טיפים לשיווק עסקים קטנים
עסקים קטנים הם גורם משמעותי מאוד בכלכלת ישראל. חברת שוק חופשי מתפקדת חייבת הרבה מיציבותה להתנהלות העסקים, ליכולתם לייצר מקומות עבודה איכותיים גם באזורים הרחוקים ממרכזי הערים ומאפשרים גם לאוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך-בינוני להתקדם בסולם החברתי. עם זאת, המציאות העגומה בישראל היא שרבים מהעסקים הקטנים שרויים במלחמת קיום מתמדת וכ-80% מהם נסגרים בשנה הראשונה.
לכן, דווקא העסק הקטן זקוק לתוכנית שיווק יעילה שתסייע לו להתקדם ברגעים הקריטיים ביותר של תקופת ההקמה. אספנו עבורכם כמה כלים שיסייעו לכם בצעדים הראשונים בשיווק העסק הקטן.
השקיעו בדף הפייסבוק
דפי פייסבוק הם כלי נהדר לקדם עסקים קטנים. חשוב ליצור דף בעל אווירה פרסונלית שתיתן לאנשים את התחושה כי הם מתנהלים מול אדם עם סיפור חיים ותוכן עשיר מאחוריו. כאשר ישנה תחושה אנושית לעסק שלכם, אנשים נוטים ליצור עמו קשר, להיקשר עמו ולשתף את התוכן. כך, העסק הפרטי שלך עשוי להפוך לאושיית רשת אטרקטיבית.
חשוב להקפיד על העלאת פוסטים כפעמיים בשבוע, אבל להיזהר מהצפה. העלאת פוסטים לעתים קרובות מדי עשויים ליצור את האפקט ההפוך ולפגוע בטראפיק שלך באופן משמעותי.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אין כמו ווידאו
צרכני רשת פשוט מתים על סרטונים, כל מחקרי השיווק מצביעים על כך. עם זאת, לא כל סרטון מביא לאותו אפקט. מחקרים מראים כי הגולש הממוצע גולל את התוכן ברשתות כך שהוא יצפה בכל סרטון כ-3 שניות בממוצע. לכן, כל סוכנות דיגיטל מנוסה יודעת שכדי ליצור סרטון מושך ויעיל, חשוב ליצור עניין ממש בשניות הראשונות של הסרטון.
צרו סרטוני הדרכה או הצגות מוצר שיש בהן ערך מוסף, מידע יעיל או פשוט תוכן מצחיק ומושך, כזה שיגרום לגולשים לשלוח את הסרטון לחבר עם הכיתוב "אתה חייב לראות את זה!", למה? כי זה שיתופים זה אחד הכלים הכי חזקים שעומדים היום לבתי עסק. חשוב לזכור – ביוטיוב, תיוג הסרטונים במילות מפתח הוא קריטי. בהתחשב בעובדה שהאתר נקנה על ידי גוגל ועובד בסנכרון מלא עם ענקית החיפוש, אופטימיזציה של הסרטונים תגביר את החשיפה שלכם באופן משמעותי.
דפי נחיתה
אתר רשמי עם חוויית משתמש גבוהה ורספונסיביות עם מגוון המכשירים הוא חשוב מאוד וראוי. עם זאת, הוא לא בהכרח מספיק. בממוצע הצרכן יעבור בין 3 אתרים לפחות במהלך חיפוש מוצר לפני שיבצע רכישה בפועל. לכן, חשוב שנעזור לו למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש בקלות. יצירה של מגוון דפי נחיתה למוצרים השונים, משמש כפלטפורמה ממוקדת, שאינה דורשת מהלקוח להיכנס לאתר ולחפש את מה שהוא צריך.
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
תמיד נוכל בדף הנחיתה עצמו להזמין אותו להירשם לניוזלטר ולראות מוצרים נוספים או לבקר באתר. דף נחיתה מעוצב ביעילות עם סרטוני מוצר מפורטים ומושכי עין ותהליך רכישה נוח ויעיל, הוא אחד הכלים הטובים ביותר לשפר את יחס ההמרה שלך ולהעלות את הרווחים.
כרטיס ביקור אלקטרוני
אחד המוצרים החמים ביותר היום הוא כרטיס הביקור האלקטרוני. הכלי החכם הזה הוא למעשה דף נחיתה קטן וחכם שניתן לשלוח היישר למכשיר הדיגיטלי של הלקוח שלך.
הכרטיס מסתנכרן באופן אוטומטי עם רשימת אנשי הקשר שלו ומאפשר לו להיות איתך בקשר בכל עת. בכרטיס הביקור האלקטרוני ניתן לרכז את כל הדרכים ליצירת קשר איתך באופן נעים וויזואלית ונוח לשימוש. כפתורים להצטרפות לקבוצת ווצאפ, לדף הפייסבוק, לאינסטגרם, לאתר הבית, להרשמה לבלוג ואפילו יצירת טופס להרשמה לניוזלטר או ליצירת קשר, הם רק חלק מהפיצ'רים של הכלי החשוב הזה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.