ליאו ברנט; It's also
צילום: יח"צ

ליאו ברנט מתגייס לקרב ההסברה: "חושף" את חמאס בסדרת מודעות מעולה

כמו חבריו לתעשייה גם 'ליאו ברנט' בניהולו של גיא קלנר תורם את תרומתו למערך ההסברה ומציג לעולם את השימוש של חמאס באוכלוסייה אזרחית
משה בנימין | (14)

לאחר ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב, ברוקנר נטע יער , הסטודנטים לפרסום של ה-ACC ועוד - הגיע כעת תורו של משרד הפרסום ליאו ברנט לרתום את כישוריו ומשאביו לטובת מערך ההסברה של ישראל במלחמה על דעת הקהל בעולם.

משרד הפרסום בחר "לחשוף את פניו האמיתיות של חמאס" ויוצא בסדרת מודעות שמציגה את השימוש שעושה חמאס באזרחים באיזורי קרבות, וכן השימוש הציני שלו במוסדות אזרחיים כמסווה לפעילות טרור. במודעות מוצגים אמבולנס, מסגד ובית ספר שמשמשים "גם" למען המטרה שלשמה הם קיימים אך בנוסף לוקחים חלק אקטיבי בלחימה.

בטקסט המופנה לקהילה הבינלאומית ומלווה את המודעות נכתב: "זה גם בית ספר/מסגד/אמבולנס אבל לא רק. בעזה זה משמש גם כמחסן תחמושת, מחסה לאנשי חמאס וכר פורה לשיגור טילים לעבר ישראל. חמאס עושה שימוש ציני במוסדות שמומנו על ידי האו"ם והופך אותם לאזורי קרבות בשירותו. ישראל אינה יורה על מטרות אזרחיות, כל עוד הן אכן כאלו".

קמפיין ההסברה שעשה המשרד בהתנדבות הוא גם הזדמנות ראשונה להבחין במגע ידו של סמנכ"ל הקריאייטיב הנכנס - תומר פולישוק - שמונה לתפקיד לפני כשבועיים והחליף את ערן בר יוחאי הפורש. על הארט אחראי זוהר לוי ועל מלאכת הקופי הופקד יורם בן ציון.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    פרח קריאייטיב 31/07/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    לא שופטים בקאן אלא אירופאים משם וגם אמריקאים....
  • 10.
    לא מעורב במלחמה פה 30/07/2014 19:09
    הגב לתגובה זו
    כמה שנאה יש פה, תשמרו קצת לחמאס. בעולם זה מסר שחשוב שנשמיע
  • 9.
    חיים 30/07/2014 18:37
    הגב לתגובה זו
    מעביר את המסר בחדות. תפסיקו לקשקש.
  • 8.
    oferdesade 30/07/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    knowing the "industry" they wont even say thankyou... let alone use it.
  • 7.
    לא הבנתי, תלמדי איזה תיכון עשו את זה? (ל"ת)
    מלחמה ללא פרסומאים 30/07/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רועי 30/07/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    אתה באמת חושב שזה טוב?
  • ניר 31/07/2014 10:05
    הגב לתגובה זו
    לא, לכולם פה יש שלושה חודשי חסד להוכיח את עצמם.
  • 5.
    מת משעמום 30/07/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
    אלמנטים עם צל שונה ראינו כבר אלף פעם.
  • 4.
    כחול 30/07/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
    אבל הפעם זה ממש סתמי...
  • רק זה לא המקרה (ל"ת)
    לפעמים 30/07/2014 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כל כך מדויק!!! (ל"ת)
    נמרה 30/07/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
  • אם קהל המטרה זה כיתה ה בנתיבות (ל"ת)
    אליט 30/07/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נדב 30/07/2014 12:40
    הגב לתגובה זו
    יחצ מגעיל למודעות שעשו בפאואר פוינט
  • 1.
    its also bad (ל"ת)
    not. 30/07/2014 12:20
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.