הגב לתגובה זואני לא מבינה מה ההתעסקות הגדולה ברווח וכל השאלות "מה יכול להיות הרווח של עסק". מה אנשים חושבים שבנאדם פתח עסק בלי לחשוב ובלי לקחת מומחים שיעשו את החישוב שיהיה רווחי?? חוצמזה, מה אתם דואגים לרווח שלהם?! תקנו בחמישה שקלים, תגידו תודה ותלכו הביתה. אם אתם לא מאמינים בעסק ולא מתכננים להיות זכיינים אין שום סיבה להתעסק ברווח שלהם. רק לקנות ולהינות מהרווח שלנו כצרכנים =)
- 2.סטייל 06/10/2013 15:07הגב לתגובה זואת נראית בחורה נחמדה,אבל עם טעם על הפנים. חולצה נוראית שרק מדגישה את החזה הגדול,שמלה אללה יוסטור וגם בשיער כדאי להשקיע קצת, זה יעלה קצת יותר מ 5 שח אבל זה יהיה שווה
- 1.סמדר 06/10/2013 12:59הגב לתגובה זופשוט כולם דיברו עליהם. יופי של עבודה עשו שם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
