מחשב נייד
צילום: PIXABAY

טיפים לשיווק עסקים קטנים

תוכן בחסות |

עסקים קטנים הם גורם משמעותי מאוד בכלכלת ישראל. חברת שוק חופשי מתפקדת חייבת הרבה מיציבותה להתנהלות העסקים, ליכולתם לייצר מקומות עבודה איכותיים גם באזורים הרחוקים ממרכזי הערים ומאפשרים גם לאוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך-בינוני להתקדם בסולם החברתי. עם זאת, המציאות העגומה בישראל היא שרבים מהעסקים הקטנים שרויים במלחמת קיום מתמדת וכ-80% מהם נסגרים בשנה הראשונה.

לכן, דווקא העסק הקטן זקוק לתוכנית שיווק יעילה שתסייע לו להתקדם ברגעים הקריטיים ביותר של תקופת ההקמה. אספנו עבורכם כמה כלים שיסייעו לכם בצעדים הראשונים בשיווק העסק הקטן.

השקיעו בדף הפייסבוק

דפי פייסבוק הם כלי נהדר לקדם עסקים קטנים. חשוב ליצור דף בעל אווירה פרסונלית שתיתן לאנשים את התחושה כי הם מתנהלים מול אדם עם סיפור חיים ותוכן עשיר מאחוריו. כאשר ישנה תחושה אנושית לעסק שלכם, אנשים נוטים ליצור עמו קשר, להיקשר עמו ולשתף את התוכן. כך, העסק הפרטי שלך עשוי להפוך לאושיית רשת אטרקטיבית.

חשוב להקפיד על העלאת פוסטים כפעמיים בשבוע, אבל להיזהר מהצפה. העלאת פוסטים לעתים קרובות מדי עשויים ליצור את האפקט ההפוך ולפגוע בטראפיק שלך באופן משמעותי.

אין כמו ווידאו

צרכני רשת פשוט מתים על סרטונים, כל מחקרי השיווק מצביעים על כך. עם זאת, לא כל סרטון מביא לאותו אפקט. מחקרים מראים כי הגולש הממוצע גולל את התוכן ברשתות כך שהוא יצפה בכל סרטון כ-3 שניות בממוצע. לכן, כל סוכנות דיגיטל מנוסה יודעת שכדי ליצור סרטון מושך ויעיל, חשוב ליצור עניין ממש בשניות הראשונות של הסרטון.

צרו סרטוני הדרכה או הצגות מוצר שיש בהן ערך מוסף, מידע יעיל או פשוט תוכן מצחיק ומושך, כזה שיגרום לגולשים לשלוח את הסרטון לחבר עם הכיתוב "אתה חייב לראות את זה!", למה? כי זה שיתופים זה אחד הכלים הכי חזקים שעומדים היום לבתי עסק. חשוב לזכור – ביוטיוב, תיוג הסרטונים במילות מפתח הוא קריטי. בהתחשב בעובדה שהאתר נקנה על ידי גוגל ועובד בסנכרון מלא עם ענקית החיפוש, אופטימיזציה של הסרטונים תגביר את החשיפה שלכם באופן משמעותי.

דפי נחיתה

אתר רשמי עם חוויית משתמש גבוהה ורספונסיביות עם מגוון המכשירים הוא חשוב מאוד וראוי. עם זאת, הוא לא בהכרח מספיק. בממוצע הצרכן יעבור בין 3 אתרים לפחות במהלך חיפוש מוצר לפני שיבצע רכישה בפועל. לכן, חשוב שנעזור לו למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש בקלות. יצירה של מגוון דפי נחיתה למוצרים השונים, משמש כפלטפורמה ממוקדת, שאינה דורשת מהלקוח להיכנס לאתר ולחפש את מה שהוא צריך.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תמיד נוכל בדף הנחיתה עצמו להזמין אותו להירשם לניוזלטר ולראות מוצרים נוספים או לבקר באתר. דף נחיתה מעוצב ביעילות עם סרטוני מוצר מפורטים ומושכי עין ותהליך רכישה נוח ויעיל, הוא אחד הכלים הטובים ביותר לשפר את יחס ההמרה שלך ולהעלות את הרווחים.

כרטיס ביקור אלקטרוני

אחד המוצרים החמים ביותר היום הוא כרטיס הביקור האלקטרוני. הכלי החכם הזה הוא למעשה דף נחיתה קטן וחכם שניתן לשלוח היישר למכשיר הדיגיטלי של הלקוח שלך.

הכרטיס מסתנכרן באופן אוטומטי עם רשימת אנשי הקשר שלו ומאפשר לו להיות איתך בקשר בכל עת. בכרטיס הביקור האלקטרוני ניתן לרכז את כל הדרכים ליצירת קשר איתך באופן נעים וויזואלית ונוח לשימוש. כפתורים להצטרפות לקבוצת ווצאפ, לדף הפייסבוק, לאינסטגרם, לאתר הבית, להרשמה לבלוג ואפילו יצירת טופס להרשמה לניוזלטר או ליצירת קשר, הם רק חלק מהפיצ'רים של הכלי החשוב הזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.