כולה סופרמרקט אבל כמה רעש: טיב טעם הפכה לשיחת היום
בטיב טעם ידעו בדיוק מה הם עושים, לקראת מה הם הולכים ואת מה הם מנסים להשיג עם הפרסומת החדשה שלהם על רקע הסגירה הקרובה של סניף רמת החייל בשבת. התזמון, רגע לפני בחירות שבהן המושג "מדינת הלכה" הפך לאיום המרחף מעל המצביעים החילוניים, משחק לידיו של המותג המסחרי, והופך את הפרסומת לאחד הנושאים הכי מדוברים ביממה האחרונה - עד לעתירה של מפלגת ש"ס לוועדת הבחירות המרכזית.
"מכירים את הסניף של טיב טעם ברמת החייל? בקרוב יסגרו אותו בשבת", כך מתחילה הפרסומת שעלתה לראשונה ב-13 בספטמבר. "לא צריך לעשות עניין, זה כולה סופרמרקט" ממשיך הקריין בטון סרקסטי, ומוסיף דוגמאות במטרה לייצר הקבלה ישירה בין סגירת הסניף בשבת לשאר "גזירות" שכופות את הדת על החיים בישראל. "וזה...כולה לא לראות את המשפחה בשבת כי אין תחבורה ציבורית. זה כולה להישאר רעב בבית חולים וזה כולה להישאר שבת כי שמתם במקרר נקניק וגבינה. זה כולה אומר שהילדים שלכם ייתנו 3 שנים מהחיים וזה כולה לשבת מאחורה באוטובוס וזה כולה להשפיל קצת את הבת שלכם בכניסה לבית הספר. זה? כולה לעבור מדרכה וזה כולה קצת צעקות, וזה? כולה טיפול. לא צריך לעשות עניין, זה כולה החופש שלכם לבחור".
הפרסומת, באמצעות באומן בר ריבנאי, לוחצת על כל הכפתורים הרגישים לציבור החילוני, במיוחד בתקופה סוערת וחצויה כמו הבחירות: מתחבורה ציבורית בשבת ועד להפרדה בין גברים ונשים וטיפולי המרה לגייז - וזה עובד. נכון לעכשיו סך הצפיות בסרטון עומד על כ-850 אלף בפייסבוק, שמתוכם כ-550 הן צפיות אורגניות והשאר הושגו באמצעות מימון בתקציב נמוך של עשרות אלפי שקלים. בסך הכל, בכל הרשתות החברתיות, סך הצפיות בסרטון כבר עומד על כ-1.5 מיליון, כך על פי נתוני משרד הפרסום.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובות בפייסבוק ובטוויטר, חביבת הפוליטיקאים לא איחרו לבוא. מטבע הדברים, מפלגות השמאל עומדות מאחורי הקמפיין שמייצג את עמדותיהם ואילו מנגד, במפלגות הימין טוענים כי מדובר בעבירה על חוקי הבחירות, שכן טיב טעם עוזרת לשמאל לקדם את האג'נדה שלו בקמפיין בחירות מסחרי. ניצן הורוביץ, ראש רשימת המחנה הדמוקרטי, שיתף את הסרטון בטוויטר וכתב "לא נוהג לשתף חומרים של חברות מסחריות, אבל הסרטון המעולה הזה של טיב טעם מצדיק לחרוג מהכלל".
מנגד חבר הכנסת מיקי זוהר ממפלגת הליכוד כתב על הסרטון: "תהיתם למה טיב טעם פעילים כלכלית בבחירות למען השמאל? האם הם נגד מדינת הלכה או שיש כאן אינטרס סמוי?" הוא שואל. לטענת זוהר בטוויטר, "בעלי טיב טעם, האלוף במילואים שלום חגי היה פקוד של ברק ונחשב למעריצו, ניתן להסיק שהוא פועל לסייע לברק לחזור להגה השלטון, כדי לקדם באמצעותו את ענייניו". גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לא נשאר מחוץ לתמונה כשצייץ מחדש ציוץ של איתן זליגר בו נכתב: "מכירים את זה שטיב טעם עוברת על חוק תעמולת הבחירות ןכבןד השופט מלצר לא עושה כלום? אז צפו".
אחת התגובות השכיחות ביותר שחזרו על עצמן בצורות שונות היא שסרטון הפרסומת של הרשת הוא למעשה הפרסומת הפוליטית הטובה ביותר, יותר משל כל מפלגות השמאל. ביניהן ניתן למצוא ציוצים ופוסטים, כגון: "עצוב שטיב טעם עושים תעמולה טובה יותר ממי שבאמת צריך; סרטון פוליטי הרבה יותר טוב ממה שיש למפלגות; כשטיב טעם מוציאים סרטון פוליטי טוב יותר מהמפלגות" ועוד. הפרסומת הפכה לקוצנזוס במחנה השמאל עד שזכתה גם לתמיכה מצד מי שבימים כתיקונם נחשב ליריב מר של באומן בר ריבנאי - הפרסומאי אודי פרידן שכתב על הסרטון: "תל אביבים, העיר המופלאה הזו נתנה לנו כל השנים סיבה לחיות כאן בארץ. תנו לה פעם משהו חזרה. צאו להצביע למען חופש דמוקרטי או שנקום ב-18/9 לעיר של אוכל כשר, נערות בשרוולים ארוכים, ללא חופי ים מעורבים, ללא טיב טעם וללא טעם, בן גביר קרוב כמו הברסרי לעירייה".
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
כאמור, סערת הסרטון הגיעה עד לוועדת הבחירות המרכזית עם עתירה שהגישה נגד הרשת והפרסומת מפלגת ש"ס. לטענת המפלגה שבראשה עומד אריה דרעי, "טיב ועם מעניקה תרומה אסורה למפלגות השמאל הנמנות על אג'נדה זו וזאת למרות האיסור החוקי על כך". המפלגה טוענת עוד כי הקמפיין מבוסס על "אדני שקרים והבל, שכן אין בין סגירת הסניף בשבת על ידי עיריית תל אביב-יפו ובין התוצאות בבחירות הקרובות דבר וחצי דבר". בש"ס דרשו מוועדת הבחירות המרכזית להורות לטיב טעם להסיר את הסרטון מהפייסבוק, מאתר האינטרנט שלה וכן להפסיק את הקמפיין עד לאחר הבחירות.
טיב טעם היא ללא ספק המרוויחה הגדולה מכל הקרקס התקשורתי, מכמה סיבות. בראש ובראשונה הרווח התקשורתי שהשיגה בקמפיין אחד, הוא שווה ערך לשנה שלמה של קמפיינים. שנית, הרשת מרוויחה הון פוליטי שאינו מובן מאליו - היא נצמדת לעקרונות שלה ונלחמת על אג'נדת שמאל ליברלית שניבה לה נקודות זכות רבות בקרב לקוחותיה.
במקביל לקמפיין הרשת גם מגייסת חתימות לעצומה שבאמצעותה תנסה לשנות את רוע הגזירה ולהותיר את הסניף פתוח גם ביום שבת. לזכותה ייאמר שמאז ומתמיד הרשת לא היססה להפגין את דעותיה הפוליטיות-חברתיות בפומבי, והפגינה נאמנות לדרך שחותרת לפלורליזם וחופש בחירה. החיבור הנוכחי, אם כן, לעמדות השמאל מבוסס על רכיב ברור של אותנטיות - זו גם הסיבה שרבים "מאמינים" לרשת ועומדים מאחוריה.
- 13.פשיטת רגל ערכית. 3 שנים בצבא זה כפיה דתית? (ל"ת)פטריוטיות ומסורת 24/09/2019 06:32הגב לתגובה זו
- 12.אתי 17/09/2019 14:43הגב לתגובה זולהשאיר פתוח ושכולם ישתגעו
- 11.בושה 16/09/2019 22:26הגב לתגובה זותריך לקבל את האתיופים/ הלהטבים/ עולים/בעלי מוגבלויות אבל את כל החרדים לשנוא. בושה שכל הקמפיינים בבחירות ואפילן חברות פרטיות מפגינות שנאה ציבורית כלפי מעגל שלם של ציבור פוגע וחסר סובלנות תתבישו
- 10.אסור לעוות את האמת, חולדאי מכחול לבן הוא הסוגר ולא הדתי (ל"ת)חולדאי סגר 16/09/2019 21:44הגב לתגובה זו
- 9.יורי 16/09/2019 20:11הגב לתגובה זוטיב טעם forever????
- ניצה 05/01/2020 10:01הגב לתגובה זותתבונן לעומק לא הבנת כלום כנראה! היום זה חנות מחר זה השאר כפיה דתית חייבת להפסק ומייד!לא ייתכן שחלק ממדינת ישראל שהיא באורח חיים מסויים יכתיב לאומה שלמה את הכללים.....
- 8.קטי 16/09/2019 20:10הגב לתגובה זולקרוא לחברה עסקית שמקדמת את עסקיה למכירה בשבת שמאל זה שיא הטמטום. שמאל-ימין זה מושג כלכלי, ואין לו שום קשר לערבים (גם בארה״ב ובריטניה יש שמאל וימין ואין ממש ערבים). מכירה בכל ימי השבוע זה חירות כלכלית עבור העסק ועבור הצרכן, זה פחות רגולציה. ואלו עקרונות מהצד הימני של המפה. כשהמילים עצמן הן חסרות משמעות, ברור שגם הדיון כולו חסר משמעות.
- 7.לשמאל מותר הכל ! (ל"ת)בישראל 16/09/2019 19:04הגב לתגובה זו
- 6.כולה באומן המשועממים (ל"ת)מה הרעש? 16/09/2019 16:21הגב לתגובה זו
- 5.רני רוגל 16/09/2019 16:13הגב לתגובה זויוציאו 850 אלף שקל או לא, תואר קמפיין השנה מגיע להם, בלי דוגמניות וגימיקים רק עם מה שכואב לחלק גדול מהציבור שבדרך כלל סותם את הפה - כי אנחנו סמולנים, יפי נפש, אוכלי לא כשר, נוסעים בשבת - בקיצור רוצים לחיות
- 4.ליאור יא מלךךךךךךך (ל"ת)שמעון 16/09/2019 13:49הגב לתגובה זו
- 3.אדם 16/09/2019 13:21הגב לתגובה זורשת טיב טעם היא רשת כושלת ונכשלת רשת שמכריחה עובדים לעבוד בשבת במקום לנוח ולהיות עם משפחתם רוב הציבור בישראל סולד מרשתות כאלו שמבזים את מסורת ישראל לכן מצבה הפיננסי כ"כ קשה ובמקום לעשות את הפעולות הנכונות הרשת ממשיכה בביזוי מסורת ישראל ושיסוי בעם ישראל וזה לא יעזור להם מצבם לא ישתפר
- 2.משה 16/09/2019 13:05הגב לתגובה זואפילו השמאל וליברמן מפרסמים "כן למדינה יהודית" ואם אין שבת במדינת ישראל איזה מדינה יהודית יש כאן? בשביל כזו מדינה עדיף אוגנדה
- 1.בלבלז גדול 16/09/2019 13:02הגב לתגובה זוטימטום
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
