מותג הרכב החשמלי הסיני Aiways
צילום: יח"צ

אחרי ההצלחה של החשמלית Aiways U5 בישראל מגיע תורו של ה-U6 - כמה הוא יעלה?

למנוע ה-U6 יש הספק של 214 כ"ס, מומנט של 32.1 קג"מ ותאוצה של 7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש; ל-U6 יש הרבה דמיון לאחיו ה-U5 מבחינה טכנולוגית, אבל גם כמה הבדלים - ולכן הוא יקר יותר
דור עצמון | (5)
נושאים בכתבה Aiways רכב חשמלי

מותג הרכב החשמלי הסיני אייווייז הושק בישראל בחודש מרץ 2021 על ידי היבואן אוטו חן עם הגעת דגם ה-U5 ארצה. עד מהרה התלהב הקהל הישראלי מהרכש הסיני וכיום כבר לא נדיר לראות אותה בכבישים, למרות שמחירו החל מ-157,500 שקל. מאז ועד היום נמכרו למעלה מ-2,000 רכבים מדגם ההשקה כאשר המכירות רק מאמירות משנה לשנה. המכירות ב-2022 באירופה כולה הסתכמו בכ-3,000 רכבים כך שישראל מהווה שוק משמעותי עבור היצרנית הסינית. לאחרונה, ולאחר ההצלחה של דגם ה-U5 ובמקביל אליו, השיקה אייווייז גם את דגם ה-U6, דגם SUV קופה. המחירון של הדגם החדש אינו זול ועומד על 219,000 שקל. למנוע יש הספק של 214 כ"ס, מומנט של 32.1 קג"מ ותאוצה של 7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש. ישנה סוללת 63 קוט"ש עם טווח חשמלי של 405 ק"מ, ברמת גימור אחת – "פריים" הכוללת תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם צג 14.6 אינץ', תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים ועוד. אייווייז U6, צילום: אתר החברה. צריכת החשמל של הרכב עומדת על כ-10 אג' לקילומטר ועלות החשמל השנתית נאמדת בכ-1,700 שקל לנסיעה חשמלית כוללת של 17,000 ק"מ בשנה בטעינה ביתית. טווח הנסיעה החשמלי של הדגם עומד כאמור על כ-405 ק"מ - 9.4 קילומטר פחות מהממוצע בקטגוריה. הדגם כולל היצע מערכות בטיחות מתקדמות בהן מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה על רכב בשטח מת, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת ועוד. ל-U6 יש הרבה דמיון לאחיו מבחינה טכנולוגית, אבל גם כמה הבדלים – והוא כאמור יקר יותר. מן הסתם, כשמדובר ברכב חשמלי – בין הנתונים החשובים ביותר ללקוח הוא טווח הנסיעה. אולם, יש שיקולים לא פחות חשובים – כמו האבזוק הבטיחותי. במקרה של הרכב הזה הדירוג הבטיחותי הוא 6 מתוך 8, כך שיש בטיחותיים ממנו.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    במחיר הזה.... חחחחחח לא הצלחה ולא נעליים (ל"ת)
    אפי 14/04/2023 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עידן 13/04/2023 23:29
    הגב לתגובה זו
    באמת שואל. מה תעשו עם הרכב הזה עוד חמש שנים?
  • 2.
    סיבה אחת למה לקנות את זה אם טסלה עולה 10000 ש"ח פחות? (ל"ת)
    אלון 13/04/2023 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אתם גוף תקשורת כלכלי. לא תבדקו קודם מה מצב החברה בסין.. (ל"ת)
    ערן 13/04/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
  • לקראת פשיטת רגל. דיווח מסין על אי תשלום משכורות לעובדים (ל"ת)
    א. 14/04/2023 11:28
    הגב לתגובה זו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.