ראשי חברות השיווק הישיר נגד הגבלת 'הדוא"ל-זבל'
בהמשך לדברים שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, בעניין הכוונה של הכנסת לחוקק חוק שיגביל מאוד את תחום ה"דואר זבל", כפי שנהוג לקרוא להודעות פרסום בדוא"ל, נערכה אתמול פגישה של ועדת הכלכלה בכנסת עם נציגי התחום.
"התיקון לחוק התקשורת יחסום בפני בתי עסק קטנים ובינוניים, את האפשרות להשתמש באפשרויות השיווק הישיר, בכדי למצוא במה ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים, שלא באמצעות קמפיינים גדולים ויקרים. הצעת החוק במתכונתה העכשווית כלל אינה מאפשרת לבעל עסק להתחשב בשיקולים עסקיים לגיטימיים". כך אמר אתמול (ד') אלי שחף, יו"ר חטיבת השיווק הישיר באיגוד לשכות המסחר, ומנכ"ל חברת עסקה טובה, בדיון בוועדה.
"חברות השיווק הישיר אינן מתנגדות להגבלת הודעות מסחריות בלתי רצויות המכבידות על הצרכן", אמר שחף והוסיף כי "החטיבה חוששת כי הוראות התיקון, כפי שהם מוצעות כרגע, יובילו להתמוטטות ענף עסקי שלם ולגיטימי אשר מהות עיסוקו היא מכירת מוצרים באמצעות פנייה ישירה לבתי אב בישראל".
לטענת החטיבה, יש להבחין בין אמצעי דיוור בהם יש עלויות תקשורת למשלח, לבין אמצעים בהם אין עלויות תקשורת.
שחף: "מקובל על הענף, כי יש להחמיר עם שולחי דואר אלקטרוני באינטרנט, - זאת מאחר ועלות המשלוח של דואר אלקטרוני היא אפסית, וכי המטרד הנגרם למקבלו הוא גדול. לעומת זאת, משלוח פקס, SMS או הודעות קוליות דרך הטלפון כרוכים בעלות גם מצד השולח". שחף הדגיש, כי לחברות לשיווק ישיר אין כל אינטרס להשקיע משאבים בשיווק ישיר ללקוחות שאינם מעוניינים בכך.
אנשי התחום מסרו, כי כי גם הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, הביעה בדיון חשש, כי התיקון להצעת החוק יפגע באמצעי הדיוור והשיווק של עסקים קטנים ובינוניים.
חטיבת השיווק הישיר בלשכת המסחר מונה עשרות חברות העוסקות בשיווק ישיר באמצעי התקשורת השונים. החטיבה פועלת לקידום ולפיתוח ענף השיווק הישיר בישראל, לרווחת החברות בחטיבה וציבור הצרכנים בכללותו, והיא רואה חשיבות עליונה בבניית אמון הצרכנים בשירותים ובמוצרים המסופקים על ידי הענף.