
אחרי ההצלחה של החשמלית Aiways U5 בישראל מגיע תורו של ה-U6 - כמה הוא יעלה?
מותג הרכב החשמלי הסיני אייווייז הושק בישראל בחודש מרץ 2021 על ידי היבואן אוטו חן עם הגעת דגם ה-U5 ארצה. עד מהרה התלהב הקהל הישראלי מהרכש הסיני וכיום כבר לא נדיר לראות אותה בכבישים, למרות שמחירו החל מ-157,500 שקל. מאז ועד היום נמכרו למעלה מ-2,000 רכבים מדגם ההשקה כאשר המכירות רק מאמירות משנה לשנה. המכירות ב-2022 באירופה כולה הסתכמו בכ-3,000 רכבים כך שישראל מהווה שוק משמעותי עבור היצרנית הסינית. לאחרונה, ולאחר ההצלחה של דגם ה-U5 ובמקביל אליו, השיקה אייווייז גם את דגם ה-U6, דגם SUV קופה. המחירון של הדגם החדש אינו זול ועומד על 219,000 שקל. למנוע יש הספק של 214 כ"ס, מומנט של 32.1 קג"מ ותאוצה של 7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש. ישנה סוללת 63 קוט"ש עם טווח חשמלי של 405 ק"מ, ברמת גימור אחת – "פריים" הכוללת תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם צג 14.6 אינץ', תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים ועוד. אייווייז U6, צילום: אתר החברה. צריכת החשמל של הרכב עומדת על כ-10 אג' לקילומטר ועלות החשמל השנתית נאמדת בכ-1,700 שקל לנסיעה חשמלית כוללת של 17,000 ק"מ בשנה בטעינה ביתית. טווח הנסיעה החשמלי של הדגם עומד כאמור על כ-405 ק"מ - 9.4 קילומטר פחות מהממוצע בקטגוריה. הדגם כולל היצע מערכות בטיחות מתקדמות בהן מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה על רכב בשטח מת, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת ועוד. ל-U6 יש הרבה דמיון לאחיו מבחינה טכנולוגית, אבל גם כמה הבדלים – והוא כאמור יקר יותר. מן הסתם, כשמדובר ברכב חשמלי – בין הנתונים החשובים ביותר ללקוח הוא טווח הנסיעה. אולם, יש שיקולים לא פחות חשובים – כמו האבזוק הבטיחותי. במקרה של הרכב הזה הדירוג הבטיחותי הוא 6 מתוך 8, כך שיש בטיחותיים ממנו.
- 4.במחיר הזה.... חחחחחח לא הצלחה ולא נעליים (ל"ת)אפי 14/04/2023 12:48הגב לתגובה זו
- 3.עידן 13/04/2023 23:29הגב לתגובה זובאמת שואל. מה תעשו עם הרכב הזה עוד חמש שנים?
- 2.סיבה אחת למה לקנות את זה אם טסלה עולה 10000 ש"ח פחות? (ל"ת)אלון 13/04/2023 22:56הגב לתגובה זו
- 1.אתם גוף תקשורת כלכלי. לא תבדקו קודם מה מצב החברה בסין.. (ל"ת)ערן 13/04/2023 21:30הגב לתגובה זו
- לקראת פשיטת רגל. דיווח מסין על אי תשלום משכורות לעובדים (ל"ת)א. 14/04/2023 11:28הגב לתגובה זו

גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה
פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755 מספר מושבים חמישה הנעה טורבו בנזין היברידי, כפולה הספק ומומנט משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ צריכת דלק ותקן 14.9
ק"מ לליטר, יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה) מחיר החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח
על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים. אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.
העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.
- מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.

איך נגיע לעבודה ב-2040? שיחה עם מומחים מהאקדמיה
על תחבורה אוטונומית, על המקלות בגלגלים בדרך לרובוטקסי בישראל, על הפוליטיקה בתחבורה, על "קווי הספגטי" - פרופ' טל רביב וד"ר עלית אופנהיים מאונ' ת"א בשיחה על העתיד
ביום חם של אוגוסט ב-2040, קצת אחרי שמונה בבוקר, תושבת בת-ים קמה לעבודה. היא מזמינה באפליקציה שירות שאטל אוטונומי קטן שעובר כל עשר דקות ברחוב שלה. אין נהג, אין רעש, אין צורך בחניה ליד התחנה. השאטל מגיע ואוסף אותה, יחד עם עוד שני נוסעים. ברקע, הטלפון החכם מסנכרן לה את המשך המסלול, תחנת רכבת קלה, הליכה של כמה דקות ברגל, והגעה חלקה למשרד בתל אביב. הזמן הכולל: 11 דקות. העלות: אפסית.
כמה זה מופרך? זה בכלל אפשרי? כשמדברים על העתיד של התחבורה בישראל, קשה להפריד בין הצורה בה אנחנו מנסים לדמיין את עורקי התחבורה שבהן יסעו הדורות הבאים יחד עם הניסיון האישי של כל אחד מאיתנו על הכביש. קשה לדמיין עתיד של יצורים אוטונומיים שנושאים אותנו למקום חפצנו כשכיום אנחנו דופקים את הראש בהגה או חוטפים צעקות מהנהג המתוסכל שתקוע איתנו בכביש הרותח.
ישראל נמצאת כיום בנקודת מפנה מבחינה תחבורתית: מצד אחד, מגה-פרויקטים של מטרו ורכבת קלה נבנים באיטיות ומבקשים לרשת את כל איזור המרכז; אבל מהצד השני, יש תסכול ציבורי הולך וגובר, פקקים בלתי נגמרים, השקעות ממשלתיות שמתפזרות לכל עבר, בנוסף לטכנולוגיות חדשות שלא תמיד מתיישבות עם המציאות המקומית. רשת של מטרו אמיתית תהיה פה אולי מתישהו, אבל סנכרון מושלם בין כל הגופים התחבורתיים, שיאפשר לנו לשים את המפתחות על השידה בבית - זה חלום שנראה ששייך יותר לנכדים שלנו מאשר לנו.
כדי להבין מה באמת מחכה לנו בעשורים הקרובים - לא רק על הנייר, אלא גם בנתיב התחבורה של החיים עצמם - שוחחנו עם שניים מהקולות הבולטים במחקר התחבורה החכמה בישראל: פרופ’ טל רביב, חבר סגל בכיר בבי"ס להנדסת תעשייה ומערכות נבונות ומומחה לאופטימיזציה של מערכות תחבורה, וד"ר עלית אופנהיים, מהנדסת אווירונאוטיקה, חוקרת הנדסת אנוש ותחבורה חכמה. עלית מנהלת את מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה באוניברסיטת תל אביב וטל חבר הנהלת המכון.
- במיליארד דולר: ג'ובי תספק מוניות מעופפות לסעודיה
- י.שגב שירותי תדלוק: 30 שנות מצוינות באספקת דלקים איכותיים בצפון הארץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7