ראשי חברות השיווק הישיר נגד הגבלת 'הדוא"ל-זבל'

אנשי חטיבת השיווק הישיר באיגוד לשכות המסחר, נפגשו אתמול עם וועדת הכלכלה של כנסת כדי לנסות להקטין את הפגיעה המתוכננת בהם
שי פאוזנר |

בהמשך לדברים שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, בעניין הכוונה של הכנסת לחוקק חוק שיגביל מאוד את תחום ה"דואר זבל", כפי שנהוג לקרוא להודעות פרסום בדוא"ל, נערכה אתמול פגישה של ועדת הכלכלה בכנסת עם נציגי התחום.

"התיקון לחוק התקשורת יחסום בפני בתי עסק קטנים ובינוניים, את האפשרות להשתמש באפשרויות השיווק הישיר, בכדי למצוא במה ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים, שלא באמצעות קמפיינים גדולים ויקרים. הצעת החוק במתכונתה העכשווית כלל אינה מאפשרת לבעל עסק להתחשב בשיקולים עסקיים לגיטימיים". כך אמר אתמול (ד') אלי שחף, יו"ר חטיבת השיווק הישיר באיגוד לשכות המסחר, ומנכ"ל חברת עסקה טובה, בדיון בוועדה.

"חברות השיווק הישיר אינן מתנגדות להגבלת הודעות מסחריות בלתי רצויות המכבידות על הצרכן", אמר שחף והוסיף כי "החטיבה חוששת כי הוראות התיקון, כפי שהם מוצעות כרגע, יובילו להתמוטטות ענף עסקי שלם ולגיטימי אשר מהות עיסוקו היא מכירת מוצרים באמצעות פנייה ישירה לבתי אב בישראל".

לטענת החטיבה, יש להבחין בין אמצעי דיוור בהם יש עלויות תקשורת למשלח, לבין אמצעים בהם אין עלויות תקשורת.

שחף: "מקובל על הענף, כי יש להחמיר עם שולחי דואר אלקטרוני באינטרנט, - זאת מאחר ועלות המשלוח של דואר אלקטרוני היא אפסית, וכי המטרד הנגרם למקבלו הוא גדול. לעומת זאת, משלוח פקס, SMS או הודעות קוליות דרך הטלפון כרוכים בעלות גם מצד השולח". שחף הדגיש, כי לחברות לשיווק ישיר אין כל אינטרס להשקיע משאבים בשיווק ישיר ללקוחות שאינם מעוניינים בכך.

אנשי התחום מסרו, כי כי גם הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, הביעה בדיון חשש, כי התיקון להצעת החוק יפגע באמצעי הדיוור והשיווק של עסקים קטנים ובינוניים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.