רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

הוגדלה ההטבה בהפחתת שווי השימוש ברכב חשמלי ל-1200 שקל

בניגוד להצעת האוצר החליטה וועדת הכספים להותיר את ההטבות בשווי השימוש ברכבים היברידים ורכבי פלאג-אין באופן שישקף בצורה טובה יותר את השווי הכלכלי של השימוש בהם; בנוסף העלתה הוועדה את ההטבה לרכבים חשמליים ל-1200 שקל 
גיא טל |

וועדת הכספים אישרה את עדכון שיעור שווי השימוש ברכבים היברידים, רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים לשנים 2022 עד 2025. שיעור ההפחתה יעמוד על 500 שקל לרכב בעל הנעה היברידית. עובד עם רכב בעל הנעת פלאג-אין ייהנה מהפחתה של 1000 שקלים. ברכב בעל הנעה חשמלית הסכום יהיה 1200 שקלים. ההטבה תימשך עד סוף שנת 2025. 

עובד המקבל רכב צמוד מטעם העבודה נהנה בעצם מהטבה ששווה כסף, ולכן היא נחשבת כחלק משכרו ומחייבת תשלום מס. שווי השימוש לחישוב חבות המס נעשה על פי קבוצות המחיר של הרכב או לפי 2.48% ממחירו, לרכבים שנרשמו החל משנת 2010. 

רכבים חשמליים, רכבי פלאג אין או רכבים היברידים יקרים יותר מרכבים אחרים אך השימוש השוטף בהם זול יותר. לכן הוחלט להפחית את שווי השימוש בהם באופן שישקף בצורה נכונה יותר את שווי ההטבה הכספית החייבת במס. 

לאחרונה ביקש משרד האוצר להפחית את שווי ההטבה כך שברכבים היברידים הוא יעמוד על 400 שקלים במקום 500 וברכבי פלאג אין על 900 במקום 1000 שקלים. ההצעה נתקלה בהתנגדות וועדת הכספים שהחליטה להאריך את תוקף הטבות המס כפי שהיו קודם לכן. מצד שני הציע האוצר להעלות את שווי ההטבה ברכבים חשמליים מ-1000 שקל ל-1200 שקל. את ההצעה הזו הוועדה דווקא קיבלה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)

אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אינוויז לידאר

חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0%  ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.

אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo -  לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.

"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."

"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."