בדויטשה שוריים על השוק: התנאים כרגע עלולים אפילו לייצר 'מיני בועה' זמנית
בזמן שברחבי העולם ממשיכים כלכלנים לטעון כי ההתאוששות הכלכלית עלולה להיות בצורת W, במחלקת המחקר של ענק הבנקאות הגרמני דויטשה בנק עושים מהלך ומשדרגים את תחזית הצמיחה עולמית ל-3.5% וצופים שעשר המניות המובילות בשווקים המתעוררים ירשמו התאוששות בצורת V.
בדויטשה בנק עדכנו את תחזית הצמיחה העולמית מתחזית קודמת שעמדה על 2.5, זאת "כתוצאה משורה של נתונים חיוביים שנתקבלו בתקופה האחרונה". בין הנתונים העיקריים אליהם מתייחסים בדויטשה בגורמים לעדכון תחזית הצמיחה העולמית, ניתן למצוא את השיפור בפעילות היצרנית בחודשים האחרונים, זאת כתוצאה מהשיפור בדויטשה כותבים בסקירה, כי החדשות הטובות מהזוית הכלכלית היו הסיבה לשיפור שתנאי השווקים הפיננסים בעולם.
עם זאת, בדויטשה שואלים את השאלה המתבקשת והיא - האם השיפור בכלכלה יימשך גם לאחר סיום תוכניות התמריצים מסביב לעולם? האם הצרכן ימשיך לתמוך בהתאוששות?
בדויטשה מעריכים כי סביבת הריביות הנמוכה שצפויה להישאר כזו אל תוך 2010 יחד עם סביבה אינפלציונית מרוסנת והמשך צמיחה כלכלית, כל אלו צפויים להשאיר את השווקים הפיננסים ב"נקודה מתוקה" לפחות לעוד 6 חודשים ואף יותר.
בדויטשה לא ממש מודאגים מנושא האינפלציה וכותבים, כי הקצב האיטי של הצמיחה צפוי להותיר את האינפלציה העולמית ברמות סבירות. "אנו צופים כי הריבית בארה"ב וביפן תיוותר ללא שינוי אל תוך 2010. לגבי הריבית בגוש האירו, הצפי הוא להתחלת העלות ריבית במחצית השנייה של 2010".
בדויטשה מציינים 3 תרחישים שאם יתרחשו הם עלולים להעיב מאוד על המשך העליות בשווקים הפיננסים. התרחיש הראשון הוא "ירידה מהפסים" של הצמיחה הכלכלית העולמית. התרחיש השני הוא חששות הולכים וגדלים מיווצרות אינפלציה. התרחיש השלישי הוא יציאה של הבנקים המרכזיים מהמדיניות המאוד מקלה על השווקים. להערכת כלכלי דויטשה, אף אחד מהתרחישים הללו לא צפוי לצאת אל הפועל ב-6-9 החודשים הקרובים ואף מעבר לכך.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.