רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

הוגדלה ההטבה בהפחתת שווי השימוש ברכב חשמלי ל-1200 שקל

בניגוד להצעת האוצר החליטה וועדת הכספים להותיר את ההטבות בשווי השימוש ברכבים היברידים ורכבי פלאג-אין באופן שישקף בצורה טובה יותר את השווי הכלכלי של השימוש בהם; בנוסף העלתה הוועדה את ההטבה לרכבים חשמליים ל-1200 שקל 
גיא טל |

וועדת הכספים אישרה את עדכון שיעור שווי השימוש ברכבים היברידים, רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים לשנים 2022 עד 2025. שיעור ההפחתה יעמוד על 500 שקל לרכב בעל הנעה היברידית. עובד עם רכב בעל הנעת פלאג-אין ייהנה מהפחתה של 1000 שקלים. ברכב בעל הנעה חשמלית הסכום יהיה 1200 שקלים. ההטבה תימשך עד סוף שנת 2025. 

עובד המקבל רכב צמוד מטעם העבודה נהנה בעצם מהטבה ששווה כסף, ולכן היא נחשבת כחלק משכרו ומחייבת תשלום מס. שווי השימוש לחישוב חבות המס נעשה על פי קבוצות המחיר של הרכב או לפי 2.48% ממחירו, לרכבים שנרשמו החל משנת 2010. 

רכבים חשמליים, רכבי פלאג אין או רכבים היברידים יקרים יותר מרכבים אחרים אך השימוש השוטף בהם זול יותר. לכן הוחלט להפחית את שווי השימוש בהם באופן שישקף בצורה נכונה יותר את שווי ההטבה הכספית החייבת במס. 

לאחרונה ביקש משרד האוצר להפחית את שווי ההטבה כך שברכבים היברידים הוא יעמוד על 400 שקלים במקום 500 וברכבי פלאג אין על 900 במקום 1000 שקלים. ההצעה נתקלה בהתנגדות וועדת הכספים שהחליטה להאריך את תוקף הטבות המס כפי שהיו קודם לכן. מצד שני הציע האוצר להעלות את שווי ההטבה ברכבים חשמליים מ-1000 שקל ל-1200 שקל. את ההצעה הזו הוועדה דווקא קיבלה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.