גל"צ גלי צה"ל
צילום: אייס
פרסום ראשון

גל"צ עובדת על אתר חדש; תנגיש בעתיד גם את הארכיון

אתרי גל"צ וגלגלצ המיושנים צפויים בסוף יולי להיות מוחלפים באתרים חדשים - שיכללו הרבה יותר אודיו באמצעות נגן עצמאי, פודקאסטים ורצועות מוזיקה
אלכסנדר כץ | (6)

יותר אודיו, יותר מוזיקה והרבה יותר תכני רדיו ייעודיים. לאייס נודע כי גלי צה"ל צפויה להשיק בסוף החודש את אתרי האינטרנט החדשים שלה. האתרים לגל"צ ולגלגלצ יחליפו את אלה הנוכחיים והמיושנים שהושקו לפני מספר שנים.

 

האתר החדש של גל"צ יתבסס הרבה יותר על אודיו, בניגוד לנוכחי שהוא טקסטואלי במהותו, ולמעשה במודל של וואלה או ynet. בשנים האחרונות ובעיקר מאז שהגיע ברק חיימוביץ' לגל"צ על תקן מנהל הדיגיטל לפני 3.5 שנים, דואגים אנשי האתר להטמיע יותר ויותר תכני אודיו בכתבות הטקסט.

 

לגל"צ נוכחות באינטרנט כבר מ-1999, לאחר שראש מחלקת האינטרנט הראשון גידי אורשר הקים את אתר התחנה בתמיכה טכנית של מייקרוסופט ישראל, וסיפק לאתר MSN תכני אקטואליה. ב-2008 הוקם אתר עצמאי לתחנה, ששודרג ועוצב מחדש ב-2013.

על פי הערכות נהנית התחנה מכ-100 אלף יוזרים ביום, לצד פעילות דיגיטילית נוספת כמו ברשתות החברתיות, שם היא דווקא לא נחשבת לחזקה במיוחד.

 

את האתר החדש לגל"צ וגלגלצ בונה חברת אנג'יסופט שזכתה במכרז שהוציא צה"ל לבנות את כל אתרי הצבא החיצוניים כגון זה של דובר צה"ל ומתגייסים ברשת. בפורמט החדש של אתרי גלי צה"ל עליו עובדים כבר יותר מחצי שנה - כולל אפיון, עיצוב ופיתוח - יהיה נגן עצמאי של התחנה, שתפסיק להיות תלויה באתר סאונדקלאוד המאפשר להעלות קטעי אודיו ודרכו לשתף אותם. "נאלצנו להתמודד עם פתרונות ביניים כמו סאונדקלאוד, אבל זה לא סביר שגוף רציני ישתמש בכזה פתרון ככלי עיקרי", אומר חיימוביץ' בשיחה עם אייס. "הנגן החדש שלנו ילווה את הגולש במעבר בין העמודים".

 

אז כן, סדר היום של גל"צ התחנה ישתקף גם באתר, אבל המטרה של אנשי התחנה הוא לתת ביטוי גם לתכנים פחות חדשותיים, כמו למשל האוניברסיטה המשודרת, מוזיקה, תכניות מלל רך, דעת ועוד. לצד זאת יהיה פודקאסטים ייעודיים שלא בהכרח יזכו לשידור ברדיו, לצד פודקאסטים קיימים של האוניברסיטה המשודרת, ערן סבאג, יואב קוטנר ואחרים, שזוכים לעריכה וגרסאות מיוחדות לדיגיטל, לצד התכניות הרגילות ב-FM. באתרים החדשים יזכו גם ערוצי המוזיקה לנוכחות רבה הרבה יותר.

 

"אנחנו רשת האודיו הגדולה בישראל, שיש בה גם את תחנות גל"צ וגלגלצ, וגם רצועות מוזיקה, והשאיפה שלנו זה שלא משנה איזה סוג תוכן אתה מחפש, אם אתה רוצה להאזין למשהו, נוכל להציע לך אותו – דיבורים, מוזיקה ודעת", אומר חיימוביץ', שאחראי על פרויקט האתרים החדשים יחד עם דובר גל"צ ורמ"ט התחנה אודי ירושלמי

 

האתר החדש אמור לשמש בעתיד גם אכסניה לארכיון הענק של גל"צ המתפרס על פני כמעט 70 שנות שידור ו-80 אלף שעות שידור. הדיגיטציה של הארכיון תעשה על ידי חברה חיצונית באמצעות מכרז אליו ייצא משרד הביטחון בתקופה הקרובה ככל הנראה. התכנית היא שכל אותן שעות שידור יהיו זמינים באתרי גלי צה"ל החדשים, ובאמצעות ממשק נוח - ניתן יהיה להגיע אליהם. בשלב הראשוני הארכיון יהיה מצומצם הרבה יותר, וייקבע על ידי העורכים. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מתי גלי צה''ל יעברו לאולפנים החדשים?? (ל"ת)
    שימי 17/07/2017 01:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוד 14/07/2017 23:26
    הגב לתגובה זו
    במהפכה הקודמת, לפני ארבע וחצי שנים, נמחקו מאתר גל"צ כל הידיעות שהיו בו. אני מקווה שבמהפכה החדשה לא ימחקו את כל מה שיש כרגע באתר.
  • 3.
    צביקה 07/07/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
    הבעיה ברמה שלו ולא בעיצוב
  • 2.
    לא זכיתי בלוטו 06/07/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    40 שנה בגל"צ, החיים היפים.אין יעדים, המשכורת דופקת בראשון לחודש כמו שעון, פנסיה, דור א',תגמולים, שנת שבתון, מתנות, תלושים,אין מילואים.תענוג.
  • פלדמן 06/07/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    על התרומה שלו למוזיקה והתרבות הישראלית. לא פחות חשוב מטייס, בנקאי או עובד נמל.
  • 1.
    רפי חכים לנצח (ל"ת)
    אא 06/07/2017 09:22
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.