רישיון חיפושי הנפט 'מד אשדוד' הולך לקונסורציום בהובלת קבוצת ACC אשר כולל גם את בן זקן

הזוכים ברישיון הנכסף הם חיים ליבוביץ', ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי. מניית מנופים מזנקת למרות שההצעה הוגשה באופן עצמאי ע"י בן זקן

תם המרוץ אחר הרשיונות "במד אשדוד". ע"פ דיווחים לא רשמיים קבוצת ACC שבשליטת איש העסקים החרדי חיים ליבוביץ' ובעלי השליטה בחברת מנופים ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי זכו ברשיון לחיפוש נפט וגז 16 ק"מ מערבית לחוף פלמחים. הרישיון צפוי להינתן לתקופה של שבע שנים, כפוף לעמידה בלוחות זמנים, שבסיומן יהיו השותפים לבצע עבודות קידוח.

מועצת הנפט בחרה בקונסורציום בהובלת קבוצת ACC Group, זאת לאחר שהוועדה המייעצת כבר דנה בבקשות שהוגשו ונתנה את המלצותיה בנידון. במועצת הנפט חברים תשעה אישי ציבור שמונו לתפקידם על ידי שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו. יו"ר המועצה הינו ראש מועצת אריאל רון נחמן.

בשיחה עם Bizportal אמר בן זקן לפני כשבועיים כי החבירה לליבוביץ' הינה עסק פרטי שלו ושל נניקשווילי: "מנופים לא קשורה לסוגיה הזאת, במידה והדבר יצא אל הפועל מדובר בהשקעה פרטית שלי ושל אברהם. אני לא יודע כרגע להגיד שום דבר בנוגע למנופים, במידה ונזכה יכול להיות שנציע לחברה להצטרף, אבל זה יהיה באמצעות דיווח מסודר".

רישיון "מד-אשדוד" הוחזק עד לפני שנתיים בידי חברות קבוצת מימון. בשנת 2007 הודיע משרד התשתיות על פקיעת הרישיון ועל שלילתו כיוון שבעלות הזכיון לא עמדו בהתחייבויות. ע"פ הערכות שפורסמו בתקופה האחרונה ע"י מתמודדים על הרשיונות בקידוח "ים 3", הנמצא 16 ק"מ מערבית לחוף פלמחים, קיים פוטנציאל לתגלית נפט מסחרית בהיקף כולל של עד 200 מיליון חביות נפט.

על הרשיון התחרו קבוצת רציו יהש (שעשויה הייתה לכלול את קבוצת דלק וישראמקו), קבוצה משותפת למודיעין יהש, לפידות וטאו קפיטל של איש העסקים היהודי-קנדי וורן ניופילד. באחרונה הודיעה זרח יהש על פרישתה מהמרוץ, כנראה במטרה להתמקד ברשיונות אחרים שעבורם הגישה בקשות.

החדשות על הזוכה גורמות לטלטלה של ממש בקרב השותפויות זה יום שני ברציפות - למרות שהמידע הרשמי על הזוכה עדיין לא פורסם. כך לדוגמא מניית מודיעין יהש צונחת זה יום שני ברציפות ומשלימה נפילה בשיעור של 25.9%. מנגד, מניות מנופים (שעדיין אפילו לא קשורות לקידוח) מטפסות יום שני ברציפות ביותר מ-20%.

בשיחה עם Bizportal אמר מנכ"ל ישראמקו יוסי לוי: "אני מקווה שזו רק שמועה, דברתי עם הממונה על תחום הנפט לפני דקות אחדות והוא לא אישר ולא הכחיש".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.