רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

הוגדלה ההטבה בהפחתת שווי השימוש ברכב חשמלי ל-1200 שקל

בניגוד להצעת האוצר החליטה וועדת הכספים להותיר את ההטבות בשווי השימוש ברכבים היברידים ורכבי פלאג-אין באופן שישקף בצורה טובה יותר את השווי הכלכלי של השימוש בהם; בנוסף העלתה הוועדה את ההטבה לרכבים חשמליים ל-1200 שקל 
גיא טל |

וועדת הכספים אישרה את עדכון שיעור שווי השימוש ברכבים היברידים, רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים לשנים 2022 עד 2025. שיעור ההפחתה יעמוד על 500 שקל לרכב בעל הנעה היברידית. עובד עם רכב בעל הנעת פלאג-אין ייהנה מהפחתה של 1000 שקלים. ברכב בעל הנעה חשמלית הסכום יהיה 1200 שקלים. ההטבה תימשך עד סוף שנת 2025. 

עובד המקבל רכב צמוד מטעם העבודה נהנה בעצם מהטבה ששווה כסף, ולכן היא נחשבת כחלק משכרו ומחייבת תשלום מס. שווי השימוש לחישוב חבות המס נעשה על פי קבוצות המחיר של הרכב או לפי 2.48% ממחירו, לרכבים שנרשמו החל משנת 2010. 

רכבים חשמליים, רכבי פלאג אין או רכבים היברידים יקרים יותר מרכבים אחרים אך השימוש השוטף בהם זול יותר. לכן הוחלט להפחית את שווי השימוש בהם באופן שישקף בצורה נכונה יותר את שווי ההטבה הכספית החייבת במס. 

לאחרונה ביקש משרד האוצר להפחית את שווי ההטבה כך שברכבים היברידים הוא יעמוד על 400 שקלים במקום 500 וברכבי פלאג אין על 900 במקום 1000 שקלים. ההצעה נתקלה בהתנגדות וועדת הכספים שהחליטה להאריך את תוקף הטבות המס כפי שהיו קודם לכן. מצד שני הציע האוצר להעלות את שווי ההטבה ברכבים חשמליים מ-1000 שקל ל-1200 שקל. את ההצעה הזו הוועדה דווקא קיבלה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.



כותרת המכתב שהגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולסכותרת המכתב שהגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולס

משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'

מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש ממנכ"ל האוצר עוד בחודש יולי האחרון לקבוע מדיניות ארוכת טווח בכל הקשור למיסוי רכב חשמלי והטבות שווי שימוש. 

במכתב שהגיע לידי ביזפורטל מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות את היתרונות למשק בכל הקשור במעבר לכלי רכב חשמליים - הפחתת תלות בייבוא דלקים, ניצולת אנרגטית גבוהה והורדת יוקר המחייה.

יואב פולס |

במסגרת המעקב שלנו בנושא מדיניות המיסוי בכל הקשור לרכב חשמלי, הגיע לידינו מכתב של מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מר יוסי דיין למנכ"ל האוצר מר אילן רום, מסוף חודש יולי השנה.

מי שקיבל את הרושם כאילו נושא המיסוי על רכב חשמלי, בין אם מס קניה ובין אם שווי שימוש הוא בעיה של מחזיקי הרכב בלבד או של המעסיקים, לא יכול לטעות יותר.

בפניה שכותרתה "קריאה להצלת ענף הרכב החשמלי באמצעות מדיניות המיסוי" מעלה משרד האנרגיה והתשתיות מספר נקודות קריטיות להבנת החשיבות של הרכב החשמלי למשק כולו.

ניצולת אנרגטית ותחלואה

בפניה מיולי האחרון מציין מנכ"ל משרד התשתיות כי הרכב החשמלי הוא מהכלים מהרכזיים שיכולים להביא מהפיכה במשק האנרגיה של מדינת ישראל. הניצולת האנרגטית הגבוהה של כלי רכב חשמליים העומדת על כ 90% לעומת מנועי בעירה פנימית העומדת על 20%-30% בלבד, מקטינים משמעותית את התלות של מדינת ישראל בדלקים מיובאים. בנוסף מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות כי הרכב החשמלי מביא להגדלת השימוש והתמלוגים מגז טבעי 'ישראלי' ומאפשר לייצב את משק החשמל ולהתאים את שעות הביקוש לשעות ההיצע.

עוד מציין מר יוסי דיין מנכ"ל המשרד כי סקטור התחבורה הוא מהמזהמים הגדולים ביותר בישראל, כאשר פליטת המזהמים היא 'בגובה האף' ובסמיכות לבני אדם. מעבר לתחבורה חשמלית הוא אחד הצעדים המשמעותיים שיכולה המדינה לפעול בהם על מנת להפחית זיהום אוויר ולמנוע תמותה ותחלואה.

הורדת יוקר המחייה גם בפריפריה