בלעדי

קדחת חיפושי הנפט: תאגיד חיפושי הנפט 'green' נכנס לשלד אביב פתרונות

700 מיליון חביות נפט בקזחסטן, לכך מצפה החברה האמריקנית שנכנסת לתוך השלד הבורסאי ומקבלת 66% מהמניות בשלב ראשון

יציקת חברות חיפושי נפט וגז אל תוך שלדים בבורסה בת"א היה בחלקים משנת 2010 הלהיט בבורסה בת"א. מאז וברקע להסדרת הנושא ע"י הרשות והממונה על עסקי הנפט בישראל, התחום הזה נרגע לחלוטין. עם זאת, ל-Bizportal נודע כי לתוך השלד אביב פתרונות צפוי להתמזג תאגיד חיפושי נפט אמריקני שנקרא 'גרין' אשר בבעלותו שטח נרחב - בקזחסטן.

מדובר בעסקה לפיה תוכנס לתוך אביב פתרונות הבורסאית חברה שמחזיקה 50% משטח של 8000 קמ"ר בקזחסטן, מדינה שידוע במרבצי נפט גדולים. החברה שנכנסת מדברת דו"ח גיאולוגי המצביע על 700 מיליון חביות ברות הפקה באותו שטח שבבעלותה.

בשלב ראשון יוקצא לאותה החברה כ-66% ממניות אביב פתרונות כאשר מאוחר יותר ולפי אבני דרך, יעלה חלקה של החברה עד ל-90%. אבני הדרך הם דו"ח של חברה מובילה בינאלומית שמראה כי ניתן להפיק 100 מיליון חביות יעלה את חלקה ל-75%, קידוח שמאמת את אותן 100 מיליון חביות יעלה את חלקה של החברה ל-90%. בתוך כך, גם הנפקה בשווי של למעלה מ-350 מיליון שקלים תיחשב כאבן דרך שתעלה את חלקה של החברה.

מאחורי העסקה עומדים בעלי המניות העיקריים באביב פתרונות, ירון ייני (10.15%) וחברת אסיה פיתוח (9.99%) שנמצאת בבעלות אנשי העסקים דני מור ואילון ברוך ומנוהלת ע"י כפיר זילברמן.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    גם אני לא קונה מניות שלך...חחחח (ל"ת)
    ירון ייני 23/03/2011 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    מושחל קשות. 23/03/2011 17:26
    הגב לתגובה זו
    אז היה השחלה או שראו מציאה ואספו לקראת פריצה גדולה???
  • 20.
    רונן 23/03/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    חברה זה הולך להיות פיצוץ של חברה
  • 19.
    עם בוא האביב מגיעים הפתרונות.. (ל"ת)
    אביב 23/03/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    700 מיליון 23/03/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    משוגע מי שלא מחליף אביב עם פי 70 יותר נפט ויותר זולה מגלוב.
  • 17.
    אלישע 052-8928464 23/03/2011 13:27
    הגב לתגובה זו
    המחזור הנמוך מאוד היום מסמל שגל המכירות הסתיים. ממליץ מאוד להיכנס/לחזק כי תקופת הדישדוש הולכת ומתקצרת מרגע לרגע ואילו מועד הפריצה מתקרב מרגע לרגע
  • 16.
    טל 23/03/2011 13:20
    הגב לתגובה זו
    נראת עיסקה מדהימה
  • 15.
    רן 23/03/2011 11:54
    הגב לתגובה זו
    בלי קשר לעומק הדילול, שגם כך מותנה באבני דרך, פוטנציאל האפסייד גבוה מאוד
  • 14.
    אסיה פיתוח 23/03/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
    משהו מתבשל שם כבר הרבה זמן
  • 13.
    קשה להאמין שהעסקה תצא לפועל (ל"ת)
    קרן 23/03/2011 10:11
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מנייה למסחר למריצים ומורצים חח! (ל"ת)
    לא לגעת 23/03/2011 10:09
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רונית 23/03/2011 10:07
    הגב לתגובה זו
    נראת אחלה עסקה בגלל אבני הדרך
  • 10.
    נתי 23/03/2011 10:06
    הגב לתגובה זו
    שימו לב שאין כמעט דילול
  • 9.
    גבי 23/03/2011 10:05
    הגב לתגובה זו
    אסיה פיתוח בדר ל300
  • 8.
    בכיר 23/03/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    שימו לב שעם יהיה דילול של 90 אחוז זה יהיה רק אחרי שהשווי של הציבור יהיה מעל מליארד שח!!!!!!!
  • 7.
    אביב בדרך המלך.... (ל"ת)
    עסקה ענקית 23/03/2011 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לא נוגע במניות של ירון ייני (ל"ת)
    מאיר 23/03/2011 09:57
    הגב לתגובה זו
  • ואני לא קונה מניות של מאיר...חחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    ירון ייני 23/03/2011 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כל הכבוד לירון ייני (ל"ת)
    עסקה ענקית 23/03/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קונה ב1אגורהההההההההההההההההההההההההההההההההה (ל"ת)
    1אגורההההההההההההההה 23/03/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מסוכןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן (ל"ת)
    1אגורההההההההההההההה 23/03/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זהירות תהיה שם הנפקה במחירי ריצפה (ל"ת)
    ניר אופיר 23/03/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כמה יהיה הדילול? (ל"ת)
    שוקי 23/03/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.