למה צנחו מכירות הרכבים החדשים באירופה ביותר מ-8% באוגוסט?
מכירות הרכבים החדשים באיחוד האירופי נפלו בחודש אוגוסט עם נסיגה בכל חמשת השווקים העיקריים של הגוש. מנתונים שפורסמו היום על ידי איגוד יצרני הרכב האירופי (ACEA) עולה כי רישומי הרכבים החדשים ברחבי האיחוד האירופי, נתון המשקף את היקף המכירות, צנחו ב-8.4% בחודש אוגוסט בהשוואה לחודש אוגוסט אשתקד לרמה של 1.04 מיליון כלי רכב.
נזכיר, כי תעשיית הרכב האירופאית נתונה תחת לחץ לאחרונה, בין היתר, על רקע השפעות מלחמת הסחר, חוסר הוודאות בקשר עם הברקזיט שמשפיע על הכלכלה האירופאית כולה והשקעות הון הנדרשות לנוכח שינויים תכנולוגיים מתבקשים, בקשר עם הטיית הייצור לרכבים המונעים באמצעות חשמל ועדכון כללי פליטת מזהמים.
עם זאת, הירידה הנוכחית קשורה רק בעקיפין לגורמים אלו. באיגוד מציינים כי הירידה מיוחסת בעיקר לבסיס השוואה גבוה אשתקד, כאשר באוגוסט 2018, יצרני הרכב ביצעו מהלכים להגדלת היקף המכירות לקראת יישום כללי פליטה חדשים באירופה, מה שהוביל לצמיחה דו ספרתית בשווקים רבים באירופה.
- 1.דירה = קורת גג 20/09/2019 00:02הגב לתגובה זודירה = קורת גג

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.