רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

הוגדלה ההטבה בהפחתת שווי השימוש ברכב חשמלי ל-1200 שקל

בניגוד להצעת האוצר החליטה וועדת הכספים להותיר את ההטבות בשווי השימוש ברכבים היברידים ורכבי פלאג-אין באופן שישקף בצורה טובה יותר את השווי הכלכלי של השימוש בהם; בנוסף העלתה הוועדה את ההטבה לרכבים חשמליים ל-1200 שקל 
גיא טל |

וועדת הכספים אישרה את עדכון שיעור שווי השימוש ברכבים היברידים, רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים לשנים 2022 עד 2025. שיעור ההפחתה יעמוד על 500 שקל לרכב בעל הנעה היברידית. עובד עם רכב בעל הנעת פלאג-אין ייהנה מהפחתה של 1000 שקלים. ברכב בעל הנעה חשמלית הסכום יהיה 1200 שקלים. ההטבה תימשך עד סוף שנת 2025. 

עובד המקבל רכב צמוד מטעם העבודה נהנה בעצם מהטבה ששווה כסף, ולכן היא נחשבת כחלק משכרו ומחייבת תשלום מס. שווי השימוש לחישוב חבות המס נעשה על פי קבוצות המחיר של הרכב או לפי 2.48% ממחירו, לרכבים שנרשמו החל משנת 2010. 

רכבים חשמליים, רכבי פלאג אין או רכבים היברידים יקרים יותר מרכבים אחרים אך השימוש השוטף בהם זול יותר. לכן הוחלט להפחית את שווי השימוש בהם באופן שישקף בצורה נכונה יותר את שווי ההטבה הכספית החייבת במס. 

לאחרונה ביקש משרד האוצר להפחית את שווי ההטבה כך שברכבים היברידים הוא יעמוד על 400 שקלים במקום 500 וברכבי פלאג אין על 900 במקום 1000 שקלים. ההצעה נתקלה בהתנגדות וועדת הכספים שהחליטה להאריך את תוקף הטבות המס כפי שהיו קודם לכן. מצד שני הציע האוצר להעלות את שווי ההטבה ברכבים חשמליים מ-1000 שקל ל-1200 שקל. את ההצעה הזו הוועדה דווקא קיבלה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

זיקר
צילום: אתר החברה

כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?

רכב צמוד נראה כהטבה, אך הוא מקטין את השכר הנטו • שווי שימוש של רכב של 180,000 שקל יכול לעלות לעובד 16-24 אלף שקל בשנה • ככל שהשכר גבוה יותר, העלות האמיתית עולה

מנדי הניג |

עובדים רבים מקבלים רכב צמוד מהעבודה ורואים בכך הטבה משמעותית, אך לא תמיד מבינים את ההשפעה הכלכלית הישירה על הנטו שלהם. למרות שהרכב מסופק על ידי המעסיק, הוא נחשב לצורך מס כהטבה על פי "שווי שימוש" - סכום תיאורטי שמתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וכתוצאה מכך מקטין את השכר הנטו בפועל.

כך נראה החישוב

נניח רכב במחירון ובשווי שימוש של 180,000 שקל - מחיר די נפוץ לרכבי משפחה או רכבי יוקרה בינוניים:

שווי השימוש החודשי: 2.48% מהמחירון = 4,464 לחודש לחודש שווי שימוש שנתי: כ-53,568 שקל

סכום זה מתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וגורם לעובד לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי גבוהים יותר.

עובד שמרוויח 20,000 שקל ברוטו:

  • השכר החייב במס: 20,000 + 4,464 = 24,464 שקל בחודש
  • תוספת המס החודשית: כ-1,340-1,600 שקל (בהתאם לסטטוס המשפחתי ונקודות הזיכוי)
  • העלות השנתית לעובד: כ-16,000-19,000 שקל

משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא כ-1,500 שקל.


עובד שמרוויח 30,000 שקל ברוטו

  • השכר החייב במס: 30,000 + 4,464 = 34,464 שקל בחודש
  • תוספת המס החודשית: כ-1,750-2,000 שקל (בגלל מדרגות מס גבוהות יותר)
  • העלות השנתית לעובד: כ-21,000-24,000 שקל

משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא מעל 1,800 שקל.


המסקנה: ככל שהשכר גבוה יותר, הרכב הצמוד יקר יותר

אותו רכב בדיוק עולה לעובד בעל השכר הגבוה יותר, בגלל מדרגת המס שלו.


שאלות ותשובות - רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?