"איפה כדאי לפרסם ומה יעבוד יותר? קשה לדעת מאיפה הלקוחות מגיעים"
לא רק מיניאטורות. הפארק - מיני ישראל הוא כבר לא רק מקום בילוי לקטנטנים והוריהם בשעות היום. הפארק המתחדש, יזם השנה שיתוף פעולה עם צוותא התל אביבי והתמתג מחדש כמתחם להופעות של אמנים כמו שלום חנוך, ריטה, גידי גוב ויהודית רביץ .
ליטל ברנשטיין קנדל (34), מנהלת השיווק של פארק מיני ישראל, היא זו שאחראית למיתוג הפארק כאתר לאירועים גם בלילה וגם למבוגרים. אז לא נארח אותה במדור השבועי שלנו UNDER 40?
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
שרות לקוחות וראיית המציאות דרך עיני הלקוח, נתפס תמיד כדבר מובן מאליו אבל עם זאת, מדובר במשימה לא פשוטה בכלל. מתן שרות, התייחסות לכל לקוח באשר הוא, והענקת חווית בילוי עם טעם של עוד, היא המשימה הכבדה ביותר ברשימת מטלות הפארק והצוות. המתבוננים מבחוץ לא מבינים עד כמה אנרגיה, ירידה לפרטים, כישרון ומעל הכל רצון, מושקעים במשימה זו.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
תמיד משעשע אותי הניסיון העיקש לנסות ולמדוד מדעית ואמפירית את אפקטיביות הפרסום ויחסי הציבור. בתור אשת שיווק, גם אני מתעסקת לא מעט בשאלת המיליון האמורפית של איפה כדאי לפרסם ומה יעבוד יותר. בסופו של יום קשה מאד לדעת מאיפה הלקוחות מגיעים, כל סקר שבעולם לא יהיה מספיק מהימן לשם כך.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
התשובה פה קלה - ללא ספק לידתה של ביתי, שפתחה לי קריירה חדשה "כאם השנה".
מיני ישראל (צילום: מאיר פרטוש)
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין רגע ספציפי, למדתי ועוצבתי מכל דבר שעשיתי, מוצלח יותר או פחות.
5. מה האתגר בשיווק מיני ישראל?
מיני ישראל משנה את פניו ואת האסטרטגיה העסקית שלו בשנה האחרונה, והאתגר האמיתי פה הוא שינוי בתפישה הרווחת בקרב הקהל בהקשר אלינו. ממקום המקוטלג אוטומטית כאטרקציה של מיניאטורות המיועדות למשפחות וילדים, "הפארק" במיני ישראל הופך ללוקיישן של תוכן למופעים, אירועים עסקיים ופרטיים ומקום להתרחשויות תרבותיות לכלל הגילאים. השינוי האסטרטגי והדרך החדשה גוררים אחריהם תהליך שלם של מיתוג מחדש, כגון החלפת השם והסמל, שיפוץ פיזי של הפארק והחדרת מוצרי התוכן החדשים ושיווקם לקהל. בנוסף, אנחנו כל הזמן צריכים להמציא מחדש את הגלגל. כעת, המיניאטורות הופכות יותר ויותר לתפאורה ולתבלין, וכאנשי שיווק ופיתוח עסקי עלינו לפתח תכנים ומוצרים שיתנו לכך חוויה משלימה ומעשירה.
6. מה הדבר שעשית שהביא הכי הרבה תגובות?
השקת צוותא אמפי פארק. תחת כיפת השמיים באמפי החדש שלנו המונה 1,750 מקומות, התקיימו 11 מופעי מוזיקה במהלך הקיץ ותקופת החגים. השקת סדרת המופעים הייתה הצלחה תדמיתית ועסקית שהביאה קהל במגוון גילאים מכל רחבי הארץ ויצרה תהודה רבה. 'צוותא אמפי פארק' הופך להיות שחקן משמעותי ומוביל בתחום מופעי המוסיקה בישראל.
7. איך נולד הרעיון לשילוב שהוליד את 'צוותא אמפי פארק'?
כשישבנו על התכנית האסטרטגית לפארק חשבנו על רעיון שיוציא אותנו מהשבלונה המוכרת של "עוד רעיון שיווקי נחמד לטווח קצר", אלא ימתג אותנו לאורך זמן כאתר של תרבות ישראלית עדכנית שפונה גם לגילאים מבוגרים. היה ברור לנו שהדבר ייעשה דרך פלטפורמת התוכן של האמפי החדש ובעזרת מותג חיצוני מבוסס וחזק שחשוב שיקוטלג גם כאיכותי.
התברר שהחתונה הזאת נולדה כמו כפפה ליד - באותו הזמן גם בצוותא חשבו כיצד להיפתח לקהלים נוספים גיאוגרפית, מחוץ ל"בועה התל אביבית". כך, בעזרתנו, ב'צוותא' עשו את הצעד ההיסטורי עם 'צוותא אמפי פארק במיני ישראל ויצאו לראשונה החוצה, הרחק מהבמות הקבועות והמיתולוגיות שלהם. אגב, הסתבר בדיעבד שחלק ניכר מהקהל שהגיע למופעים אצלנו הוא אותו קהל תל אביבי שהסתקרן מהחידוש ורצה קצת "להתרענן".
האמנים "האמיצים" שהופיעו בסבב הראשון של הקונספט החדש, ולמעשה יצאו יחד איתנו להרפתקה הזאת בתחילת הקיץ, היו שלומי שבת, עמיר בניון, תיסלם, מירי מסיקה ושלום חנוך. נרגענו קצת מהמתח של ההתחלה והרגשנו מחוזקים לאחר שזכינו לפידבקים נפלאים ותגובות שמדובר בהברקה - מצידם של מהאמנים, מהתקשורת וכמובן מהקהל, ולכן החלטנו לצאת עם סבב נוסף בחגים וסוף תקופת הקיץ. את הסבב השני פתחו גידי גוב ויהודית רביץ במופע בן 3 שעות, ולאחריהם ברי סחרוף, מתי כספי עם שלמה גרוניך, אביתר בנאי, ריטה ולסיום שמעון בוסקילה ושירי מיימון. כמובן שהמשך יבוא.
8. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
תחילת "הקריירה" השיווקית שלי הייתה במכירת מוצרי ים המלח בארה"ב, שם התגלו ניצני כישרונות השיווק והמכירה שמלווים אותי עם היום.
9. אם לא היית עוסק בשיווק, בטוח היית:
ללא ספק מעצבת פנים. אני מאוד מחוברת לתחום העיצוב ויכולה להתרגש מעיצוב על כל גווניו, מהאסתטיקה, מהחנויות המיוחדות ומכל דבר שיש בו נגיעה לעולם הזה.
הפארק (יח"צ)
10. מי פתח לך דלת?
נדב שרעבי, מנכ"ל טרגט מרקט. לפני כ-7 שנים הגעתי אליו לראיון עבודה למשרת מפיקה. ללא ניסיון וללא ידע מוקדם בתחום הוא קיבל אותי לתפקיד וחשף אותי לעולם האירועים, הקד"מ והשיווק. זה היה בית ספר מעולה לחיים ודברים שלמדתי שם אני לוקחת איתי עד היום.
11. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לעולם חייבת לענות ולחזור לכל מי שחיפש אותי או השאיר הודעה בנייד או במשרד.
12. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
מיליונרית. המשחק האהוב עלי בתור ילדה היה להסתובב בעולם כמיליונרית עם אחותי הדמיונית ופשוט לעשות שופינג. אגב, מידי פעם היינו גם קופצות לבנק שהיה בבעלותנו...
13. מה השתנה בעבודה שלך מאז שנכנסת לתפקיד?
בתפקיד הזה הגעתי לתובנה האישית כי הצלחה מורכבת מחיבור של עשרות פרטים קטנים לכדי פסיפס אחד גדול, ולא ניתן לפסוח על שום שלב בכדי להשיג את התוצאה המושלמת. כמו כן למדתי שחשיבות גדולה מאוד וקריטית להצלחה היא עבודת הצוות. במקרה שלי זכיתי בצוות מדהים במיני ישראל.
14. פרגני למתחרים על מהלך או פעילות
אולי לא אצא פה מקורית מדי, אבל גם אני מפרגנת לאגף השיווק של קוקה קולה
15. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
"וואיי וואיי, אני לא מספיקה היום כלום".
16. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה?
כיצד ניתן הגשים את החזון ולממש את החלומות העסקיים מול מגבלות תקציביות.
17. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לנהל את אגף השיווק בדיסנילנד כמובן.
- 10.צ'יקי 04/11/2013 18:19הגב לתגובה זווכשכולם יודעים, אין להן שום טעם
- 9.זה מי שאתם מביאים - פשוט לא מעניין (ל"ת)רוביקון 22/10/2013 10:59הגב לתגובה זו
- 8.מירב 22/10/2013 10:35הגב לתגובה זופארק מהמם, היינו בקיץ במופע מושקע שנקרא האוצר הנעלם. הילדות מאוד נהנות וגם אנחנו. המודלים נראים נפלא! הפארק היה מלא והאווירה הייתה מאוד מיוחדת. מחכים לבוא שוב!
- 7.מותק- תורידו מחירים ואז תתחילי לפרגן לעצמך (ל"ת)דני 21/10/2013 12:08הגב לתגובה זו
- 6.דורון 20/10/2013 22:17הגב לתגובה זוומפרגנת לדיגיטל של קוקה קולה במהלך השמות. מה זה אומר עליה? שהיא תותחית או רוצה להיות?
- 5.יגאל 20/10/2013 17:26הגב לתגובה זושלחתי תלונה, לפני חודשיים, באתר המיושן לגבי המחיר שאינו פרופורציונלי לדגמים הישנים והמכוערים שבמיני ישראל. כמובן שעד היום לא הגיעה שום תשובה, מאוד התאכזבתי, ולא ממליץ על המקום, כדאי לדלג למקום אחר.
- 4.האזרח ק. 20/10/2013 16:21הגב לתגובה זולמרות שהוא במיתוג הישן הוא עמוס, מייגע וטרחני. שיווק טוב מתחיל בנראות. האתר הוא כרטיס הביקור שלכם
- 3.המיתוג החדש והלוגו לפארק מעולה. מי עשה? (ל"ת)איל 20/10/2013 13:39הגב לתגובה זו
- שי 20/10/2013 23:25הגב לתגובה זואחלה עבודה
- 2.גדליהו 20/10/2013 12:53הגב לתגובה זומדובר בפארק מאד מקצועי ויפה, ועושים שם יופי של עבודת שיווק
- 1.חגי שמואלי 20/10/2013 12:50הגב לתגובה זוחייב לציין גם את הפעילות ההתנדבותית של הפארק. ביום חמישי 31 באוקטובר יצא מסע גלגלי אהבה ממיני ישראל והכל באירוח מזמין ומושלם.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
