כולה סופרמרקט אבל כמה רעש: טיב טעם הפכה לשיחת היום
בטיב טעם ידעו בדיוק מה הם עושים, לקראת מה הם הולכים ואת מה הם מנסים להשיג עם הפרסומת החדשה שלהם על רקע הסגירה הקרובה של סניף רמת החייל בשבת. התזמון, רגע לפני בחירות שבהן המושג "מדינת הלכה" הפך לאיום המרחף מעל המצביעים החילוניים, משחק לידיו של המותג המסחרי, והופך את הפרסומת לאחד הנושאים הכי מדוברים ביממה האחרונה - עד לעתירה של מפלגת ש"ס לוועדת הבחירות המרכזית.
"מכירים את הסניף של טיב טעם ברמת החייל? בקרוב יסגרו אותו בשבת", כך מתחילה הפרסומת שעלתה לראשונה ב-13 בספטמבר. "לא צריך לעשות עניין, זה כולה סופרמרקט" ממשיך הקריין בטון סרקסטי, ומוסיף דוגמאות במטרה לייצר הקבלה ישירה בין סגירת הסניף בשבת לשאר "גזירות" שכופות את הדת על החיים בישראל. "וזה...כולה לא לראות את המשפחה בשבת כי אין תחבורה ציבורית. זה כולה להישאר רעב בבית חולים וזה כולה להישאר שבת כי שמתם במקרר נקניק וגבינה. זה כולה אומר שהילדים שלכם ייתנו 3 שנים מהחיים וזה כולה לשבת מאחורה באוטובוס וזה כולה להשפיל קצת את הבת שלכם בכניסה לבית הספר. זה? כולה לעבור מדרכה וזה כולה קצת צעקות, וזה? כולה טיפול. לא צריך לעשות עניין, זה כולה החופש שלכם לבחור".
הפרסומת, באמצעות באומן בר ריבנאי, לוחצת על כל הכפתורים הרגישים לציבור החילוני, במיוחד בתקופה סוערת וחצויה כמו הבחירות: מתחבורה ציבורית בשבת ועד להפרדה בין גברים ונשים וטיפולי המרה לגייז - וזה עובד. נכון לעכשיו סך הצפיות בסרטון עומד על כ-850 אלף בפייסבוק, שמתוכם כ-550 הן צפיות אורגניות והשאר הושגו באמצעות מימון בתקציב נמוך של עשרות אלפי שקלים. בסך הכל, בכל הרשתות החברתיות, סך הצפיות בסרטון כבר עומד על כ-1.5 מיליון, כך על פי נתוני משרד הפרסום.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובות בפייסבוק ובטוויטר, חביבת הפוליטיקאים לא איחרו לבוא. מטבע הדברים, מפלגות השמאל עומדות מאחורי הקמפיין שמייצג את עמדותיהם ואילו מנגד, במפלגות הימין טוענים כי מדובר בעבירה על חוקי הבחירות, שכן טיב טעם עוזרת לשמאל לקדם את האג'נדה שלו בקמפיין בחירות מסחרי. ניצן הורוביץ, ראש רשימת המחנה הדמוקרטי, שיתף את הסרטון בטוויטר וכתב "לא נוהג לשתף חומרים של חברות מסחריות, אבל הסרטון המעולה הזה של טיב טעם מצדיק לחרוג מהכלל".
מנגד חבר הכנסת מיקי זוהר ממפלגת הליכוד כתב על הסרטון: "תהיתם למה טיב טעם פעילים כלכלית בבחירות למען השמאל? האם הם נגד מדינת הלכה או שיש כאן אינטרס סמוי?" הוא שואל. לטענת זוהר בטוויטר, "בעלי טיב טעם, האלוף במילואים שלום חגי היה פקוד של ברק ונחשב למעריצו, ניתן להסיק שהוא פועל לסייע לברק לחזור להגה השלטון, כדי לקדם באמצעותו את ענייניו". גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לא נשאר מחוץ לתמונה כשצייץ מחדש ציוץ של איתן זליגר בו נכתב: "מכירים את זה שטיב טעם עוברת על חוק תעמולת הבחירות ןכבןד השופט מלצר לא עושה כלום? אז צפו".
אחת התגובות השכיחות ביותר שחזרו על עצמן בצורות שונות היא שסרטון הפרסומת של הרשת הוא למעשה הפרסומת הפוליטית הטובה ביותר, יותר משל כל מפלגות השמאל. ביניהן ניתן למצוא ציוצים ופוסטים, כגון: "עצוב שטיב טעם עושים תעמולה טובה יותר ממי שבאמת צריך; סרטון פוליטי הרבה יותר טוב ממה שיש למפלגות; כשטיב טעם מוציאים סרטון פוליטי טוב יותר מהמפלגות" ועוד. הפרסומת הפכה לקוצנזוס במחנה השמאל עד שזכתה גם לתמיכה מצד מי שבימים כתיקונם נחשב ליריב מר של באומן בר ריבנאי - הפרסומאי אודי פרידן שכתב על הסרטון: "תל אביבים, העיר המופלאה הזו נתנה לנו כל השנים סיבה לחיות כאן בארץ. תנו לה פעם משהו חזרה. צאו להצביע למען חופש דמוקרטי או שנקום ב-18/9 לעיר של אוכל כשר, נערות בשרוולים ארוכים, ללא חופי ים מעורבים, ללא טיב טעם וללא טעם, בן גביר קרוב כמו הברסרי לעירייה".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
כאמור, סערת הסרטון הגיעה עד לוועדת הבחירות המרכזית עם עתירה שהגישה נגד הרשת והפרסומת מפלגת ש"ס. לטענת המפלגה שבראשה עומד אריה דרעי, "טיב ועם מעניקה תרומה אסורה למפלגות השמאל הנמנות על אג'נדה זו וזאת למרות האיסור החוקי על כך". המפלגה טוענת עוד כי הקמפיין מבוסס על "אדני שקרים והבל, שכן אין בין סגירת הסניף בשבת על ידי עיריית תל אביב-יפו ובין התוצאות בבחירות הקרובות דבר וחצי דבר". בש"ס דרשו מוועדת הבחירות המרכזית להורות לטיב טעם להסיר את הסרטון מהפייסבוק, מאתר האינטרנט שלה וכן להפסיק את הקמפיין עד לאחר הבחירות.
טיב טעם היא ללא ספק המרוויחה הגדולה מכל הקרקס התקשורתי, מכמה סיבות. בראש ובראשונה הרווח התקשורתי שהשיגה בקמפיין אחד, הוא שווה ערך לשנה שלמה של קמפיינים. שנית, הרשת מרוויחה הון פוליטי שאינו מובן מאליו - היא נצמדת לעקרונות שלה ונלחמת על אג'נדת שמאל ליברלית שניבה לה נקודות זכות רבות בקרב לקוחותיה.
במקביל לקמפיין הרשת גם מגייסת חתימות לעצומה שבאמצעותה תנסה לשנות את רוע הגזירה ולהותיר את הסניף פתוח גם ביום שבת. לזכותה ייאמר שמאז ומתמיד הרשת לא היססה להפגין את דעותיה הפוליטיות-חברתיות בפומבי, והפגינה נאמנות לדרך שחותרת לפלורליזם וחופש בחירה. החיבור הנוכחי, אם כן, לעמדות השמאל מבוסס על רכיב ברור של אותנטיות - זו גם הסיבה שרבים "מאמינים" לרשת ועומדים מאחוריה.
- 13.פשיטת רגל ערכית. 3 שנים בצבא זה כפיה דתית? (ל"ת)פטריוטיות ומסורת 24/09/2019 06:32הגב לתגובה זו
- 12.אתי 17/09/2019 14:43הגב לתגובה זולהשאיר פתוח ושכולם ישתגעו
- 11.בושה 16/09/2019 22:26הגב לתגובה זותריך לקבל את האתיופים/ הלהטבים/ עולים/בעלי מוגבלויות אבל את כל החרדים לשנוא. בושה שכל הקמפיינים בבחירות ואפילן חברות פרטיות מפגינות שנאה ציבורית כלפי מעגל שלם של ציבור פוגע וחסר סובלנות תתבישו
- 10.אסור לעוות את האמת, חולדאי מכחול לבן הוא הסוגר ולא הדתי (ל"ת)חולדאי סגר 16/09/2019 21:44הגב לתגובה זו
- 9.יורי 16/09/2019 20:11הגב לתגובה זוטיב טעם forever????
- ניצה 05/01/2020 10:01הגב לתגובה זותתבונן לעומק לא הבנת כלום כנראה! היום זה חנות מחר זה השאר כפיה דתית חייבת להפסק ומייד!לא ייתכן שחלק ממדינת ישראל שהיא באורח חיים מסויים יכתיב לאומה שלמה את הכללים.....
- 8.קטי 16/09/2019 20:10הגב לתגובה זולקרוא לחברה עסקית שמקדמת את עסקיה למכירה בשבת שמאל זה שיא הטמטום. שמאל-ימין זה מושג כלכלי, ואין לו שום קשר לערבים (גם בארה״ב ובריטניה יש שמאל וימין ואין ממש ערבים). מכירה בכל ימי השבוע זה חירות כלכלית עבור העסק ועבור הצרכן, זה פחות רגולציה. ואלו עקרונות מהצד הימני של המפה. כשהמילים עצמן הן חסרות משמעות, ברור שגם הדיון כולו חסר משמעות.
- 7.לשמאל מותר הכל ! (ל"ת)בישראל 16/09/2019 19:04הגב לתגובה זו
- 6.כולה באומן המשועממים (ל"ת)מה הרעש? 16/09/2019 16:21הגב לתגובה זו
- 5.רני רוגל 16/09/2019 16:13הגב לתגובה זויוציאו 850 אלף שקל או לא, תואר קמפיין השנה מגיע להם, בלי דוגמניות וגימיקים רק עם מה שכואב לחלק גדול מהציבור שבדרך כלל סותם את הפה - כי אנחנו סמולנים, יפי נפש, אוכלי לא כשר, נוסעים בשבת - בקיצור רוצים לחיות
- 4.ליאור יא מלךךךךךךך (ל"ת)שמעון 16/09/2019 13:49הגב לתגובה זו
- 3.אדם 16/09/2019 13:21הגב לתגובה זורשת טיב טעם היא רשת כושלת ונכשלת רשת שמכריחה עובדים לעבוד בשבת במקום לנוח ולהיות עם משפחתם רוב הציבור בישראל סולד מרשתות כאלו שמבזים את מסורת ישראל לכן מצבה הפיננסי כ"כ קשה ובמקום לעשות את הפעולות הנכונות הרשת ממשיכה בביזוי מסורת ישראל ושיסוי בעם ישראל וזה לא יעזור להם מצבם לא ישתפר
- 2.משה 16/09/2019 13:05הגב לתגובה זואפילו השמאל וליברמן מפרסמים "כן למדינה יהודית" ואם אין שבת במדינת ישראל איזה מדינה יהודית יש כאן? בשביל כזו מדינה עדיף אוגנדה
- 1.בלבלז גדול 16/09/2019 13:02הגב לתגובה זוטימטום
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
