מחשב נייד
צילום: PIXABAY

טיפים לשיווק עסקים קטנים

תוכן בחסות |

עסקים קטנים הם גורם משמעותי מאוד בכלכלת ישראל. חברת שוק חופשי מתפקדת חייבת הרבה מיציבותה להתנהלות העסקים, ליכולתם לייצר מקומות עבודה איכותיים גם באזורים הרחוקים ממרכזי הערים ומאפשרים גם לאוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך-בינוני להתקדם בסולם החברתי. עם זאת, המציאות העגומה בישראל היא שרבים מהעסקים הקטנים שרויים במלחמת קיום מתמדת וכ-80% מהם נסגרים בשנה הראשונה.

לכן, דווקא העסק הקטן זקוק לתוכנית שיווק יעילה שתסייע לו להתקדם ברגעים הקריטיים ביותר של תקופת ההקמה. אספנו עבורכם כמה כלים שיסייעו לכם בצעדים הראשונים בשיווק העסק הקטן.

השקיעו בדף הפייסבוק

דפי פייסבוק הם כלי נהדר לקדם עסקים קטנים. חשוב ליצור דף בעל אווירה פרסונלית שתיתן לאנשים את התחושה כי הם מתנהלים מול אדם עם סיפור חיים ותוכן עשיר מאחוריו. כאשר ישנה תחושה אנושית לעסק שלכם, אנשים נוטים ליצור עמו קשר, להיקשר עמו ולשתף את התוכן. כך, העסק הפרטי שלך עשוי להפוך לאושיית רשת אטרקטיבית.

חשוב להקפיד על העלאת פוסטים כפעמיים בשבוע, אבל להיזהר מהצפה. העלאת פוסטים לעתים קרובות מדי עשויים ליצור את האפקט ההפוך ולפגוע בטראפיק שלך באופן משמעותי.

אין כמו ווידאו

צרכני רשת פשוט מתים על סרטונים, כל מחקרי השיווק מצביעים על כך. עם זאת, לא כל סרטון מביא לאותו אפקט. מחקרים מראים כי הגולש הממוצע גולל את התוכן ברשתות כך שהוא יצפה בכל סרטון כ-3 שניות בממוצע. לכן, כל סוכנות דיגיטל מנוסה יודעת שכדי ליצור סרטון מושך ויעיל, חשוב ליצור עניין ממש בשניות הראשונות של הסרטון.

צרו סרטוני הדרכה או הצגות מוצר שיש בהן ערך מוסף, מידע יעיל או פשוט תוכן מצחיק ומושך, כזה שיגרום לגולשים לשלוח את הסרטון לחבר עם הכיתוב "אתה חייב לראות את זה!", למה? כי זה שיתופים זה אחד הכלים הכי חזקים שעומדים היום לבתי עסק. חשוב לזכור – ביוטיוב, תיוג הסרטונים במילות מפתח הוא קריטי. בהתחשב בעובדה שהאתר נקנה על ידי גוגל ועובד בסנכרון מלא עם ענקית החיפוש, אופטימיזציה של הסרטונים תגביר את החשיפה שלכם באופן משמעותי.

דפי נחיתה

אתר רשמי עם חוויית משתמש גבוהה ורספונסיביות עם מגוון המכשירים הוא חשוב מאוד וראוי. עם זאת, הוא לא בהכרח מספיק. בממוצע הצרכן יעבור בין 3 אתרים לפחות במהלך חיפוש מוצר לפני שיבצע רכישה בפועל. לכן, חשוב שנעזור לו למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש בקלות. יצירה של מגוון דפי נחיתה למוצרים השונים, משמש כפלטפורמה ממוקדת, שאינה דורשת מהלקוח להיכנס לאתר ולחפש את מה שהוא צריך.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תמיד נוכל בדף הנחיתה עצמו להזמין אותו להירשם לניוזלטר ולראות מוצרים נוספים או לבקר באתר. דף נחיתה מעוצב ביעילות עם סרטוני מוצר מפורטים ומושכי עין ותהליך רכישה נוח ויעיל, הוא אחד הכלים הטובים ביותר לשפר את יחס ההמרה שלך ולהעלות את הרווחים.

כרטיס ביקור אלקטרוני

אחד המוצרים החמים ביותר היום הוא כרטיס הביקור האלקטרוני. הכלי החכם הזה הוא למעשה דף נחיתה קטן וחכם שניתן לשלוח היישר למכשיר הדיגיטלי של הלקוח שלך.

הכרטיס מסתנכרן באופן אוטומטי עם רשימת אנשי הקשר שלו ומאפשר לו להיות איתך בקשר בכל עת. בכרטיס הביקור האלקטרוני ניתן לרכז את כל הדרכים ליצירת קשר איתך באופן נעים וויזואלית ונוח לשימוש. כפתורים להצטרפות לקבוצת ווצאפ, לדף הפייסבוק, לאינסטגרם, לאתר הבית, להרשמה לבלוג ואפילו יצירת טופס להרשמה לניוזלטר או ליצירת קשר, הם רק חלק מהפיצ'רים של הכלי החשוב הזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.